TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Pierwszy GT8 już w Grudziądzu
- Opublikowano: 14.04.2010 15:18:59 11 komentarzy
Pierwszy GT8 już w Grudziądzu

W ostatnim tygodniu marca dotarł do Grudziądza pierwszy, zakupiony w Krefeld, tramwaj Duwag GT8, wyprodukowany w latach siedemdziesiątych XX w. Wkrótce dołączy do niego kolejnych 9 takich pojazdów. Będą one sukcesywnie dostarczane do miasta, co 2-3 tygodnie, w zależności od uzyskanej przez firmę przewozową zgody na przejazd ponadnormatywny. Wagon GT8 to następca wysłużonego i sprawdzonego w eksploatacji, nie tylko w Grudziądzu, tramwaju GT6. Obecnie tramwaj jest dostosowywany do polskich przepisów prawa regulujących ruch tramwajów. Po przejściu niezbędnych badań i wyposażeniu go w dodatkowe urządzenia, wyruszy na ulice miasta.

Dla pasażerów stworzy to możliwość wygodniejszego podróżowania. Tramwaj GT8 jest bowiem wagonem trójczłonowym, dłuższym niż użytkowane obecnie przez MZK Grudziądz wagony GT6. Zakupione one zostały w latach 1997-2000. Pozostałe wagony, które dziś wyjeżdżają na grudziądzkie tory to konstalowskie osiemsetpiątki. Grudziądz decyduje się na zakup pojazdów używanych z prozaicznego powodu. Tak jak innych przewoźników MZK nie stać na kupno wagonów nowych. Koszt zakupu jednego pojazdu używanego wynosi 140 tys. zł. Za wszystkie 10 wagonów GT8 trudno byłoby kupić nawet jednego niskopodłogowca. Jak wiadomo każdy tramwaj w Polsce jest na przysłowiową wagę złota. A już szczególnie złotem zakupy stają się jeśli chodzi o mniejszego przewoźnika, którego na zakup nowych wagonów zwyczajnie nie stać. Nowy tramwaj jest droższy od używanego około 8 razy. Brak taboru to koniec komunikacji szynowej, a szkoda byłoby aby w Grudziądzu jej zabrakło. Tramwaje w mieście funkcjonują przecież od XIX w.

Dziś Grudziądz jest najmniejszym polskim miastem, w którym jeżdżą tramwaje, obsługując dwie linie:

T1 –Dworzec PKP - Tarpno,

T2 –Rządz –Tarpno.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Grudziądz
GT8
MZK Grudziądz
  • lukasz1202 – 14.04.2010

    A co się stało z artykułem: "Tramwaje wrócą do Olsztyna?"

  • KW – 14.04.2010

    Artykuł "Tramwaje wrócą do Olsztyna" nie podobał się czytelnikom. Orzekli, że był nie godny miana tematu tygodnia i takie tam inne dyrdymały. Jak chcecie, żeby wrócił to piszcie.

  • – 14.04.2010

    A ten temat jest lepszy? W Olsztynie jest szansa zaprojektować wszystko od początku, możnaby dyskutować i dyskutować... Po komentarzach sądzę że wielu czytelników infotrans pochodzi z Warmi i Mazur. Myślę że to dosyć ciekawy temat, bardzo chciałem poznać opinię innych czytelników o tym przedsięwzięciu. Myślę że nie tylko ja...

  • gox – 15.04.2010

    Informacje o projekcie "Modernizacja i rozwój zintegrowanego systemu transportu zbiorowego w Olsztynie” http://www.tramwaje.olsztyn.eu/

  • KW – 15.04.2010

    Nie wiem czy lepszy, ten o tramwajach w Olsztynie był chyba ciekawszy. Poczekamy tydzień i zobaczymy czy pojawią się jeszcze jakieś komentarze.

  • badacz xx – 15.04.2010

    A gdzie ten artykuł się schował? Google - znalazły, ale potem wyskoczyło: "Blad w numerze artykułu" Znalazłem tylko kopię. Dla mnie artykuł jest ciekawy, jest w nim historia tramwaju w Olsztynie,o którą kiedyś prosiłem. Nie ma możliwości pisania komentarzy do w/w artykułu !! Wyskakuje błąd! Komuś się to nie spodobało? Pewnie lobby antytramwajowe z "Wprost" działa!

  • badacz xx – 15.04.2010

    O "tramwaju w Olsztynie" jest też tu:"http://www.bartnikowski.wm.pl/?p=156" Bez "Google" nikt by tego nie znalazł!...

  • wibid – 15.04.2010

    W Olsztynie poważnie rozważa się wprowadzenie jako systemu tramwajowego technologię typu translohr. Nie bez znaczenia zapewne jest fakt, iż w Olsztynie znajduje się fabryka Michelina. Nawet w gabinecie prezydenta miasta w ratuszu znajduje sie model tego pojazdu przywieziony przez oficjalną delegacje firmy lohr. Pojawia się pytanie, jak ta technologia sprawdi się w warunkach zimowych na przykładzie ostatniej zimy, która przecierz trzymała aż do marca? I jak miasto poradzi sobie gdy wystąpi problem z brakiem odpowiedniej ilości tabory, np. gdy jeden pojazd ulegnie wypadkowi (a jest to niemal pewne, bo projekt posiada liczne punkty kolizji z ruchem kołowym), a drugi awarii. W przypadku posiadania jedynie 13 pojazdów (bo tai jest plan) brak 2 pojazdów powoduje powazne zakłuceniua w finkcjonowaniu tego systemu. W przypadku klasycznego tramwaju, każde Polskie jak i zagraniczne miasto, mogloby przyjść Olsztynowi z pomocą. W przypadku translohra nie ma takiej możliwości. Ponadto jedną rzecza której translohr nigdy nie zrobi, to to że nigdy nie będzie możłiwości wprowadzenia tramwaju dwusystemowego. A biorąc pod uwagę fakt iż końcówka trasy ma być przy Dworcu Głównym, byłaby na to techniczna możłiwośc. Pozdrawiam

  • wibid – 15.04.2010

    http://olsztynskietramwaje.pl/ blog śledzący przygotowania do wprowadzenia tramwaju w Olsztynie.

  • – 17.05.2010

    Po co w Olsztynie tramwaje jak i tak nie stac te maisto na budowe i zakup tramwaji.W Grudziadzu tramwaje funkcjonuja ponad 100 lat i ten artykul jest ciekawszy od olsztynskich planow.Nie macie pojecia o tramwajach olsztynianie

  • R. Piech – 17.05.2010

    Ta, Olsztyna nie stać? Przecież 85% środków pochodzi z dofinansowania UE, więc miasto wyda ledwo 15-16 milionów złotych, czyli równowartość 16 autobusów przegubowych. W zamian za to będzie 13 tramwajów, tory od podstaw oraz przebudowana infrastruktura drogowa. Czego chcieć więcej? - może więcej takich projektów!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....