TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Pierwsza poznańska dwukierunkowa Beta na trasie
InfoTram.pl - Opublikowano: 11.01.2017 13:26:46 16 komentarzy
Pierwsza poznańska dwukierunkowa Beta na trasie (foto: MPK Poznań)

Na poznańskie torowiska wyjechał pierwszy niskowejściowy tramwaj dwukierunkowy. To Moderus Beta.

Do tej pory MPK Poznań nie miało takich tramwajów w swojej flocie. Jedynymi dwukierunkowymi pojazdami, które mogą być wykorzystywane do obsługi wahadłowej, były wysokopodłogowe GT8.

- Dostawy nowych tramwajów trwają od ubiegłego roku. W sumie na przestrzeni dwóch lat, a do końca tego roku przybędzie nam 30 tramwajów niskopodłogowych ? mówi Wojciech Tulibacki, prezes Zarządu MPK Poznań. ? A to znaczy, że już co drugi nasz tramwaj będzie miał niską podłogę - dodaje.

Przewoźnik przypomina, że w grudniu 2015 roku podpisał z firmą Modertrans umowę na zakup 20 niskopodłogowych tramwajów jednokierunkowych, a wiosną ubiegłego roku następną umowę ? tym razem na zakup 10 niskopodłogowych tramwajów dwukierunkowych. Obydwie umowy dotyczyły Moderusów Beta. Po ulicach miasta jeździ już 10 tych nowych tramwajów jednokierunkowych, a dostawy dwukierunkowych właśnie się rozpoczęły.

Odbiory tramwajów są wieloetapowe ? mówi Marek Grzybowski, dyrektor ds. technicznych MPK Poznań. - W pierwszym etapie są oględziny, podczas których sprawdzamy zgodność ze specyfikacją zakupu, później odbywają się próby na terenie zajezdni, a po nich tramwaj rusza na ulice. Musi zrobić 100 km tytułem przejazdów technicznych zanim na pokład zabierze pasażerów. Gdy ten etap przejdzie pomyślnie, wyjeżdża na linie, żeby przez 14 dni odbyć testy w normalnej obsłudze eksploatacyjnej ? dodaje.

Tramwaje dwukierunkowe czyli takie, które mają na każdym końcu kabinę motorniczego mogą być wykorzystywane w obsłudze wahadłowej, z której często się korzysta podczas remontów torowisk. Do tej pory w takich sytuacjach MPK uruchamiało do tej obsługi stare, wysłużone i wysokopodłogowe tramwaje GT8 popularnie nazywane "Helmutami". Moderus Beta jest pierwszym tramwajem dwukierunkowym, który ma niską podłogę. Wykorzystywany będzie jednak w normalnej, codziennej obsłudze, a nie tylko podczas remontów.

Firma Modertrans, która produkuje nowe tramwaje, dostarczy 10 dwukierunkowych Moderusów i pozostałe 10 sztuk jednokierunkowych pociągów, do końca tego roku.

Dzisiaj dwukierunkowy Moderus Beta jeździ na linii 1. O tym na jakich liniach się pojawi zadecyduje system automatycznego sterowania pracami zajezdni ? DMS. Nowe tramwaje będą stacjonować na terenie zajezdni Franowo i przy ul. Głogowskiej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Poznań
Modertrans
Moderus Beta
  • Ośka – 11.01.2017

    A docelowo dwukierunkowe Berty zastąpią: GT8ZR (O) i 105NaDK ?

  • WK – 11.01.2017

    Chyba tak. Podobno GT8-ZR mają zostać wycofane do końca 2018 roku. Ponadto ma dojść te 20 sztuk wahadeł z nowego przetargu. Ale dziwi mnie dlaczego piszą w wypowiedzi jednej z osób, że obecnie jest realizowany przetarg na 20 jednokierunków (jak zostało już w ramach aneksu domówionych 10 sztuk) i 10 dwukierunków (to prawidłowo)?

  • abs – 11.01.2017

    Super. A kiedy podpisano aneks na kolejne bety.

  • WK – 11.01.2017

    Tak słyszałem, ale nie wiem, czy to potwierdzone, a terminu dokładnego niestety nie znam. Zobaczymy.

  • WK – 11.01.2017

    A czy ktoś wie, jakie pantografy ma Beta MF22AC? Nie wygląda mi to na Stemmann Fb700.

  • TomTom – 11.01.2017

    Wykorzystania opcji na jednokierunki chyba jeszcze nie było.

  • WK – 11.01.2017

    A to przepraszam, wydawało mi się, że już to zostało zrobione. W takim razie przepraszam za zamieszanie. Nie chciałem nikogo wprowadzić w błąd.

  • jatal – 11.01.2017

    @ WK Nowy pomysł EC Engineering.Na testach w Krakowiehttps://c3.staticflickr.com/1/397/32100082186_6143a6e11a_b.jpgNa Śląskuhttp://i.imgur.com/TK4u3ZB.jpg

  • WK – 11.01.2017

    A, no właśnie. Kojarzyłem tę nazwę, że jest na literę "E". Dziękuję @jatal.

  • Zdjecia – 12.01.2017

    Czemu wszystkie zdjęcia są od przodu/tyłu? Nie ma innych zdjęć?

  • PetKo – 12.01.2017

    Nazywanie Moderusa Beta tramwajem niskopodłogowym to drobne nadużycie.

  • WK – 12.01.2017

    @PetKo@ ok, niech będzie niskowejściowy, pasuje? Już troche wymyślasz.

  • allensteiner – 12.01.2017

    Oooo ... solaris dla bloku wschodniego.

  • pyrlander – 12.01.2017

    @Petko - jak by nie spojrzeć, środkowy człon jest NF. Żadną miarą Bety nie można nazwać LE. Takimi były stare 'dwa pokoje z kuchnią' - wiekowe poznańskie pyry wiedzą, o czym piszę.

  • TRa – 13.01.2017

    Dwa pokoje z kuchnią stoją w hangarze w Czyżynach i jako własność MIM oczekują na odbudowę.Jak zostaną odbudowane to mogą kursować z drugim Ringiem , którego MPK Kraków odbudowuje dla siebie.Kiedyś Poznań bardzo starał się o zwrot z Krakowa do Poznania wraku 2pzk, ale próby dogadania się w tej sprawie spełzły na niczym.Może szkoda, bo już dzisiaj ten wagon doczepny mógłby kursować po Poznaniu, gdzie powstał przed II w. św.

  • Jaśkowiak – 17.01.2017

    Nazywanie Moderusa Beta tramwajem niskopodłogowym to GRUBE nadużycie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....