TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Pierwszy nowy Swing przyjedzie do Łodzi w weekend
InfoTram.pl - Opublikowano: 16.01.2018 09:29:35 10 komentarzy
Pierwszy nowy Swing przyjedzie do Łodzi w weekend (foto: MPK Łódź)

Pierwsza nowa PESA SWING, wyprodukowana dla Łodzi, jest już prawie gotowa. PESA zapewnia, że tramwaj zostanie dostarczony do Łodzi w nocy z niedzieli na poniedziałek (noc 21/22 stycznia).

Przewoźnik poinformował dziś, że pierwsza z 12 PES SWING, zakupionych w ubiegłym roku, jest już prawie gotowa. Z zewnątrz nie różni się od PES SWING z 2015 r. Jedynie nad drzwiami zamontowano lampy doświetlające po zmroku peron przystankowy. Więcej zmian wprowadzono wewnątrz pojazdu. Ze względu na liczne prośby łodzian, którzy już od dwóch lat korzystają z PES SWING, w nowych tramwajach zwiększono ilość miejsc siedzących. W pojazdach z 2015 r. jest ich 40. Natomiast w nowych PESACH SWING liczbę miejsc siedzących zwiększono do 50, wliczając do tego 6 miejsc składanych.

- Wprowadzanie zmian przez przewoźnika, po wcześniejszej eksploatacji danego modelu, to nic nowego – podkreśla Michał Żurowski, rzecznik prasowy PESA Bydgoszcz S.A - Podobnie było z warszawskimi tramwajami, gdzie w oparciu o uwagi pasażerów, dokonuje się zmian w specyfikacji zamówienia.

W nowych PESACH SWING zwiększono również liczbę miejsc dla osób niepełnosprawnych z jednego do dwóch. Kosmetyczną zmianą jest natomiast diodowe oświetlenie poręczy oraz lekko zmieniony system informacji pasażerskiej.

- Nasze tramwaje doprowadziliśmy technologicznie do europejskiego poziomu. Mówienie więc o tym, że tramwaje są niskopodłogowe, klimatyzowane i monitorowane, jest banałem. PESA od lat stwarza tak oczywiste udogodnienia – podkreśla Żurowski.

Rzecznik PESA Bydgoszcz S.A zapewnia, że pierwszy z 12 nowych tramwajów wyjedzie do Łodzi z bydgoskiej fabryki w nocy z 21 na 22 stycznia.

- Myślę, że dwa kolejne wagony zostaną dostarczone w ciągu tygodni, pewnie na przełomie stycznia i lutego, a potem sukcesywnie kolejne. Mamy zrealizować ten kontrakt do połowy października, ale PESA postara się by nastąpiło to wcześniej – zapewnia Michał Żurowski.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Łódź
PESA
Swing
  • Łooodziak – 16.01.2018

    Czy Łódź jako biedne miasto nie może nauczyć się kupować tramwajów ze skrętnymi wózkami zamiast sztywnymi?!

  • jachu – 16.01.2018

    ale po co?

  • widzew – 16.01.2018

    Składane krzesła to na Ukraine sobie montujcie

  • n2m – 16.01.2018

    Obrotowe wózki to jest to! To po prostu najlepsze rozwiązanie, mogą być z klasycznymi osiami i silnikami wewnątrz ramy wózka, lub z indywidualnym napędem kół bez osi, z silnikami na zewnątrz ramy wózka, do wyboru, pierwsze są tańsze w zakupie i eksploatacji, drugie pozwalają uzyskać 100 procent niskiejppodłogi. Jedne i drugie nie niszczą torowisk i zapewniają niższe zuzycie elementów jezdnych.

  • jatal – 17.01.2018

    Akurat wózki sztywne są tańsze w zakupie, mniej skomplikowane w budowie i obsłudze oraz pozwalają na lepszą aranżację przedziału pasażerskiego, a właśnie to ostatnie powinno być priorytetem. Ogólna tendencja światowego transportu to coraz większe pojazdy i coraz większe naciski na drogach/torach. Większość nowoczesnych tramwajów na świecie to sztywniaki bo najlepiej godzą znane wady i zalety. Nie sadzę żeby nagle ta tendencja się odwróciła. Kto kupując Jaguara w celu zmniejszenia kosztów myśli o przeróbce na gaz ten w zasadzie daje dowód że nie wie do czego mu on potrzebny. Podobnie z tramwajami, na dodatek w najbliższym czasie będą musiały walczyć o byt z nowymi elektrycznymi środkami komunikacji miejskiej i przy takim stawianiu sprawy kosztów zaczną z nimi przegrywać.

  • fitipaldi – 17.01.2018

    Składane krzesła? dobrze że na deskach nie karzą siedzieć

  • Łooodziak – 17.01.2018

    @jatal Większej bzdury nie czytałem... Porównanie jakie opisujesz... Nie skomentuje bo nie wiem śmiać się czy płakać. Owszem wózki skrętne są tańsze w kupnie i to na tyle. Tramwaj kupuje się na 30-40 lat liczy się eksploatacja pojazdu i koszta łączne. Twoim tokiem myślenia to kupić coś najtaniej jak się da bo to, że przepłacisz z biegiem czasu to mało istotne. Nie o to chodzi. W życiu nie chodzi o to aby robić to co inni, ale szukać lepszej własnej drogi. Skoro Europa w latach 70 budowała przez centra miast autostrady a teraz się wycofuje to nie oznacza, że my mamy teraz tak robić, ale uczyć się na ich błędach i przeskoczyć ich a my to powielamy. Co do tego, że wszędzie niby kupują sztywno-wózkowe tramwaje to nie masz racji bo coraz więcej miast zauważa problem i nie chce go powielać widać to bardzo dobrze na przykładzie niektórych Polskich miast i nie porównuj taboru światowej jakości do tego co produkuje Pesa.

  • jatal – 17.01.2018

    @ ŁooodziakNo proszę a głupi świat ani nie płacze, ani nie śmieje się nad tym że gdzieś tam @Łooodziak wypisuje że "skrętne są tańsze i tyle" ale dalej w najlepsze kupuje sztywniaki.

  • Łooodziak – 19.01.2018

    @jatal zapewne braknie ci inteligencji by to zrozumieć, ale nie obchodzi mnie świat bo w przeciwieństwie do Łodzi inne miasta stać na remonty torowisk. Po za tym ich pojazdy znacznie przewyższają technologią Pesy.

  • jatal – 23.01.2018

    To czego ci zabrakło że nie zrozumiałeś że odnosiłem się do "wyższości wózków skrętnych nad sztywnymi" a nie do "problemów Łodzi której nie stać na tramwaje"?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....