Pierwszy tramwaj dla Ostrawy opuścił siedlecką fabrykę

infotram
23.04.2018 08:09
0 Komentarzy

W zakładzie StadlerPolska w Siedlcach trwa realizacja zamówienia na dostawę 30 tramwajów z opcjąna kolejne 10 pojazdów dla czeskiego miasta Ostrawa.

Jest to pierwszy w historii zakładu kontrakt na budowętramwajów. Następnym jest zamówienie na dostawę 35 tramwajów dla Krakowa zopcją na kolejne 15 pojazdów – obecnie na etapie konstrukcji pojazdu.

21 kwietnia wyjechał z zakładu Stadler Polska pierwszygotowy tramwaj Tango NF2 nOVA dla Ostrawy. Pojazd rozpoczyna testy statyczne idynamiczne wymagane do uzyskania homologacji. Kolejny pojazd opuści zakład zkońcem kwietnia, a następne sukcesywnie w nadchodzących miesiącach. Produkcjatramwajów dla Ostrawy przebiega zgodnie z planem. Wszystkie pojazdy zostanąprzekazane zamawiającemu do końca lipca 2019 roku, a pierwsze wyjadą na tory z pasażeramijuż w sierpniu 2018.

Spółka Stadler Polska działa w Siedlcach już ponad dziesięćlat. Dotychczas specjalizowała się w produkcji pociągów – znanych i lubianychprzez pasażerów pojazdów typu FLIRT, a także GTW. Zakład wyprodukował 400pociągów, które są eksploatowane na torach w Polsce, Czechach, Niemczech,Holandii, Norwegii, Węgier i w innych krajach. „Bardzo się cieszę, żeposzerzamy paletę produkowanych w Siedlcach pojazdów o kolejny typ. Od początkunaszej działalności nieprzerwanie się rozwijamy i inwestujemy w rozbudowęzakładu. Jestem przekonany, że produkowane w naszym zakładzie tramwajepowiększą grono naszych zadowolonych klientów i pasażerów” – powiedział TomaszPrejs, dyrektor zarządzający Stadler Polska.

Tango NF2 nOVA dlaOstawy

Tramwaj Tango NF2 nOVA to nowoczesny pojazd zapewniającywysoki komfort jazdy i niskie koszty eksploatacji. Posiada modułową budowę,ergonomiczną kabinę motorniczego i jest w pełni klimatyzowany. Obrotowe wózkijezdne z elastyczną ramą zapewniająspokojny bieg pojazdu. Charakteryzuje się także niskim poziomem hałasu nawetprzy dużych prędkościach. Tramwaj jest w pełni niskopodłogowy i dostosowany dopotrzeb osób o ograniczonej mobilności. Jego konstrukcja spełnia wszystkieistotne z punktu widzenia bezpieczeństwa standardy UE. Dodatkowo czoło tramwajujest ukształtowane optymalnie pod kątem zapewnienia bezpieczeństwa pieszych.

Dwuczłonowe tramwaje nOVA mają długość 24,9 m, szerokość 2,5m i wysokość 3,6 m. Mieszczą do 188 pasażerów, w tym 61 na miejscachsiedzących. Pojazdy są w całości niskopodłogowe i mają czworo szerokich,dwuskrzydłowych drzwi, umożliwiających szybkie wsiadanie i wysiadanie, a takżerampę dla wózków inwalidzkich. Rozwijają maksymalną prędkość do 80 km/h.


Komentarze