TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Pierwszy Swing dotarł do Łodzi
INFOTRAM - Opublikowano: 04.11.2015 07:41:59 16 komentarzy
fot. MPK Łódź

Dziś w nocy do Łodzi, a konkretnie do zajezdni Telefoniczna, przyjechał pierwszy Swing. Z opóźnieniem, ale jednak. Tym samym PESA rozpoczęła dostawy w ramach kolejnego kontraktu, na dostawę 22 tramwajów dla MPK Łódź. Jak informuje przewoźnik kolejne wagony mają zostać dostarczone wkrótce. Przypomnijmy, że aby MPK nie straciło unijnego dofinansowania wszystkie pojazdy muszą zostać przekazane do końca roku. Transport Swingów jest o tyle łatwiejszy, niż Krakowiaków, że cały wagon mieści się na jednej lawecie. W przypadku pojazdów dla Krakowa, które są dłuższe, potrzeba dwóch specjalistycznych pojazdów. Z nieoficjalnych informacji wynika, że gotowy jest już drugi Swing, który na dniach wyruszy do Łodzi.

Wagon teraz będzie przygotowywany do wyjazdu na trasę. Jak informuje MPK pojawi się na trasie W-Z.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Łódź
Swing
PESA
  • Bartek – 04.11.2015

    Aż miło sie wchodzi i nie czyta złośliwych komentarzy! :) I oby tak pozostało. Pesie życze wyrobienia się. Odbiorcą z ładzi, Krakowa, Bydgoszczy, Torunia, Warszawy i PKP zycze aby produkty pesy z poczatkiem roku nabrąły w pełni jakości:) A potencjalnym hejterom : odpuście i miłego dnia!:)

  • asm. – 04.11.2015

    Też przyłączam się do życzeń aby "PESA" sprostała zadaniom, choć odrobinę obiektywizmu trzeba zachować, bo przekalkulowali z ilością zamówień.A wagony super, choćby z przykładu Warszawy, gdzie jeździ się nimi przyjemnie. Podobnie 2014N w Krakowie, gdzie bije już wagony bombardiera (tak, tak niestety), cicho- bieżnością jazdy, bez stukotów i niemiłosiernych zgrzytów jak u wagonów bombardiera, zwłaszcza NGT8. Widać irytację wśród pasażerów, w NGT8, zwłaszcza na siedzeniach nad wózkami w drugim członie. Coś z tym problemem trzeba zrobić.

  • łodzianin – 04.11.2015

    Miał mieć inne osłony na wózkach coś jak Krakowiak?

  • Hnmm – 04.11.2015

    Oby się nie rozlecial jak te poprzednie do łodzi.

  • Gumiła – 04.11.2015

    @HnmmW Łodzi nic się samo nie rozleciało. Po prostu tam serwis na zajezdniach nie istnieje. Jakos tramicusy w pozostałych miastach jeżdżą. Tylko widać Łódź ma problem z dbaniem o nowy tabor.

  • konek – 04.11.2015

    Do twarzy mu w tym malowaniu, dobrze się prezentuje.

  • advisor – 04.11.2015

    @asmJechałem zarówno Krakowiakiem, jak i NGT8 i nie zauważyłem, żeby jeden drugiemu znacząco ustępował pod tym względem. Weź też poprawkę na stan techniczny torowiska. Jadąc np. Bieńczycką będziesz odczuwał dyskomfort niezależnie od pojazdu. A sam tramwaj ładny, szkoda tylko, że nie zabudowanych wózków jak Krakowiak.

  • ŁDZ – 04.11.2015

    @Gumiła tak jasne. Zastanawia tylko czemu PESA podczas 3-letniej gwarancj naprawiała Łódzkie wagony na odwal się? Poza tym pracownicy MPK do dziś nie doprosili się szkoleń i dokładnych instrukcji tramwaju - nie dziwota, że niezawodność na poziomie 70% skoro chałupniczymi metodami je naprawiają, bo nie mają wyjścia.Ciekawe czy z Swingami będzie to samo, choć tu gwarancja wynosi 10 lat...Co do dostawy - w końcu po 2 miesiącach omamiania MPK, że będzie "za kilka dni" coś dotarło. Nie ma osłon, ale wygląda na to, że to najładniejsze malowanie Swinga w Polsce - mam też nadzieję, że skoro seryjnie je robią to nie będzie "dokręcania śrubek" w przyszłym roku jak w Krakowie :)

  • Kwit – 04.11.2015

    Trochę dziwnie ten napęd wygląda, inaczej niż innych Swingach, chociażby tych Warszawskich. Tam widać sprzęgło gumowo metalowe, tutaj tego nie widzę.

  • asm. – 04.11.2015

    @ advisorNa Bieńczyckiej, buja wagonami, to jest problem, stukot już nie jest tak uciążliwy przy prędkości 10 km/h, w ciągu na tej ulicy.Natomiast, obok mojego budynku torowisko było remontowane w 2002 roku, więc już jest trochę zużyte i stukot spod kół wszystkich wagonów niestety jest faktem. 70 metrów od mojego łóżka jeżdżą tramwaje, i po hałasie rozpoznaję doskonale każdy typ wagonu, bo każdy inaczej hałasuje. Stwierdzam z przykrością, na tej podstawie że NGT8 najbardziej się tłucze, dźwięki są stłumione, bo wagony te mają taki system tłumienia drgań, ale przypomina to toczenie pustych beczek, każdy wózek brzmi w innej tonacji, najmniej tłuką się stare akwaria 105Na w składach dwu - wagonowych. Z tego co zauważyłem jak były jazdy testowe "krakowiaków", to mniej było go słychać zdecydowanie od bombardierów, mam wrażenie że poziom hałasu był porównywalny ze składem E1 + c3, może nawet mniej. Aczkolwiek każdy może to odbierać inaczej, no i oczywiście tak jak mówisz trzeba wziąć poprawkę na stan torowiska, na to w którym miejscu wagonu się przebywa, bo inne są doznania nad wózkiem, a inne w "lektyce". Zawsze jednak zastanawiałem się znając wagony "PESY" z Warszawy, jak funkcjonowałyby w Krakowie, na wyeksploatowanych torowiskach, bo w stolicy na takich tez buja, ale stukot nie zauważyłem żeby był tak dokuczliwy.

  • ja – 04.11.2015

    Tramwaj dopiero zdjęty z lawety, a oni już biadolą, że nie ma osłon. Ech wy...

  • ciekawe – 04.11.2015

    @ do asm.tak sobie jeździmy po całej Polsce aby tak sobie obiektywnie pojezdzic tramwajami :) ciekawe ??

  • www – 04.11.2015

    @Kwit Wózki dla Łodzi są oczywiście inne niż w Warszawie, ale na pierwszy rzut oka wózki w Toruniu wyglądają inaczej. Może chodzi tylko o mocowanie osłon albo jest to inny model wózka. Pewnie niedługo się dowiemy.

  • Kwit – 05.11.2015

    @www Raczej Pesa zastosowała inną przekładnię. Dotąd chyba stosowano przekładnie Voith. W Warszawskich Swingach zastosowano inną przekładnie niż w tych Gdańskich (ale obie mają takie charakterystyczne sprzęgła metalowo-gumowe). Tymczasem na zdjęciu tego łódzkiego nie widzę już takich sprzęgieł (nie ma ich też w Jazzach i Twistach). Tam chyba są przekładnie planetarne (czy jakoś tak).

  • jatal – 05.11.2015

    @ KwitZasada napędu jest taka sama. Przekładnia kątowa ze sprzęgłem też jest w tym samym miejscu. Widać ją najlepiej na 7 i 11 zdjęciu.

  • Chudy – 05.11.2015

    @asmCo Ty za kity wciskasz i komu??Gdzie i w czym niby Krakowiak jest lepszy/cichszy/chichobieżniejszy/..kolejna Twoja fantazja niczym z dziecięcej bajeczki - niż NGT8 ??Jesteś kolejnym domorosłym hejterem z manufaktury z miasta nad Brdą - przykre ale prawdziwe.Idź swoje bajeczki wciskaj gdzie indziej, bo aż słabo sie robi jak się czyta Twoje teksty z kosmosu wzięte

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....