Pierwszy tramwaj Tango pojedzie do Ostrawy w kwietniu

infotram
23.03.2018 11:45
0 Komentarzy

Jak jużinformowaliśmy na łamach InfoTram.pl w siedleckim zakładzie Stadler Polskakończy się budowa pierwszego tramwaju dla czeskiego przewoźnika Dopravni podnikOstrava. W połowie kwietnia pojazd zostanie przetransportowany do Czech.

Tam rozpoczną się testy statyczne i dynamiczne wymagane douzyskania homologacji. Produkcja tramwajów dla Ostrawy przebiega zgodnie zplanem. Wszystkie pojazdy zostaną przekazane zamawiającemu do czerwca 2019roku, a pierwsze wyjadą na tory z pasażerami już w sierpniu 2018 – poinformowałproducent.

Stadler przypomina, że budowa i uruchomienie tramwajów odbywasię w zakładzie w Siedlcach. Jest to pierwsze zamówienie na pojazdy tramwajowerealizowane w tej fabryce. W ciągu ponad 10 lat działalności zakładwyprodukował niemal 400 pojazdów szynowych, które są eksploatowane na torach wPolsce, Czechach, Niemczech, Holandii, Norwegii, Węgier i w innych krajach.Pojazdy z Siedlec charakteryzują się wysoką niezawodnością, która gwarantujeprzewoźnikom prowadzenie efektywnej działalności przewozowej – podaje StadlerPolska.

Jestem dumny, żemożemy wyprodukować w naszym zakładzie w Siedlcach nowoczesne tramwaje dlaOstrawy. Są to pojazdy najwyższej jakości i niezawodności. Jestem przekonany,że przypadną do gustu pasażerom komunikacji miejskiej w Ostrawie – mówi Tomasz Prejs, dyrektor zarządzającyStadler Polska.

Tango NF2 nazwany przez mieszkańców Ostrawy nOVA tonowoczesny pojazd zapewniający wysoki komfort jazdy i niskie kosztyeksploatacji. Posiada modułową budowę, ergonomiczną kabinę motorniczego i jestw pełni klimatyzowany. Obrotowe wózki jezdne z elastyczną ramą zapewniają spokojny bieg pojazdu.Charakteryzuje się także niskim poziomem hałasu nawet przy dużych prędkościach.Tramwaj jest w pełni niskopodłogowy i dostosowany do potrzeb osób oograniczonej mobilności. Jego konstrukcja spełnia wszystkie istotne z punktuwidzenia bezpieczeństwa standardy UE. Dodatkowo czoło tramwaju jestukształtowane optymalnie pod kątem zapewnienia bezpieczeństwa pieszych.

Dwuczłonowe tramwaje nOVA mają długość 24,9 m, szerokość 2,5m i wysokość 3,6 m. Mieszczą do 188 pasażerów, w tym 61 na miejscachsiedzących. Pojazdy są w całości niskopodłogowe i mają czworo szerokich,dwuskrzydłowych drzwi, umożliwiających szybkie wsiadanie i wysiadanie, a takżerampę dla wózków inwalidzkich. Rozwijają maksymalną prędkość do 80 km/h.


Komentarze