TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Pierwszy Twist na linii
Karol Wach - Opublikowano: 01.05.2012 01:33:34 5 komentarzy
Pierwszy Twist na linii

Jak już informowaliśmy w aktualnościach InfoTram pierwszy z siedmiu zakontraktowanych przez MPK Częstochowa tramwajów Twist zaczął jazdy z pasażerami. Wagon kursuje na skróconej wersji linii 1, czyli ... linii 2 (Raków-Dworzec PKP –Fieldorfa-Nila). Po raz pierwszy w historii częstochowskiej komunikacji tramwajowej w rozkładach jazdy pojawiły się kursy realizowane przez pojazd niskopodłogowy. Oznaczono je *. Co więcej w wagonie można usłyszeć nagrane przez Muńka Staszczyka i Artura Barcisia komunikaty głosowe (zapowiedzi przystanków, ostrzeżenie przed kieszonkowcami oraz informację o kontroli biletów) w humorystycznych aranżacjach.

Niestety przejazd Twistem jest płatny, zgodnie z taryfą. Nie spełniły się zapowiedzi MPK o przejazdach bezpłatnych. Pojazd jest na razie własnością producenta –bydgoskiej PESY. Trwające od soboty, 28 kwietnia, jazdy z pasażerami, to testy, w czasie których wagon 129Nb nie powinien zaliczyć awarii. Takie warunki postawiło MPK. Docelowo siedem zamówionych u producenta z Bydgoszczy wagonów ma kursować na linii nr 3 Stadion Rakowa –Fieldorfa. Nowością w częstochowskiej komunikacji tramwajowej jest klimatyzacja. Twist jest pierwszym tramwajem w mieście, który został w nią wyposażony. Wagon ma 32 metry długości i składa się z trzech członów. System informacji pasażerskiej stanowią tablice zewnętrzne i wewnętrzne, w technologii LED. Jest też informacja dźwiękowa, o której wspominaliśmy wcześniej. Pojazd jest jednoprzestrzenny, w całości niskopodłogowy, co też stanowi nowość w częstochowskiej komunikacji tramwajowej.

Jednorazowo na swój pokład może zabrać 59 pasażerów na miejscach siedzących oraz 163 na stojąco. Maksymalna prędkość, z jaką może się poruszać to 75 km/h. Za tramwaje Częstochowa musi zapłacić prawie 50 milionów zł, ponad 42 miliony pochodzi z środków unijnych. Rewolucyjne zmiany także dla motorniczych. Pojazd steruje się joystickiem, drzwi otwiera się i zamyka za pomocą ekranu dotykowego, dużo elektroniki. Jednym słowem nowoczesność dopadła też Częstochowę. Przypomnijmy, że dotychczas linie tramwajowe w mieście obsługiwane były wagonami 105Na.           
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PESA
Twist
Częstochowa
MPK Częstochowa
  • Krispolo – 02.05.2012

    Inwestowanie w komunikację tramwajową zawsze cieszy, a zwłaszcza w miastach średniej wielkości.

  • Bronek – 05.05.2012

    A czy nowy pojazd posiada zewnętrzną informację głosową o numerze linii i kierunku jazdy, tak jak to jest w łódzkiej komunikacji?

  • Combino – 05.05.2012

    Masz na myśli WEWNĘTRZNĄ informację głosową,tą której w Citakch prawie nie słychać?

  • Combino – 05.05.2012

    Sorry,czeski błąd; miało być "w Citkach" ;)

  • Bronek – 06.05.2012

    @Combino. Nie - informację zewnętrzną uruchamianą tzw pilotem. A to że wewnętrzna jest wyciszana, to z tym trzeba walczyć.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....