TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Pierwszy zmodernizowany przez ZUR wagon gotowy
INFOTRAM Karol Wach - Opublikowano: 09.05.2013 12:53:34 15 komentarzy
Pierwszy zmodernizowany przez ZUR wagon gotowy

Pierwszy ze zmodernizowanych przez chorzowski Zakład Usługowo Remontowy przeszedł odbiór. Jest to zarazem pierwszy zmodernizowany tu skład z doczepą czynną, co oznacza, że drugi wagon nie posiada kabiny motorniczego. Pojazdy oznaczone numerami taborowymi 653 i 654 trafią do Rejonu 4 w Gliwicach. Przypomnijmy, że Tramwaje Śląskie, w ramach unijnego projektu „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz infrastrukturą towarzyszącą”remontują 75 stopiątek. Część wagonów jest modernizowana w chorzowskim zakładzie przewoźnika. Pozostałe przechodzą remonty w Modertransie i MPK Łódź.

Niezależnie od tego, gdzie wykonywane są prace, wagony są odnawiane do standardu Moderusa Alfa. Oznacza to, że wagon zmienia się wizualnie zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Nowe są ściany przednia i tylna, a także wystrój wnętrza –siedzenia, laminaty czy oświetlenie. Pojawia się również elektroniczna informacja pasażerska. Wspomnieć należy także o zmianach mechanicznych, do których zaliczyć trzeba wymianę układów napędowych z tradycyjnych (oporowych) na napędy prądu przemiennego z falownikami wykonanymi w technologii IBT z zastosowaniem asynchronicznego napędu prądu przemiennego, wymianę przetwornic elektromaszynowych (wirujących) na przetwornice statyczne (elektroniczne) czy zastosowanie nowych maszyn napędu drzwi systemu IFE/IGE. Jak wspomnieliśmy łącznie Tramwaje Śląskie zmodernizują 75 wagonów 105Na. 45 z nich remontuje konsorcjum Modertransu i MPK Łódź, pozostałe 30 przechodzi gruntowny lifting w chorzowskim Zakładzie Usługowo Remontowym.   


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
105N
modernizacja
Tramwaje Śląskie
  • awe – 09.05.2013

    Oj topornie topornie nie lepiej wziąść przykład ze szczecina gdzie modertrans pod projektem modernizacji dał nowe alfy w zamian za zbycie starych 105 tek ,tam jest nowy wagon z ładniejszym nowocześniejszym desingem a tu wciąż widać 105 ke

  • – 09.05.2013

    To fakt

  • a – 09.05.2013

    I te okna na uszczelkach jak w prototypie z 1974 r., rzeczywiście bardzo toporne

  • kierowca bombowca – 09.05.2013

    Śląsk może żałować, że nie wybrał poznańskiego standardu Moderusa Alfa.

  • ster biurokraty – 09.05.2013

    Żałować? Raczej cieszyć się - okien tego typu u nas w bród, po co zamawiać wklejane? Osłony wózków też nie potrzebne - po co, po to, żeby się łamały, albo w razie wykolejenia utrudniały? Jedyne, czego można żałować, to nie zastosowania nowszego typu płatów drzwiowych.

  • pasażerka inwalidka – 10.05.2013

    żaden wagon ni ma niskiego wejścia. takie rzeczy tylko w kzkgop. dzięki Romuś....

  • K – 10.05.2013

    A Karliki?

  • Ciotka_Kuśka – 10.05.2013

    Ciekawe, czy ten, kto zaprojektował tak kabinę i pulpit w ogóle kiedykolwiek prowadził tramwaj?

  • seba – 11.05.2013

    A czy te wagony choć mają piasecznice? Czy jesienią nadal będą "szlifować" szyny na papce z opadłych liści? Z tekstu tego nie wynika, ale ze zdjęć można podejrzewać, że w końcu poszli po rozum do głowy i zamontowali ten jakże brakujący element w stopiątkach.

  • Romo – 12.05.2013

    Jeszcze żadna osłona wózków w Pyrlandii nie odpadła. Mają piasecznice na pierwszym wózku. Odkładanych drzwi nie można zastosować w tym wozie ze względu na bliskość drzwi II i III.

  • ster biurokraty – 12.05.2013

    Ale trzeba je zdejmować na zimę. Nie wspomniałem ani słowem o zmianie mechanizmu otwierania drzwi, a o innym modelu płatów drzwiowych, gdyż te ze względu na słabe punkty mocowania już po ok. pół roku po modernizacji zaczynają "latać" podczas jazdy.

  • Romo – 12.05.2013

    Odkładać na zimę w Alfach i Betach? Ciekawe... Co do drzwi to taka uroda tego rodzaju zamykania drzwi. Nie za bardzo rozumiem, jak by same płaty miały na to wpłynąć...

  • ster biurokraty – 18.05.2013

    W Karlikach się odkłada. Napisałem: "(...) gdyż te ze względu na słabe punkty mocowania (...)". Inne płaty drzwiowe = inne punkty i inny rodzaj zaczepienia do "widełek"

  • Romo – 19.05.2013

    Nie wiem jak jest w Karlikach, więc się nie wypowiadam. I niech to działa w obie strony:) Co do drzwi to chyba poprawiło by się ustawienie drzwi stosując w podłodze takie prowadniki drzwi. W pyrlandzkich 105-kach i pochodnych tak jest.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....