TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Pięciu graczy pod Wawelem – przetarg w decydującej fazie
Karol Wach - Opublikowano: 02.02.2010 11:13:09 2 komentarze
Pięciu graczy pod Wawelem – przetarg w decydującej fazie

Przetarg na dostawę 24 niskopodłogowych tramwajów dla MPK Kraków wkroczył w ostatnią, decydującą fazę. Do drugiego etapu postępowania przetargowego zostało zakwalifikowanych pięciu producentów: Solaris, Alstom, Bombardier, CAF i PESA. - Każda z tych firm ma czas do końca lutego na przysłanie swoich ofert technicznych wraz z ceną –wyjaśnia Zbigniew Palenica, wiceprezes MPK S.A. w Krakowie. Do drugiego etapu nie załapała się Skoda, której oferta zajęła ostatnie –szóste miejsce w pierwszym etapie przetargu. Zwycięzcę przetargu poznamy w połowie marca. Dotychczas całą krakowską pulę nowych niskopodłogowców zgarnął Bombardier, który swoje tramwaje produkował we współpracy z Solarisem. Tym razem polski potentat autobusowy, który wdziera się również na rynek tramwajów startuje samodzielnie, podbudowany zwycięstwem Tramino w Poznaniu.

Przypomnijmy, iż obecnie po stolicy Małopolski kursuje 50 niskopdłogowych Bombardierów. Nowe wagony dla Krakowa mają być rzecz jasna niskopodłogowe, przegubowe o długości minimum 31 metrów i wyposażone w klimatyzację. To nowość w grodzie Kraka. Żaden bowiem z dziś jeżdżących po mieście tramwajów klimatyzacji nie posiada. Jednorazowo wagon powinien przewieźć minimum 220 osób. MPK chce zapłacić za trmwaje około 210 mln zł netto. Od momentu podpisania umowy producent będzie miał 32 miesiące na realizację zamówienia. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem pierwsze tramwaje powinny pojawić się w Krakowie w 2011 roku, wszystkie zaś mają zostać dostarczone do połowy 2012 roku, a więc na EURO, którego w stolicy Małopolski …nie będzie. Wagony mogłyby zostać dostarczone wcześniej, gdyby wcześniej została zakończona procedura przetargowa. Ta jednak przeciągnęła się z powodu protestu Fabryki Pojazdów Szynowych. Drugi, opisywany w tym miejscu etap, mógł rozpocząć się dopiero po decyzji Sądu Okręgowego w Krakowie, który 6 listopada 2009 roku wydał wyrok korzystny dla MPK i oddalił protest FPS Cegielski.

Przypomnijmy. Zakup 24 niskopodłogowych tramwajów będzie współfinansowany ze środków unijnych w ramach unijnego projektu „Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej –etap II”. Oprócz inwestycji taborowych zakłada on także budowę nowej linii tramwajowej z ronda Grzegórzeckiego do ul. Lipskiej oraz modernizację ul. Długiej wraz z torowiskiem. Brakujące pieniądz MPK Kraków pozyska z zaciągniętego kredytu.      

Dzisiejszy tabor MPK Kraków składa się ze wspomnianych 50 Bombardierów, a także konstalowskich tramwajów 105Na oraz używanych wagonów, sprowadzonych z zagranicy. Do tych ostatnich należą E1+C3 zakupione w Wiedniu, GT6 z Norymbergi, N8S-NF, również z Norymbergi oraz N8S z Essen. Razem daje to ponad 200 wagonów, z czego 25% to pojazdy niskopodłogowe. Co ciekawe to właśnie po Krakowie jeździ obecnie najwięcej niskopodłogowych wagonów tramwajowych.      
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
MPK Kraków
przetarg
Solaris
Bombardier
CAF
Skoda
Alstom
  • PraetoR – 03.02.2010

    Co niegralo w ofercie Škody?

  • Locutus – 06.02.2010

    Do autora - jeszcze sa GT8S z Düsseldorfu... A niedlugo beda takze "EU8N" przebudowane z wiedenskich wagonow metra E6. Do Praetora - wszystko gralo, tyle ze przetarg jest dwuetapowy i do drugiego etapu moglo sie zakwalifikowac jedynie pieciu najlepszych oferentow - Skoda najwyrazniej zaoferowala najgorsze warunki.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....