TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Pierwsze wagony już na Franowie
INFOTRAM - Opublikowano: 03.10.2012 22:05:14 4 komentarze
Pierwsze wagony już na Franowie

Do nowej poznańskiej zajezdni Franowo wjechały pierwsze tramwaje. W piątek, 28 września. Na razie testowo. Obiekt jest jeszcze w budowie, gotowy ma być na koniec przyszłego roku. W tej chwili ukończona została hala postojowa, która może pomieścić 100 wagonów. Ale MPK z przeprowadzką nie chce czekać. Pierwsze wagony już na dniach zaczną stacjonować na Franowie. MPK dostało zgodę na użytkowanie obiektu. Docelowo pod dachem zajezdni ma nocować 150 tramwajów. W pierwszej kolejności trafią tu wagony z innych poznańskich zajezdni, następnie te, dziś nocujące na pętlach i ulicach.

Zakład będzie jednym z największych i najnowocześniejszych tego rodzaju obiektów w Europie. Jego obszar, sięgający 17 hektarów, przekroczy powierzchnię wszystkich dotychczas istniejących w Poznaniu zajezdni tramwajowych. Dla porównania zajezdnia przy ul. Głogowskiej, która obsługuje największa liczbę tramwajów zajmuje 2,9 hektara. 150 pociągów, które mają tam stacjonować to dwu i półkrotnie więcej niż w największej dotychczas zajezdni w Poznaniu, właśnie tej przy ulicy Głogowskiej, gdzie mieści się 63 wagonów. Zajezdnia na Franowie będzie też pierwszą automatyczną zajezdnią tramwajową w Polsce i zarazem największą tego rodzaju inwestycją w naszej części Europy. Rozwiązanie oparte zostało o oprogramowanie do zarządzania zajezdnią PSItraffic, wdrożone już przez PSI Transcom w kilku zajezdniach tramwajowych w Europie. Budowa zajezdni kosztuje 208 milionów złotych. Prace wykonuje ZUE SA.   
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
zajezdnia
MPK Poznań
Poznań
  • eks-maszynista – 05.10.2012

    No, to panowie prezesi MPK z Wrocławia. Uczcie się od Poznaniaków, bo póki co tylko obcinacie wydatki i inwestycje sprzedajecie potrzebną zajezdnię na biskupinie, doprowadzając firmę do marginalizacji.

  • GOP – 05.10.2012

    Łaaaauuu.

  • Misiek – 08.10.2012

    We Wrocławiu działa taki sam człowiek jak w Gliwicach, o tramwajach ma takie same przemyślenia. Tylko może mieć większy problem bo Wrocław kilka razy większy. Ale dla głupiego nic trudnego.

  • straphan – 17.10.2012

    Wroclaw niech sie lepiej nie uczy. W Poznaniu fure kasy wydano na budowe tunelu do tejze zajezdni. I co? Na dniach wlasnie zniosa normy halasu, ktore spowodowaly, ze trasa ta musiala sie znajdowac w tunelu. Do tego gdzie ta trasa konczy? Stworzono jej projekt i jakos zapomniano, ze na tylach zajezdni znajduje sie dosc pokazne osiedle. Oczywiscie projekt to rzecz swieta, wiec tramwaj nie moze zawracac przez zajezdnie i zatrzymywac sie na drugim jej koncu by mieszkancy tegoz osiedla mieli blizej do przystanku, prawda? Nie wszystko zloto co sie swieci, kochani...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....