Pięć ofert w przetargu na budowę mostów Chrobrego. Z miejscem na tramwaj

infotram
20.09.2019 08:52
0 Komentarzy

WrocławskieInwestycje otworzyły oferty w powtórzonym przetargu na budowę nowychsamochodowo-tramwajowych mostów Chrobrego. Jest pięciu chętnych dozrealizowania tej inwestycji.

Do Wrocławskich Inwestycji wpłynęło pięć ofert od wykonawcówzainteresowanych budową tych przepraw. Jedna z nich jest poniżej kwoty 65milionów złotych brutto, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na wykonaniezadania. Teraz trwa sprawdzanie ofert pod względem formalnym.

To już drugi przetrag na tę inwestycję. W pierwszym zgłosiłsię jeden wykonawca. Zaoferował cenę 87 605 520 zł. Przetarg zostałunieważniony, ponieważ najkorzystniejsza oferta przewyższała kwotę, jakązamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Mosty z miejscem natramwaj

W dokumentacji przetargowej zakres inwestycji obejmujebudowę nowych mostów drogowych o przyjętych pomocniczo nazwach: Most Południowy(Most nad Kanałem Przeciwpowodziowym) i Most Północny (Most nad KanałemŻeglugowym), wraz z powiązaniem ich z sąsiednimi ulicami, w ciągu drogiwojewódzkiej nr 455 oraz budową i/lub przebudową sieci: gazowej, wodnej,kanalizacji deszczowej, MTTK, elektroenergetycznych wraz z oświetleniem.

Most Południowy będzie liczył 153,51 m długości całkowitej.Z kolei północny będzie o długości całkowitej 75,30 m. Co istotne, nowe mostyBolesława Chrobrego będą budowane wraz torowiskiem. Linia tramwajowa (awłaściwie trasa tramwajowo-autobusowa) ma połączyć pętlę na Sępolnie z nowąpętlą, która ma powstać obok osiedla Olimpia Port.

Nowe mosty powstanąobok istniejących

Nowe mosty powstaną tuż obok istniejących mostów Chrobrego,które są nad kanałem przeciwpowodziowym i kanałem żeglugowym Odry, między ul.Mickiewicza i Monte Cassino na Sępolnie, a ul. Swojczycką. Docelowo mają zazadanie przejąć ruch komunikacji miejskiej oraz pieszo-rowerowy. Na nowym mościebędą chodniki i ścieżki rowerowe.

Istniejące mosty Bolesława Chrobrego (północny i południowy)zbudowane zostały w latach 1916-1917 (wówczas jako Günther Brücke). Podczasoblężenia Wrocławia pod koniec II wojny światowej mosty zostały zniszczone. Ponownieodbudowano je w latach 1947-1948 i do lat siedemdziesiątych nosiły nazwę mostówSwojczyckich.


Komentarze