TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Pierwszy Swing DUO w Toruniu
InfoTram - Opublikowano: 07.12.2015 12:54:29 4 komentarze
Pierwszy Swing DUO w Toruniu (foto: MZK)

W nocy z piątku na sobotę (z 4 na 5 grudnia br.) do Torunia dotarł pierwszy spośród 5 tramwajów dwukierunkowych ? poinformował nas Piotr Reich, rzecznik prasowy tamtejszego MZK. W tej chwili trwają procedury związane z homologacją i podstawowe formalności - po ich uzyskaniu tramwaj będzie mógł być eksploatowany. Według zapewnień Wykonawcy ? bydgoskiej PESY ? kolejne tramwaje powinny dotrzeć do Torunia przed końcem 2015 r.

Przypomnijmy, że Swingi DUO są pięcioczłonowe, niskopodłogowe, klimatyzowane, posiadają monitoring, automaty do sprzedaży biletów, system informacji pasażerskiej. Główna różnica w porównaniu do obecnie kursujących tramwajów niskopodłogowych po mieście to dodatkowa kabina motorniczego oraz dodatkowy komplet drzwi ? 8 drzwi dwustrumieniowych i 4 jednostrumieniowe. Maksymalna prędkość jaką może osiągnąć taki pojazd to 70 km/h. Łącznia liczba miejsc jaką posiada to 200. Tramwaje tego typu mogą być wykorzystywane do poruszania się na torowiskach gdzie wykonywane są różnego rodzaju remonty, uniemożliwiające jazdę po dwóch torach, a także po torowiskach gdzie niema pętli, również mogą służyć jako uniwersalne pojazdy do codziennej eksploatacji.

Łączna cena dostawy w zakresie opcjonalnym zamówienia (5 tramwajów plus pozostałe elementy objęte zamówieniem) wynosi 37 800 225,00 złotych netto co, po uwzględnieniu podatku od towarów i usług w wysokości 8 694051,75 złotych daje kwotę 46 494 276,75 złotych brutto.

Zakup jest realizowany w ramach projektu ?Integracja systemu transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu - BiT-City?.

Podstawowe dane techniczne:

Liczba członów (w szt.)

5

Długość tramwaju ze zderzakami

30.000 mm

Maksymalna szerokość tramwaju

2.350 mm

Zdolność przewozowa:

- liczba miejsc siedzących stacjonarnych

28

- liczba miejsc stojących (przy 5 osobach na 1 m2)

172

- nominalna liczba miejsc (siedząc + stojące przy 5 osobach na 1 m2)

200

Minimalna szerokość przejścia wewnątrz wagonu

660 mm

Maksymalna prędkość eksploatacyjna (w km/h)

70

Zdolność pokonywania wzniesień

6 %

Moc znamionowa

4 x 105 kW

Liczba drzwi dwustrumieniowych

8

Liczba drzwi jednostrumieniowych

4



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
MZK Toruń
Swing DUO
Toruń
  • thorn – 07.12.2015

    Zwykłe Swingi się dobrze sprawują, to i Duo myślę, że się szybko w Toruniu zadomowią.

  • FRanek – 07.12.2015

    Tramwaje już są (prawie). Teraz wystarczy dobudować dla nich linię na północ miasta - może być jednotorowa (Bo na Sz. Chełmińskiej ciasno) z mijankami. Sprawne zarządzanie ruchem wystarczy, żeby taka linia dobrze funkcjonowała. Techniczne żaden problem.

  • Combino – 08.12.2015

    @FRanek: jeśli zastanawiasz się po co NAPRAWDĘ kupiono te tramwaje,to prześledź skutki remontów z mieście w ciągu ostatnich lat (podpowiem: linie autobusowe 51,52...). To jest właśnie po to,by ograniczyć te cholerne zamknięcia linii tramwajowej cza czas remontu,a nie żeby teraz na siłę znajdować dla tych tramwajów całotygodniowe zadania.

  • dan-be – 11.12.2015

    @Combino - zgadzam się. Swingi Duo będą zapewne kursować po całym mieście na normalnych liniach, zwiększając udział taboru niskopodłogowego, a w okresie remontów tramwaje te zostaną wysłane na specjalne linie zastępcze.Co do linii tramwajowej na północ miasta, to takie zadanie wiązać się powinno z zakupem kolejnych tramwajów niskopodłogowych...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....