TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Pierwsze jazdy 405Kr
Karol Wach - Opublikowano: 19.01.2012 20:44:46 12 komentarzy
Pierwsze jazdy 405Kr

Jak już informowaliśmy w aktualnościach InfoTram w czwartek, 19 stycznia 2012 roku, na jazdy testowe wyjechał najdłuższy polski tramwaj –405Kr, zbudowany przez wrocławski Protram dla MPK Kraków. Najdłuższy, bo liczący sobie 40,5 m długości. Na jego pokładzie będzie mogło podróżować 300 pasażerów, z czego 64 na miejscach siedzących.

Nowy wagon ma pojawić się w ruchu liniowym już w lutym. Tramwaj ten to nic innego jak połączenie trzech dobrze znanych z polskich torowisk „stopiątek”. Łącznie ma pięć członów. Niska podłoga stanowi 25%całej powierzchni pasażerskiej. Jak łatwo się zatem domyśleć niskopodłogowe będą dwa człony. Jest przystosowany, co oczywiste, do poruszania się po torach o rozstawie 1435 mm i wyposażony w pulpit manewrowy umiejscowiony z tyłu wagonu, a także w system informacji wizualnej i fonicznej.

System informacji wizualnej zewnętrznej i wewnętrznej zapewnia maksymalne informacje o linii i kierunku jazdy. Stanowisko pracy motorniczego jest wygrodzone od przedziału pasażerskiego, częściowo przeszklone i umożliwiające obserwację przedziału pasażerskiego. Łącznie wagon ma 7 drzwi, odskokowo-przesuwnych. Posiada klimatyzację. Na dachu pojazdu znajdują się 2 pantografy. Pojazd porusza się aż na 24 kołach.

Obecnie wagon przechodzi testy we Wrocławiu. Jeżeli przejdzie je pomyślnie jeszcze w tym miesiącu zostanie przetransportowany do Krakowa, gdzie będzie kursował na linii 4 lub 13. Co ciekawe nie da się go przewieźć w całości. Na czas transportu zostanie rozebrany na 2 lub 3 części. Na razie wagon nie ma jeszcze zamontowanych wszystkich elementów zewnętrznych, takich jak osłony wózków czy przedni panel. Trwają także prace wykończeniowe we wnętrzu pojazdu, m.in. przy elektryce.  

Zdjęcia dzięki uprzejmości MPK Wrocław.

Dołącz do nas na Facebooku.  
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
MPK Kraków
Protram
405Kr
  • MTA – 19.01.2012

    Tylko czemu te progi wejściowe tak wysoko? Nie dało się czegoś z tym zrobić?

  • xc – 19.01.2012

    @MTA: No tego to ze 105Na nie da się już zrobić ;)

  • kajetan – 19.01.2012

    Ale wizualnie chyba bety dla Poznania ładniejsze ;)

  • MTA – 19.01.2012

    Mogli przynajmniej spróbować, skoro tak głęboką modernę robią... Tym bardziej, że ten pojazd w Krakowie będzie na dużej części trasy operował z przystanków na poziomie ulicy... Ogólnie to ten tramwaj wygląda jak krzyżówka Pesy 120N z EN81

  • sphinx – 19.01.2012

    Nie mogli dać czoła takiego jak 204 WrAs? Wyglądałoby dużo lepiej niż obecne...

  • MTA – 20.01.2012

    Ktokolwiek orientuje się, czy 405Kr otrzyma dopuszczenie do jazdy w tunelu KST?

  • tek – 21.01.2012

    jakiś dziwny przód, trochę jak szynobus a co gorsza jak jakiś pancerniak, jeszcze brakuje koloru moro i na front :/

  • Combino – 22.01.2012

    @Sphinx: i tak wygląda o niebo lepiej niż EU8N;od Moderusów zresztą też... Czoła 204-ek już się nieco opatrzyły.Może nie jest to szczyt piękna (pierwotnie,jak wiesz,wydawało się że będzie mieć ściany czołowe z niedoszłej 206-ki),ale jak najbardziej może być. Tak BTW: wiem,że masz alergię na Pesę; czyżby światła kojarzyły Ci się ze 120N...? ;)

  • MS – 25.01.2012

    Tak sobie myślę - skoro w warszawskich 116N trzeba było przerabiać słupki w kabinie bo zasłaniały widok motorniczemu, to co się będzie tutaj działo...

  • czytelnik – 27.01.2012

    o niezawodności dopiero będzie...

  • MB – 31.01.2012

    "Niska podłoga stanowi 25% całej powierzchni pasażerskiej (...) niskopodłogowe będą dwa człony."? Prosta arytmetyka wskazuje, że te dwa człony będą "wysokopodłogowe", a nie niskopodłogowe!!!

  • KW – 31.01.2012

    Chyba żartujesz. 25% z 5 daje 3? Fajna arytmetyka...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....