TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Pierwszy zmodernizowany M8C MPK-Łódź gotowy
INFOTRAM - Opublikowano: 19.03.2015 08:53:42 10 komentarzy
Pierwszy zmodernizowany M8C MPK-Łódź gotowy

W roku 2013 MPK-Łódź zakupiło 14 dwukierunkowych tramwajów typu M8C. Ich podstawowym celem była wówczas obsługa tras tramwajowych w czasie remontów trasy W-Z. Wraz z trwającymi remontami pracownicy Zakładu Techniki MPK-Łódź rozpoczęli prace projektowe nad modernizacją wagonów, aby mogły one służyć pasażerom MPK-Łódź dłużej.

Kilka miesięcy prac łódzkich inżynierów i techników doprowadziło do przeprowadzenia gruntownej, głębokiej modernizacji wagonu, który od wtorku 17 marca wyruszy po raz pierwszy na łódzkie tory wraz z pasażerami.Zakres prac przy modernizacji wagonu M8CN zakładał m.in.:

1.Dodanie członu niskopodłogowego (15% niskiej podłogi) z rampą dla wózków,

2.Wymiana układu sterowania napędem,

3.Nowe drzwi pasażera odskokowo-uchylne, 

4.Zmiana wyglądu zewnętrznego,

5.Nowe pulpity, nowe fotele motorniczego, powiększona kabina motorniczego,

6.Odświeżenie przedziału pasażerskiego poprzez wymianę wyłożeń wnętrza, wymianę foteli na plastikowe, zastosowanie oświetlenia typu LED,

7.Nowy system informacji pasażerskiej, monitoringu i reklam,

8.Nowy system wentylacji przedziału pasażerskiego, dodatkowo zastosowano szyby przesuwne o podziale 50/50,

9.Przetwornica statyczna o zwiększonej mocy zamiast wirowej,

10.Modernizacja układu hamulcowego,

11.Nowe piasecznice i lusterko zewnętrzne, 

12.Nowe sprzęgi łamane Dellnera.

Całkowity koszt prototypu to 1,8 mln zł (w tym zakup, koszty transportu z Niemiec, zmiany polaryzacji zasilania i przystosowanie do warunków łódzkich). Żadne z miast, które kupowało tego typu tramwaje nie wykonywało dotychczas tak głębokiej modernizacji. Z założeń technicznych wagon powinien być eksploatowany przez minimum 20 lat bez naprawy głównej. Prototyp został przetestowany na trasach tramwajowych w mieście, ale również na odcinkach do Pabianic i Lutomierska i może być eksploatowany również na tych trasach. Zadaniem prototypu jest zebranie opinii od pasażerów. Aktualnie, po otrzymaniu dopuszczenia do przewozu pasażerów, wagon będzie obsługiwał linię 16. Przez około tydzień poddamy go testom liniowym na tramwajowej linii 16 z udziałem pasażerów, którzy będą informowani na kanale Facebook oraz na naszej stronie internetowej o godzinach wyjazdu tramwaju z krańcówek. Liczymy na Państwa głosy i uwagi ?prosimy przesyłać je na adres rzecznik@mpk.lodz.pl Zdanie pasażerów zostanie przez nas uwzględnione w kolejnych pracach modernizacyjnych nad następnymi wagonami tego typu.

W tym roku Zakład Techniki MPK-Łódź zamierza przeprowadzić jeszcze 2 modernizacje wagonów M8C, a w oparciu o obserwacje i uwagi motorniczych, pracowników zaplecza oraz pasażerów zostaną podjęte decyzje dotyczące dalszych modernizacji i ich zakresu (pozostanie jeszcze 11 wagonów tego typu).

Tramwaj w dn. 18 i 19 marca obsługiwać będzie linię 16 wg. poniższego rozkładu:O godzinie 5:51 wyjedzie z Zajezdni Chocianowice w kierunku na pętlę Kurczaki, w godzinach 6:29 do 15:36 kursować będzie na trasie Kurczaki ?Helenówek, o godzinie 15:48 wyruszy z Kurczaków do Zgierza, a o godzinie 17:08 ze Zgierza na Kurczaki. O godzinie 18:45 tramwaj rozpocznie powrót z Kurczaków na Zajezdnię Chocianowice.

DANE TECHNICZNE

PRODUCENT MAN-DuewagTYP M8C

MODEL ośmioosiowy, dwuprzegubowy tramwaj dwukierunkowy

PRZEŚWIT TORU (mm) 1000

PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA (Km/h) 70

WYMIARY POJAZDU (Długość-szerokość-wysokość) - 26640 ?2300 - 3620

WYSOKOŚĆ PODŁOGI (OD GŁÓWKI SZYNY) (mm) 880

BAZA WÓZKA (mm) 1800

LICZBA MIEJSC SIEDZĄCYCH/STOJĄCYCH 50-54 / 108-115 

MASA WŁASNA TRAMWAJU (Kg) 38000

SILNIKI TRAKCYJNE 2 położone wzdłużnie silniki szeregowe prądu stałego


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Łódź
modernizacja
M8C
  • Moderusik – 19.03.2015

    Czy MPK Łódź planuje w przyszłościi zakup kolejnych M8C?

  • DL – 19.03.2015

    ale skrzywdzony :(

  • jopek36 – 19.03.2015

    Cytując z artykułu: "Żadne z miast, które kupowało tego typu tramwaje nie wykonywało dotychczas tak głębokiej modernizacji." A MPK Kraków i N8C?... Zresztą to widać na kim wzorowało się MPK Łódź patrząc na zastosowane elementy wnętrza, choćby sufit a'la NGT8/N8C Kraków.

  • krakowianin – 19.03.2015

    Wygląda bardzo dobrze ! A jopek ma rację

  • Romo – 19.03.2015

    A Modertrans ze swoimi tramwajami do Gdańska i Elbląga to co?

  • Romo – 19.03.2015

    A Modertrans ze swoimi tramwajami do Gdańska i Elbląga to co?

  • Combino – 20.03.2015

    Modertrans aktualnie robi dla TE głębszą (nowe silniki trakcyjne),a to powyżej to... Tak na dobrą sprawę na plus w stosunku do wcześniejszych gdańskich modern cztery pary drzwi odskokowo-przesuwnych, nowe piasecznice i rampa (ale jak rozkładana,to nie fortuna). Wymiana sterowania napędem: po co? W sumie chyba przepłacony jak za to co zostało i co wymienili...

  • ŁDZ – 20.03.2015

    Piszczy to coś strasznie jak jedzie. Dźwięk zamykania drzwi ma z 100db, no i te koszmarne siedzenia ślizgawki. Poza tym nie jest źle. Lepsze to niż moderki Konstali... Ponoć MPK chce też w niedalekiej przyszłości odnowić Duwagi, więc razem byłoby to ponad 30 w miarę porządnych składów...

  • Hiszpan – 20.03.2015

    Te koszmarne siedzenia nadają się tylko dla śmierdzących żuli którzy robią pod siebie.

  • – 20.03.2015

    Gratuluje refleksji

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....