TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Pierwszy Swing w Szczecinie
Karol Wach - Opublikowano: 16.11.2010 13:54:14 5 komentarzy
Pierwszy Swing w Szczecinie

Pierwszy tramwaj PESA Swing jest już w Szczecinie. 13 listopada, w zajezdni Pogodno, został zaprezentowany wagon oznaczony przez Tramwaje Szczecińskie numerem 801. Łącznie po mieście będzie jeździć 6 takich tramwajów - pięcioczłonowych, jednobryłowych i, co chyba najważniejsze, w całości niskopodłogowych. Cykl montażu pierwszego szczecińskiego pojazdu był stosunkowo krótki, wynosił bowiem zaledwie 21 dni. Wagon pomalowany został w barwy Floating Garden. Zdaniem przedstawicieli Pesy odważny, nowoczesny styl i kolorystyka malowania odróżniają wagony szczecińskie od tramwajów dla innych miast. Nowe niskopodłogowce wyróżnia się jeszcze jeden szczegół –będą to najdłuższe Swingi w Polsce. Ich długość to 32 metry. Wewnątrz pojazd jest całkowicie klimatyzowany i monitorowany. Dzięki temu będzie komfortowy dla pasażerów, którzy będą mogli czuć się w nim bezpiecznie. Jest to jeden z najnowocześniejszych wagonów tramwajowych w Europie –mówił podczas prezentacji szef Tramwajów Szczecińskich Krystian Wawrzyniak. Konstruktorzy PESY są dumni ze swojego dzieła. Jak zaznaczył szef bydgoskiego producenta Tomasz Zaboklicki, tylko kilka europejskich firm ma w swojej ofercie wagon całkowicie niskopodłogowy. Udało się go zbudować dzięki umieszczeniu niektórych urządzeń w dachu wagonu.

Tramwaje Szczecińskie kupiły razem z wagonami szkolenia dla mechaników. Takich wagonów nie da się naprawić za pomocą młotka –zgodnie stwierdzili przedstawiciele producenta i przewoźnika. Tramwaj wyposażony jest w komputery pokładowe, które znacznie ułatwiają diagnostykę. PESA przeprowadzi również szkolenia dla motorniczych. Zanim tramwaje wyruszą w trasy przeszkolonych zostanie piętnastu przyszłych prowadzących Swingi. Na trasy 120NaS wyjedzie w grudniu, a w najgorszym przypadku –w styczniu. Według planów wagony mają obsługiwać linie 7 i 8.  Możliwości eksploatacyjne niskopodłogowców są ograniczone ze względu na nienajlepszy stan szczecińskich torowisk. Stąd też wytypowano właśnie te dwie linie.

W przyszłym roku Szczecin chce ogłosić kolejny przetarg na niskopodłogowe tramwaje. Tym razem ma ich być 22. I to, jak podkreślał Prezydent Piotr Krzystek, niezależnie od tego kto Szczecinem będzie rządził. Trzymamy za słowo!

Dane techniczne 120NaS:
•wysokość podłogi w strefie drzwi –35 cm,
•długość 31,82 m,
•szerokość –2,4 m,
•prędkość maksymalna –70 km/h,
•liczba wózków jezdnych –3 (2 napędowe i 1 toczny),

Dane eksploatacyjne 120NaS:
•dopuszczalna liczba miejsc 211

•miejsca stojące –150,
•miejsca siedzące –61.
•liczba drzwi –6 (4 drzwi dwustrumieniowe i 2 jednostrumieniowe)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PESA
Swing
Szczecin
Tramwaje Szczecińskie
  • Ł. M. P. P. – 17.11.2010

    Przód jest chyba takiego samego koloru, co elbląskie 121N. Ale, szczególnie na miniaturce, wygląda jakby był składany z różnych części w "dziupli".

  • mech. – 17.11.2010

    "Takich wagonów nie da się naprawić za pomocą młotka" – ciekawe gdzie je się będzie w ogóle naprawiać - na dojeżdzie na zabytkowych warsztatów na ul. Klonowica SWING na pewno połamałby sobie wszystkie osie!

  • Antypejsbuk – 18.11.2010

    Brawa dla Szczecina! Brawa za zakup nowoczesnych 100%-niskopodłogowych _polskich_ tramwajów. Nie tak, jak Wrocław, który kupuje czeskie i to zaledwie 65% niskiej podłogi.

  • Ł. M. P. P. – 23.11.2010

    Czy te 22 kolejne tramwaje to błąd typograficzny, czy też może już "spuścili z tonu"? Bo jeszcze niedawno była mowa o 24 wozach.

  • gryf8801 – 23.11.2010

    Z tą ilością to dokładnie nie wiadmo. Pan Krzystek (prezydent Szczecina) podcza uroczystości zwiazanym z przyjechaniem Niskopdłogowego tramwaju zapowiedział że prawdopodobnie w styczniu będzie ogłoszony przetarg na 22 tramwaje niskopodłogowe z możliwością dokupienia min. 2 sztuk. Chodzi o to ze miasto się chce zabezpieczyć gdyby się okazło że cena za tramawaj może wyjść za duza niz miasto sobię założyło. Uważam że nie jest to głupi pomysł szególnie jeżeli sie mówi o min. 2 sztukach co może oznaczać ze moze i więcej ewentualnie będą mogli zakupić.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....