TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Pożegnaliśmy gliwickie tramwaje
opr. Karol Wach - Opublikowano: 01.09.2009 11:01:33 9 komentarzy
Pożegnaliśmy gliwickie tramwaje

Pożegnaliśmy gliwickie tramwaje. Od 1 września zostały one zastąpione przez autobusy. Obywatelski Komitet Obrony Tramwajów  we współpracy z wieloma organizacjami zorganizował symboliczne ich pożegnanie. Wielu z mieszkańców miasta pamięta je od dziecka. Obraz głównej ulicy Gliwic, to obraz z tramwajem w tle, jako symbolem nowoczesności i modernizacji. Tramwaje to wizytówka regionu od ponad 100 lat! Dlatego Obywatelski Komitet Obrony Tramwajów, wspólnie z obywatelami miasta, chciał uczcić i zaakcentować ich cywilizacyjne znaczenie nie tylko dla Gliwic, ale dla całego Górnego Śląska. Obecność transportu tramwajowego, jego zakres i skala, od ponad 100 lat stawiała i stawia region w szeregu najbardziej dynamicznie rozwijających się i nowoczesnych obszarów Europy. Teraz ten dorobek jest zaprzepaszczany i niszczony. Nic nie stanowi lepszej metafory zerwania ze strukturalnym myśleniem o zrównoważonym rozwoju Śląska, niż bezmyślne rozrywanie tramwajowej pajęczyny w regionie. Zdaniem Komitetu na naszych oczach niszczony jest najbardziej ekologiczny rodzaj transportu, do którego obecnie wraca wiele europejskich miast (np. Paryż) pełnych wstydu, że przez chwilę odrzuciły tę sprawdzoną, ale i przyszłościową metodę transportową. Jak twierdzą członkowie Komitetu, mądrzejsi doświadczeniem innych, moglibyśmy uniknąć tego błędu, ale władze miasta postanowiły przeprowadzić na mieszkańcach transportowo-socjologiczny eksperyment. Poniedziałkowa uroczystość jest też zapowiedzią dalszych działań na rzecz obrony gliwickich tramwajów. Komitet, a wraz z nim mieszkańcy Gliwic, wierzą, że tramwaj powróci. Dążą oni konsekwentnie do referendum, są zdeterminowani i mocni wiedzą na temat tego jaki powinien być współczesny transport w metropoliach.

A jak komentują likwidację tramwaju w Gliwicach najwyższe instytucje państwowe? Oto kilka fragmentów przedstawionych przez Obywatelski Komitet Obrony Tramwajów:

* \'W Polityce Transportowej Państwa dla obszarów metropolitalnych nadano priorytet rozwojowi systemów szynowych. Wyrazem tego jest zaprogramowanie na lata 2007-2013 znacznych środków finansowych z funduszy unijnych (..). Ze środków tych zamierza skorzystać wiele miast polskich. W tym kontekście decyzja KZK GOP o likwidacji kolejnych linii tramwajowych budzi zdziwienie oraz niepokój o możliwość realizacji zrównoważonego transportu publicznego na obszarze GOP w przyszłości.\' List Min. Infrastruktury do OKOTiPKM

* „Doświadczenia wielu miast europejskich wskazują, że systemy szynowe są najbardziej efektywne w rozwiązywaniu problemów kongestii ulic w miastach oraz redukcji hałasu i zanieczyszczeń emitowanych przez transport miejski. Natomiast w wielu miastach w których zlikwidowano linie tramwajowe, w wyniku wprowadzanych zmian w układach drogowych utracono możliwości odtworzenia tych linii. Proponuję stosowanie wielokryteriowej oceny zarówno od strony ekonomicznej jak i funkcjonalnej przy podejmowaniu decyzji o likwidacji linii tramwajowych (...).\' List Min. Infrastruktury do KZK GOP

* \'Przesłaliśmy Pana list do Rady Miejskiej w Gliwicach –z prośbą o rozpatrzenie i udzielenie Panu oraz naszemu Biuru informacji o sposobie załatwienia sprawy. Reprezentowanie interesów społeczności lokalnych leży w gestii władz samorządowych (...) Mieszkańcy mają ustawowo zagwarantowane prawo decydowania o sprawach dotyczących wspólnoty w trybie przewidzianym w ustawie z dnia 15 września 2000 roku o referendum lokalnym\'. List z Kancelarii Prezydenta RP

* \'Nie sposób zanegować przywołanej przez Państwa ogólnoświatowej tendencji do inwestowania w rozwój komunikacji szynowej na obszarach silnie zurbanizowanych, jako najbardziej ekologicznej uwalniającej środowisko dużych miast od kolejnych zanieczyszczeń\'. Pismo Wojewody Śląskiego

\'Jestem głęboko zaniepokojony przedstawionymi w otrzymanych pismach informacjami, jednak z przykrością musze poinformować - za Pańskim pośrednictwem i społeczność zainteresowaną rozwiązaniem tak ważnego zagadnienia jakim jest przyszłość komunikacji zbiorowej w naszej aglomeracji - iż, wojewoda w granicach ustawowych kompetencji sprawuje nadzór nad jednostkami samorządu gminnego jedynie na podstawie kryterium zgodności podejmowanych działań z prawem (..)\'. Pismo Wojewody Śląskiego.

Listy do przeczytania w całości na stronie http://www.tramwaje.ubf.pl/viewpage.php?page_id=51 .

Co za tramwaje?

Linia autobusowa A4 relacji \'Gliwice Zajezdnia - Gliwice Słowackiego\' zastąpi komunikację tramwajową na terenie Gliwic, natomiast linie tramwajowe 1 i 4 zostaną skrócone z kierunku Rudy Śląskiej i Zabrza do przystanku \'Gliwice Zajezdnia\', a ich rozkłady jazdy ulegną zmianie i zostaną zsynchronizowane z rozkładem jazdy A4 tak, by umożliwić sprawną przesiadkę. Ponadto zmianie ulegają rozkłady jazdy linii tramwajowych obsługiwane przez zajezdnię tramwajową w Gliwicach, tj: 3, 5, 18, 30, 35 poprzez korekty godzin odjazdów wybranych kursów w celu ich wzajemnej koordynacji. Szczegółowy rozkład jazdy na stronie http://www.kzkgop.com.pl/ . Za przejazd autobusem na linii A4 będziemy płacić tyle samo, co wcześniej za przejazd tramwajem (mieszkańcy, którzy ukończyli 70 lat nadal będą jeździć oczywiście bezpłatnie). Osoby podróżujące dotąd tramwajami pomiędzy Gliwicami i Zabrzem także zapłacą tyle samo. Tak jak dotąd będzie obowiązywał bilet jednorazowy na dwa miasta. Jadąc z Gliwic należy skasować go w autobusie A4, przesiąść się przy zajezdni przy ul. Chorzowskiej do tramwaju i dalej do Zabrza jechać z tym samym biletem (nie należy go już drugi raz kasować). Identycznie sytuacja wygląda w drugą stronę.

Na podstawie materiałów KZK GOP, UM Gliwice, OKOT.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Gliwice
KZK GOP
linia
Tramwaje Śląskie
  • z Trójmiasta – 02.09.2009

    Wygląda na to,że niejaki pan Zygmunt Frankiewicz zdrowo przegiął i zostało to zauważone w całym kraju;mam nadzieję,ze jednak poniesie on konsekwencje tej decyzji!

  • z Olsztyna – 02.09.2009

    Mam nadzieję, że w Gliwicach uda się odsunąć prezydenta, który realizuje wyłącznie swoje interesy, tak jak w naszym mieście (nieważne pod jakim pretekstem;) Decyzje Frankiewicza szkodza każdemu miastu w Polsce, które chce rozwijac sieć tramwajową lub ją wybudować, poprzez dawanie argumentów przeciwnikom - "że w Gliwicach przecież likwidują".

  • z Trójmiasta – 02.09.2009

    Pierwsze pokłosie jego decyzji już masz (wiesz chyba,co mam na myśli).

  • z Zagłębia Dąbrowskiego – 02.09.2009

    Co gorsza KZK podchwycił decyzję frankensteina i pozwolił, aby bilety jednorazowe stosować na przesiadkę! W takim razie ja żądam przywrócenia tramwajów, albo pozwolenia na przesiadki na jednym bilecie (tym za 3zł) w każdej gminie i z każdej linii!

  • Silesian – 04.09.2009

    do tych z OLSZTYNA nasz prezydent jednakowoż nikogo nie zgwałcił....

  • Zaglębiak – 06.09.2009

    Gwałcił, nie gwałcił, ale jest do dupy! Na co komu taki Frankiewicz darmozjazd?

  • – 08.09.2009

    A JA SIE PYTAM ... JAKIE KUR...Y NA NIEGO GŁOSOWAŁY? I to ich proszę brać za dup... Dletego głosowanie powinny być imienne i obowiązkowe żeby nie tylko darmozjady na stołkach odpowiadali za swoje głupie decyzje, ale także debile którzy ich tam wsadzili!

  • TOMWOJ – 09.09.2009

    Pan Frankiewicz w urzędzie JEST bOGIEM A Wy jak i ja głosu nie mamy mam dowód że on jest złodziejem okradł nie jednego a likwidacja tramwajów to tylko czysty interes dla kogoś!! (dziwne że o tym się nie mówi???))) i jego!!!!!!!!... poprostu on tam w urzędzie jest bOGIEM!!!!!!! I wara od jego ciemnych interesów.. Puki SIŁĄ!!!!!!!!!! się go nie WyPĘDZI on pozostanie w urzędzie bOGIEM!!!!!!!!!

  • ŚLĄZAK – 09.09.2009

    Frankiewicz dziś... po co mi te tramwaje w Gliwicach,, ZLIKWIDOWAĆ!!!! Frankiewicz jutro... po co mi tyle ludzi, mieszkanców w Gliwicach,, ZLIKWIDOWAĆ!!!!!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....