TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Pierwsze Tramino w Lipsku [ZDJĘCIA]
InfoTram - Opublikowano: 21.12.2016 15:14:50 18 komentarzy
Pierwsze Tramino w Lipsku (foto: LVB)

Tak, jak zapowiadaliśmy na łamach InfoTram, pierwsze Tramino dotarło do Lipska. Mamy też pierwsze zdjęcia pojazdu wyprodukowanego przez Solarisa. Jest zaskoczenie?

Tramino Lipsk było jednym z najbardziej strzeżonych projektów, realizowanych przez polskich producentów. Trzeba przyznać, że wygląd pojazdu udało się utrzymać w tajemnicy. Teraz wiemy nieco więcej.

Jak informował kilka dni temu Zbigniew Palenica, członek Zarządu Solarisa, w okresie od grudnia 2016 roku do marca 2017 roku mają być prowadzone testy homologacyjne. Mamy nadzieję że od wiosny pojazdu pojawią się w ruchu liniowym ? dodał.

XL ? to nowy nabytek LVB. Dziś o godzinie 6 przyjechał do Centrum Techniczego. Wyładunek trwał kilka godzin. Przewoźnik potwierdza, że najbliższe miesiące to testy pojazdu, które będą wykonywane przez producenta, firmę Solaris oraz przewoźnika. Po ich zakończeniu rozpoczną się szkolenia motorniczych i personelu technicznego. Faza testowa może potrwać około sześciu miesięcy.

Umowa podpisana z Solaris Bus & Coach dotyczy dostawy do 41 nowych tramwajów. W momencie jej zawarcia pięć pojazdów było pewnych. Opcja to 36 dodatkowych wagonów. Całość dostaw ma zostać zrealizowana do 2020 roku.

Nowy pojazd ma 2,3 m szerokości i długość około 38 metrów. Udział niskiej podłogi wynosi 65%. Na swój pokład zabiera maksymalnie 220 pasażerów.

"Cieszymy się z zakupu komfortowych i nowoczesnych pojazdów dla mieszkańców Lipska. Pierwsze wrażenie z jazdy tramwajami będziemy mogli przedstawić najwcześniej w lutym, kiedy to sprawdzimy Tramino na trasie" - powiedział Ulf Middelberg, CEO Leipziger Verkehrsbetriebe.





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Tramino
Lipsk
  • peter – 21.12.2016

    Kawał bdb roboty! BRAWO SOLARIS TEAM!!!

  • jatal – 21.12.2016

    Gdyby nie wcześniejsza informacja o układzie wózków, to zaskoczeniem mogłaby być różna długość członów w stosunku do pokazywanych wizualizacji.Zaskoczeniem mogą jeszcze być rzeczywiste wymiary wnętrza członu wewnętrznego w porównaniu z przestronnością prezentowanej makiety.

  • allensteiner – 21.12.2016

    Czekamy na ukazanie pesowskiej ladacznicy z pierdziszewa zwanego też Gdańskiem.

  • Miało być..... – 21.12.2016

    ....ujadanie

  • Antycypator – 21.12.2016

    Bardzo podobne ,jak dla Krakowa

  • advisor – 21.12.2016

    Wbrew PESOwskim szczekaczkom typu Combino Solaris jak widać radzi sobie w tramwajowym świecie wcale nieźle. Gratulacje dla Lipska i Solarisa, fajnie się prezentuje!

  • esbek – 21.12.2016

    Ujadania nie będzie, ale dziwi mnie zachwyt nad wspaniałością obklejonego prototypu. Ludzie poczekajcie z ocenami aż zacznie jeździć. Bo po samych zdjęciach z zewnątrz nie można ocenić jak dobry będzie to tramwaj (mam nadzieję, że będzie dobry).

  • allensteiner – 21.12.2016

    Sęk w tym że dla "znafcy" eurotrama vel. combino wszystko co kiedykolwiek wyprodukuje solaris będzie zawsze gorsze od pesy. Zapewne ten pesowski piewca już pedałuje na nie rzucającej się w oczy damce w przebraniu zakonnicy do Lipska ,aby swoim tajnym aparacikiem ukrytym w biustonoszu wychwycić wszystkie mankamenty i triumfalnie obwieścić je światu.

  • Combino – 21.12.2016

    Zaplułem normalnie ekran lapka ze śmiechu! :DJak widzę robak z dziury szuwarowo-bagiennej bardzo za mną tęsknił,a w międzyczasie produkował się w formie wybitnie satyrycznej... chociaż merytorycznie nie napisał kompletnie nic. Widzę też hejtera z Centusiowa Wielkiego,który tak nienawidzi Pesy,że jak mu pokażą karton z napisem "Solaris",to od razu zakrzyknie że to świetny tramwaj,praktycznie pozbawiony mankamentów; tak advisorku,to do Ciebie; widzę jak już gnasz galopem z gratulacjami,kiedy jeszcze nie ma czego gratulować. Najpierw poczekajmy aż w ogóle poodklejają te taśmy żeby zobaczyć na ile wygląd zgadza się z wizką; na podstawie wizki wyglądało,że Solaris będzie się starał teraz naśladować stylistykę Bomby,ale póki co,to jego wygląd w taśmie budzi obawy,że jednak będzie to równie "nowoczesny" design jak Tramino Braunschweig (czyli design rodem z przełomu wieków),jedynie z nowymi ścianami czołowymi. Ale z tym poczekajmy aż się ukaże w pełnej krasie...Czy fajnie się prezentuje,to kwestia gustu; wnętrze robione dokładnie na to samo kopyto co Leosie czy Flexity LEI (notabene chyba najmniej przyjemne w środku Flexity z całej gamy),ale można się domyślić czemu wybrali taką kolorystykę: pasuje do szarego,brudnego miasta na L. (tak,w taborze panuje spory - jak na Niemcy - syf,który to syf przy takim urządzeniu wnętrza nie będzie się rzucać w oczy. I nie łudźcie się: nie dbają tam specjalnie o tabor,zarówno o tramy jak i o busy (więc lepiej dla Tramino,żeby samo z siebie było zrobione lepiej niż dla pewnych innych miast). Ale jest i jeden plus tej zlewki: jakoś motormani olewali gremialnie,że - jak najbardziej jawnie - fociłem ( co ciekawe,bardziej ich to interesowało w zachodnich miastach,ale i w Jenie jeden się trochę pociskał... choć uczciwie rzecz biorąc to bardziej uspokoił własne sumienie ,a nie że mu zależało ;)Tak więc jeśli nabiorę ochoty na zapoznanie się z jakością Tramino Leipzig, to pojadę jak najbardziej legalnie , może nawet zahaczę o L. podczas podróży służbowej (jak ostatnio) :DDobra,ja na razie stąd spadam,a wy sobie poszczekajcie ;)

  • TakiejestŻycie – 22.12.2016

    ooo załozyli czas na homologacjie rok. Patrząc na okresy homologacji w Niemczech, chociażby w Brunszwiku, należy już szukać pieniądze na kary za opóźnienie homologacji, bądź w ogóle jej nie uzyskanie. Pozdrawiam.

  • a2n – 22.12.2016

    Zadatki na pierwszy udany tramwaj Solarisa ma, jeżeli jazdy próbne i liniowe prototypu potwierdzą jego jakość to Lipsk powinien być zadowolony.Wiele na tych fotografiach nie widać, ale wiadomo jaka jest proporcja długości członów, chociaż nie widać rozmieszczenia wózków. Wózków jest pięć - cztery napędowe i jeden toczny. Jak na razie to brak szczegółów na temat konstrukcji wózków, rozmieszczenia silników i ich mocy.Na dzień dobry najciekawsze określenie wagonu - XL - chociaż może się kojarzyć z odzieżą.Jeśli będzie udany, to może być ciekawą propozycją dla polskich miast.

  • NM – 22.12.2016

    Długość członów pierwszego i czwartego około 13 m, długość członów drugiego i trzeciego około 5 m - pod 1 i 4 członem po dwa wózki napędowe, a pod przegubem pomiędzy członem 2 i 3 wózek toczny Jacobsa.

  • Combino – 22.12.2016

    @a2: No,na zastąpienie składu wiedeńców to pod względem długości nadaje się akurat ;)

  • jatal – 22.12.2016

    @ a2nJak się wie do czego porównywać to łatwiej widzi się co ukrywają.Wizualnie zamiast tego:http://www.transport-publiczny.pl/img/solaristraminoleipzig.jpg_678-443.jpgbliżej będzie mu do tego:http://i.imgur.com/9UEonOe.jpgNa dostępnych już zdjęciach widać zmieniony układ przednich lamp, ukos przedniej szyby, szczeliny osłon wózków, zaokrąglenia szyb (również tych przy przegubach) też niestety widać. Silniki typowe, wewnątrz ramy wózka 8 sztuk o mocy do 100 (czyżby 85) kW.Dla polskich warunków trochę mało drzwi.PS. Jak jest już XXL (NGT12) to teraz jest też XL (NGT10). :D

  • a2n – 22.12.2016

    Przy tej wielkości wagonu bardziej prawdopodobna moc przy 8 silnikach to 8x80 kW czyli 640 kW.Krakowiak przy dłuższym i cięższym wagonie ma 6 silników po 105 kW.

  • allensteiner – 22.12.2016

    Dobry niemiecki produkt - Solaris

  • Locutus – 24.12.2016

    Jakby kogos interesowalo to, jak naprawde ma wygladac ten tramwaj, to wizualizacja zostala zaprezentowala na targach InnoTrans, nieco po kryjomu i bez rozglosu (bo wyswietlala sie od czasu do czasu na ekranach informacji pasazerskiej makiety wnetrza): http://l-nv.info/media/gallery/NGT10/9.jpg

  • NM – 24.12.2016

    Faktycznie na tym ujęciu widać prawie wszystko.Tylko teraz pytanie, po co ten cały kabaret z tajemnicą, obklejaniem ?Radosnych i Spokojnych Świąt Bożego Narodzenia i wszystkiego co wymarzone w Nowym Roku dla wszystkich!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....