Pięć ofert w przetargu na linię tramwajową w Dąbrowie Górniczej, ponad kosztorysem

infotram
15.11.2018 06:43
0 Komentarzy

Pięć ofert otrzymałasamorządowa spółka Tramwaje Śląskie w przetargu na modernizację ok. 3 kmgłównej linii tramwajowej w Dąbrowie Górniczej. Żadna nie mieści się w budżeciezamawiającego, wynoszącym 48,3 mln zł brutto.

To jeden z większych remontów istniejących torowisk wobecnym miliardowym projekcie unijnym tego operatora.

Chodzi o modernizację wydzielonego torowiska wzdłuż ul.Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej (ok. 6 km toru pojedynczego). To znaczna częśćtamtejszej linii wiodącej wzdłuż głównych arterii miasta, nieobjęta trwającymipracami projektowymi dąbrowskiego samorządu – zmierzającymi do ich gruntownejmodernizacji.

Jak wynika z informacji ze środowego otwarcia ofert, swojeformalne zainteresowanie zgłosiło pięciu wykonawców. Konsorcjum spółek z grupyNDI zaproponowało cenę 60 mln zł brutto, spółka Tor-Krak – 62,9 mln zł, aspółka ZUE – 63,4 mln zł.

Oferta konsorcjum firm Trakcja PRKiI i Silesia-Invest opiewana 63,6 mln zł brutto, a konsorcjum spółek Tor-Kar-Sson i Jaekel-Bud-Tech –83,4 mln zł. Budżet zamówienia określono na 48,3 mln zł brutto.

W równoległym przetargu Tramwaje poszukują wykonawcyjedynego połączenia sieci spółki od strony miast Górnego Śląska i Sosnowca ztorowiskami na terenie pozostałych miast Zagłębia Dąbrowskiego – na terenieSosnowca i Będzina. W tym przetargu TŚ już wcześniej otrzymały trzy oferty -dwie z nich mieszczą się w budżecie wynoszącym 64,3 mln zł brutto.

Kryteriami oceny ofert w obu postępowaniach są: cena w 80proc. oraz gwarancja i doświadczenie osób kierowanych do realizacji zamówienia(po 10 proc.). Na wykonanie prac przewidziano 18 miesięcy – od podpisaniaumowy.

Będą to kolejne już roboty w ramach realizowanej pierwszejczęści projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej na terenieGórnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM). Cały projekt zakłada m.in. remonty100 km torowisk, budowę ponad 20 km nowych linii oraz zakup 45 nowychtramwajów.

Składające się z trzech etapów przedsięwzięcie TŚ szacowanejest na ok. 885 mln zł kosztów kwalifikowanych netto (ok. 1,088 mld zł brutto;przy ok. 562 mln zł unijnego dofinansowania).

W pierwszym etapie projektu ujęto dwa zadania związane zbudową nowych linii (ul. Grundmanna w Katowicach i przedłużenie linii naZagórzu w Sosnowcu), a także 24 zadania związane z modernizacją istniejącejinfrastruktury, zakupy nowych tramwajów oraz trzech pojazdów specjalistycznych(pogotowia sieciowe i torowe).

Maksymalny koszt całkowity tego etapu wyliczono na 766,8 mlnzł brutto, w tym koszt kwalifikowany, czyli prac mogących zawierać się wunijnym projekcie, na 623,6 mln zł netto. Zapewnione już unijne dofinansowanie(umowę podpisano 11 grudnia ub. roku) to 393,3 mln zł, czyli ok. 63 proc.kosztu kwalifikowanego.

W pierwszym etapie już w ub. roku zakończyła sięmodernizacja niespełna kilometrowego odcinka wzdłuż ul. Niedurnego w RudzieŚląskiej. Jesienią ub. roku TŚ podpisały wartą 20,6 mln zł umowę na roboty nasosnowieckiej ul. Piłsudskiego. Zakłada ona przebudowę do końca 2018 r.torowiska między jezdniami tej trasy (2,6 km toru pojedynczego).

W maju br. w Sosnowcu rozpoczęła się też warta ok. 13,5 mlnzł modernizacja torów wzdłuż ul. Mariackiej i Żeromskiego, które są innączęścią połączenia sieci spółki z Będzinem, Czeladzią i Dąbrową Górniczą. Pracete, obejmujące ok. 1,7 km toru pojedynczego, potrwają do marca 2019 r.

Kolejne zadania pierwszego etapu dotyczą m.in. przebudowyodcinka ul. Katowickiej w ścisłym centrum Bytomia, torów wzdłuż ul. Bytomskiejw Świętochłowicach czy torowiska wzdłuż ul. Religi w Zabrzu.

Etap drugi projektu Tramwajów Śląskich, również jużdofinansowany, to jedno zadanie budowy nowej linii (połączenie do PlacuWolskiego w Bytomiu) i 12 zadań związanych z modernizacją istniejącejinfrastruktury. Ostatnim etapem ma być budowa nowej linii tramwajowej dopołudniowych dzielnic Katowic (umowa na dofinansowanie spodziewana jest w IVkw.).

Tramwaje Śląskie są jednym z największych operatorów siecitramwajowych w Polsce. Spółka obsługuje 28 linii w 12 miastach.


Komentarze