TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Pierwszy kontrakt w 10 miesięcy
InfoTram.pl - Opublikowano: 06.07.2017 17:44:23 12 komentarzy
Pierwszy kontrakt w 10 miesięcy

Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram.pl Stadler i Solaris Tram zrealizują wspólnie zamówienie na dostawę siedmiu tramwajów Tramino dla Braunschweiger Verkehrs-GmbH.

To pierwszy kontrakt dla spółki Solaris Tram będącej joint venture Stadlera i Solaris Bus & Coach S.A. Wartość zamówienia wynosi blisko 80 mln zł. Nowoczesne, niskopodłogowe pojazdy trafią do Dolnej Saksonii już za dwa lata.

Tramwaje Tramino są dobrze znane mieszkańcom Brunszwiku, bowiem pięć lat temu Solaris wygrał przetarg na dostawę piętnastu pojazdów z opcją dostarczenia trzech dodatkowych tramwajów. Podpisany w czerwcu 2017 roku nowy kontrakt przewiduje dostawę siedmiu pojazdów z opcją rozszerzającą zamówienie o kolejne siedem sztuk. Nowy tramwaj Tramino Braunschweig II będzie w dużym stopniu nawiązywał do swojego poprzednika. Wagony wyposażone zostaną w wózki przystosowane do wyjątkowego, jedynego w Europie torowiska o szerokości 1100 mm. Modyfikacjom poddano jednakże niektóre rozwiązania techniczne, elementy wyposażenia i designu. Tramino jest pojazdem całkowicie niskopodłogowym, składa się z czterech modułów o łącznej długości 36 m, osadzonych na czterech wózkach. Wysokość podłogi wynosi 360 mm i 320 mm w obszarze drzwi wejściowych. Kabina kierowcy i przestrzeń pasażerska wyposażone są w dwie oddzielne klimatyzacje. Nowością jest doposażenie pojazdu w drugie miejsce dla wózków inwalidzkich, znajdujące się przy 4. drzwiach wejściowych. Przestronne Tramino oferuje pasażerom 205 miejsc, w tym 79 miejsc siedzących. Oparcia miejsc podwójnych zostały odsunięte od siebie o 5 cm, dzięki czemu zwiększono komfort siedzenia. Tramwaj wyposażony będzie również w system anty-knick, który stabilizuje tor jazdy na zakrętach. Będzie posiadał też superkondensatory, w których magazynowana będzie energia pochodząca z procesu rekuperacji, a następnie wykorzystywana do ponownego rozruchu tramwaju. To rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić znaczną ilość energii elektrycznej.

Kontrakt na tramwaje dla Braunschweiger Verkehrs-GmbH to pierwsze zamówienie dla spółki Solaris Tram. Jesienią ubiegłego roku na targach InnoTrans w Berlinie Stadler i Solaris zapowiedziały nawiązanie bliskiej współpracy i udział w przetargach na polskim i europejskim rynku. W grudniu 2017 roku w Warszawie właściciele obu firm, Solange Olszewska i Peter Spuhler, ogłosili powołanie joint venture pod nazwą Solaris Tram. Spółka rozpoczęła działalność 1 kwietnia 2017 r. Jej prezesem został Zbigniew Palenica, który od kilku lat kierował Działem Pojazdów Szynowych Solaris Bus & Coach S.A. Siedzibą Solaris Tram jest zakład w Środzie Wielkopolskiej. Spółka zatrudnia 250 osób, w tym 52 inżynierów. Zaplanowane są inwestycje w modernizacje technologiczne zakładu zmierzające do powiększenia wydajności produkcyjnej.

W zaledwie 10 miesięcy po zapowiedzi powołania spółki Solaris Tram realizujemy pierwszy wspólny kontrakt na bardzo wymagającym niemieckim rynku, na którym firmy Solaris i Stadler są od dawna obecne i doskonale znane. Wierzę, że przed nami kolejne zwycięskie przetargi także w Polsce, które będą punktem startu do realizacji inwestycji w Solaris Tram w maksymalnym zakresie. Prowadzimy już modernizację zakładu w Środzie Wielkopolskiej, która pozwoli na spawanie w nim pudeł stalowych według najnowocześniejszych technologii. Cały kontrakt, od projektowania po montaż końcowy, realizowany będzie w Polsce – mówi Zbigniew Palenica, prezes zarządu Solaris Tram.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Stadler
Brunszwik
Tramino
  • solaris150 – 06.07.2017

    Umowa została podpisana z firmą Stadler Pankow GmbH tak że ten kontrakt idzie w całości na konto Stadlera

  • dd – 07.07.2017

    Źródło tych bzdetów poproszę

  • jatal – 07.07.2017

    Na pierwszym zdjęciu:Jörg Reincke - Geschäftsführer der Braunschweiger Verkehrs-GmbHUlrich Markurth - Oberbürgermeister der Stadt BraunschweigUlf Braker - Geschäftsführer der Stadler Pankow GmbHThe new trams will be built at Stadler’s factory in Pankow (Berlin).http://railcolornews.com/2017/07/01/de-stadler-and-solaris-second-batch-of-tramino-trams-for-braunschweig/

  • kolejFAN – 07.07.2017

    @jatala jednak faktoria postkolonialna

  • Ja – 08.07.2017

    Sprzedali się niemcowi

  • mechanik – 09.07.2017

    Nektórzy to potrafią osłabić... Jak potrzeba napluć na producenta, podważyć wiarygodność zawsze znajdzie się jakiś jatal. Mentalność co poniektórych jest taka, że aż boli.Jatal, zaglądnąłeś chociaż do "contact" albo "about" tego wiarygodnego serwisu? :D Taki naiwne pytanie: po co to robisz? Lepiej ci, jak sobie tak ulżysz...?Takie ujadanie wróci z czasem obuchem, bo trolle szczekają a karawana jedzie dalej.

  • Wers – 09.07.2017

    Mechanik weź nie pierdziel bo stadler oficjalnie o tym mówi

  • sw34 – 09.07.2017

    Jak S&S , czy jak ich zwą trafi do Warszawy i Krakowa to dopiero wtedy mieszkańcy tych nieszczesnych miast przekonają się jak jeździ się niemieckim złomem. Mercedes na szynach to na pewno nie będzie.

  • przebiegły rewident – 10.07.2017

    Drodzy Hejterzy z Pesy - martwcie się lepiej o swoją budę - która, jak wiadomo jest obecnie BANKRUTEM i nerwowo szuka inwestora. Jak wieść niesie wkrótce stanie się także "postkolonialną" montownią - jednak żaden znaczący inwestor z cywilizowanej Europy jej nie kupi. Będzie to więc montownia azjatycka. Viel Spass:-)

  • mechanik – 10.07.2017

    Gdzie mówi? Co mówi? :)) Nie widzisz, jakie są wpisy pod spodem? Przyznaję, że mam z głupoty tych łepków niezły ubaw. Jak łatwo można niektórym w głowach sianko zrobić :))

  • mechanik – 10.07.2017

    To było do wers

  • sssssssss – 10.07.2017

    Jatal - znacznij się lepiej koreańskiego uczyć, zamiast na forach głupoty wypisywać:-)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....