TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Pierwsza wizualizacja Krakowiaka - jest umowa!
INFOTRAM - Opublikowano: 03.07.2014 14:40:27 34 komentarze
Pierwsza wizualizacja Krakowiaka - jest umowa!
Dziś w Krakowie została podpisana umowa na dostawę 36 Krakowiaków. Mamy pierwszą wizualizację tramwaju dla Krakowa. Tak będą wyglądały pierwsze dostarczane przez PESĘ wagony dla stolicy Małopolski. Wcześniej zamówienia na niskopodłogowce w Krakowie zgarniał Bombardier. Na podpisanie umowy czekaliśmy długo, ale było warto. Krakowiak na wizualizacji prezentuje się bardzo efektownie.    Wiemy już, że na małopolskich torach tramwaje zastąpią stare stąpiątki. Bardzo ważne jest to, że pojadą one na mocno obciążonych obecnie trasach, w tym na linii nr 4 do Nowej Huty –mówi Jacek Majchrowski, prezydent Krakowa. Krakowiaki będą najdłuższymi niskopdłogowcami w Polsce. Czteroczłonowe niskopodłogowe, oparte na pięciu wózkach wagony będą miały długość prawie 43 metrów. - Dzięki temu zwiększy się liczba tramwajów niskopodłogowych, a tym samym poprawi się komfort podróżowania w Krakowie, szczególnie dla osób starszych, niepełnosprawnych oraz rodziców podróżujących z dziecięcymi wózkami –przekonywał Rafał Świerczyński, prezes MPK SA. W każdym z Krakowiaków zostanie bowiem zamontowana specjalna platforma, która ułatwi wsiadanie i wysiadanie osobom poruszającym się na wózkach. Wagony zostaną wyposażone w klimatyzację, automaty biletowe, w których za bilet można będzie zapłacić zarówno monetami jak i kartą zbliżeniową, i informację pasażerską. Pierwsze wagony mają zostać dostarczone w połowie przyszłego roku, całość kontraktu zostanie zrealizowana we wrześniu 2015 roku. - Jesteśmy dumni z tego, że będziemy produkować tramwaje dla mieszkańców Krakowa. To dla nas ważny kontrakt i zobowiązanie. Zapewniam, że w przyszłym roku tramwaje „Krakowiak”będą jeździć pod Wawelem - powiedział Tomasz Zaboklicki, szef PESY. Wagon został specjalnie zaprojektowany dla stolicy Małopolski. Co ważne, jego konstrukcja jezdna zapewni zmniejszenie zużycia kół oraz torowiska, a także znacząco podniesie komfort podróżowania - dodaje Zaboklicki. Przy projektowaniu i produkcji wykorzystujemy nasze doświadczenie zebrane przy budowie innych typów naszych tramwajów, a także oczekiwania Krakowa. To pojazd wyraźnie dedykowany dla Krakowa, spełniający specyficzne wymagania tego miasta, związane np. z wąskimi łukami torów - mówił dalej prezes PESY. W kolejnych latach MPK SA planuje kolejne zakupy nowoczesnego taboru przy wykorzystaniu środków unijnych w perspektywie 2014-2020. Chodzi o 36 tramwajów 32 metrowych oraz 10 autobusów elektrycznych. W ramach tych środków miałaby zostać wyremontowana zajezdnia Nowa Huta. Całe zadanie znalazło się wśród projektów komplementarnych do Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla Krakowskiego Obszaru Funkcjonalnego, przedstawionych Ministerstwu Infrastruktury i Rozwoju przez Gminę Miejską Kraków. - Są więc szanse, że w perspektywie kilku najbliższych lat niemal wszystkie krakowskie tramwaje będą miały niską podłogę –podsumował Prezydent Jacek Majchrowski. Dalsze informacje na temat Krakowiaków wkrótce w InfoTram.Polub nas :)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Krakowiak
MPK Kraków
Kraków
PESA
  • Pypia – 03.07.2014

    Jak na Pesę to wygląda zaskakująco ładnie. Tylko ciekawe co z malowaniem w nowe cudowne barwy...

  • Jacek Sanderski – 03.07.2014

    To oni nie mogli podpisać w Urzędzie Miasta tylko poszli na Rynek Główny by wejść po schodach do Ratusza i oglądając muzeum podpisywali??

  • weelly – 03.07.2014

    A potem zeszli do podziemi to "Ratuszowej" by oblać kontrakt

  • KW – 03.07.2014

    Pomyślałem po warszawsku, sorry.

  • Bartek MPK KRK – 03.07.2014

    Wow, ten Krakowiak taki fajny, że nawet jeździ po torach kolejowych!

  • x – 03.07.2014

    ... i bez motorniczego ;]

  • alojz – 03.07.2014

    Wygląda super, kto wie czy to nie będzie dotychczas najlepszy tramwaj od PESY.

  • hjsw – 03.07.2014

    Komfort podróżowania wysoki bedzie

  • hs – 03.07.2014

    Wreszcie

  • abc – 03.07.2014

    Linia stylistyczna krakowskich pojazdów MPK jest chyba najładniejsza w całej Polsce.

  • js – 03.07.2014

    @abc To prawda a na pewno wśród pojazdów pesa ,Jazz Duo to dziwadło przy Krakowiaku

  • js – 03.07.2014

    Po tylu miesiącach czekania

  • advisor – 03.07.2014

    Nie myślałem, że to powiem, ale wygląda bardzo ładnie, styl NGT6 :-) tylko niech dostosują odcień niebieskiego do obecnych Bombardierów i będzie cud, miód i orzeszki. ZIKIT będzie długo chorował z wściekłości, że wszyscy poza ich pupilkiem Smrodolisem mają gdzieś ich schemat malowania :D

  • Aser – 03.07.2014

    Jazz Duo to jedno wielkie nieporozumienie jeśli chodzi o wygląd

  • Aser – 03.07.2014

    Jaki smrodolis a co do niebieskiego koloru to docelowo będzie na wszystkich pojazdach to tylko wstępna wizualka

  • js – 03.07.2014

    @Aser chyba solaris

  • js – 03.07.2014

    Desing przodu nieco zblizony do najnowszych Bombardierów

  • k – 03.07.2014

    Prawdopodobnie najlepszy. To chyba najtrudniejszy przetarg dla PESY, więc i produkt musi być zacny :)

  • Deres – 03.07.2014

    Ktoś tu napisał że na torach kolejowych jest zdjęcie to fakt ,chyba w pesie byli tak zrezygnowani że już nigdy projektu nie wypuszczą na rynek więc stąd takie słabe wizualki

  • Sadnic – 03.07.2014

    @k Nie prawdopodobnie tylko jest to najlepszy projekt od Pesy ,nie jest dziwaczny jak Jazz Duo ,choć jednokierunkowy Jazz też niezbyt ciekawy ,ani nie wygląda tanio jak twist

  • Sadnic – 03.07.2014

    @Deres Mieli już chwile załamania w pesie co do tego projektu w sumie to nie była zbyt normalna sytuacja

  • Sadnic – 03.07.2014

    Ładny i elegancki

  • asd – 03.07.2014

    Dużo lekkiego niebieskiego koloru ,bardzo łądnie sie prezentuje

  • asd – 03.07.2014

    Piękny projekt iście europejski

  • hs – 03.07.2014

    Po wielu miesiącach oczekiwania w końcu

  • asd – 03.07.2014

    To fakt po tak długim czasie

  • advisor – 03.07.2014

    @Aser i @js Smrodolis - Mobilis ;-) na szczęście oni nie maja tramwajów, wystarczy, że ich autobusy to koszmar i rozpacz, kto jechał ten wie. A piszę o nich, bo jako jedyni wypełniają wszystkie dziwactwa ZIKITu, włącznie z obrzydliwym nowym malowaniem. Jak widać MPK i PESA maja pomysły ZIKITu w poważaniu - i bardzo dobrze :D

  • k – 03.07.2014

    Taki pewny jesteś?

  • Combino – 03.07.2014

    Trasa na wizce prowadzi na Stary Liskovec (sieć DP Brno). Design bardzo stonowany,udało im się uzyskać coś,co kiedyś było mocną stroną Bombardiera (barwy NGT6 są korzystne,ale tylko barwy; NGT6-Kr II nie ratuje nawet malowanie,bo ich nic nie jest w stanie uratować; skzaradztwo tego modelu najlepiej widać na gdańskich torach),bo już patrząc na NGT8 mam mieszane uczucia... Ale Pesa naprawdę ładnie się prezentuje;oby taki wyjechał z zakładu!Zwłaszcza w takim malowaniu,które bardzo zgrabnie spaja okienko boczne w kabinie motormana z linią okien przedziału pasażerskiego.

  • sanderski – 04.07.2014

    @adwison- malowanie będzie troche inne niż na wizualizacji , właśnie pod nowe ZIKiT-owskie

  • zyga – 04.07.2014

    @Deres Przecież to dopiero jedna wizka, poza tym moim zdaniem całkiem ładna, więc poczekajmy spokojnie na kolejne. Poza tym to jest wizka = ładny obrazek, a nie rysunek techniczny, więc już naprawdę nie narzekajmy, gdy nie ma na co.

  • advisor – 04.07.2014

    @sanderski jeżeli będzie wyglądał tak: http://oi57.tinypic.com/2d8s7k9.jpg to z najładniejszego dostaniemy najbrzydszy tramwaj w historii grodu Kraka :/ ZIKIT oczywiście piałby z radości, a prezio przyznałby sobie 200 000 zł premii "by żyło się lepiej"...

  • bol – 04.07.2014

    Wizka sobie, a realizacja sobie. Poczekamy, zobaczymy

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....