TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Powtórka z rozrywki czyli Cegielski kontra PESA w Szczecinie
Karol Wach - Opublikowano: 12.01.2010 16:56:26 7 komentarzy
Powtórka z rozrywki czyli Cegielski kontra PESA w Szczecinie

Jeszcze do niedawna mieszkańcy Szczecina łudzili się, że w tym roku będą podróżować nowymi, niskopodłogowymi tramwajami. Tymczasem piątkowy wyrok sądu je rozwiał. Musimy zaczynać prawie od zera –mówił po usłyszeniu werdyktu prezes Tramwajów Szczecińskich Krystian Wawrzyniak. Dlaczego? Przypomnijmy. Drugie podejście szczecińskiego przewoźnika do wyboru zwycięzcy –dostawcy 6 niskopodłogowych tramwajów zakończyło się wyborem oferty PESY Bydgoszcz.. Ale, jak to w Polsce bywa, konkurencja zaprotestowała. Na placu boju pozostała FPS Cegielski, której oferta w ogóle nie była rozpatrywana przez Tramwaje Szczecińskie. Powodem takiego posunięcia ze strony przewoźnika był brak, w jego ocenie, wystarczających gwarancji finansowych, które pozwoliłyby na realizację kontraktu. Stanowisko szczecińskiego przewoźnika musiało skutkować ruchem ze strony FPS, która zaskarżyła tę decyzję do Krajowej Izby Odwoławczej. Ta przyznała rację producentowi z Poznania, co spowodowało złożenie odwołania do sądu przez przewoźnika. W piątek, 8 stycznia 2010 roku, sąd podtrzymał decyzję KIO, argumentując, iż nie było podstaw do wykluczenia Cegielskiego z przetargu. Zdaniem sądu producent ten spełnił warunek dotyczący gwarancji finansowych, ponieważ przedstawił zapewnienie jednego z banków, z którego jasno wynikało, iż otrzyma kredyt w przypadku uzyskania zamówienia oraz nie dopuścił się żadnych braków czy uchybień w ofercie przetargowej. Wyrok sądu jest prawomocny, a to oznacza, że Tramwaje Szczecińskie muszą wybrać ofertę Cegielskiego bądź PESY. Jak wiadomo FPS chce za sześć tramwajów 41,5 mln zł, PESA zaś swoje produkty wyceniła na 55,2 mln zł. Wskazywałoby to na większe szanse pierwszego z producentów, tym bardziej, że cena stanowi 70 % ogólnej punktacji. Na pozostałe 30 % przypada termin dostarczenia wozów, co w tym przypadku nie ma znaczenia, gdyż obie firmy zaproponowały taką samą datę dostawy. Przypomnijmy, iż w ofercie poznańskiego producenta pozostaje obecnie jeden tramwaj niskopodłogowy –118N zwany Pumą. Dotychczas wyprodukowany został jeden egzemplarz tego tramwaju, który nie znalazł jednak swojego nabywcy. Obecnie jeździ on w barwach MPK Poznań w ramach wypożyczenia. Doświadczenie Cegielskiego w dziedzinie samodzielnej produkcji tramwajów ogranicza się zatem do pojazdów wysokopodłogowych 123N, które zostały dostarczone dla Tramwajów Warszawskich.

Czy to oznacza, że w Szczecinie na pewno pojawią się wagony wyprodukowane przez Cegielskiego? Otóż niekoniecznie. Każda ze złożonych ofert ma, zgodnie z polskimi przepisami, datę ważności, która w tym przypadku upływa z końcem stycznia. Należy się spodziewać, iż Tramwaje Szczecińskie nie zdążą w tym czasie zakończyć przetargu i wybrać wykonawcy. Potwierdzają to słowa szefa spółki, wyraźnie zaznaczającego, że zostało za mało czasu, aby przyjrzeć się ofertom, szczególnie tej złożonej przez FPS, która nie była wcześniej szczegółowo analizowana. Teraz sytuację badają prawnicy Tramwajów Szczecińskich. Kolejny tramwajowy pat. Jak zwykle cierpią najbardziej pasażerowie, którzy na pierwsze niskopodłogowce w Szczecinie będą jeszcze musieli poczekać. Jak długo? Tego nie wiemy. Perspektywa kolejnego przetargu, na 24 niskopodłogowe wagony dla Szczecina, oddala się zatem jeszcze bardziej.

Dla porządku przypomnijmy również, iż w dniu 30 grudnia 2009 roku szczeciński sąd oddalił skargę trzeciego producenta zainteresowanego omawianym przetargiem - Solarisa.                           

Z ostatniej chwili!

W dniu 14 stycznia 2010 na stronie Tramwajów Szczecińskich pojawiła się informacja o wyborze oferty nr 3 - złożonej przez PESA Bydgoszcz, która uzyskała 100 pkt (70% cena, 30% termin dostawy). Tramwaje oferowane przez konkurenta - FPS, zdaniem komisji przetargowej, mają za wysokie podłogi koło drzwi.  Pokonany od powyższej decyzji może się odwoływać.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PESA
Cegielski
Tramwaje Szczecińskie
  • MARO – 12.01.2010

    A czy przypadkiem to nie jest tak że FPS może przedłużyć datę ważności? Z tego co wiem to robił już to kilkakrotnie.

  • MARO – 12.01.2010

    I oferta musiała być już szczegółowo analizowana, gdyż prosili już FPS-a o uzupełnienie oferty :/

  • jr – 12.01.2010

    zgodnie z art 85, ust. 2 Prawa Zamówień Publicznych wykonawca może samodzielnie przedłużyć termin związania ofertą. czyli pan redaktor sieje ferment. i masz rację z analizą oferty - były dodatkowe pytania dotyczące zarówno opinii bankowej (która była podstawą wykluczenia) jak i techniki.

  • KW – 13.01.2010

    A terminy?

  • Krzysztof – 13.01.2010

    "Ale, jak to w Polsce bywa, konkurencja zaprotestowała". I słusznie. Chyba tylko w Polsce tak się ustawia przetargi. Nie można dopuszczać do takich sytuacji w których konkurencyjne oferty odrzuca się z byle powodu.

  • gryf – 14.01.2010

    Dzisiaj już wiadomo, wygrała PESA. Tramwaj FPS nie spełniał SWIZ, ma o 20mm za wysoką podłogę w drzwiach.

  • ... – 15.01.2010

    współczuje mieszkańcom szczecina...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....