TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

PESA z umową na Twisty w Gorzowie
InfoTra.pl - Opublikowano: 22.09.2017 14:38:19 31 komentarzy
PESA z umową na Twisty w Gorzowie Fot. Łukasz Kulczyński

Miejski Zakład Komunikacyjny w Gorzowie Wlkp. zamówił w PESA Bydgoszcz 14 niskopodłogowych, trójczłonowych, jeżdżących w dwóch kierunkach - nowoczesnych tramwajów o nazwie Twist. Pierwszy dotrze do Gorzowa w październiku przyszłego roku.

Umowę w tej sprawie w piątek w Gorzowie, w obecności prezydenta Jacka Wójcickiego, podpisali: prezes MZK Roman Maksymiak i Robert Szot, dyrektor Marketingu Lekkich Pojazdów Szynowych Pesa Bydgoszcz S.A​.

Inwestycja ma ogromne znaczenie dla gorzowian; fundamentalnie zmieni jakość komunikacji publicznej. - Przesiądziemy się z pojazdów muzealnych do nowych, nowoczesnych tramwajów, których producent jest znany w całej Europie – podkreślił prezydent Wójcicki.

- To dla nas bardzo ważny dzień, a nawet tydzień w historii firmy. Wczoraj przekazaliśmy kolejny pojazd z rodziny Swing dla Bydgoszczy – dokładnie 500-tny tramwaj na rynku polskim, a dziś po raz pierwszy wiążemy się umową z MZK w Gorzowie Wielkopolskim – powiedział Robert Szot, dyrektor Marketingu Lekkich Pojazdów Szynowych Pesa Bydgoszcz S.A​.

- Miasto postawiło na unowocześnianie taboru i to od razu dwukierunkowymi tramwajami spełniającymi - tak w zakresie bezpieczeństwa, designu, jak i przyjaznych dla pasażerów i obsługi systemów – najwyższe europejskie standardy. Wiem, że Gorzów Wlkp. inwestuje też w infrastrukturę, a więc to wręcz przełom w historii tutejszej komunikacji miejskiej. Dziękując za okazanie nam zaufania, cieszę się, że właśnie PESA będzie miała swój udział w realizacji tak ważnego projektu – dodał dyrektor Szot.

Jaki będzie gorzowski Twist?

Będący przedmiotem umowy tramwaj Twist PESA zaprojektowała z myślą o Gorzowie Wielkopolskim. Design pojazdu połączy w sobie nowoczesność z klasycznymi wzorcami. Tramwaj będzie w 100% niskopodłogowy, przyjazny dla osób starszych, niepełnosprawnych i poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wygodny wjazd, także wózkiem dziecięcym umożliwi rampa dla inwalidów.

Komfort we wnętrzu zapewni klimatyzacja, zarówno w kabinie motorniczego, jak i w przedziale pasażerskim. Tramwaj, dzięki jednoprzestrzennej budowie połączy przestronność wnętrze z wygodą podróżowania, dając poczucie bezpieczeństwa, nad czym dodatkowo czuwa system monitoringu. Wyposażony będzie w nowoczesne systemy informacji pasażerskiej oraz automat do sprzedaży biletów i system zliczania pasażerów.

Zastosowane falowniki trakcyjne umożliwiają rekuperację energii podczas hamowania i jej zwrot do sieci, w znacznym stopniu przyczyniając się do obniżenia kosztów eksploatacyjnych. Dodatkowym udogodnieniem dla pasażerów będzie dostępność sieci Wi-fi oraz gniazda ładowarek USB. Tramwaj wyposażony zostanie również w nowoczesną diagnostykę on-line, pozwalającą monitorować jego stan zdalnie.

Każdy tramwaj będzie miał 48 miejsc siedzących i 122 stojące oraz dwa miejsca dla osób niepełnosprawnych. Jego maksymalna prędkość to 70 km/h.

Cena jednego tramwaju wynosi 7,7 mln zł, łączna wartość dostawy to 93 567 920 zł, co po doliczeniu podatku VAT daje kwotę 115 088 541 zł.

Dzięki tej inwestycji zmniejszymy negatywny wpływ transportu na środowisko naturalne; będą niższe emisje zanieczyszczeń powietrza, hałasu i drgań. Mniejsze będzie zużycie energii elektrycznej. Zmniejszy się zatłoczenie motoryzacyjne w mieście, poprawi bezpieczeństwo użytkowników ruchu drogowego – uważa prezes MZK Roman Maksymiak.

Prezentację gorzowskiego tramwaju Twist PESA ​można zobaczyć TUTAJ

Obecnie w Gorzowie jeździ 18 tramwajów, których średnia wieku to prawie 50 lat; 13 tramwajów zostało wyprodukowanych w 1966 roku, a pięć w 1970. Ich przebieg to prawie dwa miliony kilometrów. Po przeprowadzonej w ubiegłym roku ocenie technicznej pięć wagonów pójdzie do kasacji, pozostałe będą stanowić rezerwę dla nowych pojazdów z PESA.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Gorzów Wlkp.
PESA
Twist
  • kubex – 22.09.2017

    Pasuje malowanie do tego wozu.

  • pl – 22.09.2017

    Fajny. Jakby podobny do NGT6

  • Mickey – 22.09.2017

    Nadchodzi wiekopomna chwila dla Gorzowa, w końcu cywilizacja dotrze i do nas. A wizualizacje bardzo obiecujące, podobają mi się.

  • #E – 22.09.2017

    wizualizacje zawsze takie są :D

  • kolejFAN – 22.09.2017

    bravo pesa

  • okl – 22.09.2017

    Jeśli to co jest na wizualizacji "dotrwa" do wersji produkcyjnej, to będzie naprawdę nieźle! Widzę, że krakowskie ledy w poręczach teraz i Gorzowie? ;)

  • YbG – 22.09.2017

    Widzicie jak sie robi tramwaje? To patrzcie. A nie jakis pazdziez z MT

  • peter – 22.09.2017

    Brawo Gorzów! Brawo Pesa!!! Jeżeli pojazdy będą równie niezawodne w eksploatacji jak piękne - to tylko pogratulować :-)

  • n2m – 22.09.2017

    Rewelacja, aż dech zapiera !

  • Szamo – 22.09.2017

    Jaka zmiana.brawo gorzow.a nie tak dawno byla mowa o likwidacji tramwajow.jeszcze raz brawo

  • wujek Fester – 22.09.2017

    Super. Dla mnie stylistycznie bez zarzutu, mniejsza ilość obłości zdecydowanie wyszła Twistowi na korzyść, jakby taki bardziej elegancki.

  • Nocnik – 22.09.2017

    mam wrażenie że oni nie mają koncepcji na te tramwaj. coś namalowali i tyle

  • max – 22.09.2017

    Całkiem jak NGT6

  • Greg – 23.09.2017

    14 nowych 13 starych 50 latków. Czyli połowa wyjeżdżających na ulice będzie niskopodłogowa. Z czego tu się cieszyć ?

  • Xxx – 23.09.2017

    Nowe tramwaje ok ale to i tak tylko połowa taboru. Porażką Gorzowa było to że nie powalczyli o składy N8C z Gdańskiem które mogłyby jeszcze długo pojeździć. Była taka opcja ale zrezygnowali. Gdańsk jest z nich zadowolony.

  • PR – 23.09.2017

    Paskudny ma ten tramwaj przód taki koński. A że to połowa taboru? No ale id czegoś trzeba zacząć. Myślę ze za 5-8 lat Gorzów wymieni cały tabor. Wtedy będzie można powiedzieć że park tabory(autobusy,tramwaje) ma nowoczesne.

  • D – 24.09.2017

    Gdańsk niedługo będzie sprzedawał pierwsze N8C. Tak więc Gorzów będzie miał jeszcze szansę je kupić.Po drugie Gdańsk nie kupił wszystkiego z Kassel. Zostało tam 6 sztuk najmłodszych wagonów. Kassel jest miastem partnerskim Gorzowa, więc gdyby tylko chcieli, to by załatwili.

  • Łowca – 24.09.2017

    No jest miastem partnerskim,ale ostatnio woleli pójść na zakupy do Amsterdamu i zakupić składy z muzeum...

  • neptun – 24.09.2017

    Gdańsk sprzedaje N8C ? niech najpierw skasują 105-ki

  • Kwiat paproci – 24.09.2017

    Ciekawe co w tym modelu będzie nie halo. Popęka. Przecieknie. Może będzie nieposkręcany? Made in pesa.

  • AXC – 24.09.2017

    @Greg @Xxx 14 jest pewnych a jeszcze jest 6 w opcji,które miasto będzie chciało zrealizować.Helmuty będą stanowić głównie rezerwę i póki nie powstanie trasa na Górczyn zdecydowanie więcej niż połowa kursów może być wykonywana Pesami.Po 2020 z nowego budżetu,gdy już niemal cała sieć będzie przebudowana to zakup kilku pojazdów do wymiany Helmutow oraz budowa na Górczyn to będzie drobiazg i niewielki wydatek.I tak największy skok jakościowy będzie za rok-dwa lata.

  • Fenix – 24.09.2017

    Na Walczaka przetarg unieważniony.Na Sikorskiego też są problemy z wybraniem wykonawcy budowy deptaka i przebudowy torowiska praktycznie całej tej ulicy.Bez remontu tych 2 ulic żaden niskopodłogowiec nie wyjedzie na trasy.Tak to jest jak chce się po taniemu zrobić.Także za rok czy 2 lata żadnego skoku jakościowego nie będzie.Na warunki Gorzowskie to będzie 5-6 lat.Cyrki to dopiero będą jak zaczną budować prawie 3,5 km trasę na Górczyn,tam to z 10 lat potrwa...

  • Piast – 25.09.2017

    Na wizualizacjach prezentuje się świetnie.

  • dren – 25.09.2017

    Takie barwy będzie miał teraz Gorzów ?

  • Marek – 25.09.2017

    Prawdopodobnie takie będą barwy,bo ostatnio w takim malowaniu zakupiono autobusy

  • bober – 26.09.2017

    105 maja się dobrze w Gdańsku,Gorzów będzie jeszcze płakał za nimi bo sprzedają je.

  • Patka – 26.09.2017

    105 nigdzie nie mają się dobrze i czas już minął.

  • maciej12991 – 26.09.2017

    Co to jest 105?

  • Bimbaj – 27.09.2017

    Takie cuś na torach

  • Taka s(z)koda! – 28.09.2017

    Żałoba w Krakowie.Pesa zrezygnowała z dostaw swoich wspaniałych wagonów do niewdzięcznego Krakowa.

  • AVV – 29.09.2017

    Nie Pesą tylko Polska żyje,a żeby Gorzów się nie zdziwił jak będą opóźnienia w dostawach albo po paru miesiącach Twisty będą stać w zajezdni przez awarie albo inne dziwadła z czego Pesa żyje

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....