TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Pierwszy opcjonalny Moderus już we Wrocławiu
InfoTram.pl - Opublikowano: 18.01.2017 21:43:03 24 komentarze
Poczytaj w tramBAJU! (foto: MPK)

Do Wrocławia przyjechał pierwszy z szesnastu niskowejściowych tramwajów typu Moderus Beta. Wagony zostały zamówione w ramach opcji z umowy podpisanej przez tamtejsze MPK z Modertransem.

Wszystkie pojazdy mają trafić do Wrocławia jeszcze w tym roku. Pierwszy z nich zaliczył już liniowy debiut i wyjechał na linię 33. MPK informuje, że dzięki dostawie nowych pojazdów aż o około 300 dziennie zwiększy się liczba kursów przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.

Producent będzie sukcesywnie dostarczał nowe pojazdy tak, aby wszystkie trafiły do Wrocławia do końca 2017 roku. Trzy zamówione wcześniej sztuki miały trafić do Wrocławia pod koniec pierwszego kwartału. Pierwszy już jest. MPK informuje, że tramwaje są przede wszystkim nowe, wyposażone we wszystkie nowinki techniczne, spełniają najnowsze normy bezpieczeństwa i umożliwiają przemieszczanie się osobom niepełnosprawnym, starszym, o ograniczonej mobilności. Do tego są tanie. Prawdopodobnie najtańsze na rynku. Dzięki temu przewoźnik może szybciej wymienić naprawdę przestarzały tabor, który niejednokrotnie jeździ po naszym mieście ponad 30 lat.

Więcej informacji na temat zamówionych w ramach opcji Moderusów znajdziecie w poniższym linku.


WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Wrocław
Modertrans
Moderus Beta
  • WK – 18.01.2017

    Rewelacja! Bardzo się cieszę, że będzie więcej Moderusów Beta MF19AC.

  • beto – 19.01.2017

    Wroclaw sie cieszy z Moderusow jak cala Polska po wejściu bratnich wojsk w '39....

  • WK – 19.01.2017

    Porównanie co najmniej nie na miejscu @beto@.

  • kubex – 19.01.2017

    Dobre tramwaje a malkontenci narzekają jak zwykle...

  • 5406 – 19.01.2017

    Coraz więcej złomu na ulicach Wrocławia.Nie tędy droga MPK...

  • NM – 19.01.2017

    Biedatramwaj i biedarewelacja.Taka "dobra zmiana" w myśl zasady " zamienił stryjek siekierkę na kijek".Jeśli we Wrocławiu nie widzą innych możliwości to już lepszy Moderus niż nie remontowana 105.

  • TomTom – 19.01.2017

    Bety są niewarte swojej ceny po prostu. I dla pasażera są gorsze od starszych o kilka lat Protramów 205.

  • lwowiak – 19.01.2017

    @TomTom stwierdzenie, że są gorsze od Protramów 205 jest jednak zdecydowanie za daleko posunięte. Mogą się komuś Bety nie podobać, ale nie przesadzajmy.

  • Bieda luksus – 19.01.2017

    Beta to minimum luksusu za niską cenę zakupu i najniższy koszt eksploatacji,komu nie pasuje luksus podróżowania- pokonuje trasę z buta lub korzysta z taxi.Inaczej o Becie można powiedzieć bieda luksus i to całkowita prawda ale są warte swojej ceny.

  • Przekorny – 19.01.2017

    Ja napisze trochę przekornie. Przecież Wrocław i inne miasta nie składają się z samych niepełnosprawnych, te 25% niskiej podłogi odpowiada akurat procentowi pasażerów którzy najbardziej tego potrzebują. Nawet jak podjedzie 105na to w naszej katolickiej ojczyźnie nie braknie ludzi chętnych pomóc wejść do wagonu inwalidzie czy matce z dzieckiem. W Pradze i Wiedniu też jest wiele wagonów wysokopodłogowych i jakoś żyją.

  • www – 19.01.2017

    Nikt normalny nie kupuje autobusów pokroju Jelcza-gniota. Ale Bety mają być ok? Żarty jakieś. Gdyby opuścili podłogę o jeden poziom tak jak jest w Krakowie to ok. A tak mamy nówkę sztukę 105N. Co z tego, że ma nowocześniejsze silniki itp.?Czemu nikt dzisiaj nie produkuje poloneza? Bo był dwadzieścia lat temu prymitywny? To samo dotyczy 105N. Lakier metalik nie ukryje pochodzenia. Co pasażerowie jeżdżą lakierem czy co? Rząd powinien zakazać kupować autobusy i tramwaje, które nie są dostępne dla osób mniej sprawnych. A co? Starsi ludzie mają czekać w kolejkach na zmieszczenie się w niskopodłogowym członie Bety? Albo lepiej żeby siedzieli w domach? Jaja jakieś to są. Bety w ogóle nie powinny być akceptowane przy rozliczaniu środków UE. Jak miasto chce kupić za swoje ok, ale mam nadzieję, że mieszkańcy przy wyborach dadzą do zrozumienia prezydentom kupującym Bety, żeby poszukali sobie innego zajęcia. Byle daleko od rządzenia.

  • xxx – 19.01.2017

    www Ty byś znalazl pewnie środki na sto procent niskapodloge

  • TomTom – 20.01.2017

    Beta w porównaniu do Protrama 205 dla pasażera ma tylko dwie zalety: Teoretycznie więcej miejsca na pokładzie i klimatyzację. Problem w tym, że klima w gorące dni częściej nie działa niż działa.Beta ma katastrofalnie rozplanowane wnętrze. P205, choć jest o 2 m krótszy ma jedno miejsce siedzące więcej. Do tego podziałka siedzeń w P205 jest odrobinę wyższa i człowiek wzrostu 1,8m nie szoruje kolanem o siedzenie przed nim. W Becie taki problem istnieje. Beta ma też tylko dwa siedzenia dostępne z niskiej podłogi i tylko jedno miejsce dla wózka. W Protramie jest to 5 miejsc siedzących i 2 miejsca dla wózka. To akurat ważne dla osób o ograniczonej mobilności (a to bardzo duży odsetek korzystajacych z komunikacji miejskiej). Kolejny minus w stosunku do starszej konstrukcji. Miejsce na pulpit manewrowy w Becie nie może być wykorzystane jako siedzenie (a w P205 to nieoficjalne dodatkowe dwa miejsca).Jeśli chodzi o kulturę jazdy to jest identycznie(te same wózki przecież, więc nic dziwnego), a mam nawet wrażenie, że Beta wpada w większe drgania w okolicy pierwszego wózka. Jeśli chodzi o fundusze to można jakoś przeboleć kupowanie takich wagonów przez biedne sieci, do tego za własne pieniądze. Na te Bety jest zapewnione finansowanie unijne, więc faktyczna różnica kosztów MPK w zakupie wagonów jest poniżej 1 mln zł!Kupno Protramów 205 za 3-3,5 mln zł (w zależności od zamówienia) w momencie, gdy Skody kosztowały 9 mln zł było niezłym posunięciem. Beta kosztuje jednak 4,6 mln zł, tymczasem Twist, który jest o klasę lepszym wagonem od Skody 16/19T kosztował nas 8,5 mln zł za sztukę (ale w momencie, gdy Pesa nie miała konkurencji), choć to raczej górna granica ceny takiego wagonu (patrz Poznań i Łódź - Pesa potrafi puścić wagon 100% LF nawet po 7,5 mln zł). W tej chwili koszt Bety to już powyżej 60% ceny w pełni niskopodłogowego wagonu. To jest już za dużo!Jeśli przeliczyć cenę Twista na miejsca siedzące (we Wro 58), albo w ogóle na miejsca dla pasażerów (175 Bety na 220 Twista) to okaże się, że cena Bety to 0,78 albo 0,68 ceny Twista. Nie wspominam już o przewadze nowoczesnego Twista, który ma jedne dwustrumieniowe i jedne jednostrumieniowe drzwi więcej (a to robi różnicę przy wymianie pasażerów), drzwi odskokowo-przesuwne, które też kosztują, ale pozwalają na pomieszczenie się większej liczby pasażerów w wagonie, 4 metry wagonu więcej i znacznie więcej miejsc siedzących. Graniczna cena, przy której Beta ma sens zakupu to 4 mln zł i to tylko w przypadku braku dofinansowania z UE. Powinno się wręcz zakazać kupowania czegoś takiego z unijną pomocą. Te wagony nie są warte swojej ceny.

  • XWJ – 20.01.2017

    Widzę, że nawet Wrocław tak "docenił" Pesę, że woli Moderusy :D

  • Tramicus365 – 21.01.2017

    To w końcu te Bety są współfinansowane przez UE czy nie? Każdy mówi co innego. Ja słyszałem, że miasto dopiero stara się o przyznanie środków na kilkadziesiąt wagonów, a póki co bierze Moderusy.Wymienia się tabor, powinno się też wymieniać/remontować infrastrukturę - torowiska. Beta może być wysłana na każdą linię, Twist nie, bo po 1. - jest za szeroki do obsługi niektórych przystanków, po 2. - jest w pełni niskopodłogowy i szkoda wysyłać go na niektóre trasy, gdzie torowiska nie były wymieniane od lat. Wszyscy wiemy, że Twist jest znacznie lepszy od Bety, to oczywiste. Tylko że zakup większej ilości Twistów wiązałby się z koniecznością zmiany SIWZu tak, by kolejne wozy już nie były za szerokie oraz z potrzebą remontu torowisk, a zakup Bet nie jest problematyczny - wóz przyjeżdża do Wrocławia i praktycznie od razu wyrusza na linie.O ile się nie mylę, Twistów nie wysyłają na odcinki: Uniwersytet Ekonomiczny - Park Południowy, Most Szczytnicki - Biskupin, Stadion Olimpijski - Sępolno, Urząd Wojewódzki - Katedra - Plac Grunwaldzki. Nie widziałem ich też na odcinku Klecina - Krzyki - Arkady Capitol. Do Leśnicy też nie pojadą.Nie wiem, ile by tu pomogła zmiana SIWZu. A może lepszym modelem pod kątem wrocławskich torowisk byłaby Pesa Swing a nie Twist? W jakimś stopniu przypomina Skody.

  • wojtek – 21.01.2017

    MPK Wrocław w tym roku ma ogłosić przetarg na 40 tramwajów, prawdopodobnie tym razem bardziej niskopodłogowych niż Moderusy Bieda. Czy akurat Twisty nie wiadomo, ale dobrze by było, bo to naprawdę świetne tramwaje.Jeżeli nie będzie więcej niż te 16 Moberusów to tragedii nie będzie bo takie wozy we Wro też się przydadzą. Trzymamy kciuki za kolejny przetarg i za naprawdę porządne tramwaje we Wro;-)@Tramicus365: A do Leśnicy to akurat Pesy śmigają;-)

  • jatal – 21.01.2017

    @ Tramicus365Tak. Z dwóch programów. Pierwsze 6 sztuk ze starej perspektywy 2007-2013, reszta z obecnej 2014-2020.

  • Combino – 23.01.2017

    @XWJ: no to popisałeś się "wiedzą"...Zacznij w końcu coś czytać o sytuacji MPK,bo to co palnąłeś stanowi niezbity dowód,że KOMPLETNIE się w niej nie orientujesz,ale do swojej teorii postanowiłeś ją dopasować. :-/

  • mARCIN wROCŁAW – 23.01.2017

    Całkiem możliwe że kolejne będą jednak PESY TWISTY o ile MODERUS nie zasugeruje tańsza cene z GAMMĄ. Ale patrząc na Poznań to GAMMA jednak jest droższa!

  • XWJ – 23.01.2017

    @Combino - Jakby nie patrzeć Wrocław musiał mieć podstawę do tego, by strzelić sobie w stopę wariacją stopiątki rodem z lat '90, niż w pełni niskopodłogowy tramwaj, który byłby tylko nieco droższy. I wątpię, że chodziło tu o tą różnicę, bo kasa by się na to znalazła. Po prostu bardzo nie chcieli kolejnych Pes.

  • Marcin Wrocław – 03.02.2017

    Chcieli nie chcieli, w końcu będą musieli bo jak inne miasta kupuja już tylko "niskacze' to Wrocław jak uchodzi za nowoczesna metropolie to będzie musiał się dopasować do ogólnokrajowych standardów. Jestem pewien że następny BIED-MODERUSÓW już nie będzie!

  • Siemens – 04.02.2017

    Lepszy moderus niŻ badziewny paskudny protram . Hahaha na szczęście protram umarł i nieżyje. I dobrze

  • fred – 05.02.2017

    A może Moderus zaproponuje Gamme ?

  • mick8791 – 07.02.2017

    @TomTomBeta dla Wrocka kosztowała 3,75 mln per sztuka więc nie rozsiewaj na forum fałszywych informacji. Cena podana przez Jolantę Szczepańską, prezes MPK Wrocław.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....