TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Pierwszy śląski Moderus przed wakacjami
INFOTRAM - Opublikowano: 29.03.2015 23:29:49 3 komentarze
Pierwszy śląski Moderus przed wakacjami

Pierwszy dwukierunkowy Moderus Beta ma trafić do Tramwajów Śląskich jeszcze przed wakacjami ?poinformował Tadeusz Freisler, prezes Tramwajów Śląskich. Zanim jednak wyjedzie na linie czekają go jazdy testowe. Pasażerów zabierze dopiero jesienią. Wszystkie zamówione wagony Modertrans dostarczy jeszcze w tym roku. Będzie ich 12. Na razie wiemy jedynie, że mają to być wagony dwukierunkowe. I to tyle. Wagony będą wykorzystywane na trasach, na których Tramwaje Śląskie planują prowadzić remonty. Prezes śląskiego przewoźnika nie precyzuje na jakich liniach będzie można spotkać nowe nabytki, nieoficjalnie wiadomo, że zostaną skierowane do Sosnowca, Zabrza i Chorzowa. Nowe wagony będą wspomagane przez tramwaje Pt8, które przewoźnik sprowadził z Niemiec. Co więcej pojazdy te, mimo, że czterdziestoletnie, mają jeszcze jakiś czas posłużyć Tramwajom Śląskim. Przewoźnik chce je nawet gruntowni zmodernizować. Jak zapewnia Tadeusz Freisler są to dobre wagony, które jeszcze długo wytrzymają.

Wracając do Moderusów Z SIWZ-u wiemy, że powinny to być fabrycznie nowe tramwaje dwukierunkowe, wieloczłonowe, z członem niskopodłogowym zapewniającym udział niskiej podłogi nie mniej niż 20 % w stosunku do powierzchni podłogi całego przedziału pasażerskiego, o nowoczesnej konstrukcji i wysokiej jakości. Zamówienie obejmuje także dostawę pakietu naprawczego i specjalistycznego sprzętu niezbędnego do eksploatacji wagonów. Tramwaje muszą być przystosowane do jazdy po torach o szerokości 1435 mm i zasilania napięciem stałym o znamionowej wartości 600V (potencjał dodatni ?przewód jezdny, potencjał ujemny - na szynach) oraz posiadać mikroprocesorowe sterowanie i napęd oparty o technikę prądu przemiennego. Wagony powinny być także łatwe w obsłudze, wygodne dla użytkowników, estetyczne, przeznaczone do ruchu miejskiego i podmiejskiego, o niskim jednostkowym zużyciu energii elektrycznej i małych kosztach utrzymania bieżącego. W budowie pudła preferowana jest konstrukcja modułowa oraz zastosowanie rozwiązań zapewniających odporność na korozję i uszkodzenia mechaniczne podczas eksploatacji tramwaju, stosowanych współcześnie przy budowie konstrukcji pojazdów szynowych. Przewidywany okres eksploatacji wagonów przy założeniu przebiegu 60.000 km rocznie powinien wynosić 30 lat. Tramwaje powinny zachować prawidłowe parametry techniczno-eksploatacyjne w zakresie temperatur otoczenia od ?30 stopni C do + 40 stopni C (temperatura w cieniu), przy wilgotności względnej 98 % w warunkach zapylenia ulicznego i być odporne w okresie zimowym na działanie soli i innych środków chemicznych oraz na nawiewy śniegu. Wagony powinny zapewniać bezawaryjny przejazd przy ograniczonej prędkości do 5 km/h przez torowisko zalane wodą o wysokości lustra wody do 60 mm nad główką szyny na długości 50 mb.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Moderus
Modertrans
Tramwaje Śląskie
  • Ciekawy – 30.03.2015

    Czy ktoś widział w SIWZ (tym razem opublikowany) wymogi i parametry o których mówi p. Freisler "o niskim jednostkowym zużyciu energii elektrycznej i małych kosztach utrzymania bieżącego"?

  • Tomasz Flaga – 30.03.2015

    Ciekawe czy jest szansa na takie tramwaje na linii 38 na 1 listopada?

  • Combino – 30.03.2015

    @Tomasz Flaga: OIDP mieli rozdzielić po połowie między Gliwice i Będzin,Stroszek nie miał dostać nic z tej puli. Innymi słowy: jak nie będzie cudów na kiju i specjalnej łaski,to znów będziesz miał N-ki w trakcji podwójnej :D

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....