TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

PESA zainteresowana podpisaniem umowy z Krakowem
InfoTram.pl - Opublikowano: 24.10.2017 14:41:27 75 komentarzy
PESA zainteresowana podpisaniem umowy z Krakowem

PESA potwierdza zainteresowanie podpisaniem umowy na dostawę tramwajów z MPK Kraków – poinformował nas szef PR bydgoskiego producenta Maciej Grześkowiak.

I dodał, że spółka proceduje uzyskanie dokumentów wymaganych przez zamawiającego. Wezwanie wykonawcy do podpisania umowy to standardowa czynność wynikająca wprost z przepisów PZP i to, że takie wezwanie otrzymaliśmy nie powinno dziwić. Pewnym zaskoczeniem może być forma przekazania informacji mediom, bo z taką sytuacją spotykamy się po raz pierwszy – stwierdził Maciej Grześkowiak.

Przypomnijmy, że informacja o wezwaniu PESY do podpisania umowy pojawiała się na stronie internetowej MPK oraz na Facebooku.

Całe oświadczenie spółki znajdziecie w poniższym linku.

Tymczasem warto zauważyć, ze skoro obie strony deklarują zainteresowanie podpisaniem umowy, to droga wydaje się otwarta. Przypomnijmy, że umowa ramowa obejmuje 50 tramwajów, zamówienie podstawowe zaś 35 wagonów.


WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
MPK Kraków
umowa
  • max – 24.10.2017

    Za wyroki KIO za sądy MPK Kraków zniszczy Pese odbiorami tramwajów wojna trwa

  • Pes – 24.10.2017

    Najpierw muszą znaleźć kasę...

  • MK – 24.10.2017

    Łaski nie robią.

  • boban – 24.10.2017

    Pesa teraz jest za słaba by dalej wojować z MPK , a odbiorca "poczuł krew"

  • XWJ – 24.10.2017

    Pesa dziwnym trafem najważniejszą część wezwania pominęła, co oznacza tylko jedno: Chęci są, ale nie mają zamiaru wpłacać kasy na wadium. Pesie w Krakowie mówimy stanowcze: "pa, pa".

  • krako – 24.10.2017

    Byłaby to katastrofa i zmarnowane pieniądze MPK Kraków .

  • YbG – 24.10.2017

    tak tak krakowianie będą jeździli nowymi krakowiakami II najlepszymi tramwajami na świecie

  • Adam – 24.10.2017

    Nikt nie da Pesie 130 mln w ciągu tygodnia.

  • OBSERWATOR 2 – 24.10.2017

    A Pan Grzeskowiak to nie pamieta jak powiadamial MPK za posrednictwem mediow o nie przedluzeniu wadium ? A moze to nie pamiec , a zwykla bezczelnosc .

  • max – 24.10.2017

    Zagrywka MPK wie że decyzji od zamówień publicznych że MPK ma wybrać , gdyby teraz wybrało SS to Pesa by się odwołała i grała na czas , dlatego zagrała ostro podpisuje z Pesą ale dajcie kase i gwarancje

  • pes – 24.10.2017

    Ile obecnie krakowiaków wyjeżdża dziennie na linie.......Kiedyś na stronach krakowskich miłośników komunikacji była mowa o max. 28 / 36 .......Coś może przybyło, ubyło ???

  • XWJ – 24.10.2017

    Nie wiele się zmieniło: Góra 29/36 wozów na mieście.

  • zibi – 24.10.2017

    Proszę przeczytać lokalną Bydgoską prasę wydania internetowe o stanie Pesy,prawda jest okrutna bez milionowych pożyczek jest po Pesie i dziwię się iż nowy zarząd działa po staremu czyli idzie po bandzie zamiast układać się z klientami.Przykład jak się to robi dał Newag i Siemens z metrem. Opóźniać wszystko co się da to jest metodą krótkowzroczną skazaną na porażkę opinia idzie w świat na długie lata .

  • adrian – 24.10.2017

    Wiecie że gdyby nie zawistność Pesy już od pół roku Kraków miałby podpisaną umowe z SS na tramwaje

  • Combino – 24.10.2017

    Zibi,przestań już bredzić,bo piszesz jak naćpany. Przypomnij sobie kiedy było składanie ofert. A PESA może nie chce dać wadium,bo krakowskie centusie prawdopodobnie z miejsca ukradlyby te 6 baniek brakujących im do nienależnej (po wyrokach KIO i sądu mogą przecież zapomnieć o maksymalnej karze w kwocie 26 baniek) kary.

  • Obserwator 2 – 24.10.2017

    Combino ,to TY przestan bredzić. Poczytaj Puls Biznesu a dowiesz się prawdy o twojej ukochanej Pesie i jej beszczelnych właścicielach, oraz pomocy organizowanej przez rząd.

  • jurekts – 24.10.2017

    @Combino -Dobrze niech nie daje , sama się wyeliminuje 2.listopada

  • jakocy – 24.10.2017

    Pesa powinna skoncentrować się na Łodzi , Częstochowie.Gdańsku jest teraz za biedna by prowadzić dalej "wojenke" z Krakowem

  • bodo – 24.10.2017

    [komentarz usunięty, powód: regulamin]

  • advisor – 24.10.2017

    @CombinoA co kogokolwiek obchodzi, że PESA nie chce dać wadium? Łaskę komuś robią? Cwaniaczki bydgoskie się znalazły, myślały, że cały świat będzie tańczył, jak im zagrają - ot niespodzianka. Było uczciwie wykonać poprzedni przetarg. PESA jest trupem - odpuściła metro warszawskie (chyba każdy widział, jak jeszcze Zaboklicki palił się do wejścia na rynek metra, gotowy projekt mieli, nawet dofinansowanie), umowa z Gdańskiem (miastem wybitnie "pesjańskim") tkwi w martwym punkcie, Linki również stoją, a DB zedrze z nich pasy, jeśli nastąpi zerwanie kontraktu z winy wykonawcy. Inwestora nie ma, kredytowanie wisi na włosku, a niedozwolona pomoc publiczna to z automatu wyrok śmierci na Linki. PESA dzięki chciwości poprzedniego kierownictwa i własnym złym decyzjom jest na skraju bankructwa. Pogódź się z tym, twoje szczekanie nic nie da. Paradoksalnie kontrolowane bankructwo pozwoliłoby na uratowanie części zakładu oraz utrzymanie serwisu i działu projektowego - przejęłaby je nowa spółka. Ale to i tak już tylko ograniczanie strat. Pytanie, czy w PESIE chcą, by "orkiestra grała do końca", czy podejmą trudną, ale jedyną decyzję, by cokolwiek ocalić.

  • albert – 24.10.2017

    Ratuje ich fabryka na Ukrainie

  • wawa – 24.10.2017

    Dziwne MPK Kraków a Pesa się nienawidzą i mają ze sobą robić interesy ?

  • jatal – 24.10.2017

    @ advisorChyba wyraźnie widać że skoro nawet MPK nie obchodzi brak wadium, tylko dalej prowadzi procedurę to... wpłata wadium jak najbardziej świadczy że byłaby ze strony Pesy łaską. :D

  • mechanik – 24.10.2017

    padłem

  • Qba – 24.10.2017

    @jatal - wadium to pikś przy 130 mln na zabezpieczenie umowy, bo jest duże ryzyko że nie zrealizuje jej w terminie.

  • szachista – 24.10.2017

    Pesa dostała od Mpk - szach-mat

  • jatal – 25.10.2017

    @ QbaA czy to ja pisałem że wadium to coś poważnego?(Poza tym te 30 mln może się zawierać w 100.)Może jest ryzyko, a może nie. Nie mam wiedzy w tej kwestii.W każdym razie pewne jest że to Pesa nadal rozdaje karty, bo to MPK wzywa ją do umowy mimo braku wadium i pogłosek o jej złej sytuacji.A wytłumaczenia takiego postępowania są dwa: albo MPK nie ma innego wyjścia niż działać pod dyktando Pesy albo ma inne wyjście ale nie korzysta z możliwości jej wykluczenia co w sumie oznacza że... chce Pesę.

  • mouset – 25.10.2017

    MPK chce Pese , chyba zgnębić i wykończyć .MPK chce od roku się jej pozbyć tylko nie wie jak bo ta uczepiła się jak wsza

  • jatal – 25.10.2017

    @ mousetW takim razie witam zwolenika pierwszej możliwości że MPK nadal tańczy jak Pesa mu gra.

  • Trainguru – 25.10.2017

    Pesa nie ma juz zdolnosci kredytowej wiec nikt im nie da zabezpieczenia. Sa limity i konoec i wydaje sie ze nawet jesli wezma krakow to nic innego nie beda mogli podpisac bo skonczy sie im limit kredytowy. Dlatego zarzad zabiega o kilkaset mln wsparcia od rzadu zeby moc w ogole podpisywać kontrakty. To bledne kolo bo gdyby mieli kontrakty mieliby zyski i wieksza zdolnosc kredytowa....

  • Brad – 25.10.2017

    Szkoda, że jednak PESA.Mam nadzieję, że MPK ich porządnie przetarza i swoje na nich zarobią.

  • MTram – 25.10.2017

    umowa ramowa to nie opcja.

  • advisor – 25.10.2017

    @jatalPrzyszły wytyczne z Bydgoszczy kłamco?Już Ci powiedziałem, że zabezpieczenie jest przewidziane w umowie i musi być wpłacone. I nie może się zawierać w zdolności finansowej firmy, 100 milionów to i tak mało w kontekście wykonania 35 pojazdów.MPK świetnie to rozegrało - PESA musi wykazać, że ma płynność finansową (a jej nie ma), co z automatu zamyka drogę do jakichkolwiek odwołań przy podpisaniu umowy z innym producentem. Szach i mat, koniec partii. Skończ ćpać, PESA jest zerem, a tobie zostało co najwyżej poszczekać według wytycznych licząc, że ktokolwiek w to jeszcze uwierzy. Razem zresztą z drugim pesowskim frustratem z nickiem od pewnego tramwaju Siemensa, który spamuje chyba wszystkie fora jakie istnieją swoimi "mądrościami". A, i pozdrów wydział PR!

  • MKM – 25.10.2017

    Pesa... straciła gwarancje bankowe... bo...?Trzeba się zastanowić... każdy bank wymaga od klienta aby zarabiał bo bank też na tym zarabia, a jeżeli tylko owy bank stwierdzi, że nóżka może się podwinąć... wtedy ni z Pietruchy próbuje egzekwować należności... wiem bo u mnie w firmie jest tak samo. Nie ma z ich strony pomocy liczy się tylko kasa!!!Jeżeli tak ma funkcjonować biznes kredytowy w Polsce, to pytam się gdzie jest ten rząd, który chwali się na lewo i prawo jak to dobrze.Pesa zrobiła błąd... teraz trzeba się podnieść... pomyśleć, naprawić.Ktoś tu pisał, że Pesa nie bije się w pierś.... a więc zgodnie z tym co napisano Województwo Lubuskie dostanie da nowe Linki w ramach ugody. Więc nie gadajcie głupot.... że nic nie robi....U nas jeżdżą Twisty i nikt na nie nie narzeka... a jak słyszę krakusów że Krakowiak jest taki i owaki... to się mogę tylko troche pośmiać... zamówiliście tak długi tramwaj, że na zwrotnicach i krzyżakach jedzie 5 km/h to tak jest, że musi się wlec.... Więcej optymizmu, bo jak Niemiec wykupi Pesę.... to zaraz się odezwą, że gospodarkę wyprzedają.... U nas nic nie jest dobre? Jest tylko trzeba w to uwierzyć.... Więcej pozytywów...

  • mechanik – 25.10.2017

    Limity kredytowe, hmm.. Jatalowanie nie ma sensu. koło nie jest kwadratowe, jeżeli firma dopiero co powiadomiła PUM o tym, ze nie dostarczy wymaganych pociągów w terminie i dostarczy je później, a w zasadzie w tym roku jeden. A skoro jeden, to testowanie trakcji wielokrotnej odpada, więc... Kary lecą. Kolejne.

  • Henk – 25.10.2017

    Mam nadzieję ze jak PESA upadnie, to po sobie zostawią tylko zgliszcza i nie pozwolą by niemieckie łapy to zajęły. Swoją drogą Pesa na krawędzi, Newag mimo zamówień nadal pod kreską, a perspektywy na nowe zamówienia brak, Solaris Tram już przejęty.. Z prężnego wschodzącego tygrysa przemysłu szynowego niedługo zostanie mam ledwo FPS i Modertrans.

  • Qba – 25.10.2017

    @MKM - bo ma do zapłaty kary za zawalone umowy.Rząd nic nie zrobi bo Pesa to prywatna firma.Czy Lubuskie dostanie te 2 Linki to się okaże za 2 lata. Jeśli Pesa w tym czasie zbankrutuje to nic nie dostanie.W Twistach pękają ramy.

  • Qba – 25.10.2017

    @Jamał - to MPK rozdaje karty i chce wykazać, że miało racją wykluczając wcześniej Pesę z przetargu.

  • Qba – 25.10.2017

    @advisor - co więcej MPK chce wykazać, że miało wcześniej rację chcąc wykluczyć Pesę na początku przetargu. Teraz wykluczy już skutecznie nie tylko z tego ale wszystkich przyszłych przetargów na 3 lata.

  • P wawa – 25.10.2017

    Ja tam kibicuję Pesie bo MPK działało wbrew prawu. W przetargu nie może mieć znaczenia kto kogo lubi. Poprzedni przetarg, jeśli coś było nie ok, powinni załatwić na drodze przewidzianej przez prawo. A tak wygląda na to, że byli dogadali z kimś innym a PESA zepsuła deal więc się mszczą.

  • . – 25.10.2017

    MPK działało wbrew prawu !??! Hahaha

  • Obserwator z CG – 25.10.2017

    A tymczasem dziś najprawdopodobniej wyjedzie kolejna Pesa do Kijowa.

  • P wawa – 25.10.2017

    Co do stanu Pesy to podejrzewam, że główną przyczyną jest zbyt duża paleta produktów przez co zwrot z inwestycji w daną konstrukcję jest mniejszy.

  • dfg – 25.10.2017

    @CG A co to już kogo obchodzi?

  • adrian – 25.10.2017

    @GC - Przemalowana moskiewska

  • P wawa – 25.10.2017

    Ile mln PLN dostaną za każdą dostarczoną?

  • jatal – 25.10.2017

    @ advisorPodsumujmy. Wiem już że:na technice się nie znasz;na prawie się nie znasz;na ekonomii i bankowości się nie znasz;na kulturze również,więc wyjaśnij jeszcze tylko... dlaczego tak trzęsiesz portkami skoro uważasz że wszystko jest świetnie rozegrane i pod pełną kontrolą MPK?@ QbaKilka dni temu ktoś ci już tu proponował zebyś zamiast pisać najpierw poznał np PZP.No i miał rację.MPK nie ma żadnej mocy wykluczyć Pesę ani z tego przetargu, ani z innych, ani tym bardziej na kolejne 3 lata.Za to Pesa po prawie rocznym "szachowaniu" MPK ma możliwość zrezygnowania z tego przetargu i to zupełnie bez poniesienia jakichkolwiek konsekwencji.

  • Brad – 25.10.2017

    Jatal ale my wiemy że jesteś propesowski i piszesz te niewiarygodnie głupie i do bólu jałowe komentarze. Dostarczasz tylko wątpliwej jakości rozrywki. Te wypociny są bez sensu to raz, a dwa sprawy nie za tydzień już nie będzie.

  • advisor – 25.10.2017

    @jatalA wyjaśnij mi, dlaczego z uporem maniaka wtrącasz wszędzie swoje 3 grosze zwyczajnie kłamiąc w żywe oczy? Oszukujesz ludzi i to jest wystarczający powód, by Ci to wypominać. Za każdym razem tworzysz swoje wypociny, dziwnym trafem zawsze pod artykułami o PESIE. I za każdym razem okazuje się dokładnie odwrotnie, niż piszesz. Strasznie się zarzekałeś, jakie to MPK jest złe a jaka PESA dobra. To gdzie jest podpisana umowa? MPK ukradło prezesowi sprzed nosa? Przecież jest na tacy i czeka na podpis. Od ponad miesiąca. Więc w czym problem? Długopis w dłoń!Jak widzę nerwy Ci już puszczają. No ale popisz sobie. Tak jak Brad napisał, jeszcze tydzień i będzie po sprawie. Specjalnie będę czekał, co wtedy powiesz. Ja mam czas.

  • green – 25.10.2017

    Nie tydzień /jatal/karze czekać do 10 XI

  • kolejFAN – 25.10.2017

    centusie, a co z tym odbiorem przechodzonego taboru z bukaresztu lub gorzowa ?

  • Qba – 25.10.2017

    @Green - do 2 listopada mają poświadczyć posiadanie zdolności finansowej

  • Qba – 25.10.2017

    @jatal - art. 24 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP

  • Qba – 25.10.2017

    @P wawa - art. 24 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp.Zapłatę za Foxtroty dla Kijowa mają dostać dopiero po odbiorach, najwcześniej 20 grudnia.

  • Locutus – 25.10.2017

    @ Jatal - z całym szacunkiem, ale twierdzenie, że Pesa rozdaje karty jest mocno naciągane. MPK zażądało natychmiastowej niemal wpłaty na fundusz zabezpieczający kontrakt trzydziestu baniek plus potwierdzenia zdolności kredytowej do stu baniek, bo wie, że w obecnej sytuacji finansowej Pesy żaden bank przy zdrowych zmysłach im takich pieniędzy nie da. Zagranie o tyle piękne, że Pesa wyleci w białych rękawiczkach za niespełnianie warunków zamówienia i nie będzie miała podstaw by się odwoływać. Gdyby MPK po prostu podpisało umowę z SS, co w sumie mogli zrobić, to Pesa by się na pewno rzucała i przeciągała procedury... A tak - nie ma rączek, nie ma ciasteczka i po sprawie.

  • YbG – 25.10.2017

    Ciasteczko jest juz nasze. ..hyhyhyhyhy krakusiki

  • jatal – 26.10.2017

    @ P wawaPrawie 5. @ QbaJeśli przywołujesz ten przepis to zapewne łatwo podasz jakie Pesa: "złożyła nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania"? @ LocutusTo pójdź do kogoś z rodziny którego zdanie sobie cenisz i zapytaj go czy: osobę która wbrew chęciom konduktora jedzie gdy chce, opuszcza pociąg gdy chce i za przejazd nie musi nic płacić, uznaje za stawiającą warunki konduktorowi czy wykonującą jego polecenia. Pochwal się potem co odpowiedziała. Żądanie dokumentów i wpłaty gwarancji wynika z SIWZ oraz PZP i nie jest żadnym specjalnym postępowaniem akurat tylko w stosunku do Pesy. Jeśli dobrze pamiętam to jest na to 10 dni i dostaje je każdy oferent przed podpisaniem umowy. Jak łatwo obliczyć żaden z oferentów nie ma już aktualnych poświadczeń bo składali je w ubiegłym roku. Jeśli Pesa odmówi podpisania umowy takie same warunki (ale z większą kwotą gwarancji dostosowaną do ceny oferty) dostanie do wypełnienia kolejny oferent w rankingu. Dlaczego nie 100+30 mln wyjaśniłem w równoległym wątku. Moim zdaniem MPK miało pełne prawo do wyboru kolejnej oferty i Pesie nie pomogłoby żadne odwołanie. Nawet gdyby wniosła odwołanie, to opóźnienie byłoby symboliczne w stosunku do już straconego przez MPK czasu. Warunki przetargu gwarantują kolejnemu oferentowi nie pogorszenie warunków startu, a w pilną nagłą potrzebę szybkiego podpisania umowy nie wierzę. Za to dzięki wykluczeniu MPK miałoby gwarancję pozbycia się Pesy, a tymczasem... daje jej szansę na realizację kontraktu. Po tylu staraniach wykluczenia jest to niewytłumaczalne niczym zostawienie otwartej furtki do kurnika licząc że może lis sam nie wejdzie. Jeśli konkurencja jest gotowa przejąć kontrakt i jest przez MPK oczekiwana, to takie działanie MPK jest przynajmniej małoprofesjonalne. No ale co się dziwić? Gdy tyle czasu ten przetarg był prowadzony małoprofesjonalnie to czemu jego koniec miałby być inny?

  • Locutus – 26.10.2017

    Chyba mnie przekonałeś

  • mechanik – 26.10.2017

    Mnie też, ale do tego co pisał advisor. Święta prawda.

  • mechanik – 26.10.2017

    jatalDzięki swojemu ruchowi MPK po prostu odcina Pesie możliwość dalszego szachowania krakowskiego przewoźnika. Bardzo dobry ruch, a medialne nagłośnienie - w końcu, brawo.Nie bełkocz...

  • Mechamik – 26.10.2017

    Powiedział największy bełkot świata

  • mechanik – 26.10.2017

    Proszę, od razu na posterunku. Używaj sobie do woli, tylko to ci zostało. Żałosne.

  • mechamik – 26.10.2017

    I tak więcej niż ci

  • NH4 – 26.10.2017

    Jest info, że Pesa wzięła kredyt, więc kolejne Krakowiaki coraz bliżej :)

  • ech.. – 26.10.2017

    NH4 czy zdajesz sobie sprawę jakie pieniądze potrzebuje Pesa aby zrealizować to co teraz już produkuje, łącznie z hecą z Linkami?

  • n2m – 26.10.2017

    Pesę uratuje nie 200-400 mln tylko niestety 1,5 mld PLN.Scenariuszy jest kilka, kilkaset milionów to tylko taka tymczasowa kroplóweczka.Bez inwestora branżowego i wzmocnionej kontroli banków niestety się nie obejdzie.Potrzebna jest też współpraca właścicieli, nie tylko zarządu.

  • NCi – 26.10.2017

    @n2mTo właśnie napisałem pod zmanipulowaną informacją w InfoRail. Moderator działa szybko. usunął cały komentarz. Spodziewam się tego samego i tu.

  • n2m – 26.10.2017

    Może nie, bo to prawda.No chyba, że prawda jest niewygodna.

  • zibi – 26.10.2017

    Nowe wieści z Pulsu Biznesu Pesa dostaje kroplówkę200 milionów zł od PKO z najlepszym i interesem banków komercyjnych które maja gwarantowany zysk od Pesy lub PKO .Inna ciekawa możliwość- Pesa dąży do fuzji z FPS Skarbu Państwa.

  • krakus – 26.10.2017

    SS potwierdziła ważność oferty ale tylko do połowy listopada

  • YbG – 26.10.2017

    Konieczek szykuj sie na straty....hyhyhyhyhy solaris moze zapomniec o krakowie hyhyhyhy

  • niezależnx – 26.10.2017

    Pesa ma kłopoty a uczepiła się tego przetargu dla Krakowa , przecież MPK ją zniszczy odbiorami przecież jak coś nie chcesz to będziesz "cudował" nawet bez racji. Po co Pesie ten cyrk taka zawzięta ,,.?

  • adrian – 26.10.2017

    @niezależny - 100% popieram

  • p wawa – 27.10.2017

    Skoro banki dały kasę to decyzja co do Krakowa już jest podjęta. Niedlugo się pewnie dowiemy jaka.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....