Pierwszy nowy Swing dla Bydgoszczy przekazany, drugi przechodzi testy

infotram
21.09.2017 20:15
0 Komentarzy

W czwartekbydgoszczan zaczął wozić pierwszy z 21 Swingów zamówionych przez miasto tejwiosny. Wkrótce na tory wyjadą kolejne „niskopodłogowce”.

Nowy pojazd otrzymał nr 500. Tyle tramwajów na polski rynekwyprodukowała już bydgoska PESA, która wygrała kontrakt na dostawę nowoczesnegotaboru.

Przyspieszyliśmy odnowę pojazdów komunikacji publicznej –mówi prezydent Bydgoszczy Bruski. – Przed dwoma laty zakupiliśmy 12 tramwajów na potrzeby nowej linii doFordonu. Teraz odbieramy pierwsze z 18 zamówionych tramwajów, które mająobsługiwać rozbudowaną ulicę Kujawską i pętlę na Kapuściskach. Negocjujemy teżrozszerzenie zamówienia o trzy kolejne pojazdy. Dzięki tym zakupomdostosowujemy komfort podróżowania komunikacją miejską do oczekiwań pasażerów.Jednocześnie mam ogromną satysfakcję, że oferta bydgoskiej PESY spełniła po razkolejny wszystkie oczekiwania postawione w przetargu. Otrzymujemy nowoczesnepojazdy, które produkowane są w naszym mieście.

Nowy pojazd oznaczony jest numerem 500, ponieważ to pięćsetnytramwaj wyprodukowany na polski rynekprzez firmę PESA. Bydgoski producent dostarczyłteż szereg pojazdów na rynek rosyjski, bułgarski, węgierski.

– Tramwaje już wcześniej przynosiły nam powody dosatysfakcji i podnosiły pozycję firmy w Europie – choćby wtedy, gdy ich setkitrafiały na tory Warszawy czy wtedy, gdy otwierały nam kolejne rynki eksportowe– mówi prezes PESA Bydgoszcz SA, Robert Świechowicz. – Teraz jesteśmy dumni, żetramwaj nr 500 trafia właśnie do Bydgoszczy – miasta, w którym przed 166 latypowstały zakłady znane obecnie pod nazwą PESA, zatrudniające ponad 3 tysiącepracowników, w większości przecież bydgoszczan. Cieszę się, że od dziś będzietakże im służyć już piętnaście wyprodukowanych przez nas składów, a wniedalekiej przyszłości ponad trzydzieści pojazdów z naszej firmy.

Nowemu pojazdowi patronuje już Oskar Picht – dyrektorbydgoskiego ośrodka dla niewidomych na początku XX wieku, który wprowadziłszereg innowacyjnych rozwiązań ułatwiających naukę i funkcjonowanie osobomniewidomym. Z tego powodu w inauguracyjnym przejeździe z pętli Bydgoszcz Wschódna Rycerską udział brały dzieci ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr1 Dla Dzieci i Młodzieży Słabo Widzącej i Niewidomej. Pierwszym kursempojechali także laureaci konkursutowarzyszącego plebiscytowi na pozostałych 17 patronów nowoczesnych pojazdów.Wybrane przez bydgoszczan nazwiska, którymi nazwane zostaną kolejne tramwaje to:Bartłomiej z Bydgoszczy, Witold Bełza, por. Leszek Biały, Andrzej Brończyk,Teresa Ciepły, Henryk Glücklich, Wincenty Gordon, Adam Grzymała-Siedlecki, AnnaJachnina, Michał Jagodziński, Król Kazimierz Wielki, Jan Maciaszek, prof.Zygmunt Mackiewicz, Edmund Milecki, Jeremi Przybora, Andrzej Szwalbe, EmilWarmiński.

Drugi z zamówionych Swingów przechodzi już testy. Kolejnywyjedzie na tory do końca października. Tramwaje typu Swing (122 NaB) dziękijednoprzestrzennej budowie, szerokim przejściom, zastosowaniu platformy dlainwalidy oraz całkowicie niskiej podłodze zapewniają komfortowe podróżowanierównież pasażerom o ograniczonych możliwościach ruchowych. Swingi zarówno wprzestrzeni pasażerskiej, jak i w kabinie motorniczego są klimatyzowane. Modelten charakteryzuje się też wysoką odpornością zderzeniową. Konstrukcja czołapojazdu jest wyposażona w absorbery pochłaniające energię zderzeń zprzeszkodami oraz innymi pojazdami, co zapewnia bezpieczeństwo pasażerów.Wykorzystanie energii zgromadzonej w bateriach pozwala na pokonanie krótkiegoodcinka trasy bez zasilania z sieci trakcyjnej.

Nowoczesne systemy

Nowa dostawa tramwajów jest prawie identyczna w stosunku dojeżdżących aktualnie w Bydgoszczy 12 szt. tramwajów typu Swing. Minimalnieskorygowana została kolorystyka pojazdów. Podobnie jak w dotychczasowychpojazdach tramwaje są wyposażone w nowoczesne systemy IT:

• System InformacjiPasażerskiej

• Systemmonitoringu

• System EmisjiReklam

• Wi-Fi dlapasażerów

• gniazda USB


Komentarze