Pierwszy kontrakt w 10 miesięcy

infotram
06.07.2017 15:44
0 Komentarzy

Jak już informowaliśmyna łamach InfoTram.pl Stadler i Solaris Tram zrealizują wspólnie zamówienie nadostawę siedmiu tramwajów Tramino dla Braunschweiger Verkehrs-GmbH.

To pierwszy kontrakt dla spółki Solaris Tram będącej jointventure Stadlera i Solaris Bus & Coach S.A. Wartość zamówienia wynosiblisko 80 mln zł. Nowoczesne, niskopodłogowe pojazdy trafią do Dolnej Saksoniijuż za dwa lata.

Tramwaje Tramino są dobrze znane mieszkańcom Brunszwiku,bowiem pięć lat temu Solaris wygrał przetarg na dostawę piętnastu pojazdów zopcją dostarczenia trzech dodatkowych tramwajów. Podpisany w czerwcu 2017 rokunowy kontrakt przewiduje dostawę siedmiu pojazdów z opcją rozszerzającązamówienie o kolejne siedem sztuk. Nowy tramwaj Tramino Braunschweig II będziew dużym stopniu nawiązywał do swojego poprzednika. Wagony wyposażone zostaną wwózki przystosowane do wyjątkowego, jedynego w Europie torowiska o szerokości1100 mm. Modyfikacjom poddano jednakże niektóre rozwiązania techniczne,elementy wyposażenia i designu. Tramino jestpojazdem całkowicie niskopodłogowym, składa się z czterech modułów ołącznej długości 36 m, osadzonych na czterech wózkach. Wysokość podłogi wynosi360 mm i 320 mm w obszarze drzwi wejściowych. Kabina kierowcy i przestrzeńpasażerska wyposażone są w dwie oddzielne klimatyzacje. Nowością jestdoposażenie pojazdu w drugie miejsce dla wózków inwalidzkich, znajdujące sięprzy 4. drzwiach wejściowych. Przestronne Tramino oferuje pasażerom 205 miejsc,w tym 79 miejsc siedzących. Oparcia miejsc podwójnych zostały odsunięte odsiebie o 5 cm, dzięki czemu zwiększono komfort siedzenia. Tramwaj wyposażonybędzie również w system anty-knick, który stabilizuje tor jazdy na zakrętach.Będzie posiadał też superkondensatory, w których magazynowana będzie energiapochodząca z procesu rekuperacji, a następnie wykorzystywana do ponownegorozruchu tramwaju. To rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić znaczną ilość energiielektrycznej.

Kontrakt na tramwaje dla Braunschweiger Verkehrs-GmbH topierwsze zamówienie dla spółki Solaris Tram. Jesienią ubiegłego roku na targachInnoTrans w Berlinie Stadler i Solaris zapowiedziały nawiązanie bliskiejwspółpracy i udział w przetargach na polskim i europejskim rynku. W grudniu2017 roku w Warszawie właściciele obu firm, Solange Olszewska i Peter Spuhler,ogłosili powołanie joint venture pod nazwą Solaris Tram. Spółka rozpoczęładziałalność 1 kwietnia 2017 r. Jej prezesem został Zbigniew Palenica, który odkilku lat kierował Działem Pojazdów Szynowych Solaris Bus & Coach S.A.Siedzibą Solaris Tram jest zakład w Środzie Wielkopolskiej. Spółka zatrudnia250 osób, w tym 52 inżynierów. Zaplanowane są inwestycje w modernizacjetechnologiczne zakładu zmierzające do powiększenia wydajności produkcyjnej.

W zaledwie 10 miesięcypo zapowiedzi powołania spółki Solaris Tram realizujemy pierwszy wspólnykontrakt na bardzo wymagającym niemieckim rynku, na którym firmy Solaris iStadler są od dawna obecne i doskonale znane. Wierzę, że przed nami kolejnezwycięskie przetargi także w Polsce, które będą punktem startu do realizacjiinwestycji w Solaris Tram w maksymalnym zakresie. Prowadzimy już modernizacjęzakładu w Środzie Wielkopolskiej, która pozwoli na spawanie w nim pudełstalowych według najnowocześniejszych technologii. Cały kontrakt, odprojektowania po montaż końcowy, realizowany będzie w Polsce – mówi Zbigniew Palenica, prezes zarząduSolaris Tram.


Komentarze