TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Pierwszy nowy Swing przyjedzie do Łodzi w weekend
InfoTram.pl - Opublikowano: 16.01.2018 09:29:35 10 komentarzy
Pierwszy nowy Swing przyjedzie do Łodzi w weekend (foto: MPK Łódź)

Pierwsza nowa PESA SWING, wyprodukowana dla Łodzi, jest już prawie gotowa. PESA zapewnia, że tramwaj zostanie dostarczony do Łodzi w nocy z niedzieli na poniedziałek (noc 21/22 stycznia).

Przewoźnik poinformował dziś, że pierwsza z 12 PES SWING, zakupionych w ubiegłym roku, jest już prawie gotowa. Z zewnątrz nie różni się od PES SWING z 2015 r. Jedynie nad drzwiami zamontowano lampy doświetlające po zmroku peron przystankowy. Więcej zmian wprowadzono wewnątrz pojazdu. Ze względu na liczne prośby łodzian, którzy już od dwóch lat korzystają z PES SWING, w nowych tramwajach zwiększono ilość miejsc siedzących. W pojazdach z 2015 r. jest ich 40. Natomiast w nowych PESACH SWING liczbę miejsc siedzących zwiększono do 50, wliczając do tego 6 miejsc składanych.

- Wprowadzanie zmian przez przewoźnika, po wcześniejszej eksploatacji danego modelu, to nic nowego – podkreśla Michał Żurowski, rzecznik prasowy PESA Bydgoszcz S.A - Podobnie było z warszawskimi tramwajami, gdzie w oparciu o uwagi pasażerów, dokonuje się zmian w specyfikacji zamówienia.

W nowych PESACH SWING zwiększono również liczbę miejsc dla osób niepełnosprawnych z jednego do dwóch. Kosmetyczną zmianą jest natomiast diodowe oświetlenie poręczy oraz lekko zmieniony system informacji pasażerskiej.

- Nasze tramwaje doprowadziliśmy technologicznie do europejskiego poziomu. Mówienie więc o tym, że tramwaje są niskopodłogowe, klimatyzowane i monitorowane, jest banałem. PESA od lat stwarza tak oczywiste udogodnienia – podkreśla Żurowski.

Rzecznik PESA Bydgoszcz S.A zapewnia, że pierwszy z 12 nowych tramwajów wyjedzie do Łodzi z bydgoskiej fabryki w nocy z 21 na 22 stycznia.

- Myślę, że dwa kolejne wagony zostaną dostarczone w ciągu tygodni, pewnie na przełomie stycznia i lutego, a potem sukcesywnie kolejne. Mamy zrealizować ten kontrakt do połowy października, ale PESA postara się by nastąpiło to wcześniej – zapewnia Michał Żurowski.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Łódź
PESA
Swing
  • Łooodziak – 16.01.2018

    Czy Łódź jako biedne miasto nie może nauczyć się kupować tramwajów ze skrętnymi wózkami zamiast sztywnymi?!

  • jachu – 16.01.2018

    ale po co?

  • widzew – 16.01.2018

    Składane krzesła to na Ukraine sobie montujcie

  • n2m – 16.01.2018

    Obrotowe wózki to jest to! To po prostu najlepsze rozwiązanie, mogą być z klasycznymi osiami i silnikami wewnątrz ramy wózka, lub z indywidualnym napędem kół bez osi, z silnikami na zewnątrz ramy wózka, do wyboru, pierwsze są tańsze w zakupie i eksploatacji, drugie pozwalają uzyskać 100 procent niskiejppodłogi. Jedne i drugie nie niszczą torowisk i zapewniają niższe zuzycie elementów jezdnych.

  • jatal – 17.01.2018

    Akurat wózki sztywne są tańsze w zakupie, mniej skomplikowane w budowie i obsłudze oraz pozwalają na lepszą aranżację przedziału pasażerskiego, a właśnie to ostatnie powinno być priorytetem. Ogólna tendencja światowego transportu to coraz większe pojazdy i coraz większe naciski na drogach/torach. Większość nowoczesnych tramwajów na świecie to sztywniaki bo najlepiej godzą znane wady i zalety. Nie sadzę żeby nagle ta tendencja się odwróciła. Kto kupując Jaguara w celu zmniejszenia kosztów myśli o przeróbce na gaz ten w zasadzie daje dowód że nie wie do czego mu on potrzebny. Podobnie z tramwajami, na dodatek w najbliższym czasie będą musiały walczyć o byt z nowymi elektrycznymi środkami komunikacji miejskiej i przy takim stawianiu sprawy kosztów zaczną z nimi przegrywać.

  • fitipaldi – 17.01.2018

    Składane krzesła? dobrze że na deskach nie karzą siedzieć

  • Łooodziak – 17.01.2018

    @jatal Większej bzdury nie czytałem... Porównanie jakie opisujesz... Nie skomentuje bo nie wiem śmiać się czy płakać. Owszem wózki skrętne są tańsze w kupnie i to na tyle. Tramwaj kupuje się na 30-40 lat liczy się eksploatacja pojazdu i koszta łączne. Twoim tokiem myślenia to kupić coś najtaniej jak się da bo to, że przepłacisz z biegiem czasu to mało istotne. Nie o to chodzi. W życiu nie chodzi o to aby robić to co inni, ale szukać lepszej własnej drogi. Skoro Europa w latach 70 budowała przez centra miast autostrady a teraz się wycofuje to nie oznacza, że my mamy teraz tak robić, ale uczyć się na ich błędach i przeskoczyć ich a my to powielamy. Co do tego, że wszędzie niby kupują sztywno-wózkowe tramwaje to nie masz racji bo coraz więcej miast zauważa problem i nie chce go powielać widać to bardzo dobrze na przykładzie niektórych Polskich miast i nie porównuj taboru światowej jakości do tego co produkuje Pesa.

  • jatal – 17.01.2018

    @ ŁooodziakNo proszę a głupi świat ani nie płacze, ani nie śmieje się nad tym że gdzieś tam @Łooodziak wypisuje że "skrętne są tańsze i tyle" ale dalej w najlepsze kupuje sztywniaki.

  • Łooodziak – 19.01.2018

    @jatal zapewne braknie ci inteligencji by to zrozumieć, ale nie obchodzi mnie świat bo w przeciwieństwie do Łodzi inne miasta stać na remonty torowisk. Po za tym ich pojazdy znacznie przewyższają technologią Pesy.

  • jatal – 23.01.2018

    To czego ci zabrakło że nie zrozumiałeś że odnosiłem się do "wyższości wózków skrętnych nad sztywnymi" a nie do "problemów Łodzi której nie stać na tramwaje"?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....