TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Pierwszy zmodernizowany przez ZUR wagon gotowy
INFOTRAM Karol Wach - Opublikowano: 09.05.2013 12:53:34 15 komentarzy
Pierwszy zmodernizowany przez ZUR wagon gotowy

Pierwszy ze zmodernizowanych przez chorzowski Zakład Usługowo Remontowy przeszedł odbiór. Jest to zarazem pierwszy zmodernizowany tu skład z doczepą czynną, co oznacza, że drugi wagon nie posiada kabiny motorniczego. Pojazdy oznaczone numerami taborowymi 653 i 654 trafią do Rejonu 4 w Gliwicach. Przypomnijmy, że Tramwaje Śląskie, w ramach unijnego projektu „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz infrastrukturą towarzyszącą”remontują 75 stopiątek. Część wagonów jest modernizowana w chorzowskim zakładzie przewoźnika. Pozostałe przechodzą remonty w Modertransie i MPK Łódź.

Niezależnie od tego, gdzie wykonywane są prace, wagony są odnawiane do standardu Moderusa Alfa. Oznacza to, że wagon zmienia się wizualnie zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Nowe są ściany przednia i tylna, a także wystrój wnętrza –siedzenia, laminaty czy oświetlenie. Pojawia się również elektroniczna informacja pasażerska. Wspomnieć należy także o zmianach mechanicznych, do których zaliczyć trzeba wymianę układów napędowych z tradycyjnych (oporowych) na napędy prądu przemiennego z falownikami wykonanymi w technologii IBT z zastosowaniem asynchronicznego napędu prądu przemiennego, wymianę przetwornic elektromaszynowych (wirujących) na przetwornice statyczne (elektroniczne) czy zastosowanie nowych maszyn napędu drzwi systemu IFE/IGE. Jak wspomnieliśmy łącznie Tramwaje Śląskie zmodernizują 75 wagonów 105Na. 45 z nich remontuje konsorcjum Modertransu i MPK Łódź, pozostałe 30 przechodzi gruntowny lifting w chorzowskim Zakładzie Usługowo Remontowym.   


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
105N
modernizacja
Tramwaje Śląskie
  • awe – 09.05.2013

    Oj topornie topornie nie lepiej wziąść przykład ze szczecina gdzie modertrans pod projektem modernizacji dał nowe alfy w zamian za zbycie starych 105 tek ,tam jest nowy wagon z ładniejszym nowocześniejszym desingem a tu wciąż widać 105 ke

  • – 09.05.2013

    To fakt

  • a – 09.05.2013

    I te okna na uszczelkach jak w prototypie z 1974 r., rzeczywiście bardzo toporne

  • kierowca bombowca – 09.05.2013

    Śląsk może żałować, że nie wybrał poznańskiego standardu Moderusa Alfa.

  • ster biurokraty – 09.05.2013

    Żałować? Raczej cieszyć się - okien tego typu u nas w bród, po co zamawiać wklejane? Osłony wózków też nie potrzebne - po co, po to, żeby się łamały, albo w razie wykolejenia utrudniały? Jedyne, czego można żałować, to nie zastosowania nowszego typu płatów drzwiowych.

  • pasażerka inwalidka – 10.05.2013

    żaden wagon ni ma niskiego wejścia. takie rzeczy tylko w kzkgop. dzięki Romuś....

  • K – 10.05.2013

    A Karliki?

  • Ciotka_Kuśka – 10.05.2013

    Ciekawe, czy ten, kto zaprojektował tak kabinę i pulpit w ogóle kiedykolwiek prowadził tramwaj?

  • seba – 11.05.2013

    A czy te wagony choć mają piasecznice? Czy jesienią nadal będą "szlifować" szyny na papce z opadłych liści? Z tekstu tego nie wynika, ale ze zdjęć można podejrzewać, że w końcu poszli po rozum do głowy i zamontowali ten jakże brakujący element w stopiątkach.

  • Romo – 12.05.2013

    Jeszcze żadna osłona wózków w Pyrlandii nie odpadła. Mają piasecznice na pierwszym wózku. Odkładanych drzwi nie można zastosować w tym wozie ze względu na bliskość drzwi II i III.

  • ster biurokraty – 12.05.2013

    Ale trzeba je zdejmować na zimę. Nie wspomniałem ani słowem o zmianie mechanizmu otwierania drzwi, a o innym modelu płatów drzwiowych, gdyż te ze względu na słabe punkty mocowania już po ok. pół roku po modernizacji zaczynają "latać" podczas jazdy.

  • Romo – 12.05.2013

    Odkładać na zimę w Alfach i Betach? Ciekawe... Co do drzwi to taka uroda tego rodzaju zamykania drzwi. Nie za bardzo rozumiem, jak by same płaty miały na to wpłynąć...

  • ster biurokraty – 18.05.2013

    W Karlikach się odkłada. Napisałem: "(...) gdyż te ze względu na słabe punkty mocowania (...)". Inne płaty drzwiowe = inne punkty i inny rodzaj zaczepienia do "widełek"

  • Romo – 19.05.2013

    Nie wiem jak jest w Karlikach, więc się nie wypowiadam. I niech to działa w obie strony:) Co do drzwi to chyba poprawiło by się ustawienie drzwi stosując w podłodze takie prowadniki drzwi. W pyrlandzkich 105-kach i pochodnych tak jest.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....