Pięć ofert na koncepcję III linii metra

infotram
17.07.2019 11:45
0 Komentarzy

Pięć ofert wpłynęło wprzetargu na opracowanie studium technicznego dla III linii metra. Poznaliśmycenowe propozycje firm, które chcą przeanalizować warianty przebiegu linii M3na odcinku od stacji „Stadion Narodowy” do „Gocław”.

Zadaniem zwycięzcy postępowania będzie opracowaniedokumentacji, która odpowie na najważniejsze pytania dotyczące przebiegu ilokalizacji stacji III linii metra na odcinku od stacji C14 „StadionNarodowy” do projektowanej stacji E6 „Gocław”, wraz ze StacjąTechniczno-Postojową Kozia Górka. Dodatkowo studium udzieli również informacjio założeniach lokalizacyjnych, technicznych, własnościowych i szacunkowychkosztach inwestycji.

We wtorek, 16 lipca, nastąpiło otwarcie ofert w postępowaniuna „Opracowanie studium technicznego III linii metra wraz ze StacjąTechniczno-Postojową Kozia Górka w Warszawie – Etap I – Praga”. Zgłosiłosię pięciu oferentów:

1. ILF ConsultingEngineers Polska Sp. z o.o., ul. Osmańska 12, 02-823 Warszawa,

cena netto: 3 076 000,00 zł; cena brutto: 3 783 480,00 zł;

2. Schuessler-PlanInżynierzy Sp. z o. o., Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa,

cena netto: 2 976 700,00 zł; cena brutto: 3 661 341,00 zł;

3. Konsorcjum:

a. Infra CentrumDoradztwa Sp. z o.o. – Lider, ul. Domaniewska 47/10, 02-672 Warszawa,

b. InstytutKolejnictwa, ul. Chłopickiego 50, 04-275 Warszawa,

cena netto: 3 285 000,00 zł; cena brutto: 4 040 550,00 zł;

4. Konsorcjum:

a. Egis Poland Sp.z o.o. – Lider, Ul. Domaniewska 39A, 02-672 Warszawa

b. „Transeko”Brzeziński, Dybicz, Szagala Sp.j., Ul. Jana i Jędrzeja Śniadeckich 20/13,00-656 Warszawa

c. Egis Rail S.A., Lyon 69 006, 168-170avenue Thiers,

cena netto: 1 550 000,00 zł; cena brutto: 1 906 500,00 zł;

5. Konsorcjum:

a. Arcadis Sp. zo.o. – Lider, Al. Jerozolimskie 142B, 02-305 Warszawa,

b. IDOM Inżynieria,Architektura i Doradztwo Sp. z o.o., ul. Ślężna 104, 53-111 Wrocław,

c. IDOM Consulting, Engineering Architecture,S.A.U., Avda. Zarandoa 23, 48015 Bilbao, Hiszpania,

cena netto: 2 490 000,00 zł; cena brutto: 3 062 700,00 zł;

Przed otwarciem ofert Metro Warszawskie podało kwotę, jakązamierza przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotu zamówienia, która wynosi 4 768710,00 zł brutto.

Teraz oferty zostaną poddane ocenie. O wyborze zwycięzcy w58% zdecyduje cena. Pozostałymi kryteriami oceny będą: doświadczeniekoordynatora (18%), doświadczenieanalityka ruchu (12%), doświadczenie planisty/urbanisty (6%) i doświadczenieprojektanta w branży konstrukcyjno-budowlanej (6%).

tap I – Praga

Wyłoniony zwycięzca tego postępowania będzie musiał poddaćszczegółowej analizie trzy warianty przebiegu linii M3 na Pradze-Południe:

Wariant I – przebieg na odcinku: stacja C14 „StadionNarodowy” – stacja E6 „Gocław”, wraz ze Stacją Techniczno-PostojowąKozia Górka – zgodnie z wytycznymi zawartymi w Studium uwarunkowań i kierunkówzagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy (SUiKZP);

Wariant II – przebieg na odcinku: stacja C14 „StadionNarodowy” – stacja E5 „Gocław”, wraz ze Stacją Techniczno-PostojowąKozia Górka – zgodnie z koncepcją prezentowaną przez prezydenta RafałaTrzaskowskiego;

Wariant III – przebieg na odcinku: stacja C14 „StadionNarodowy” – stacja Gocław, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka– zgodnie z koncepcją zaproponowaną przez autorów opracowania.

Analiza porównawcza wariantów przebiegu III linii metra musizostać wykonana z uwzględnieniem: kryteriów funkcjonalno-przewozowych w tymwielkości przewozów, integracji różnych podsystemów transportowych),przestrzennych (kolizje z zagospodarowaniem), środowiskowych (oddziaływanie naśrodowisko i warunki zamieszkania), a także ekonomicznych. Dzięki temu możliwebędzie podjęcie kolejnych prac przygotowawczych tj. wykonanie badańgeologicznych, opracowanie studium wykonalności, wykonanie projektówkoncepcyjnych oraz projektów budowlanych.

Budowa stacji „PlacKonstytucji” i „Muranów”

W ubiegłym tygodniu poznaliśmy również oferty w przetargu nawykonanie dokumentacji przedprojektowej oraz projektów budowlanych dla stacjiA12 Plac Konstytucji oraz A16 Muranów na I linii metra. W przetarguwystartowały dwie firmy. Teraz trwa ocena ofert.


Komentarze