Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy zmodernizowany M8C MPK-Łódź gotowy

infotram
19.03.2015 06:53
0 Komentarzy

W roku 2013 MPK-Łódź zakupiło 14 dwukierunkowych tramwajów typu M8C. Ich podstawowym celem była wówczas obsługa tras tramwajowych w czasie remontów trasy W-Z. Wraz z trwającymi remontami pracownicy Zakładu Techniki MPK-Łódź rozpoczęli prace projektowe nad modernizacją wagonów, aby mogły one służyć pasażerom MPK-Łódź dłużej.

Kilka miesięcy prac łódzkich inżynierów i techników doprowadziło do przeprowadzenia gruntownej, głębokiej modernizacji wagonu, który od wtorku 17 marca wyruszy po raz pierwszy na łódzkie tory wraz z pasażerami.Zakres prac przy modernizacji wagonu M8CN zakładał m.in.:

1.Dodanie członu niskopodłogowego (15% niskiej podłogi) z rampą dla wózków,

2.Wymiana układu sterowania napędem,

3.Nowe drzwi pasażera odskokowo-uchylne, 

4.Zmiana wyglądu zewnętrznego,

5.Nowe pulpity, nowe fotele motorniczego, powiększona kabina motorniczego,

6.Odświeżenie przedziału pasażerskiego poprzez wymianę wyłożeń wnętrza, wymianę foteli na plastikowe, zastosowanie oświetlenia typu LED,

7.Nowy system informacji pasażerskiej, monitoringu i reklam,

8.Nowy system wentylacji przedziału pasażerskiego, dodatkowo zastosowano szyby przesuwne o podziale 50/50,

9.Przetwornica statyczna o zwiększonej mocy zamiast wirowej,

10.Modernizacja układu hamulcowego,

11.Nowe piasecznice i lusterko zewnętrzne, 

12.Nowe sprzęgi łamane Dellnera.

Całkowity koszt prototypu to 1,8 mln zł (w tym zakup, koszty transportu z Niemiec, zmiany polaryzacji zasilania i przystosowanie do warunków łódzkich). Żadne z miast, które kupowało tego typu tramwaje nie wykonywało dotychczas tak głębokiej modernizacji. Z założeń technicznych wagon powinien być eksploatowany przez minimum 20 lat bez naprawy głównej. Prototyp został przetestowany na trasach tramwajowych w mieście, ale również na odcinkach do Pabianic i Lutomierska i może być eksploatowany również na tych trasach. Zadaniem prototypu jest zebranie opinii od pasażerów. Aktualnie, po otrzymaniu dopuszczenia do przewozu pasażerów, wagon będzie obsługiwał linię 16. Przez około tydzień poddamy go testom liniowym na tramwajowej linii 16 z udziałem pasażerów, którzy będą informowani na kanale Facebook oraz na naszej stronie internetowej o godzinach wyjazdu tramwaju z krańcówek. Liczymy na Państwa głosy i uwagi ?prosimy przesyłać je na adres [email protected] Zdanie pasażerów zostanie przez nas uwzględnione w kolejnych pracach modernizacyjnych nad następnymi wagonami tego typu.

W tym roku Zakład Techniki MPK-Łódź zamierza przeprowadzić jeszcze 2 modernizacje wagonów M8C, a w oparciu o obserwacje i uwagi motorniczych, pracowników zaplecza oraz pasażerów zostaną podjęte decyzje dotyczące dalszych modernizacji i ich zakresu (pozostanie jeszcze 11 wagonów tego typu).

Tramwaj w dn. 18 i 19 marca obsługiwać będzie linię 16 wg. poniższego rozkładu:O godzinie 5:51 wyjedzie z Zajezdni Chocianowice w kierunku na pętlę Kurczaki, w godzinach 6:29 do 15:36 kursować będzie na trasie Kurczaki ?Helenówek, o godzinie 15:48 wyruszy z Kurczaków do Zgierza, a o godzinie 17:08 ze Zgierza na Kurczaki. O godzinie 18:45 tramwaj rozpocznie powrót z Kurczaków na Zajezdnię Chocianowice.

DANE TECHNICZNE

PRODUCENT MAN-DuewagTYP M8C

MODEL ośmioosiowy, dwuprzegubowy tramwaj dwukierunkowy

PRZEŚWIT TORU (mm) 1000

PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA (Km/h) 70

WYMIARY POJAZDU (Długość-szerokość-wysokość) – 26640 ?2300 – 3620

WYSOKOŚĆ PODŁOGI (OD GŁÓWKI SZYNY) (mm) 880

BAZA WÓZKA (mm) 1800

LICZBA MIEJSC SIEDZĄCYCH/STOJĄCYCH 50-54 / 108-115 

MASA WŁASNA TRAMWAJU (Kg) 38000

SILNIKI TRAKCYJNE 2 położone wzdłużnie silniki szeregowe prądu stałego

Komentarze