TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Plany inwestycyjne Tramwajów Warszawskich
Karol Wach - Opublikowano: 06.03.2006 15:31:42 2 komentarze
Plany inwestycyjne Tramwajów Warszawskich

Dnia 22 lutego 2006 roku w siedzibie Tramwajów Warszawskich odbyła się konferencja prasowa, podczas której spółka zaprezentowała swoje plany na najbliższe 10 lat. Przedstawione zostały koncepcje rozbudowy istniejącej sieci tramwajowej, jak również budowa całkowicie nowych odcinków. Ponadto przedstawiono również harmonogram zakupów nowych wagonów. W niniejszym tekście chcielibyśmy pokrótce zaprezentować te plany.

 

O 120N jeszcze słów kilka...

 

Okazją do zorganizowania konferencji, na której przedstawione zostały szczegółowe plany rozwoju warszawskiej sieci tramwajowej było uroczyste podpisanie umowy na dostawę niskopodłogowych tramwajów z firmą –PESA. Jak już informowaliśmy w ubiegłym tygodniu po wielu tygodniach zmagań z odwołaniami konkurentów, przedstawicielom bydgoskiego producenta i Tramwajów Warszawskich udało się wreszcie złożyć podpisy na dokumencie, na mocy którego do stolicy dostarczonych zostanie 15 wagonów typu 120N. Wartość kontraktu to blisko 89 mln zł . Nowe pojazdy pojawią się w Warszawie w latach 2007 –2008.

 

Rozbudowa warszawskich torowisk –plany na najbliższe 10 lat

 

Na tej samej konferencji prasowej przedstawiciele Tramwajów Warszawskich zaprezentowali plany rozbudowy warszawskich torowisk. Wśród nich przewidziane są cztery zasadnicze inwestycje. O dofinansowanie każdej z nich władze spółki wystąpią do Unii Europejskiej. Poniżej przybliżymy nieco trasy tramwajowe, które mają powstać w stolicy Polski do 2016 roku –łącznie 36 kilometrów.

 

1. Żerań FSO –Winnica oraz Młociny –Tarchomin lata 2007 –2009

 

Realizacja połączenia tramwajowego na Tarchomin wiąże się z koniecznością rozwiązania problemu wszechobecnych korków na ulicy Modlińskiej. Zwiększająca się liczba budynków mieszkalnych, powstających właśnie w tych rejonach miasta, a co za tym idzie rosnąca ilość samochodów pokonujących codziennie trasę Tarchomin –Centrum, wymusiła niejako podjęcie radykalnych działań, których głównym zadaniem jest zapewnienie szybkiej komunikacji miejskiej. Jedynym środkiem transportu, poza metrem, które w najbliższych latach nie pojawi się przecież w tych rejonach miasta, który może rozwiązać tę kwestię jest tramwaj. Z realizacją tego odcinka trasy tramwajowej wiążą się takie inwestycje jak:

- budowa torów tramwajowych wzdłuż ulic Modlińskiej (od obecnej pętli Żerań FSO) i Światowida oraz wzdłuż Trasy Mostu Północnego;

- budowa pętli tramwajowych;

- zakup nowego taboru tramwajowego.

       

2. Modernizacja odcinka Piaski –Kielecka lata 2008 –2010

 

Inwestycja ta przewiduje modernizację istniejącego już odcinka torów pomiędzy pętlami Kielecka (przy ul. Rakowieckiej) oraz Piaski –przede wszystkim wzdłuż ulicy Broniewskiego, al. Jana Pawła II i al. Niepodległości.  

 

3. Budowa odcinka Bemowo –Kasprzaka lata 2008 –2009

 

W ramach budowy tego odcinka planowane jest odtworzenie torowiska na ulicy Kasprzaka, jak również dobudowanie brakujących odcinków –prawdopodobnie wzdłuż ulic Bema i Powstańców Śląskich. Całość inwestycji ma zapewnić połączenie Bemowa z ul. Kasprzaka i dalej z istniejącą już linią tramwajową.

 

4. Nowa linia do Wilanowa

 

Koncepcja ta zakłada doprowadzenie linii tramwajowej do nowopowstającego Miasteczka Wilanów –ulicami Sobieskiego, Spacerową i Puławską do Pola Mokotowskiego.

 

Tabor 

 

Z każdą wymienioną powyżej inwestycją torową wiąże się konieczność zakupienia nowego taboru. Oprócz 15 wagonów z PESY w przyszłości w Warszawie pojawić się mają kolejne niskopodłogowe pojazdy. Zakup nowego taboru umożliwi kasację najstarszych wagonów 13N i 105Na. Na nowy tabor Tramwaje Warszawskie chcą wydać blisko półtora miliarda złotych.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
tramwaj
Warszawa
torowisko
rozbudowa
PESA
plany
  • – 06.03.2006

    Wybory samorządowe się zbliżają, PIS popędza podwładnych ;)

  • Robert – 13.03.2006

    Szef TW to meaglomaniak. Po skonstruowaniu tramwaju akumulatorowego, planach budowy na wodor (!), teraz kresli palcem po mapie imperialne plany. To jest wielki czlowiek !! ;)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....