TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Pożegnaliśmy gliwickie tramwaje
opr. Karol Wach - Opublikowano: 01.09.2009 11:01:33 9 komentarzy
Pożegnaliśmy gliwickie tramwaje

Pożegnaliśmy gliwickie tramwaje. Od 1 września zostały one zastąpione przez autobusy. Obywatelski Komitet Obrony Tramwajów  we współpracy z wieloma organizacjami zorganizował symboliczne ich pożegnanie. Wielu z mieszkańców miasta pamięta je od dziecka. Obraz głównej ulicy Gliwic, to obraz z tramwajem w tle, jako symbolem nowoczesności i modernizacji. Tramwaje to wizytówka regionu od ponad 100 lat! Dlatego Obywatelski Komitet Obrony Tramwajów, wspólnie z obywatelami miasta, chciał uczcić i zaakcentować ich cywilizacyjne znaczenie nie tylko dla Gliwic, ale dla całego Górnego Śląska. Obecność transportu tramwajowego, jego zakres i skala, od ponad 100 lat stawiała i stawia region w szeregu najbardziej dynamicznie rozwijających się i nowoczesnych obszarów Europy. Teraz ten dorobek jest zaprzepaszczany i niszczony. Nic nie stanowi lepszej metafory zerwania ze strukturalnym myśleniem o zrównoważonym rozwoju Śląska, niż bezmyślne rozrywanie tramwajowej pajęczyny w regionie. Zdaniem Komitetu na naszych oczach niszczony jest najbardziej ekologiczny rodzaj transportu, do którego obecnie wraca wiele europejskich miast (np. Paryż) pełnych wstydu, że przez chwilę odrzuciły tę sprawdzoną, ale i przyszłościową metodę transportową. Jak twierdzą członkowie Komitetu, mądrzejsi doświadczeniem innych, moglibyśmy uniknąć tego błędu, ale władze miasta postanowiły przeprowadzić na mieszkańcach transportowo-socjologiczny eksperyment. Poniedziałkowa uroczystość jest też zapowiedzią dalszych działań na rzecz obrony gliwickich tramwajów. Komitet, a wraz z nim mieszkańcy Gliwic, wierzą, że tramwaj powróci. Dążą oni konsekwentnie do referendum, są zdeterminowani i mocni wiedzą na temat tego jaki powinien być współczesny transport w metropoliach.

A jak komentują likwidację tramwaju w Gliwicach najwyższe instytucje państwowe? Oto kilka fragmentów przedstawionych przez Obywatelski Komitet Obrony Tramwajów:

* \'W Polityce Transportowej Państwa dla obszarów metropolitalnych nadano priorytet rozwojowi systemów szynowych. Wyrazem tego jest zaprogramowanie na lata 2007-2013 znacznych środków finansowych z funduszy unijnych (..). Ze środków tych zamierza skorzystać wiele miast polskich. W tym kontekście decyzja KZK GOP o likwidacji kolejnych linii tramwajowych budzi zdziwienie oraz niepokój o możliwość realizacji zrównoważonego transportu publicznego na obszarze GOP w przyszłości.\' List Min. Infrastruktury do OKOTiPKM

* „Doświadczenia wielu miast europejskich wskazują, że systemy szynowe są najbardziej efektywne w rozwiązywaniu problemów kongestii ulic w miastach oraz redukcji hałasu i zanieczyszczeń emitowanych przez transport miejski. Natomiast w wielu miastach w których zlikwidowano linie tramwajowe, w wyniku wprowadzanych zmian w układach drogowych utracono możliwości odtworzenia tych linii. Proponuję stosowanie wielokryteriowej oceny zarówno od strony ekonomicznej jak i funkcjonalnej przy podejmowaniu decyzji o likwidacji linii tramwajowych (...).\' List Min. Infrastruktury do KZK GOP

* \'Przesłaliśmy Pana list do Rady Miejskiej w Gliwicach –z prośbą o rozpatrzenie i udzielenie Panu oraz naszemu Biuru informacji o sposobie załatwienia sprawy. Reprezentowanie interesów społeczności lokalnych leży w gestii władz samorządowych (...) Mieszkańcy mają ustawowo zagwarantowane prawo decydowania o sprawach dotyczących wspólnoty w trybie przewidzianym w ustawie z dnia 15 września 2000 roku o referendum lokalnym\'. List z Kancelarii Prezydenta RP

* \'Nie sposób zanegować przywołanej przez Państwa ogólnoświatowej tendencji do inwestowania w rozwój komunikacji szynowej na obszarach silnie zurbanizowanych, jako najbardziej ekologicznej uwalniającej środowisko dużych miast od kolejnych zanieczyszczeń\'. Pismo Wojewody Śląskiego

\'Jestem głęboko zaniepokojony przedstawionymi w otrzymanych pismach informacjami, jednak z przykrością musze poinformować - za Pańskim pośrednictwem i społeczność zainteresowaną rozwiązaniem tak ważnego zagadnienia jakim jest przyszłość komunikacji zbiorowej w naszej aglomeracji - iż, wojewoda w granicach ustawowych kompetencji sprawuje nadzór nad jednostkami samorządu gminnego jedynie na podstawie kryterium zgodności podejmowanych działań z prawem (..)\'. Pismo Wojewody Śląskiego.

Listy do przeczytania w całości na stronie http://www.tramwaje.ubf.pl/viewpage.php?page_id=51 .

Co za tramwaje?

Linia autobusowa A4 relacji \'Gliwice Zajezdnia - Gliwice Słowackiego\' zastąpi komunikację tramwajową na terenie Gliwic, natomiast linie tramwajowe 1 i 4 zostaną skrócone z kierunku Rudy Śląskiej i Zabrza do przystanku \'Gliwice Zajezdnia\', a ich rozkłady jazdy ulegną zmianie i zostaną zsynchronizowane z rozkładem jazdy A4 tak, by umożliwić sprawną przesiadkę. Ponadto zmianie ulegają rozkłady jazdy linii tramwajowych obsługiwane przez zajezdnię tramwajową w Gliwicach, tj: 3, 5, 18, 30, 35 poprzez korekty godzin odjazdów wybranych kursów w celu ich wzajemnej koordynacji. Szczegółowy rozkład jazdy na stronie http://www.kzkgop.com.pl/ . Za przejazd autobusem na linii A4 będziemy płacić tyle samo, co wcześniej za przejazd tramwajem (mieszkańcy, którzy ukończyli 70 lat nadal będą jeździć oczywiście bezpłatnie). Osoby podróżujące dotąd tramwajami pomiędzy Gliwicami i Zabrzem także zapłacą tyle samo. Tak jak dotąd będzie obowiązywał bilet jednorazowy na dwa miasta. Jadąc z Gliwic należy skasować go w autobusie A4, przesiąść się przy zajezdni przy ul. Chorzowskiej do tramwaju i dalej do Zabrza jechać z tym samym biletem (nie należy go już drugi raz kasować). Identycznie sytuacja wygląda w drugą stronę.

Na podstawie materiałów KZK GOP, UM Gliwice, OKOT.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Gliwice
KZK GOP
linia
Tramwaje Śląskie
  • z Trójmiasta – 02.09.2009

    Wygląda na to,że niejaki pan Zygmunt Frankiewicz zdrowo przegiął i zostało to zauważone w całym kraju;mam nadzieję,ze jednak poniesie on konsekwencje tej decyzji!

  • z Olsztyna – 02.09.2009

    Mam nadzieję, że w Gliwicach uda się odsunąć prezydenta, który realizuje wyłącznie swoje interesy, tak jak w naszym mieście (nieważne pod jakim pretekstem;) Decyzje Frankiewicza szkodza każdemu miastu w Polsce, które chce rozwijac sieć tramwajową lub ją wybudować, poprzez dawanie argumentów przeciwnikom - "że w Gliwicach przecież likwidują".

  • z Trójmiasta – 02.09.2009

    Pierwsze pokłosie jego decyzji już masz (wiesz chyba,co mam na myśli).

  • z Zagłębia Dąbrowskiego – 02.09.2009

    Co gorsza KZK podchwycił decyzję frankensteina i pozwolił, aby bilety jednorazowe stosować na przesiadkę! W takim razie ja żądam przywrócenia tramwajów, albo pozwolenia na przesiadki na jednym bilecie (tym za 3zł) w każdej gminie i z każdej linii!

  • Silesian – 04.09.2009

    do tych z OLSZTYNA nasz prezydent jednakowoż nikogo nie zgwałcił....

  • Zaglębiak – 06.09.2009

    Gwałcił, nie gwałcił, ale jest do dupy! Na co komu taki Frankiewicz darmozjazd?

  • – 08.09.2009

    A JA SIE PYTAM ... JAKIE KUR...Y NA NIEGO GŁOSOWAŁY? I to ich proszę brać za dup... Dletego głosowanie powinny być imienne i obowiązkowe żeby nie tylko darmozjady na stołkach odpowiadali za swoje głupie decyzje, ale także debile którzy ich tam wsadzili!

  • TOMWOJ – 09.09.2009

    Pan Frankiewicz w urzędzie JEST bOGIEM A Wy jak i ja głosu nie mamy mam dowód że on jest złodziejem okradł nie jednego a likwidacja tramwajów to tylko czysty interes dla kogoś!! (dziwne że o tym się nie mówi???))) i jego!!!!!!!!... poprostu on tam w urzędzie jest bOGIEM!!!!!!! I wara od jego ciemnych interesów.. Puki SIŁĄ!!!!!!!!!! się go nie WyPĘDZI on pozostanie w urzędzie bOGIEM!!!!!!!!!

  • ŚLĄZAK – 09.09.2009

    Frankiewicz dziś... po co mi te tramwaje w Gliwicach,, ZLIKWIDOWAĆ!!!! Frankiewicz jutro... po co mi tyle ludzi, mieszkanców w Gliwicach,, ZLIKWIDOWAĆ!!!!!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....