TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

PESA zainteresowana przetargiem Metra Warszawskiego
InfoTram.pl - Opublikowano: 21.03.2017 22:21:15 24 komentarze
PESA zainteresowana przetargiem Metra Warszawskiego

Jesteśmy zainteresowani przetargiem Metra Warszawskiego ? powiedział nam wiceprezes PESY Robert Świechowicz.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram.pl w ubiegłym tygodniu warszawski przewoźnik przedstawił, bardzo ogólnie, swoje plany przetargowe. Nie padła chociażby odpowiedź na pytanie czy do postępowania zostaną dopuszczone firmy, które nie mają doświadczenia w budowie wagonów metra. O to trzeba pytać Metro Warszawskie ? krótko stwierdził Robert Świechowicz. Wiceprezes PESY nie ukrywał natomiast, że bydgoska firma, podobnie jak i inni producenci taboru, spotkała się z przedstawicielami Metra Warszawskiego. Spotkania te, jak wyjaśnił Marek Sokołowski z Zarządu Metra, miały na celu ocenę możliwości rynkowych, tak, aby przewoźnik jak najlepiej przygotował się do przetargu. Tyle wiemy oficjalnie. Obie strony zachowują daleko idącą powściągliwość w komentowaniu sytuacji. Nie jest żadną tajemnicą, że PESA pracuje nad własnym projektem pojazdów metra. W kuluarach, tuż po zakończeniu prezentacji, dało słyszeć się głosy, że firmy, które nie mają doświadczenia w budowie metra, w terminach, w których warszawski przewoźnik oczekuje dostaw, mogą nie zdążyć z certyfikowaniem swojego pojazdu. A na to będą dwa lata. PESA jednak broni nie składa i wydaje się być poważnie zainteresowana przetargiem. Czy zostanie dopuszczona? Zobaczymy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Metro Warszawskie
PESA
  • a – 21.03.2017

    Hejty na opóźnienie Pesy w Krakowie za 3...2...1...

  • YburG – 21.03.2017

    Brawo PESA :) Wygramy ten przetarg :(

  • klaus – 22.03.2017

    Ogólnie nie mam nic do Pesy ale niech sobie darują ten przetarg. Slabo im idzie w tramwajach, a to juz dla nich zupelnie nowa dziedzina. Najlepsze sa ich pociagi i niech przy tym zostaną bo zaraz tez zaczną budować autobusy... Co juz tez mi sie obiło o uszy z tej firmy

  • fromex – 22.03.2017

    Solaris "wszedł" w tramwaje, to czas na odpowiedź konkurenta :)Autobus z Pesy..., hmm....A wracając do tematu, choć trochę obok, to przy dużo większym paryskim zamówieniu dla Alstoma, gdzie nikt nawet nie kryje, że to ustawka na ratowanie producenta, przydzielenie grantu Pesie na badania i prototyp jawi się jedynie jako zachęta "czynników oficjalnych" :PZwrócił ktoś uwagę na stonowane wypowiedzi zainteresowanych? Żadnych szczegółów, same "jesteśmy zainteresowani, zobaczymy, rozważymy, konkurencyjność, nowoczesność, bla bla bla". Zupełnie jakby pod stołem "puszczono bąka" i nikt nie chce otworzyć okna by nie wyjść na tego, co smród po okolicy rozpuszcza.Nic, to. Popcorn, fotel i oglądamy. Zapowiada się ciekawie.

  • vavato – 22.03.2017

    Udział Pesy w tym przetargu jest już od dawna zapowiadany i po to przecież budują prototyp, pokazują wizualizację itp. Metro jest właściwie ostatnim punktem w portfolio do zapełnienia, jaki Pesie pozostał, jeśli chodzi o warunki polskie. Wszystko zależy od zapisów przetargu, jeżeli Pesa będzie mogła wystartować to na pewno to zrobi. Osobiście uważam, że mamy już 2017 rok i czas najwyższy, żeby Polacy zbudowali wreszcie pierwsze w historii rodzime wagony metra. A Pesa ma odpowiednie zaplecze finansowo-ludzkie, żeby to zrobić.

  • dd – 22.03.2017

    @vavato: i wtedy kolejny raz wstaniemy z kolan. Moim zdaniem nie sztuką jest mieć wszystko w portfolio ale mieć 2 produkty bardzo dobre. A z tym Pesa ma niestety problem. Chce produkować wszystko i byle jak. Wziąć wszystkie przetargi i dostarczać z opóźnieniami i słabo zmontowane. Niestety, nie tędy droga.

  • Zdenek – 22.03.2017

    Oto kolejny segment rynku którego PESA chce się uczyć na żywym organizmie. Za narodowe pieniądze oczywiście, za granty (z Unią w tle). Zanim ogłoszą przetarg już będzie płacz, że są biedni, że Polacy stracą pracę jeśli nie wygrają, że spadnie PKB Ukrainy jak odeślą spawaczy, że Państwo powinno ich mocniej wspierać, że choćby źle i choćby z dopłatą na kary umowne ale wyprodukują.. NAJTANIEJ (CCC) Jojczenie w obecnej sytuacji jak mi się zdaje jest całkiem skuteczne. Czy jednak ma to cokolwiek wspólnego z poważnym biznesem i rynkiem?

  • Brawo Ja – 22.03.2017

    Oby nie dopuścili Pesy, będę stać tylko między stacjami po prototyp Pesozłomu się popsuje.

  • zibi – 22.03.2017

    Metro budowa wagoników to jest wezwanie ponadprzeciętne,nie ma miejsca na jakość to będzie,należy mieć sprawdzony pojazd na wszelkie możliwe scenariusze.Teraz wracam do tramwajów- krakowiaki zostały wyprodukowane z marszu bez żadnego wagonu testowego dlatego mamy byle jakość i totalną niechęć przewoźnika MPK Kraków do producenta z Bydgoszczy. Jakiekolwiek potkniecie będzie skutkować całkowitą utratą wiarygodności oraz upadłością.Lepsza konsolidacja jak robią to inni.

  • vavato – 22.03.2017

    Po to mamy swój kraj i rodzime zakłady, żeby dać im szanse, a nie futrować zagraniczne koncerny, którym zależy, żeby nie wyrosła im konkurencja. Jak się nie da naszym szansy to co najwyżej będą w przyszłości montowniami. Pesa przynajmniej ma ambicje być czymś więcej, a do tego potrzebne jest doświadczenie na polskim gruncie. Poza tym start w przetargu nie oznacza wygranej.

  • Combino – 22.03.2017

    @zibi: a teraz jeszcze raz i po polsku,bo użyłeś kilku chyba zbyt skomplikowanych dla ciebie słów i nie jestem pewien,czy o takie ich znaczenie ci chodziło. O jakim wezwaniu mówisz,wezwaniu do czego? Chyba że chodziło ci o wYzwanie. I jaka konsolidacja,z kim niby?

  • Nomad – 23.03.2017

    Wszyscy którzy chcą by Pesa wygrała przetarg na składy metra to niech sobie wybudują tunel ibtam jeżdżą bublami Pesy. Bo ja jako pasażer nie chcę stać pomiędzy stacjami, bo znowu skład pesy się popsuł. Przypomnę, że tramwaje na początku miały wysoki wskaźnik awaryjności. Nie godzę się na testy wagonów od Pesy na żywym organiźmie.

  • Władysław matraczak – 23.03.2017

    No i co z tego że ty się nie godzisz. Myślisz że ktoś będzie brał to pod uwagę. Kolejny chłopczyk z pierdolutami.

  • fromex – 23.03.2017

    @Nomad, ale ten wskaźnik, to jakaś oficjalna wiadomość z TW?

  • Nomad – 23.03.2017

    @ładysław matraczak:Bo pasażerowie marzą tylko o tym, by produkt Pesy zepsuł się w godzinach szczytu porannego. Metro przewozi zbyt dużo ludzi by buble z Pesy robiły sobie testy na żywym organizmie jakim są tysiące mieszkańców korzystających z metra!

  • władysław matraczak – 23.03.2017

    Nie wiem czy marzą o szczycie porannym czy popołudniowym. Nie zmienia to faktu, że nie masz żadnego wpływu na wybór dostawcy taboru. co zrobisz? Oflagujesz się?

  • advisor – 24.03.2017

    @władysław matraczakTo proste co zrobi - przestanie korzystać z metra i weźmie samochód. Widzisz w tym jakiś problem?Wszyscy chyba zapomnieli, że komunikacja miejska w jakiejkolwiek formie jest dla ludzi, a nie dla urzędników czy producenta. Każdy jej użytkownik chce wygodnie i szybko dotrzeć każdego dnia do pracy lub by załatwić swoje sprawy. Zniechęcić ludzi awaryjnym taborem jest bardzo łatwo, zachęcić do ponownego korzystania z KM bardzo trudno. A zamawianie prototypów bez uprzedniego przetestowania prawie zawsze źle się kończy.

  • władysław matraczak – 24.03.2017

    I myślisz że ktoś tak na to będzie patrzył? Podziwiam optymizm.

  • advisor – 24.03.2017

    @władysław matraczakOczywiście, że tak - 2 lub 3 spóźnienia spowodowane awariami połączone z opieprzem od szefa i potencjalny pasażer bardzo szybko pomyśli o innym środku lokomocji. A wracając do meritum - gdyby PESA istotnie chciała podejść uczciwie to wysłałaby swój prototyp najpierw na testy, pojeździłby parę miesięcy i tak dopracowany produkt mógłby z powodzeniem startować. No ale tu ujawnia się polska myśl biznesowa w imię której klienta należy maksymalnie orżnąć wciskając mu swój towar jak najmniejszym kosztem. A potem będzie płacz, jacy to wszyscy niedobrzy, sami hejterzy, a my się "staraliśmy". Najbardziej pragmatyczny byłby IMHO zakup kolejnych Inspiro - ze względu na ujednolicenie już istniejącej floty.

  • jatal – 24.03.2017

    @ advisor1. Nikt prz zdrowych zmysłach nie zamieni metra na rower.2. A gdzie przed dostawą do Warszawy jeździł prototyp Inspiro?2. Na razie to widać płacz że zamawiający jest głupi i daje się orżnąć mimo że jeszcze nie podjął żadnych decyzji.usi byc straszne życie Straszne Warszawiaków tak prosto okantowaćgłupich ma

  • advisor – 25.03.2017

    @jatal1) Mam trochę znajomych, którzy z KM i samochodów przesiedli się na rower i zmianę sobie bardzo chwalą. 2) Inspiro to rozwinięcie serii wagonów m.in. dla Wiednia i Norymbergi, to nie jest konstrukcja robiona od zera.3) Na razie to jest strach, że pewien jedyny słuszny producent może dostać szlaban na udział w przetargu ;)

  • Combino – 25.03.2017

    @advisor:"A wracając do meritum - gdyby PESA istotnie chciała podejść uczciwie to wysłałaby swój prototyp najpierw na testy, pojeździłby parę miesięcy i tak dopracowany produkt mógłby z powodzeniem startować. No ale tu ujawnia się polska myśl biznesowa w imię której klienta należy maksymalnie orżnąć wciskając mu swój towar jak najmniejszym kosztem."Bardzo perfidne jest to co napisałeś i doskonale wiesz z jakiego względu: Pesa bardzo chętnie by zrobiła to co opisałeś (przecież kasę na prototyp dostała jeszcze PRZED ogłoszeniem przetargu MW,co oznacza że sam wniosek był złożony jeszcze kawał czasu wcześniej),ale sęk w tym że obaj wiemy iż w momencie przetestowania tego prototypu będzie już po ptakach i to po ptakach praktycznie na całą obecną perspektywę (jak nie na dłużej); niestety,nic mi nie wiadomo żeby MW planowało coś ogłaszać w 2019 czy 2020 i na 99% Ty raczej też nie posiadasz takich informacji. A ponieważ nasz kulawy ekonomicznie kraj jest bardzo mocno uzależniony od eurokasy,więc nie ma co liczyć na tak zdrowe podejście jak w Berlinie; przypomnę: zwycięzca przetargu,czyli Stadler, FIRMA TOTALNIE NA TAMTEN CZAS ZIELONA W PRODUKCJI POJAZDÓW METRA, miała najpierw przysłać dwa prototypy do OIDP półrocznych testów i DOPIERO JAK TE TESTY WYPADŁY POZYTYWNIE,to następował kontrakt na serię produkcyjną. Tylko tu masz uczciwą grę z obu stron,a w Warszawie oczekujesz szachrów-machrów z dopuszczeniem rodem iście z Krakowa ;) "1) Mam trochę znajomych, którzy z KM i samochodów przesiedli się na rower i zmianę sobie bardzo chwalą. 2) Inspiro to rozwinięcie serii wagonów m.in. dla Wiednia i Norymbergi, to nie jest konstrukcja robiona od zera. 3) Na razie to jest strach, że pewien jedyny słuszny producent może dostać szlaban na udział w przetargu ;)"1) Trochę znajomych to nie znaczy większość albo nawet chociaż 1/4 ogółu potencjalnych pasażerów. Ja sam w czasach studenckich poruszałem się - oprócz zbiorkomu - głównie rowerem,ale teraz - zwłaszcza widząc postawę rowerzystów - jestem nastawiony dość niechętnie do tej formy transportu. Poza tym u nas niemal przez pół roku trzeba być niezłym desperatem by korzystać z roweru jako regularnego środka transportu ;)2) Co do tego "rozwinięcia",to też widzę że podchodzisz do tematu wybiórczo,gdyż u jednego producenta "rozwinięcie wcześniejszej serii" ma gwarantować niby niezawodność,a u innego "rodzić ryzyko problemów". Niestety,tak się składa że to "rozwinięcie" w Warszawie nie uniknęło chorób wieku dziecięcego ;)3) Może dostać,może nie dostać; dowiemy się dopiero kiedy MW to rozstrzygnie

  • jatal – 26.03.2017

    @ advisor1) A ja nie znam ani jednej osoby która specjalnie kupiła sobie rower żeby przestać korzystać z KM.2) O ile pamiętam wprowadzenie do oferty Inspiro reklamowano jako zupełnie nową jakość, ale nawet jeśli uważasz swoje, to powinieneś zauważyć że skoro doświadczenie nie oznacza eliminacji kłopotów np. z wózkami to nie warto przykładać do niego zbyt dużej wagi.3) Jeśli jest jakiś strach to i w komentarzach pod tym artykułem powinien on być, a tymczasem odezwali się bojący zupełnie czegoś innego.

  • Antek – 29.03.2017

    Znowu ten combino i jatal, płacą wam za te powalono-nawiedzone teksty? Tylko śmiecicie, nie da się tych waszych bzdetów czytać.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....