TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Pierwszy nowy Swing dla Bydgoszczy przekazany, drugi przechodzi testy
BYDGOSZCZ.PL InfoTram.pl - Opublikowano: 21.09.2017 22:15:39 8 komentarzy
Pierwszy nowy Swing dla Bydgoszczy przekazany, drugi przechodzi testy (foto: bydgoszcz.pl)

W czwartek bydgoszczan zaczął wozić pierwszy z 21 Swingów zamówionych przez miasto tej wiosny. Wkrótce na tory wyjadą kolejne "niskopodłogowce".

Nowy pojazd otrzymał nr 500. Tyle tramwajów na polski rynek wyprodukowała już bydgoska PESA, która wygrała kontrakt na dostawę nowoczesnego taboru.

Przyspieszyliśmy odnowę pojazdów komunikacji publicznej – mówi prezydent Bydgoszczy Bruski. – Przed dwoma laty zakupiliśmy 12 tramwajów na potrzeby nowej linii do Fordonu. Teraz odbieramy pierwsze z 18 zamówionych tramwajów, które mają obsługiwać rozbudowaną ulicę Kujawską i pętlę na Kapuściskach. Negocjujemy też rozszerzenie zamówienia o trzy kolejne pojazdy. Dzięki tym zakupom dostosowujemy komfort podróżowania komunikacją miejską do oczekiwań pasażerów. Jednocześnie mam ogromną satysfakcję, że oferta bydgoskiej PESY spełniła po raz kolejny wszystkie oczekiwania postawione w przetargu. Otrzymujemy nowoczesne pojazdy, które produkowane są w naszym mieście.

Nowy pojazd oznaczony jest numerem 500, ponieważ to pięćsetny tramwaj wyprodukowany na polski rynek przez firmę PESA. Bydgoski producent dostarczył też szereg pojazdów na rynek rosyjski, bułgarski, węgierski.

- Tramwaje już wcześniej przynosiły nam powody do satysfakcji i podnosiły pozycję firmy w Europie – choćby wtedy, gdy ich setki trafiały na tory Warszawy czy wtedy, gdy otwierały nam kolejne rynki eksportowe – mówi prezes PESA Bydgoszcz SA, Robert Świechowicz. - Teraz jesteśmy dumni, że tramwaj nr 500 trafia właśnie do Bydgoszczy – miasta, w którym przed 166 laty powstały zakłady znane obecnie pod nazwą PESA, zatrudniające ponad 3 tysiące pracowników, w większości przecież bydgoszczan. Cieszę się, że od dziś będzie także im służyć już piętnaście wyprodukowanych przez nas składów, a w niedalekiej przyszłości ponad trzydzieści pojazdów z naszej firmy.

Nowemu pojazdowi patronuje już Oskar Picht – dyrektor bydgoskiego ośrodka dla niewidomych na początku XX wieku, który wprowadził szereg innowacyjnych rozwiązań ułatwiających naukę i funkcjonowanie osobom niewidomym. Z tego powodu w inauguracyjnym przejeździe z pętli Bydgoszcz Wschód na Rycerską udział brały dzieci ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 1 Dla Dzieci i Młodzieży Słabo Widzącej i Niewidomej. Pierwszym kursem pojechali także laureaci konkursu towarzyszącego plebiscytowi na pozostałych 17 patronów nowoczesnych pojazdów. Wybrane przez bydgoszczan nazwiska, którymi nazwane zostaną kolejne tramwaje to: Bartłomiej z Bydgoszczy, Witold Bełza, por. Leszek Biały, Andrzej Brończyk, Teresa Ciepły, Henryk Glücklich, Wincenty Gordon, Adam Grzymała-Siedlecki, Anna Jachnina, Michał Jagodziński, Król Kazimierz Wielki, Jan Maciaszek, prof. Zygmunt Mackiewicz, Edmund Milecki, Jeremi Przybora, Andrzej Szwalbe, Emil Warmiński.

Drugi z zamówionych Swingów przechodzi już testy. Kolejny wyjedzie na tory do końca października. Tramwaje typu Swing (122 NaB) dzięki jednoprzestrzennej budowie, szerokim przejściom, zastosowaniu platformy dla inwalidy oraz całkowicie niskiej podłodze zapewniają komfortowe podróżowanie również pasażerom o ograniczonych możliwościach ruchowych. Swingi zarówno w przestrzeni pasażerskiej, jak i w kabinie motorniczego są klimatyzowane. Model ten charakteryzuje się też wysoką odpornością zderzeniową. Konstrukcja czoła pojazdu jest wyposażona w absorbery pochłaniające energię zderzeń z przeszkodami oraz innymi pojazdami, co zapewnia bezpieczeństwo pasażerów. Wykorzystanie energii zgromadzonej w bateriach pozwala na pokonanie krótkiego odcinka trasy bez zasilania z sieci trakcyjnej.

Nowoczesne systemy

Nowa dostawa tramwajów jest prawie identyczna w stosunku do jeżdżących aktualnie w Bydgoszczy 12 szt. tramwajów typu Swing. Minimalnie skorygowana została kolorystyka pojazdów. Podobnie jak w dotychczasowych pojazdach tramwaje są wyposażone w nowoczesne systemy IT:

• System Informacji Pasażerskiej

• System monitoringu

• System Emisji Reklam

• Wi-Fi dla pasażerów

• gniazda USB



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bydgoszcz
Swing
PESA
  • kolejFAN – 21.09.2017

    bravo pesa

  • NM – 22.09.2017

    500 tramwajów dla polskich odbiorców, tylko ile w tym tramwajów udanych konstrukcyjnie, niezawodnych i tanich w eksploatacji ?

  • zibi – 22.09.2017

    Mam nadzieje iż porównamy na Tako wyroby z Bydgoszczy,Bolechowa i Poznania i najważniejsze co powiedzą przewoźnicy i fachowcy oraz widzowie targów Gdańskich.

  • Elektronik – 22.09.2017

    Gratulacje dla zakładu.

  • a2n – 22.09.2017

    Polscy operatorzy tramwajowi od kilkunastu lat eksploatują różne nowe i używane wagony tramwajowe , pochodzące od różnych producentów i stanowiące różne rozwiązania konstrukcyjne , ale niestety brak jest wiarygodnych danych dotyczących eksploatacji tego taboru, jego awaryjności, zużycia energii, kosztów jednego wozokilometra, kosztów obsług i napraw itp danych, które mogłyby dać podstawę do odpowiedzi, który typ wagonów jest najlepszy i dlaczego ?

  • Tramicus365 – 22.09.2017

    To jest Swing 121NaB - ma 3 człony, nie 5. Numer taborowy #170, nr 500 to dodatkowe oznaczenie.Bardzo dobrze, że pojawiają się wreszcie nowe wozy i to takie, które będą mogły obsłużyć inne linie niż 3, 5, 7, 10. Wciąż jest tego mało - w odniesieniu do całokształtu bydgoskiego taboru tramwajowego. Trochę szkoda, że miasto nie zdecydowało się na zakup modelu PESA Twist - wózki mniej niszczą torowiska.Tak poza tym - myślałem, że umowa na 3 kolejne Swingi 121NaB została już podpisana.Rozumiem, że #170 i kolejne nówki są/będą wyposażone w biletomaty - prawda? :-)

  • gargamel – 24.09.2017

    Dziwie się że nie zamówili Twista , bo ta "żaba" już przestarzała i faktycznie niszczy torowiska

  • Kwiat paproci – 24.09.2017

    Ciekawe co w tym modelu będzie nie halo. Popęka. Przecieknie. Może będzie nieposkręcany? Made in pesa.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....