TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Piąty Swing w Toruniu
INFOTRAM - Opublikowano: 23.12.2014 10:22:55 7 komentarzy
Piąty Swing w Toruniu
W dniu 23 grudnia 2014 roku bydgoska PESA dostarczyła kolejny, piąty już, pięcioczłonowy tramwaj typu SWING do MZK Torunia. Wagon został oznaczony numerem bocznym 305. Do końca roku ma dotrzeć jeszcze jeden tramwaj pięcioczłonowy. Tramwaje trzyczłonowe zostaną dostarczone do Torunia w przyszłym roku. I przypomnijmy. Łączna wartość projektu to 92 mln zł. Zastosowane w pojazdach rozwiązania techniczne sprzyjają oszczędzaniu energii i obniżeniu kosztów eksploatacji. Istotną kwestią jest bezpieczeństwo nowego taboru. Podłoga w wagonie została wyłożona wykładziną antypoślizgową, a na całej długości znajdują się uchwyty i poręcze umożliwiające pasażerom utrzymanie równowagi w czasie jazdy. Nie ma ostrych krawędzi i innych elementów mogących spowodować urazy. Pojazd jest wyposażony w system informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym, a przystanki będą zapowiadane. Są też liczniki pasażerów, dzięki którym układanie rozkładów jazdy ma być bardziej efektywne.Wszystkie wagony zostaną przystosowane do poruszania się po sieci o torach 1000 mm, wszystkie będą też w 100% niskopodłogowe. Od tradycyjnego Swinga, znanego chociażby z Warszawy, odróżnia ich brak skosów. Takie rozwiązanie PESA stosowała już przy produkcji wagonów dla Szeged. Co jeszcze? Swing to tramwaj w 100% niskopodłogowy, przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, starszych czy podróżujących z wózkami. Do ich dyspozycji będzie rampa, zapewniający swobodny wjazd i wyjazd z wagonu. Nie zabraknie też klimatyzacji, co ważne także w przedziale pasażerskim. W jednoprzestrzennym tramwaju nad bezpieczeństwem pasażerów czuwać ma system monitoringu. Wózki Swinga dla Torunia posiadają klasyczne osie, będące sprawdzonym rozwiązaniem, zapewniającym prostotę obsługi podczas codziennej eksploatacji. Komfort jazdy zapewnia zawieszenie, które posiada dwa stopnie usprężynowienia. Zastosowane falowniki umożliwią rekuperację energii podczas hamowania, co sprawia, że koszty eksploatacji tramwaju są niższe. Nowy Swing jest efektem współpracy producenta z przewoźnikiem, a także wieloletnich doświadczeń PESY w budowie tramwajów.Przypomnijmy też, że MZK Toruń ogłosił przetarg na dostawę 4 dwukierunkowych wagonów, rzecz jasna niskopodłogowych. Termin składania ofert został przesunięty na 30 grudnia.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Toruń
Swing
PESA
  • Thorn – 23.12.2014

    Mam nadzieje, że w przetargu na dwukierunkowe tramwaje też wygra Pesa i tabor w mieście będzie wizualnie spójny.

  • Autor1 – 25.12.2014

    Mam nadzieję, że nie. Tramwaje są pełne niedoróbek. W jednym ze składów są nawet dwa fotele z inną tapicerką, ale w podobnym kolorze. Nie wiem jak wyglądają tramwaje solarisa z bliska, ale jeśli chodzi o autobusy, to jakością wykończenia biją tramwaje z Pesy na głowę!

  • jws – 25.12.2014

    Oby nie pesy to faktycznie niezbyt udany pojazd zwłaszcza dla Torunia w końcu wroga Bydgoszcz je tworzy

  • Combino – 26.12.2014

    ^^ Dwa powyższe komentarze: zmieńcie płytę,bo się powtarzacie ;)

  • Motorniczy z Torunia – 28.12.2014

    Solaris Tramino jest cichszy, mniej awaryjny od tego złomu. Od października br dwie pesy "toruńskie" były już u producenta. Te złomy są tak dobre, jak autobusy firmy Solbus- bez różnic. Pesa #302 z Torunia jest tak "fajna", iż harmonijka świeszczy, jak by miała nie wiadomo ile lat :(

  • filipesso – 05.01.2015

    @Motorniczy z Torunia z czego wnosisz, że jest cichszy? moje subiektynwe odczucia mówią, że oba halasują tak samo, chyba,że dysponujesz wynikami pomiarów?;) złom to pojęcie względne - ale rozumiem, że lepiej podróżować wiecznie remontowana 805tką? aha...co toznaczy "świeszczy" ?;)

  • bartek – 05.01.2015

    Zawsze chwali sie to czego akurat niemamy. My w Poznaniu mamy pełno Solarisów Tramino i szału nie ma... Będąc w Warszawie i ja∂ąc Pesą zacząłem zazdrościc... tramino tylko lepiej wygląda... kilkuletnie pesy z wawy duzo wygodniejsze i cichsze niz 2 dwuletnie tramino...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....