TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

PESA zrealizowała projekt całkowicie niskopodłogowego tramwaju
INFOTRAM - Opublikowano: 30.04.2015 08:49:42 40 komentarzy
Tramwaje PESY w Gdańsku (foto: ZKM)

PESA Bydgoszcz poinformowała, że zrealizowała projekt pt. ?Opracowanie i przetestowanie całkowicie niskopodłogowego tramwaju z niezależnie obracającymi się kołami w skali demonstracyjnej?. Celem przedsięwzięcia była budowa prototypu nowoczesnego tramwaju niskopodłogowego z nowatorskim układem napędowym w postaci niezależnie napędzanych kół oraz przetestowania jego funkcjonalności w skali demonstracyjnej w warunkach rzeczywistych. Cel ten osiągnięty został dzięki przeprowadzeniu prac badawczo-rozwojowych wykorzystujących metodologie modelowania, badan symulacyjnych oraz technik wizualizacyjnych realizowanych przez konsorcjantów. Projekt powstał w konsorcjum z Wydziałem Transportu Politechniki Warszawskiej.

Całkowity koszt realizacji Projektu to 11 200 797 zł, z czego 5 178 763 zł pochodziło ze środków przyznanych przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Realizacja projektu rozpoczęła się w maju 2013 r.

Jak swego czasu informowała PAP, konstruktorzy pojazdu musieli przede wszystkim opracować innowacyjny układ biegowy, który umożliwia niezależne sterowanie każdym kołem. Wózek napędowy został wyopsażony w nowoczesną, lekką ramę wózka, która wykorzystuje niestandardową oś łączącą koła. Do budowy pojazdu wykorzystano materiały kompozytowe. Dzięki temu tramwaj jest lekki i zużywa mniej energii. Osoby czuwające nad eksploatacją całego pojazdu otrzymają możliwość dostępu do diagnostyki pojazdu w trybie online oraz do nieustannego monitorowania jego pracy i wskazań diagnostycznych w trakcie eksploatacji.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
  • Jan Polewka – 30.04.2015

    A o "Krakowiaku" cisza choć już mamy 1 maja prawie , żadnych fotek , nowych wizualizacji

  • Combino – 30.04.2015

    Wykorzystano materiały kompozytowe... Czyżby to miało być słynne już. "jajo"?

  • dancer – 30.04.2015

    Krakowiaka sobie władze miasta, mieszkańcy i MPK będą mogli ... zatańczyć

  • bryland – 30.04.2015

    "Krakowiaki" się robią i to ostro na całej jednej linii , śmieszne jest tylko ukrywanie wyglądu tych wagonów , ale to podobno MPK Kraków zażyczyło sobie utajnienie

  • advisor – 01.05.2015

    @bryland to niech się robią, bo 17.05 mają się pojawić w Krakowie zgodnie z umową pierwsze 2 sztuki. Choć absolutnie w to nie wierzę - nie przyjadą wcale albo będzie to gorszy szrot niż pierwsze Jazzy dla Warszawy, które nie były w stanie przejść testów.

  • Combino – 01.05.2015

    @advisor: Przestań już szaleć,bo coraz ciężej to czytać...Raczyłeś zauważyć,że ten szkielet co już ileś tam czasu temu pojawił się na fotach (a foty dopiero po kilku dniach trafiły na forum) to był DRUGI Krakowiak?

  • ryszard – 01.05.2015

    @Combino -chciałbym delikatnie zaznaczyć to Vin 003

  • Combino – 01.05.2015

    @ryszard: oo,jeszcze lepiej. Ale niektórzy jak widać nie mogą przeżyć,że będzie Pesa,a nie JelczM122MB... tfu,chciałem napisać: Bombardier składany w Nowym Sączu.

  • ??? – 02.05.2015

    Czy ktoś może napisać jaka jest nowość w napędzie kół tegoż tramwaju w porównaniu do napędu w typie 128N (Jazz)?

  • advisor – 02.05.2015

    Combino, ty akurat w kwestiach szaleństwa powinieneś milczeć, szczególnie po tym, co odwaliłeś na RK pod artykułem o sprawie sądowej za pojazdy PESY. Admin i tak potraktował twoje posty wyjątkowo łagodnie. Już wszyscy wiedzą, że jesteś fanatykiem zakładów z Bydgoszczy, ale naprawdę nie wszyscy muszą podzielać twój jedyny słuszny punkt widzenia, więc łaskawie wyhamuj, szczególnie z personalnymi odzywkami.

  • Combino – 02.05.2015

    Nie bądź już bezczelny,tym bardziej że tak bezrozumnego hejtu to ani się po Tobie nie spodziewałem ani w Twoim wykonaniu nie widziałem. Jak widać mocno Ci ściska d... że będą Pesy,ale to Twój problem. A na RK gostek wpieprzył taką manipulację że się rzygać chciało,więc poprostowałem co trzeba (tylko widzisz: ja w odróżnieniu od Ciebie zadałem sobie trud posprawdzania innych materiałów filmowych,więc wyłapałem podpuchę). Ty pewnie zresztą też byś bez sprawdzenia puścił hejt na gdańskie Pesy...

  • advisor – 02.05.2015

    A kiedykolwiek krytykowałem gdańskie PESY? Albo choćby częstochowskie, elbląskie? Nie - bo jeżdżą jak trzeba. Ja nie krytykuję niczego bezpodstawnie, choć pewnie trudno Ci w to uwierzyć. Krytykuję Krakowiaki, bo mam ku temu powody - ostatnie zamówienia PESY nie należą do udanych technicznie - stało się dokładnie to, o czym mówiłem już rok temu: PESA w pędzie na ilość gubi jakość. A czasu mają bardzo mało. Zresztą załączam Ci harmonogram dostaw: mpk.krakow.pl/Data/Files/_public/mpk/przetargi/fz281-4-15/zal-7-harmonogram-dostaw-pesa.pdfZ RK odpuszczę, bo to trochę inaczej było, ale uznajmy temat za niebyły. Nie róbmy spamu wykłócając się. PS: Wyhamuj personalne odzywki. Szanuję Ciebie i Twoją wiedzę, ale nie pozwolę się obrażać.

  • Combino – 02.05.2015

    Ja też nie będę bierny wobec personalnych ataków na mnie i odpowiednio zareaguję; poza tym jestem za stary byś mi mógł nakazać milczenie itp,więc bez protekcjonalnego tonu i podobnych "zabiegów" proszę. Z Atribo już nie pierwszy raz robiony jest dym,po czym trzeba prostować (jak kilka lat temu gdy jakiś debil poczuł rozgrzany olej i wszczął wrzask że się pali lub gdy poszedł flame że Pesa nawaliła (a to jakiś zyeb - na południu Włoch takie burdelarstwo to normalka,a znam tamtejsze realia lepiej niż myślisz z powodów,których się nawet nie domyślasz - wywalił na szlak tapczan i Pesa jadąc 100-120 w niego przywaliła). Ale już mało kto dojdzie do tych sprostowań,hejt jest o wiele łatwiejszy...PS. Na razie nie masz ŻADNYCH powodów do krytykowania konkretnie Krakowiaków (to tak ad rem)

  • Soring – 02.05.2015

    Przecież wiecie dobrze , że pierwsze Pesy będą w Krakowie dopiero w Lipcu , mechanicy z Krakowa wyśmiali to co Pesa do tej pory zrobiła

  • peska – 03.05.2015

    Tylko ze ten szkielet co był na forach to nie był Krakowiak tylko twist do Wrocławia kolor granatowy stojący przed hala. . ....Krakowiak jest w fazie 50% zabudowy a więc o odbiorze w połowie maja to można pomarzyć. ...a jeszcze przecież homologacja....

  • advisor – 03.05.2015

    Combino, no właśnie mam, bo projekt zalicza dwumiesięczną obsuwę, tak, jak mówi Soring.W umowie zapisany jest maj - teraz obsuwa na lipiec, przy czym nawet lipiec nie jest na 100% pewny. Pytanie, czy MPK zacznie naliczać karę za niewykonanie umowy w terminie, bo to już są kolokwialnie mówiąc jaja. Zero profesjonalizmu.

  • peska – 03.05.2015

    Nalicza kary mogą a nawet powinni. To dodatkowa kasa dla budżetu miasta. Pesa chętnie ta karę zapłaci. Ze względu na głupio napisany siwz cena jest wysoka wiec i kary jest z czego płacić

  • Combino – 03.05.2015

    @Peska: cena to jest bardzo okazyjna za 40-metrowca; wystarczy porównać z ofertą Bombrdiera,której koszty i tak zbijała robocizna Newagu oraz z ceną Flexity Classic dla Lipska.@Advisor: zero profesjonalizmu to było ze strony MPK w kwestii zapewnienia finansowania projektu (a termin,kiedy się to w końcu udało dopiąć,to już były - cytując Ciebie - kolokwialnie mówiąc jaja). Przy takich jajach to zamawiający z odrobiną przyzwoitości chowa mordę w kubeł i wspólnie z dostawcą stara się na spokojnie znaleźć sposób by dostawa zakończyła się przed zamknięciem terminu rozliczania dotacji. Dlatego zakładam,że MPK się jeszcze wstrzymuje z tym naliczaniem...

  • peska – 03.05.2015

    Tylko ze bombardier jest znacznie droższy od pesy. Pesa dobrze zarobi na tych tramwajach.

  • Paweł Znamirowski – 03.05.2015

    @peska - co ty za brednie wypisujesz o szkielecie dla Wrocławia , już odchodząc od malowania bo wrocławskie ma być jest całkiem inne , to jest malowanie w/g księgi ZIKiTu , a widoczny pierwszy człon to jest właśnie jak ktoś wcześniej pisał vin 003

  • Klementyna – 04.05.2015

    najbardziej śmieszą mnie ludzie którzy myślą, że coś nie jest produkowane albo tego nie ma tylko dlatego, że nikt nie zdążył wrzucić fotki z bocznych torów na zakładzie jakiegoś pojazdu. Bezmózgi pokroju advisora : PESA to ogromny zakład o bardzo dużej powierzchni i nikt z Was nie jest w stanie wiedzieć co i na jakim etapie jest produkowane. A jakieś pospawane szkielety, pudła czy cokolwiek co parę godzin coś innego stoi na bocznych torach, nikt nie jest w stanie siedzieć i wyłapywać i jeszcze robić zdjęcia tego jak się wszystko zmienia. I zapamiętaj sobie jeden z drugim, że to zamknięty zakład z halami produkcyjnymi a nie pokazowy festyn, żeby wszyscy widzieli co jest właśnie przykręcane, który wóz jest jak bardzo zaawansowany. Wasze gadanie "a tu cisz", "a tu ani zdjęcia" to jest śmiech na sali jeśli myślicie, że jakakolwiek fabryka będzie stawiała na parę dni pod płotem swoje nieskończone produkty tylko po to, żeby jacyś pseudo fascynaci mogli się porajcować "ooo, no już jest ale myślałem, że będzie bardziej różowy a słoników będzie mniej, zawiodłem się, tym już się dobrze nie będzie jeździło". pozdrowienia dla idio..w

  • advisor – 04.05.2015

    Combino, fakt faktem, takiego kontraktu na łapu-capu to chyba jeszcze w Krakowie nie było. Ale to bynajmniej nie zmienia stanu rzeczy. Klementyna - sztandarowy przykład polaczka "nie znam się, a wypowiem się". To jest zamówienie publiczne z moich i wszystkich mieszkańców podatków, więc każdy ma prawo wiedzieć, co i jak jest robione. PESA nie produkuje dla wojska, żeby wszystko musiało być tajne. Jak składali NGT8 to fotorelacje z hali montażowej były regularnie i nikomu to nie przeszkadzało - cud, prawda? Ty wszystkim zapewne ufasz na piękne oczy... pożyteczna idiotka. Przepraszam, zdenerwowałem się.

  • peska – 04.05.2015

    Dziwne bo z lokomotywa mi dla KM robili sobie zdjęcia i artykuły juz na etapie konstrukcji....czyli klementynko wybacz.....

  • jatal. – 04.05.2015

    "Najfajniejsze" jest to że niby wiedzący najlepiej co i jak jest (a nawet jak powinno być) jakoś "przypadkiem zapominają" o tym że "utajnienia" produkcji Krakowiaka do momentu premiery zażądał zamawiający. No ale czego można się spodziewać... przecież to też wina Pesy że podpisała taką umowę. ha, ha, ha.

  • jatal. – 04.05.2015

    @ ??? ? Z tego spamu zapomniałem o temacie. ;)Przede wszystkim - w artykule nie ma nic o Krakowiaku tylko mowa jest właśnie o Jazzie (czyli również o 128N). Nie ma on wspólnej osi między kołami. Ogólnie nowością jest bardziej rozbudowane/skomplikowane sterowanie wynikajace z większej liczby silników i napędzania/hamowania każdego koła z osobna.

  • Combino – 04.05.2015

    @advisor: czy nie zmienia,to się okaże po podejściu zamawiającego. Ja ciągle wierzę w jego rozsądek, jednak wiadomo też że każdy kij ma dwa końce i mocne dociśnięcie śruby w kwestii terminów przy wszystkich okolicznościach tego przetargu może przynieść skutki niekoniecznie korzystne dla MPK (od wyższych cen w kolejnym przetargu aż po uwalenie całego przetargu,a już na podstawie mniej mocnych argumentów niż tutaj mamy miało miejsce powtarzanie przetargu). Ja wiem,że "przetargowcy" z MPK uważają się za największych cwaniaków w Polsce,ale że nimi nie są,to świadczą choćby Solarisy w malowaniu robionym pod Citaro jeżdżące po Krakowie (po SIWZ wszyscy od razu wtedy wiedzieli,że ma być Citaro... a jakoś nie było jak pamiętamy ;) ). Tak więc liczę na umiar i owocną współpracę obu stron :)Co do tajności,to MPK samo sobie zażyczyło poziom utajnienia medialnego niemal taki jak JeNaH wobec Solarisa ;)

  • Klementyna – 04.05.2015

    @advisor jak Ty bredzisz, to że jest przetarg z publicznej kasy nie znaczy, że kibice będą oprowadzani po halach i wszystko będzie jawne. Ty to się dopiero nie znasz a wypowiadasz. Piane bijesz na tematy o których nie masz pojęcia. Pojazd ma być zgodny z wymogami i przepisami i zostać dopuszczony do użytku. Nie słyszałam jeszcze aby przy produkcji jakiegokolwiek sprzętu a nawet np. budowlanki trzeba było się chwalić co jest na jakim etapie. Jest coś takiego jak nadzór np budowlany, a Krakowskie MPK samo może nadzorować jak powstaje pojazd. A Ty i to Twoje bajdurzenie, hahaha. Ale nie denerwuj się, już niedługo będziesz mógł się przejechać Krakowiaczkiem. Kup bilecik i czekaj. Każdy wie, że jakkolwiek ten tram nie wypadnie, masz już przygotowane na zapas wszelkiego rodzaju uwagi co jest źle. takich jak Ty po prostu się nie słucha.

  • Paweł Znamirowski – 04.05.2015

    Powiedzcie mi jedno kto Wam powiedział i kto wymyślił , że Pesa ma jakieś spóżnienia , problemy , że nie zdąży z terminem zrobienia "Krakowiaków" ? czy to nie jest tak ,że kilka osób nieżyczliwych tej firmie szuka jakieś pseudo porażki firmy rozpisują sie ci ludzie na różnych forach tworząc jakiś mit trudności Pesy z tym kontraktem.Z tego co wiem to w poniedziałek 11.05 ma przyjechać do Pesy delegacja motorniczych i mechaników z MPK celem szkolenia , po szkoleniu w piątek 17.05 więc planowo 1 lub 2 wagony pojadą do Krakowa

  • czyngis – 05.05.2015

    Abstrahując od tego gigantycznego "krakowiakowego" offtopu i na chwilę wracając do artykułu chciałem wyrazić swoje zadowolenie z realizowania przez Pesę badań rozwojowych i współpracą z uczelniami wyższymi (w tym przypadku Politechniką Warszawską).

  • advisor – 05.05.2015

    Teraz właśnie czytam sobie LoveKrakow.pl - PESA wagonów na czas nie dostarczy, "oficjalny" termin to połowa roku, mechanicy MPK po wizytacji pusty szkielet zobaczyli, magistrat już sam nie wie, jak go malować - takiego kabaretu już dawno nie było. PESA - wzór jakości i dotrzymywania umów, normalnie europejski lider!W polemikę z klementyna nawet nie wchodzę - z trollami nie dyskutuję. Już nawet PKK ostrzega przed bezmózgimi Sepsowymi trollami siejącymi ferment na temat Krakowiaków. Wracaj do centrali w Bydgoszczy, 20 gr za posta dziś się należy.

  • Combino – 05.05.2015

    @Taaak Advisor,dalej czytaj wypociny pismaków z SuperExpresu (nie wiedziałeś,gdzie ten szczurogęby pracuje?) czy innego Faktu,to daleko zajdziesz :D

  • valeo – 05.05.2015

    A może redakcja Infotramu zainteresuje się tym tematem "opóżnienia dostaw" i wtedy będziemy mieć merytoryczny artykuł i wszyscy będą wtedy prawde znać bez domysłów i kłótni

  • jatal. – 05.05.2015

    Bezkrytyczne cytowanie śmieciotekstów z LK jest najlepszym dowodem:- albo braku znajomości tematu (np. ile można złożyć tramwajów przez dwa miesiące)- albo braku własnego myślenia, kojarzenia prostych faktów i umiejętności posiadania własnej opinii.

  • advisor – 06.05.2015

    @jatal, @CombinoLK pisze dobrze o PESIE - porządny, obiektywny portal, brawoLK pisze źle o PESIE - śmieciotekst, poziom Faktu, dno i wodorosty*Zamiast LK można wstawić dowolny inny portal w powyższy schemat.Tyle w temacie. Wg waszego myślenia RK i Transport Publiczny to też "poziom Faktu", bo nie zgadza się z jedyną słuszną racją, więc nie mamy o czym dyskutować. Życzę miłego dnia!

  • Combino – 06.05.2015

    @advisor: to sprawdź sobie ,czyim dziennikarzem jest ta szczurza gęba; to nie jest pismak bazgrzący na poziomie SE,to JEST jak najbardziej oryginalny pismak z SE!Już sama TAKA rekomendacja nie daje nadziei na dziennikarstwo wysokich lotów.

  • Combino – 06.05.2015

    Aha,ubawiła mnie uwaga odnośnie PKK; na innych portalach też jest iluś hejterków Pesy,ale oni nie zyskują automatycznie miana autorytetów (tak jak indywiduum występujące pod nickiem Coffee czy jakoś tak).

  • jatal. – 06.05.2015

    @ advisor - Proszę nie wciskaj mi czegoś czego nie robiłem i nie robię. Do tego cytatu nawet nie wiedziałem że coś takiego jak LK istnieje, a po tym cytacie wiem ze nie mam czego żałować (bo przecież o jakości zawsze świadczy najsłabsze ogniwo).Jeśli naprawdę w tym tekście nie potrafisz zauważyć oczywistych bzdur typu 2+2=7,183 to jednoznacznie pokazujesz że zupełnie nie znasz tematu, inaczej bezkrytyczne cytowanie takich bzdur (i tu się pewnie zdziwisz bo wcale nie zajmuje mnie to czy Pesa zdąży czy nie) wręcz wskazuje na trolling w superpostaci.Dzięki za życzenia.Ja życzę zauważenia że jesteś posiadaczem "jedynej słusznej racji" o "jedynie słusznej racji innych".

  • Adam Rożewski – 06.05.2015

    Ciekawe co napiszą @advisor i @peska jak za tydzień "Krakowiaki" przyjadą do Krakowa ? uderzą się w pierś czy zakopią jak szczury i co zrobi naczelny LK poda się do dymisji?

  • jag – 07.05.2015

    OFF TOPICCo oznacza dostawa Krakowiaków w terminie? - pierwotne terminy pogrzebało podpisanie umowy grubo po terminie. MPK skupia się na odbiorze produktu możliwie bez wad, a nie na spektakularnych terminach jak to było za komuny.Kraków czeka na niskopodłogowce z niecierpliwością, ale prawdopodobny miesiąc opóźnienia w stosunku do harmonogramu nie gra roli. Ważniejsze jest takie przygotowanie pojazdów, aby mogły bezawaryjnie przejąć pracę za trójskłady.

  • Combino – 07.05.2015

    ^^ Dobrze pisze,polać mu ;)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....