TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Pierwszy częstochowski Twist wrócił po naprawie
INFOTRAM - Opublikowano: 08.05.2015 10:15:19 16 komentarzy
Pierwszy częstochowski Twist wrócił po naprawie

Do Częstochowy wrócił pierwszy Twist po naprawie gwarancyjnej w zakładach PESY. Jak się dowiedzieliśmy w czasie tej wizyty w tramwaju o numerze taborowym 625 wymienione zostały elementy pudła, co do których wcześniej wykryto usterki. Podobne naprawy w PESIE przejdą wszystkie częstochowskie wagony. Część z nich trafiło już z powrotem do fabryki, gdzie wykonywane są poprawki w konstrukcji pudła. PESA zapewniała, że problemy, jakie pojawiły się w wagonach 129Nb w żaden sposób nie zagrażały bezpieczeństwu pasażerów. Przypomnijmy, że Twisty dla Częstochowy są pojazdami prototypowymi. To pierwsze takie konstrukcje zbudowane w Bydgoszczy, stąd też ewentualne poprawki są wkalkulowane w ryzyko. Wszystkie Twisty mają zostać poprawione do końca III kwartału br.

Oprócz Częstochowy Twisty kursują obecnie w barwach Tramwajów Śląskich. Warto jednak w tym miejscu zaznaczyć, że ich konstrukcja jest nieco inna niż ta wagonów częstochowskich. Dość powiedzieć, że nie są całkowicie niskopodłogowe. Kolejne pojazdy oparte na Twistach to Fokstroty ? PESA dostarcza je do Moskwy ? i Krakowiaki, jakie są budowane dla Krakowa. Twisty zakupiło także MPK Wrocław.

Częstochowski wagon ma 32 metry długości i składa się z trzech członów. Pojazd jest jednoprzestrzenny, w całości niskopodłogowy, co też stanowi nowość w częstochowskiej komunikacji tramwajowej. Jednorazowo na swój pokład może zabrać 59 pasażerów na miejscach siedzących oraz 163 na stojąco. Maksymalna prędkość, z jaką może się poruszać to 75 km/h. Wyposażony jest w system informacji pasażerskiej, który stanowią tablice zewnętrzne i wewnętrzne, w technologii LED. Jest też informacja dźwiękowa, o której wspominaliśmy wcześniej. Za tramwaje Częstochowa musiała zapłacić prawie 50 milionów zł, ponad 42 miliony pochodzi z środków unijnych.

Dane techniczne 129Nb

Liczba członów

3

Rozstaw torów

1435 mm

Rozstaw osi na wózku

1800 mm

Długość

32000 mm

Wysokość podłogi

350 mm

Silniki

4x105kW

Napięcie

600V

V max

75 km/h

Producent

PESA Bydgoszcz SA

Oznaczenie

129Nb

Ilość drzwi

5

Niska podłoga

100%


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Twist
MPK Częstochowa
Częstochowa
  • z – 08.05.2015

    Swego czasu po podobnym błędzie Siemens dostał zadyszki,może ten błąd skutkować opinią na lata.Wykryta wada świadczy iż inżynierowie mają problemy,lub projekt został przygotowany bez odpowiednich symulacji.

  • Krakowianin – 08.05.2015

    To już naprawa po tak krótkim czasie użytkowania ??

  • Combino – 08.05.2015

    @z: właśnie doskonale pamiętam tę sytuację i dlatego wkurza mnie takie głupie robienie dymu. W przypadku alugripów wyszła wada potencjalna,została wykonana głeboka akcja naprawcza,a efekt tego całego zamieszania dla Siemensa był wręcz drakoński w porównaniu do faktycznej winy. Do tego czasu Siemens praktycznie do spółki z Bombardierem rządził Europą (kontraktów sporo,na czele z bardzo dużym dla Amsterdamu); afera alugripowa praktycznie załamała karierę Siemensa na europejskim rynku tramwajów (zostali najwierniejsi klienci,którzy coś tam dobrali jak Berno czy Erfurt oraz dwaj mnie renomowani jak Budapeszt czy Almada,którzy wzięli Combino Plus niebędące już w zasadzie Combino. Tak naprawdę Siemens do dziś się w Europie nie odbił (bo co: te dwa kontrakty w Hadze i Monachium na Avenio i te kilka Avanto dla SNCF to ma być odbicie się? Gamonie i hejterzy będą ten dym jeszcze rozniecać,tylko że we łbach im się nie mieści jedno: jak Pesa zostanie sprowadzona do poziomu FPS,to z dużym prawdopodobieństwem przyjmie i metody FPS,to znaczy zamiast polubownego dogadywania się będą udry sądowe z wykorzystywaniem wszelkich haków na przewoźników (a nasi przewoźnicy wiele mają za uszami).Ciekawe czemu hejterzy tak ochoczo nie podchwycili tematu Skody (wszystkie 14T w Pradze wycofane z ruchu przez przekładnie). Chyba wyłazi polska mentalność; jedyny polski producent o mocach pozwalających mu stawać przeciw takiemu CAF-owi prawie jak równy z równym (CAF ma przewagę jedynie w postaci Oarisa i metra,choć teraz akurat odzyskał dystans,bo ma świetną passę i bije nieraz nawet bezsprzecznie mocniejszy od siebie ABS),to trzeba go ściągnąć w gnój żeby za wysoko nie wyskoczył :(

  • Romo – 08.05.2015

    Usterka musiała być naprawdę drobna, skoro opłacało się zabrać tramwaj z powrotem. A w Poznaniu też zabrali tramwaj dla podniesienia podnóżka.Prototyp, to wcale nie tłumaczy tego, że nie można wcześniej przeprowadzić jakiejś symulacji w celu wykrycia tych drobnych usterek. Trochę słabo

  • advisor – 09.05.2015

    Combino, nie rozumiesz. Nikomu nie zależy na zniszczeniu PESY, tylko na zachowaniu równowagi na rynku. Chciałbyś powrotu patologii z czasów, gdy rządził wszechwładny Konstal - zero innowacji, zastój, ale pełen monopol? Naprawdę tego samego życzysz PESIE?Każdy producent ma swoje błędy, bo błędów nie popełnia tylko ten, co nic nie robi. Chodzi o ich częstotliwość występowania i o to, czy zagrażają bezpieczeństwu (na taki błąd nikt nie ma prawa sobie pozwolić). W tej sytuacji nic się w zasadzie nie stało. Na rynku jest miejsce dla każdego, zarówno dla PESY, Newagu, Modertransu, Solarisa i innych. Dzięki rywalizacji każdy z nich się rozwija i dopracowuje swoje rozwiązania. Ja życzyłbym PESIE więcej szacunku do konkurencji, bo dzięki niej wciąż ulepsza i tworzy nowe produkty. A co do FPS to niestety "zaorał się sam". Szkoda firmy z pięknymi tradycjami.

  • jatal. – 09.05.2015

    advisor - nie zrozumiałeś. Codziło o "robienie dymu", którym tak jak nie da się zniszczyć firmy tak samo nie da się wpłynąć na "zachowanie równowagi rynku". Rynek w zasadzie reguluje się sam (chyba że np. PZP miesza). Na rynku nie musi być miejsce dla wszystkich. Porównanie z Konstalem zupełnie nie trafione bo to po prostu jak sam zauważyłeś zupełnie inne czasy (zasady rynku). Rywalizacja jest zdrowa tylko do pewnej granicy. Nadmiar rywalizacji jest destrukcyjny część rywali od niego ginie a część wychodzi ale mocno okaleczona.

  • Combino – 10.05.2015

    @advisor: z drugim akapitem się zgadzam,ale co do pierwszego i trzeciego,to już znacznie mniej,a w części chyba nie załapałeś sedna mojego posta.Nie ma miejsca dla każdego; ilość zamówień na 2016 (a w 2017 będzie niewiele lepiej) jest tak mizerna,że nawet nie wystarczy dla samej Pesy i Solarisa; już zakorzenionym producentom będzie bardzo ciężko utrzymać kadrę i pewnie w tym czasie będą musieli dopłacać do tej części,by utrzymać zdolności produkcyjne na ponowne ożywienie rynku. Tych problemów nie ma ABS,który w dużej mierze bazuje na rynkach niezależnych od cyklu dofinansowań unijnych i wejście na te rynki umożliwiłoby spokojne przetrzymanie zastoju na naszym rynku,ale takie niepotrzebne dymy mogą to znacząco utrudnić lub uniemożliwić (wbrew temu co sądzisz przewoźnicy zagraniczni śledzą po różnych źródłach takie informacje; dlatego np.Ansaldobreda może mieć ciężkie życie nawet po przejęciu przez Hitachi); nie wspomnę,że jeśli potentaci przygotują mocniejsze uderzenie (by załatwić problem coraz bardziej panoszącej się konkurencji),to właśnie na ten okres i oby zapasy wystarczyły,a sytuacja z końca tego roku na pewno nie pomoże (TW,PKP Intercity). Mamy prawdopodobnie jedyną okazję mieć u siebie tak mocnego producenta jak hiszpański CAF,kolejnej okazji nie będzie (wie to już nawet Bombardier,który wspomaga Newag przeciw Pesie,zdając sobie sprawę że sam Newag mu nigdy nie zagrozi).

  • advisor – 10.05.2015

    @jatal, @CombinoRozumiem wasze obawy. Osobiście uważam, że PESA i Newag mają w samej Polsce pracę na co najmniej 100 lat, może nie zawsze na 100% mocy, ale na pewno nie zginą. Ale o to nie ma się co kłócić, czas zweryfikuje, kto miał rację. Gdybyśmy w Polsce jeszcze rzeczywiście mieli wolny rynek, a nie to, co teraz.

  • Wkurzony – 12.05.2015

    Wy się domyślacie przyczyn, a ja wiem i mam dowody (!), przynajmniej jeśli chodzi o Twisty dla GOP jak ("dziwnie") została zrobiona konstrukcja pudeł.. Twisty częstochowskie, jak widać, były projektowane i badane (oj IPSZ - dajecie ciała, no cóż - klient wasz pan). Włos się jeży! Kto nie jechał tym tramwajem, zachęcam, szczególnie w środkowej części. Całkowita porażka (odresorowanie), nawet na stosunkowo dobrym (nowym) torowisku. Jak mawiał klasyk - ciemny lud (podróżujący tramwajem) to kupi.Jeśli ktoś doradza mi drogę sądową, niech pokaże mi najpierw stan swojego konta bankowego (porównywanego do możliwości naszego bohatera - producenta). Wtedy rozważę czy są szanse na pokazanie cudów.

  • Combino – 12.05.2015

    ^^ Na stosunkowo nowym to dobrze jedzie (pamiętam jeszcze z lata),a na gorszym... taka uroda konstrukcji typu NGT8 (pojedź do Krakowa, przejedź się NGT8 po Starowiślnej i pogadamy).

  • Wkurzony. – 12.05.2015

    @Combino: jechałem NGT8 specjalnie po to, żeby się samemu przekonać czy nie jestem przewrażliwiony jeśli chodzi o drgania przenoszone przez wózek na pudło. Jechałem od pętli (kurcze nie pamiętam jak się zwie) do rynku, wysiadłem i z powrotem innym egzemplarzem do pętli. Torowisko w obrębie rynku nieciekawe, ale żeby mnie tak w tyłek wibrowało w środkowym członie jak w Twistach, tego nie było. Może jakaś uczelnia (praca dyplomowa?) zrobiła by pomiary drgań (co powinno być obowiązkowym wymaganiem w SIWZ!) można wtedy obiektywnie coś powiedzieć. Jasne, że zaraz będą problemy, bo badane typy winny jechać po tym samym (jakim?) torowisku. A tak naprawdę, to komu na tym zależy. W Częstochowie tramwaj się rozlatuje i kto komu coś zrobił? Ani producent nie jest zainteresowany jawnym dochodzeniem - psucie marki, wizerunku, ani operator - pokazanie niekompetancji technicznej. I tak sobie żyjemy w naszym kraju spokojnie a kasa podatników (Twoja, moja) wydawana lekką rączką. Jak tu się nie wkurzać. Tramwaj to nie rower. Nie można zrobić porządnie i uczciwie nowego tramwaju (projekt, obliczenia, badania, seria próbna - np. 3 egzemplarze, eksploatacja obserwowana, zmiany, walidacja) w 1,5 czy nawet 2 lata. Droga na skróty prowadzi na manowce (techniczne). Koń jaki jest widzi lub zobaczy każdy zainteresowany. Nie mówię, żeby nie robić nowych typów tramwajów. Ale jeśli jest to nowa konstrukcja ryzyko techniczne musi być naprawdę dobrze rozpoznane i zminimalizowane a nie zamiecione pod dywan i czekać - uda się czy nie uda. Jeśli tramwaj przejedzie 10 lat bez usterek w konstrukcji nośnej (ramy wózków, pudło) można spać raczej już spokojnie. Co prawda zostało jeszcze z 20 lat, ale po drodze remont kapitalny i można coś po/naprawić. Oczywiście trzeba mieć dokumentację konstrukcyjną. Dostają takową od producenta? Jak masz okazję zapytaj tych co już mają nowe tramwaje :-(

  • Combino – 13.05.2015

    @Wkurzony: no właśnie zastanawiam się jak Ci to wyszło; jak porównywałem Twista z frankfurckim NGT8 (którym jechałem w Sztokholmie; przy pomyślnych wiatrach niedługo mogę mieć okazję jechać w jego oryginalnym środowisku,ale nie zapeszajmy) i ku mojemu zdumieniu Twist wypadł nie gorzej niż tamten! Natomiast po jazdach rakowskim NGT8 byłem dość rozczarowany i nie wiem którędy jechałeś,ale ja pamiętam dobrze jak NGT8 słabo tłumi tory (nie pamiętam czy to była Stradomska czy Starowiślna,tym bardziej że foty mi szlag trafił).Poza tym nic się nie rozlatuje,bo sprawa załatwiona,to raz; dwa,że Częstochowa sama chciała innej konstrukcji (jako pierwsza),to dostała; trzy,że właśnie Krakowiak jest robiony na podstawie wszystkich doświadczeń z rodziną Twist,a w momencie rozpoczęcia montażu były już ponad 2 lata eksploatacji obserwowanej jak żadna chyba inna. Więc nie ma o co bić bezsensownie piany.

  • hymy – 13.05.2015

    Twist to nie był pierwszy tramwaj na obrotowych wózkach pesy? Projekt zrobiony pod silna presją czasu. Podobnie jak cała masa innych pesowych projektów. Myślę że pesa zrobi dobre tramwaje na 2018 rok po 2 letniej przerwie w szalonym tempie zamówień. Ogarną bałagan który mają u siebie i zrobią coś porządnego.

  • pabian – 14.05.2015

    Dwa gotowe "Krakowiaki" znowu cofnięte na hale montażu

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....