TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Powrót Bombardiera na rynek tramwajów w Polsce jest możliwy
INFOTRAM - Opublikowano: 27.09.2015 21:46:34 34 komentarze
Powrót Bombardiera na rynek tramwajów w Polsce jest możliwy

W Polsce w nowej perspektywie unijnej jest do wymiany ponad 100 wagonów. Trudno się nie interesować takimi inwestycjami ? mówi Janusz Kućmin, generalny przedstawiciel Bombardiera w Polsce. Przypomnijmy, że ostatnie tramwaje producent dostarczył do Krakowa. W kolejnym przetargu w tym mieście oferty firma już nie złożyła. Jak będzie w przyszłości, wiadomo przecież, że stolica Małopolski szykuje się do zakupu kolejnych, najprawdopodobniej 36 wagonów? Na pewno będziemy się przyglądać planom Krakowa ? mówi Janusz Kućmin. Wszystko zależy od naszych możliwości produkcyjnych. Wydajność naszych montowni jest przecież ograniczona, przez co i nam zdarzają się opóźnienia. Staramy się ich jednak unikać - dodaje.

Janusz Kućmin nie wyklucza w tej sytuacji poszukiwań montowni na terenie naszego kraju. Jedną z możliwości jest współpraca z Newagiem. Szef polskiego Bombardiera nie wyklucza takiej kooperacji. Tym bardziej jest ona możliwa, że równo rok temu obie firmy podpisały porozumienie o współpracy, z którego jak dotychczas nic nie wynikło.

Janusz Kućmin wyklucza natomiast możliwość budowy własnej montowni tramwajów w Polsce. Inwestujemy w nasze zakłady we Wrocławiu, w których budujemy pudła ? mówi. Jak tłumaczy budowa montowni jest opłacalna wtedy, kiedy produkuje znaczne ilości pojazdów. Perspektywy polskiego rynku nie uzasadniają podjęcia takiej decyzji. Tym bardziej, że sieć zakładów produkcyjnych Bombardiera jest dość gęsta i wystarczająca. Firma zatem nie pójdzie śladem Stadlera, który jakiś czas temu zdecydował się na uruchomienie własnej montowni pojazdów w Siedlcach. Tym bardziej, że jak już wspomnieliśmy, ma swoje zakłady we Wrocławiu, które są rozbudowywane.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bombardier
  • XWJ – 28.09.2015

    Brawo ekipa Transinfo! Nareszcie artykuł nie chwalący Pesy pod niebiosa.

  • Wicie kto – 28.09.2015

    Buahahahahhahahahahaaaahhhahahahahahahahahaha bombardier to sobie może. ....nawet newag im nie pomoże nic wygrać. W tramwajach my rzadzimy i nikt inny. Nikt nam nie odbierze palmy pierwszeństwa. Nikt. Żadne bunczuczne zapowiedzi bomby i newag tego nie zmienia. Buahahahhaahahahahahahahh to my im zabierzemy ich rynki na których są obecni. Poczekamy 2 3 lata i będą inaczej piszczeli. Buahahahahahhaahahh

  • advisor – 28.09.2015

    Szykują się pod nowy krakowski przetarg - i bardzo dobrze!Raz odpuścili, ale jak widać doszli do wniosku, że to był jeden raz za dużo.

  • tandeta made by Pesa Krakowiak – 28.09.2015

    w Krakowie po szopce jaką odwaliła i nadal odwala Pesa też żałują jednego razu... Czas najwyższy aby Bombardier wrócił do "swojego miasta". Kraków wbrew pozorom to za biedne miasto aby inwestować w tandetę której dwa egzemplarze już toczą się po torach. Lepiej kupić mniej ale mieć pewność, że otrzymuje się produkt jaki się zamawia a nie wyrób tramwajopodobny, poskręcany tak jakby go ekipa przedszkolaków składała, z wyjącymi falownikami, niedziałającymi przyciskami do otwierania drzwi i klimatyzacją, która jest w tramwaju chyba tylko na papierze.

  • Wicie kto – 28.09.2015

    Sami sobie takie złożyliście buabbahahahahhahaahahhahhahha przysłaliscie tapeciarzy po politologi do składania tramwajów i macie teraz pretensje. Bahahhahahahhahahahha my składamy prawidłowo i nienagannie jakościowo. To wasi ludzie z MPK to papudraki. Buahahahahahhahaha

  • Sresla – 28.09.2015

    Sami chińskie patałachy w tej sresle złożyli bubla. buabbahahahahhahaahahhahhahha Takie są efekty gdy zabłocki daje pracownikom chleb suchy z wodą. Bahahhahahahhahahahha Nie martw się sresla Krakusi już cie wydoją za ekstra robotę, którą wasze ciapki nie umieją. buabbahahahahhahaahahhahhahha

  • asm. – 28.09.2015

    Super byłoby, gdyby B.T. pojawił się z nowymi pojazdami szynowymi w Krakowie. Ciągle zastanawiające jest to jak wyglądałyby NGT10 w "komitywie" z NEWAG - iem. ???Uważam że miasta w Europie, w których jest najlepszy system transportu szynowego, oparte są o pojazdy tej firmy m.in Frankfurt (Main), Duesseldorf, Berlin,... Rotterdam, w przyszłości, Wiedeń. A NGT6 to najbardziej udany wagon w Krakowie, nawet 15 - letni. Szkoda że nie mogą jeździć u nas w składach, bo w takim m.in Frankfurcie to jeżdżą nawet 2 x NGT8 .

  • Wicie kto – 28.09.2015

    Najlepszy transport mają miasta gdzie jeżdżą trawa jest pesy. Reszta to podróbki i gwarancja niskiej jakości i spóźnien. Buahahahahaahah

  • do Wicie kto – 28.09.2015

    i kto to mówi hahahaha a pesa to nie ma spóźnień? nie ma też niskiej jakości? hahahhaha

  • kubex – 28.09.2015

    Bombki? Czekam z niecierpliwością, ileś tam lat temu w Krakowie jechałem i mam bardzo pozytywne wrażenia,

  • krakus – 28.09.2015

    NGT6 nie do zdarcia dopiero pierwszy ma mieć NG po 15-latach i po przejecheniu miliona kilometrow

  • break – 28.09.2015

    Montownie mogą przecież zrobić w krakowskim TR tam mają doswiadczenie

  • tramchorzów – 28.09.2015

    tandeta made in pesa Katowice i czestochowa 2 raz zaliczyły remon reanimacje.a te katowickie tesz dno psujom się widziałem kilka razy 2 sepsy zdechlaki w drodze do zajezdni, bedzin se niedaje rady z 10szt teraz majom 13szt ,a i tak coraz mniej w ruchu na 15 . MAM NADZIEJE ZE TE NASTEPNE SLĄŚKIE - NAWET 40SZT BEDZIE Z BOMBARDIERA EWENTUŁALNIE MODERTRANS nic z pesy APROPO pesy te do intercity dzwi krzywe ,jakos widać te pudła koślawe popatrcie dobrze dwi w srodku wagonu i to jedna połówka zadnie to wygląda jakl w tramwajach.narzekalen na 116nd ato czerwone pesowate zx dzwiami choćby w wiezieniu i skrzypi trzeszczy na zewnątrz i w wewnątrz toto teraz a ma rok czasu dopiero -ja chce bombke ngt6 -ngt8 tesz fajny

  • Combino – 29.09.2015

    asm: co ty pieprzysz człowieku? Rotterdam oparty jest na Citadisach,a NGT8 we Frankfurcie jeżdżą solo (wiem,bo w odróżnieniu od ciebie tam bywałem i w tym roku).

  • asm. – 29.09.2015

    https://www.youtube.com/results?search_query=strassenbahn+duesseldorf+700+route+tramStrassenbahn Frankfurt(Main)linie 20 DoppeltraktionenXXL(2012)https://www.youtube.com/watch?v=XaTw25WToUUInfotram.pl/rotterdam-bombardier-dostarczy-nowe-składy-metra-dla-ret_more_66546.html.www.bombardier.com/en/transportion/project.flexity-roterdam-netherlands...@ CombinoTransport szynowy to nie tylko klasyczne tramwaje.We Frankfurcie spotkamy także sklady dwu i trzywagonowe na liniach stadtbahnu ktore jeżdżą również w ruchu ulicznym.

  • Nomad – 29.09.2015

    Chodzą słuchy, że TW rozważa zakup 60-metrowych dwukierunkowych wagonów do obsługi szybkiego tramwaju na Wilanów, ciekawe czy to się potwierdzi.

  • asm. – 29.09.2015

    Oczywiście że Warszawa powinna mieć 60 metrowe wagony tramwajowe. Jak też i inne największe miasta w Polsce, choć trochę byłoby z tym kłopotu, to jednak warto byłoby. Przyklad z niemieckich miast potwierdza to, że na nawet ciasnych zabytkowych ulicach sklad 2 x 30 metrów może funkcjonować, liniowo albo choćby okazjonalnie. Linia na Wilanów będzie budowana od podstaw z elementami premetra, przystanki średnio co 500 metrów dlatego można to pod takie pociągi zbudować,

  • Chudy – 29.09.2015

    I bardzo dobrze!Mam nadzieję, że Bombardier wróci do Krakowa, bo jeden bubel z Pesy wystarczy za nauczkę na długie lata, że nie warto kupować coś co na papierze ładnie wygląda i jest o kilka gorszy tańsze, a okazuje się, że dostaje sie taki badziew jak Krakowiak, który tylko z zewnątrz ładnie wygląda.Bardzo mądra polityka firmy która mierzy siły na zamiary, a nie jak Pesa która rzuca się jak żebrak na grosza na wszystko co możliwe, a potem nie wydala (i na czym się przejedzie i to nomen omen... Grubo :P )Dobra wola Krakowa i Łodzi, że przysłali tam ludzi aby pomóc (a de facto chyba w ogóle nauczyć) jak się składa tramwaje, bo pierwsze dwa Krakowiaki wyglądają jakby je składały dzieci w przedszkolu z zespołem Downa.

  • Gruby – 29.09.2015

    Bredzisz dziecko. Wróć na lekcje. Krakowiak sami sobie składacie. A to ze nie znacie się na rzeczy to takie tramwaje macie jakie sobie złożycie. Nasz projekt jest dobry. Wszystko na nim jest proste wystarczy umieć czytać rysunek techniczny i solidnie wykonywać swoją pracę. Z czym jak widać macie problemy buahahhahaahahhaahahahahahahzhI tak kupicie u nas kolejne tramwaje. Mogę się założyć o to. Jeszcze nam będziecie dziękować i bić pokłony do samej ziemi buahahahahhaahahahahahahaa wasz newag G umie zbudować. Taki tramwaj by budowali 5 lat.

  • Krakus – 29.09.2015

    Zgadza się. Podziękujemy wam za dalszą współpracę. Vin 001 składany bez udziału naszych jest tragedią. Vin 002 w którym nasi już coś mogli zdziałać jest już troszkę lepiej złożony/zamaskowany. Nigdy Więcej tramów z PESY.

  • ... – 29.09.2015

    Żebyś się nie zdziwił...

  • Combino – 30.09.2015

    asm: dobrze się czujesz?Wiesz co to jest "sonderlinie"?jak sama nazwa wskazuje,nie jest to linia stała,a od wielkiego dzwonu (w Darmstadt w dniu meczu jeździły tramwaje z piłką zamiast numeru linii,co nie znaczy że to codzienna komunikacja).Testowo w Gdańsku puścili 2 N8C i co,napiszesz że w Gdańsku jeżdżą nawet dwuskłady N8C? A Swiftów z U-bahnu w ogóle nie ma sensu przywoływać,bo to NIGDY nie trafi do Krakowa (U-bahn,mówi Ci to coś?METRO! Właśnie głównie dlatego we Frankfurcie tramwaje jeżdżą solo,że jest U-bahn,od U1 do U9,w różnych konfiguracjach długościowych i taborowych oraz S-bahn,latający na dwuskładach - w szczycie często trójskłady - serii 423 i 430). A tramwaje mimo tego potrafią być dość zapchane,choć w sumie glonojad w wersji polskiej nie występuje (a tak się składa,że za każdym razem byłem w dzień powszedni w szczycie).

  • Misiek Krk – 30.09.2015

    Nigdy więcej Sepsy w Krakowie! Na imprezie z okazji 140 lat KM w Krakowie rozmawiałem z prowadzącym Bomby i Sepse. Sepsa vel Krakowiak póki co jeździ nawet nieźle, ale o niezawodności NGT6 nie ma nawet co marzyć, nawet tych z pierwszej serii. Zanim upłynie gwarancja Sepsa się rozłoży na łopatki przez wieczne naprawy swoich wytworów. Mam nadzieję że MPK drugi raz nie da się zrobić w bambuko a BT nie zaśpi przetargu. Grubemu vel Wicie kto pozostanie tylko durnowaty paraśmiech.

  • Wicie kto – 30.09.2015

    Buahahahahahahahah na Krakowiak ach grubo zarabiamy. Wystarczy na naprawy. Później będziemy wam sprzedawać części zamienne z przebitka 10x. Zobaczymy jak będziecie piszczec. Buahahahahahhaahhhahaahahhahahaha szykuje kasę na części. Te 2 lata dobie poczekamy później was zedrzemy jak z psa. Buhahahhaahhahaha chce zobaczyć wasze durnowate miny na widok naszych faktur. A kolejne tramwaje i tak kupicie u nas. Wygramy przetarg i będziemy się najwyżej sądzić do skutku. I co nam zrobicie? Naskoczycie? BuahahahahahahHHHH

  • asm. – 30.09.2015

    @ CombinoNo i co z tego. Chciałem zwrócić uwagę na sam fakt wykorzystania składów 'bombardierów'. W Krakowie MPK też kiedyś w nocy testowało 2 x GT8S, jak w Gdańsku 2 x N8C. Jak widać na filmie z Frankfurtu składy 2 x NGT8 zabierają pasażerów i obsadzone są wszystkie brygady "20" stki. To że wariant ten został wykorzystany okazjonalnie, nie na stałe, nie ma znaczenia, ważne że w ogóle zaistniał w ruchu liniowym, w odróżnieniu np. od naszych miast w Polsce, gdzie tego nie praktykowano z podobnymi wagonami. We Frankfurcie (Main) też bywałem, natomiast w Duesseldorfie nie bylem, ale na filmie widać (zresztą tych zdjęć z różnych okresów jest bardzo dużo) i tam prawdopodobnie już 2 x NGT8 jeżdżą regularnie w ruchu liniowym, obok innych składów wagonów, od innych producentów. Premetro tak, to już nieco inna sprawa.

  • asm. – 30.09.2015

    Poza tym nie METRO, tylko premetro, ewentualnie tzw. "płytkie metro", albo "lekkie metro". Nie S - bahn, tylko 'stadtbahn'. Nazywaj rzeczy po imieniu.

  • Combino – 30.09.2015

    @asm: Oficjalnie nie żadnego premetra ani Stadtbahn,jest U-bahn,a na liniach jeździ tabor w pełnym przekroju,od miszmaszu staroci (od U2 w górę) na linii U4 przez Ptb na U5,na U3 czy U8 OIDP mieszanka,ale bez najstarszych; U1 czy U2 to trójskłady Swiftów. I choć są tożsame ze,Swiftami na pewnych systemach Stadtbahnu w innych miastach,to mają oficjalny status metra (tak btw: z tym premetrem to też bez przesady,bo wieli linii ciężkiego metra też robi sporą część trasy na powierzchni). A oprócz tego masz S-bahn,z najlepszym taborem (świetne DB430) na S7 i S8 i trójskładami (np. DB423 na S3).

  • Misiek Krk – 30.09.2015

    @Wicie ktoNic nie będziemy kupować od Sepsy! Krakowski TR po montażu NGT6 i NGT8 potrafi dorobić każdy element do badziewia z Sepsy a i tak pewnie żaden z Krakowiaków nie dotrwa do końca gwarancji.Będziecie nas sepsiarze z Bydzi mogli cmoknąć pod smoczy ogon!

  • Brożek – 30.09.2015

    Emeryt Pilszczek ostro naciskał na kontrakt z Pesą bo "pokłucił" się z Bombardierem efekty mamy.Myśle że nowy prezes MPK nauczke dostał i powróci do Bombardiera

  • K – 30.09.2015

    A tam przetargu jakiegoś nie było przypadkiem? Bombardier go nie olał przypadkiem?

  • picipolo – 30.09.2015

    @K - Nie olał startował z Newagiem jako montowniom

  • K – 01.10.2015

    Tak tak. Jako montowniom...

  • bbc – 02.10.2015

    [komentarz usunięty, powód: komentarz niemerytoryczny]

  • gość – 04.10.2015

    Chyba tylko w przypadku, gdy Bombardier przejmię Pesę xD

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....