TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Pierwsze wagony już na Franowie
INFOTRAM - Opublikowano: 03.10.2012 22:05:14 4 komentarze
Pierwsze wagony już na Franowie

Do nowej poznańskiej zajezdni Franowo wjechały pierwsze tramwaje. W piątek, 28 września. Na razie testowo. Obiekt jest jeszcze w budowie, gotowy ma być na koniec przyszłego roku. W tej chwili ukończona została hala postojowa, która może pomieścić 100 wagonów. Ale MPK z przeprowadzką nie chce czekać. Pierwsze wagony już na dniach zaczną stacjonować na Franowie. MPK dostało zgodę na użytkowanie obiektu. Docelowo pod dachem zajezdni ma nocować 150 tramwajów. W pierwszej kolejności trafią tu wagony z innych poznańskich zajezdni, następnie te, dziś nocujące na pętlach i ulicach.

Zakład będzie jednym z największych i najnowocześniejszych tego rodzaju obiektów w Europie. Jego obszar, sięgający 17 hektarów, przekroczy powierzchnię wszystkich dotychczas istniejących w Poznaniu zajezdni tramwajowych. Dla porównania zajezdnia przy ul. Głogowskiej, która obsługuje największa liczbę tramwajów zajmuje 2,9 hektara. 150 pociągów, które mają tam stacjonować to dwu i półkrotnie więcej niż w największej dotychczas zajezdni w Poznaniu, właśnie tej przy ulicy Głogowskiej, gdzie mieści się 63 wagonów. Zajezdnia na Franowie będzie też pierwszą automatyczną zajezdnią tramwajową w Polsce i zarazem największą tego rodzaju inwestycją w naszej części Europy. Rozwiązanie oparte zostało o oprogramowanie do zarządzania zajezdnią PSItraffic, wdrożone już przez PSI Transcom w kilku zajezdniach tramwajowych w Europie. Budowa zajezdni kosztuje 208 milionów złotych. Prace wykonuje ZUE SA.   
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
zajezdnia
MPK Poznań
Poznań
  • eks-maszynista – 05.10.2012

    No, to panowie prezesi MPK z Wrocławia. Uczcie się od Poznaniaków, bo póki co tylko obcinacie wydatki i inwestycje sprzedajecie potrzebną zajezdnię na biskupinie, doprowadzając firmę do marginalizacji.

  • GOP – 05.10.2012

    Łaaaauuu.

  • Misiek – 08.10.2012

    We Wrocławiu działa taki sam człowiek jak w Gliwicach, o tramwajach ma takie same przemyślenia. Tylko może mieć większy problem bo Wrocław kilka razy większy. Ale dla głupiego nic trudnego.

  • straphan – 17.10.2012

    Wroclaw niech sie lepiej nie uczy. W Poznaniu fure kasy wydano na budowe tunelu do tejze zajezdni. I co? Na dniach wlasnie zniosa normy halasu, ktore spowodowaly, ze trasa ta musiala sie znajdowac w tunelu. Do tego gdzie ta trasa konczy? Stworzono jej projekt i jakos zapomniano, ze na tylach zajezdni znajduje sie dosc pokazne osiedle. Oczywiscie projekt to rzecz swieta, wiec tramwaj nie moze zawracac przez zajezdnie i zatrzymywac sie na drugim jej koncu by mieszkancy tegoz osiedla mieli blizej do przystanku, prawda? Nie wszystko zloto co sie swieci, kochani...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....