TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Powrót Bombardiera na rynek tramwajów w Polsce jest możliwy
INFOTRAM - Opublikowano: 27.09.2015 21:46:34 34 komentarze
Powrót Bombardiera na rynek tramwajów w Polsce jest możliwy

W Polsce w nowej perspektywie unijnej jest do wymiany ponad 100 wagonów. Trudno się nie interesować takimi inwestycjami ? mówi Janusz Kućmin, generalny przedstawiciel Bombardiera w Polsce. Przypomnijmy, że ostatnie tramwaje producent dostarczył do Krakowa. W kolejnym przetargu w tym mieście oferty firma już nie złożyła. Jak będzie w przyszłości, wiadomo przecież, że stolica Małopolski szykuje się do zakupu kolejnych, najprawdopodobniej 36 wagonów? Na pewno będziemy się przyglądać planom Krakowa ? mówi Janusz Kućmin. Wszystko zależy od naszych możliwości produkcyjnych. Wydajność naszych montowni jest przecież ograniczona, przez co i nam zdarzają się opóźnienia. Staramy się ich jednak unikać - dodaje.

Janusz Kućmin nie wyklucza w tej sytuacji poszukiwań montowni na terenie naszego kraju. Jedną z możliwości jest współpraca z Newagiem. Szef polskiego Bombardiera nie wyklucza takiej kooperacji. Tym bardziej jest ona możliwa, że równo rok temu obie firmy podpisały porozumienie o współpracy, z którego jak dotychczas nic nie wynikło.

Janusz Kućmin wyklucza natomiast możliwość budowy własnej montowni tramwajów w Polsce. Inwestujemy w nasze zakłady we Wrocławiu, w których budujemy pudła ? mówi. Jak tłumaczy budowa montowni jest opłacalna wtedy, kiedy produkuje znaczne ilości pojazdów. Perspektywy polskiego rynku nie uzasadniają podjęcia takiej decyzji. Tym bardziej, że sieć zakładów produkcyjnych Bombardiera jest dość gęsta i wystarczająca. Firma zatem nie pójdzie śladem Stadlera, który jakiś czas temu zdecydował się na uruchomienie własnej montowni pojazdów w Siedlcach. Tym bardziej, że jak już wspomnieliśmy, ma swoje zakłady we Wrocławiu, które są rozbudowywane.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bombardier
  • XWJ – 28.09.2015

    Brawo ekipa Transinfo! Nareszcie artykuł nie chwalący Pesy pod niebiosa.

  • Wicie kto – 28.09.2015

    Buahahahahhahahahahaaaahhhahahahahahahahahaha bombardier to sobie może. ....nawet newag im nie pomoże nic wygrać. W tramwajach my rzadzimy i nikt inny. Nikt nam nie odbierze palmy pierwszeństwa. Nikt. Żadne bunczuczne zapowiedzi bomby i newag tego nie zmienia. Buahahahhaahahahahahahahh to my im zabierzemy ich rynki na których są obecni. Poczekamy 2 3 lata i będą inaczej piszczeli. Buahahahahahhaahahh

  • advisor – 28.09.2015

    Szykują się pod nowy krakowski przetarg - i bardzo dobrze!Raz odpuścili, ale jak widać doszli do wniosku, że to był jeden raz za dużo.

  • tandeta made by Pesa Krakowiak – 28.09.2015

    w Krakowie po szopce jaką odwaliła i nadal odwala Pesa też żałują jednego razu... Czas najwyższy aby Bombardier wrócił do "swojego miasta". Kraków wbrew pozorom to za biedne miasto aby inwestować w tandetę której dwa egzemplarze już toczą się po torach. Lepiej kupić mniej ale mieć pewność, że otrzymuje się produkt jaki się zamawia a nie wyrób tramwajopodobny, poskręcany tak jakby go ekipa przedszkolaków składała, z wyjącymi falownikami, niedziałającymi przyciskami do otwierania drzwi i klimatyzacją, która jest w tramwaju chyba tylko na papierze.

  • Wicie kto – 28.09.2015

    Sami sobie takie złożyliście buabbahahahahhahaahahhahhahha przysłaliscie tapeciarzy po politologi do składania tramwajów i macie teraz pretensje. Bahahhahahahhahahahha my składamy prawidłowo i nienagannie jakościowo. To wasi ludzie z MPK to papudraki. Buahahahahahhahaha

  • Sresla – 28.09.2015

    Sami chińskie patałachy w tej sresle złożyli bubla. buabbahahahahhahaahahhahhahha Takie są efekty gdy zabłocki daje pracownikom chleb suchy z wodą. Bahahhahahahhahahahha Nie martw się sresla Krakusi już cie wydoją za ekstra robotę, którą wasze ciapki nie umieją. buabbahahahahhahaahahhahhahha

  • asm. – 28.09.2015

    Super byłoby, gdyby B.T. pojawił się z nowymi pojazdami szynowymi w Krakowie. Ciągle zastanawiające jest to jak wyglądałyby NGT10 w "komitywie" z NEWAG - iem. ???Uważam że miasta w Europie, w których jest najlepszy system transportu szynowego, oparte są o pojazdy tej firmy m.in Frankfurt (Main), Duesseldorf, Berlin,... Rotterdam, w przyszłości, Wiedeń. A NGT6 to najbardziej udany wagon w Krakowie, nawet 15 - letni. Szkoda że nie mogą jeździć u nas w składach, bo w takim m.in Frankfurcie to jeżdżą nawet 2 x NGT8 .

  • Wicie kto – 28.09.2015

    Najlepszy transport mają miasta gdzie jeżdżą trawa jest pesy. Reszta to podróbki i gwarancja niskiej jakości i spóźnien. Buahahahahaahah

  • do Wicie kto – 28.09.2015

    i kto to mówi hahahaha a pesa to nie ma spóźnień? nie ma też niskiej jakości? hahahhaha

  • kubex – 28.09.2015

    Bombki? Czekam z niecierpliwością, ileś tam lat temu w Krakowie jechałem i mam bardzo pozytywne wrażenia,

  • krakus – 28.09.2015

    NGT6 nie do zdarcia dopiero pierwszy ma mieć NG po 15-latach i po przejecheniu miliona kilometrow

  • break – 28.09.2015

    Montownie mogą przecież zrobić w krakowskim TR tam mają doswiadczenie

  • tramchorzów – 28.09.2015

    tandeta made in pesa Katowice i czestochowa 2 raz zaliczyły remon reanimacje.a te katowickie tesz dno psujom się widziałem kilka razy 2 sepsy zdechlaki w drodze do zajezdni, bedzin se niedaje rady z 10szt teraz majom 13szt ,a i tak coraz mniej w ruchu na 15 . MAM NADZIEJE ZE TE NASTEPNE SLĄŚKIE - NAWET 40SZT BEDZIE Z BOMBARDIERA EWENTUŁALNIE MODERTRANS nic z pesy APROPO pesy te do intercity dzwi krzywe ,jakos widać te pudła koślawe popatrcie dobrze dwi w srodku wagonu i to jedna połówka zadnie to wygląda jakl w tramwajach.narzekalen na 116nd ato czerwone pesowate zx dzwiami choćby w wiezieniu i skrzypi trzeszczy na zewnątrz i w wewnątrz toto teraz a ma rok czasu dopiero -ja chce bombke ngt6 -ngt8 tesz fajny

  • Combino – 29.09.2015

    asm: co ty pieprzysz człowieku? Rotterdam oparty jest na Citadisach,a NGT8 we Frankfurcie jeżdżą solo (wiem,bo w odróżnieniu od ciebie tam bywałem i w tym roku).

  • asm. – 29.09.2015

    https://www.youtube.com/results?search_query=strassenbahn+duesseldorf+700+route+tramStrassenbahn Frankfurt(Main)linie 20 DoppeltraktionenXXL(2012)https://www.youtube.com/watch?v=XaTw25WToUUInfotram.pl/rotterdam-bombardier-dostarczy-nowe-składy-metra-dla-ret_more_66546.html.www.bombardier.com/en/transportion/project.flexity-roterdam-netherlands...@ CombinoTransport szynowy to nie tylko klasyczne tramwaje.We Frankfurcie spotkamy także sklady dwu i trzywagonowe na liniach stadtbahnu ktore jeżdżą również w ruchu ulicznym.

  • Nomad – 29.09.2015

    Chodzą słuchy, że TW rozważa zakup 60-metrowych dwukierunkowych wagonów do obsługi szybkiego tramwaju na Wilanów, ciekawe czy to się potwierdzi.

  • asm. – 29.09.2015

    Oczywiście że Warszawa powinna mieć 60 metrowe wagony tramwajowe. Jak też i inne największe miasta w Polsce, choć trochę byłoby z tym kłopotu, to jednak warto byłoby. Przyklad z niemieckich miast potwierdza to, że na nawet ciasnych zabytkowych ulicach sklad 2 x 30 metrów może funkcjonować, liniowo albo choćby okazjonalnie. Linia na Wilanów będzie budowana od podstaw z elementami premetra, przystanki średnio co 500 metrów dlatego można to pod takie pociągi zbudować,

  • Chudy – 29.09.2015

    I bardzo dobrze!Mam nadzieję, że Bombardier wróci do Krakowa, bo jeden bubel z Pesy wystarczy za nauczkę na długie lata, że nie warto kupować coś co na papierze ładnie wygląda i jest o kilka gorszy tańsze, a okazuje się, że dostaje sie taki badziew jak Krakowiak, który tylko z zewnątrz ładnie wygląda.Bardzo mądra polityka firmy która mierzy siły na zamiary, a nie jak Pesa która rzuca się jak żebrak na grosza na wszystko co możliwe, a potem nie wydala (i na czym się przejedzie i to nomen omen... Grubo :P )Dobra wola Krakowa i Łodzi, że przysłali tam ludzi aby pomóc (a de facto chyba w ogóle nauczyć) jak się składa tramwaje, bo pierwsze dwa Krakowiaki wyglądają jakby je składały dzieci w przedszkolu z zespołem Downa.

  • Gruby – 29.09.2015

    Bredzisz dziecko. Wróć na lekcje. Krakowiak sami sobie składacie. A to ze nie znacie się na rzeczy to takie tramwaje macie jakie sobie złożycie. Nasz projekt jest dobry. Wszystko na nim jest proste wystarczy umieć czytać rysunek techniczny i solidnie wykonywać swoją pracę. Z czym jak widać macie problemy buahahhahaahahhaahahahahahahzhI tak kupicie u nas kolejne tramwaje. Mogę się założyć o to. Jeszcze nam będziecie dziękować i bić pokłony do samej ziemi buahahahahhaahahahahahahaa wasz newag G umie zbudować. Taki tramwaj by budowali 5 lat.

  • Krakus – 29.09.2015

    Zgadza się. Podziękujemy wam za dalszą współpracę. Vin 001 składany bez udziału naszych jest tragedią. Vin 002 w którym nasi już coś mogli zdziałać jest już troszkę lepiej złożony/zamaskowany. Nigdy Więcej tramów z PESY.

  • ... – 29.09.2015

    Żebyś się nie zdziwił...

  • Combino – 30.09.2015

    asm: dobrze się czujesz?Wiesz co to jest "sonderlinie"?jak sama nazwa wskazuje,nie jest to linia stała,a od wielkiego dzwonu (w Darmstadt w dniu meczu jeździły tramwaje z piłką zamiast numeru linii,co nie znaczy że to codzienna komunikacja).Testowo w Gdańsku puścili 2 N8C i co,napiszesz że w Gdańsku jeżdżą nawet dwuskłady N8C? A Swiftów z U-bahnu w ogóle nie ma sensu przywoływać,bo to NIGDY nie trafi do Krakowa (U-bahn,mówi Ci to coś?METRO! Właśnie głównie dlatego we Frankfurcie tramwaje jeżdżą solo,że jest U-bahn,od U1 do U9,w różnych konfiguracjach długościowych i taborowych oraz S-bahn,latający na dwuskładach - w szczycie często trójskłady - serii 423 i 430). A tramwaje mimo tego potrafią być dość zapchane,choć w sumie glonojad w wersji polskiej nie występuje (a tak się składa,że za każdym razem byłem w dzień powszedni w szczycie).

  • Misiek Krk – 30.09.2015

    Nigdy więcej Sepsy w Krakowie! Na imprezie z okazji 140 lat KM w Krakowie rozmawiałem z prowadzącym Bomby i Sepse. Sepsa vel Krakowiak póki co jeździ nawet nieźle, ale o niezawodności NGT6 nie ma nawet co marzyć, nawet tych z pierwszej serii. Zanim upłynie gwarancja Sepsa się rozłoży na łopatki przez wieczne naprawy swoich wytworów. Mam nadzieję że MPK drugi raz nie da się zrobić w bambuko a BT nie zaśpi przetargu. Grubemu vel Wicie kto pozostanie tylko durnowaty paraśmiech.

  • Wicie kto – 30.09.2015

    Buahahahahahahahah na Krakowiak ach grubo zarabiamy. Wystarczy na naprawy. Później będziemy wam sprzedawać części zamienne z przebitka 10x. Zobaczymy jak będziecie piszczec. Buahahahahahhaahhhahaahahhahahaha szykuje kasę na części. Te 2 lata dobie poczekamy później was zedrzemy jak z psa. Buhahahhaahhahaha chce zobaczyć wasze durnowate miny na widok naszych faktur. A kolejne tramwaje i tak kupicie u nas. Wygramy przetarg i będziemy się najwyżej sądzić do skutku. I co nam zrobicie? Naskoczycie? BuahahahahahahHHHH

  • asm. – 30.09.2015

    @ CombinoNo i co z tego. Chciałem zwrócić uwagę na sam fakt wykorzystania składów 'bombardierów'. W Krakowie MPK też kiedyś w nocy testowało 2 x GT8S, jak w Gdańsku 2 x N8C. Jak widać na filmie z Frankfurtu składy 2 x NGT8 zabierają pasażerów i obsadzone są wszystkie brygady "20" stki. To że wariant ten został wykorzystany okazjonalnie, nie na stałe, nie ma znaczenia, ważne że w ogóle zaistniał w ruchu liniowym, w odróżnieniu np. od naszych miast w Polsce, gdzie tego nie praktykowano z podobnymi wagonami. We Frankfurcie (Main) też bywałem, natomiast w Duesseldorfie nie bylem, ale na filmie widać (zresztą tych zdjęć z różnych okresów jest bardzo dużo) i tam prawdopodobnie już 2 x NGT8 jeżdżą regularnie w ruchu liniowym, obok innych składów wagonów, od innych producentów. Premetro tak, to już nieco inna sprawa.

  • asm. – 30.09.2015

    Poza tym nie METRO, tylko premetro, ewentualnie tzw. "płytkie metro", albo "lekkie metro". Nie S - bahn, tylko 'stadtbahn'. Nazywaj rzeczy po imieniu.

  • Combino – 30.09.2015

    @asm: Oficjalnie nie żadnego premetra ani Stadtbahn,jest U-bahn,a na liniach jeździ tabor w pełnym przekroju,od miszmaszu staroci (od U2 w górę) na linii U4 przez Ptb na U5,na U3 czy U8 OIDP mieszanka,ale bez najstarszych; U1 czy U2 to trójskłady Swiftów. I choć są tożsame ze,Swiftami na pewnych systemach Stadtbahnu w innych miastach,to mają oficjalny status metra (tak btw: z tym premetrem to też bez przesady,bo wieli linii ciężkiego metra też robi sporą część trasy na powierzchni). A oprócz tego masz S-bahn,z najlepszym taborem (świetne DB430) na S7 i S8 i trójskładami (np. DB423 na S3).

  • Misiek Krk – 30.09.2015

    @Wicie ktoNic nie będziemy kupować od Sepsy! Krakowski TR po montażu NGT6 i NGT8 potrafi dorobić każdy element do badziewia z Sepsy a i tak pewnie żaden z Krakowiaków nie dotrwa do końca gwarancji.Będziecie nas sepsiarze z Bydzi mogli cmoknąć pod smoczy ogon!

  • Brożek – 30.09.2015

    Emeryt Pilszczek ostro naciskał na kontrakt z Pesą bo "pokłucił" się z Bombardierem efekty mamy.Myśle że nowy prezes MPK nauczke dostał i powróci do Bombardiera

  • K – 30.09.2015

    A tam przetargu jakiegoś nie było przypadkiem? Bombardier go nie olał przypadkiem?

  • picipolo – 30.09.2015

    @K - Nie olał startował z Newagiem jako montowniom

  • K – 01.10.2015

    Tak tak. Jako montowniom...

  • bbc – 02.10.2015

    [komentarz usunięty, powód: komentarz niemerytoryczny]

  • gość – 04.10.2015

    Chyba tylko w przypadku, gdy Bombardier przejmię Pesę xD

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....