TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

PESA z umową na TWISTY II dla Częstochowy
- Opublikowano: 15.01.2018 13:23:32 21 komentarzy
PESA z umową na TWISTY II dla Częstochowy

PESA podpisała dziś (15 stycznia) z MPK Częstochowa kontrakt na dostarczenie 10 tramwajów.

Tak, jak w przypadku pierwszych dostaw pojazdów produkowanych od 2012 roku, znów pod Jasną Górę pojadą Twisty, bogatsze jednak o dodatkowe wyposażenie i układ rekuperacji energii elektrycznej. 
W obecności Prezydenta Częstochowy Krzysztofa Matyjaszczyka umowę podpisali Prezes MPK Częstochowa Mariusz Sikora oraz Dyrektor Marketingu Lekkich Pojazdów Szynowych PESA Robert Szot. Wartość zamówienia to 89mln 853tys. złotych brutto, a na dostawę wszystkich 10 pojazdów PESA ma 24 miesiące od daty podpisania umowy.

Twist II

Jak poinformował producent tramwaj niskopodłogowy TWIST II produkcji PESA Bydgoszcz ze 100% udziałem niskiej podłogi jest najnowszą propozycją firmy przygotowaną specjalnie dla potrzeb Częstochowy. Zastosowane w nim rozwiązania techniczne są wypadkową wieloletnich doświadczeń zebranych w czasie eksploatacji pojazdów wcześniejszych generacji.

TWIST II jest trójczłonowym tramwajem, wyposażonym w cztery skrętne wózki jezdne z klasycznymi, osiowymi zestawami kołowymi. Konstrukcja ma wytrzymałość na ściskanie 400 kN co zgodnie z normą EN-12663 odpowiada klasie wytrzymałości PIV. Pojazd wyposażono w zderzaki o zwiększonym współczynniku pochłaniania energii, a kabina motorniczego tworzy tzw. klatkę bezpieczeństwa, co znacznie zmniejsza zagrożenie w czasie kolizji.

Ergonomiczne stanowisko pracy motorniczego jest klimatyzowane i wyposażone w pulpit z centralnym terminalem wielofunkcyjnym, co pozwala ograniczyć do minimum ilość przycisków.

W klimatyzowanym przedziale pasażerskim, wykonanym w układzie jednoprzestrzennym zastosowano wygodne wandaloodporne siedzenia, antypoślizgową wykładzinę podłogową, system dźwiękowej i wizualnej informacji dla pasażera.

Podłoga w strefie wejścia na wysokości 350 mm nad główką szyny oraz zamontowana w pojeździe rampa dla wózków dziecięcych i inwalidzkich pozwala korzystać z tramwaju osobom niepełnosprawnym na wózku inwalidzkim oraz usprawnia wymianę pasażerów.

Poczucie bezpieczeństwa pasażerów wzmacnia system monitoringu wizyjnego z systemem rejestracji obejmujący wnętrze części pasażerskiej, strefę znajdującą się bezpośrednio przed pojazdem, strefę z tyłu pojazdu, strefy boczne pojazdu i strefę pantografu.

Zastosowanie 7 drzwi – pięciu dwustrumieniowych i dwóch jednostrumieniowych umożliwia szybką i płynną wymianę pasażerów na przystankach.

Konstrukcja jezdna tramwaju oparta jest o cztery skrętne wózki posiadające dwa stopnie usprężynowania co korzystnie wpływa na zmniejszenie zużycia kół oraz torowiska a także znacząco podnosi komfort podróżowania.

Przekształtnikowy układ napędowy umożliwia rekuperację energii podczas hamowania i jej zwrot do sieci lub gromadzenie w zasobnikach energii i wykorzystanie podczas rozruchu i przyspieszania, co w znacznym stopniu przyczynia się do obniżenia kosztów utrzymania tramwaju.

Bardzo istotnym atutem zastosowanego napędu jest możliwość przemieszczania pojazdu w warunkach awaryjnych przy wykorzystaniu energii zgromadzonej w zasobnikach energii. Szczególnie przydatne staje się to w przypadku zaniku prądu w sieci, gdy zachodzi potrzeba zjechania tramwaju ze skrzyżowania lub wjechania na torowisko nie posiadające trakcji (np. hala remontowa).

Układ sterowania pojazdu umożliwia wykrywanie i likwidowanie poślizgów występujących podczas rozruchu i hamowania z wykorzystaniem dostępnych systemów między innymi układu piasecznic.

Elektroniczny rejestrator zdarzeń, rejestruje istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa jazdy parametry.

Diagnostyka on-line zapewniająca przesyłanie drogą bezprzewodową informacji o pracy tramwaju umożliwia kontrolowanie pracy tramwajów na trasie. Przy pomocy zwykłego komputera klasy PC z zajezdni dostępny jest podgląd i kontrola podstawowych podzespołów tramwaju oraz systemów bezpieczeństwa. Daje to niespotykane dotąd możliwości monitorowania stanu technicznego całej floty pojazdów będących na trasie.

Podstawowe dane techniczne tramwaju TWIST II

1.

Rodzaj konstrukcji

Jednokierunkowy, 3-członowy

2.

Długość tramwaju ze zderzakami

32200mm

3.

Max szerokość tramwaju

2400mm

4.

Szerokość toru

1435mm

5.

Prędkość maksymalna

70 km/h

6.

Ilość miejsc siedzących

58

7.

Ilość miejsc stojących (przy 5 osobach na m2)

163

8.

Dopuszczalna ilość miejsc (przy 5 osobach na m2

221

9.

Moc (silniki asynchroniczne)

4 x 105 kW

10.

Układ osi

Bo' 2' 2' Bo'

11.

Wysokość podłogi w strefie wejść mierzona od poziomu główki szyny.

350mm

12.

Ilość drzwi dwuskrzydłowych

5

13.

Ilość drzwi jednoskrzydłowych

2



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
MPK Częstochowa
Twist II
Częstochowa
  • esbek – 15.01.2018

    Bardzo dobry wybór. Unifikacja taboru w tak małych przedsiębiorstwach jest bardzo ważna. Nie ma tu znaczenia, że to nowszy model różniący się trochę od poprzedniego.

  • Km7 – 15.01.2018

    Istnieje bardzo duża szansa na wyprodukowanie niezawodnego, sprawdzonego i w miarę optymalnego dla polskich sieci wagonu.Powinno się udać uniknąć niedoróbek poprzednich wersji Twista.Ten Twist II to Krakowiak II dla bardziej wybrednych i bogatszych.

  • cracus – 15.01.2018

    A w Krakowie cisza - 10.01 mieli podpisać umowe z solarisem a tu nic

  • Feliks – 15.01.2018

    W Krakowie brakuje co najmniej 100 wagonów klasy NGT8.Na dzień dzisiejszy większość pracy przewozowej wykonują Pesy i składy wiedeńskie E1+c3.Krakowianie na pewno nie są z tego powodu zachwyceni.

  • AUTOSAN 4ever – 15.01.2018

    BRAWO PESA!!! WYGRAŁ A JEDYNA I NAJLEPSZA!!!!

  • mechanik – 15.01.2018

    W Krakowie farsa zakończy sie zamówieniem licencyjnego protramu made in mpk :(ę

  • m – 15.01.2018

    @cracus Skąd masz tę wyssaną z palca datę 10,01??? Dopóki nie będzie akceptacji UZP umowa nie będzie podpisana.

  • advisor – 15.01.2018

    Czy mi się wydaje, czy PESA miała już nie sprzedawać prototypów?Obawiam się, że Częstochowie grozi powtórka z historii z obecnych Twistów.

  • juras – 15.01.2018

    Może to "wściekłe" malowanie zmienią

  • juras – 15.01.2018

    Może to "wściekłe" malowanie zmienią

  • Combino – 15.01.2018

    @advisor: ty się lepiej martw o wasze dostawy od Solarisa; nie będę się pastwić nad niedobitkami twoich szarych komórek,więc nie każę ci wyciągać wniosku z połączenia faktów ustawki SIWZ pod SS i jednocześnie znikomych (w porównaniu do Warszawy) wymagań odnośnie liczby przejechanych bezawaryjnie kilometrów do odebrania wagonów (bo ktoś logicznie myślący nie dopatrywałby się w tym znaczącej wiary w niezawodność produktów SS). Poza tym jaki to będzie strasznie prototypowy tramwaj,ojojoj... normalnie od razu X-ta generacja zamiast ewolucji obecnego na podstawie doświadczeń :DZresztą a propos doświadczeń: na podstawie tychże z Częstochowy dopracowano model,który zaoferowano i efektem jest zadowolenie wrocławian z tych tramwajów ;)

  • kaszeb – 16.01.2018

    @Advisor tylko nie odpisuj combino,szkoda resztek Twoich szarych komórek,u niego zanikły całkowicie,ty znów masz rację a on i tak nie pojmie.W Częstochowie pojawi się kolejny prototyp czyli Twist z kabiną najprawdopodobniej od krakowiaka. Skąd takie wnioski?Powiedzmy że czytając siwz.Aż dziw bierze jak bardzo szczegółowo opisany jest np.pulpit który wypisz,wymaluj pasuje jak ulał.To samo tyczy się kilku innych elementów. Co do komentarzy jednak to uwaga o liczbie przejechanych bezawaryjnie kilometrów/był okres że w Czewie jeździł tylko jeden wóz; )))/jest rozwalająca to nikt nie przebije Km7 że"Ten Twist II to Krakowiak II dla bardziej wybrednych i bogatszych"!!!!: D)))) Bardzo proszę by osoby które piszą podobne teksty niech zapoznają się z tematem,produktem,to nie jest wyprzedaż w Telezakupach !A doświadczenia @combino to niech producenci zbierają testując swoje produkty wcześniej a nie w eksploatacji liniowej kosztem żywego organizmu miejskiego.

  • zniechęcony poziomem komentarzy – 16.01.2018

    Obie firmy będą miały 2 lata na wyprodukowanie pojazdów. Pesa dla Częstochowy a SBC dla Krakowa. Później będzie można porównać oba produkty i dopiero cokolwiek mądrego o nich napisać. Pastwienie się nad krakowiakami jako wadliwym produkcie w przypadku gdy producent miał de facto 18 miesięcy na zaprojektowanie i dostarczenie 36 pojazdów nie ma sensu. Jaki inny producent podjął by to wyzwanie. łatwo pisać np Advisor, locutusowi, krakauerowi, mechanikowi, qbie czy innej Małgorzacie ( że wymienię najdziwaczniejszych) lub innym o bublach i błędach w pojazdach Pesy w Krakowie. A gdzie był wasz ukochany SBC jak trzeba było przedłużyć ofertę w poprzednim przetargu ? Gdzie był ex - prezes Palenica jak chodziło o jego podwórko i tramwaje dla jego ukochanego miasta ? Chodziło o ratowanie pieniędzy z UE. Jakby Pesa nie podjęła rękawicy to Krakowianie zostali by w tyle z tym swoim skąpstwem i opieszałością w rozpisaniu poprzedniego przetargu. Wbijcie to sobie do waszych zaściankowych główek. Teraz Krakusy dostaną to co chcieli a do tego wybudowane w o wiele bardziej sprzyjających warunkach> niech się cieszą i życzę im by byli w końcu zadowoleni. Jak pisałem będzie można porównać podobne 2 produkty (Twista II i SBC dla Krakowa) i przekonamy się o ich (bez)awaryjności. To chyba będzie zagranie fair, A do hejtujacych zarówno Pesę jak i Solarisa zadam tylko jedno pytanie : ile takiej wielkości firm zbudowaliście w swoim życiu że macie prawo je krytykować ? Co zrobiliście dla rozsławienia Polskiego przemysłu ? Co daje wam prawo do pisania takich bzdur że postronnym osobom nie chce się już wchodzić na Infotram i czytać bzdetnych komentarzy ? Z mojego wychodzi że jesteście zapewne samymi Prezesami firm co zatrudniają min 5000 osób, produkty mają doskonałe, serwis pierwszorzędny (choć wcale nie potrzebny) a linia montażowa to samograj w takim wydaniu iż gdybyście żyli w Szwajcarii to robilibyście dziury w serze z nudów. Ale że żyjecie w Polsce to macie czas na pisanie wypocin swoich na infotramie. Godne pochwalenia jest u was chyba tylko to iż będąc Prezesami szanowanych i powszechnie uznanych firm nadal poruszacie się komunikacją miejską zamiast limuzyną z szoferem i macie świetne oko do wynajdowania usterek w pojazdach. Taki prezes to skarb dla każdej firmy ( zarządca, ekonomista, technik i mechanik w jednym). Gratulacje.

  • krakus – 16.01.2018

    Gratuluję wyboru, najlepszy produkt na polskie tory.

  • advisor – 16.01.2018

    @zniechęcony poziomem komentarzyPESA wiedziała na co się pisze i żadnej łaski nikomu nie robiła. A Bombardier kilkukrotnie zgłaszał gotowość do wykonania przetargu gdyby PESA nie dała rady. Kłamstwo o rzekomym uratowaniu Krakowowi skóry wymyślili pesowscy klakierzy odpowiednio opłacani, by przysłonić blamaż swojej ukochanej firemki. I liczą, że kłamstwo powtórzone tysiąc razy stanie się prawdą - gebelsowskie metody. I wbij to sobie do głowy pesowski propagandzisto. To nie Rynsztok Kolejowy, gdzie są opłacane artykuły jedynego słusznego producenta i jedyny słuszny tok myślenia. A opinii o PESIE nie będziesz mnie uczył, wystarczy, że pośrednio z nimi współpracuję. PS: Ile płacą teraz za takie klakierskie posty? 50 gr?

  • zniechęcony – 16.01.2018

    tak. uderz w stół a nożyce się odezwą. twój poziom komentarza jednak potwierdza to że się wcale nie myliłem akurat podając Ciebe za przykład typowego hejtera. I wyzywanie ludzi bezstronnych od propagandzistów i dodatkowo płatnych to a fee. Szkoda że na więcej Cię nie stać. żal mi Ciebie człowieku. musisz mieć strasznie nudne życie skoro wszystko traktujesz personalnie i żadna merytoryka do Ciebie nie trafia. Nikt mi nie płaci za pisanie prawdy. Widać iż boli Cię jakikolwiek komentarz pozytywny w stosunku do Pesy. Taki kompleksik typowego zaściankowca. Coś im się udało a mi akurat nie to ich obsmarujemy a każdego przychylnego (bądź neutralnego) wyzwiemy od klakierów. Ale to mój ostatni post skierowany do Ciebie i Tobie podobnych. szkoda czasu. A każdy na prawo do opinii i nikogo nie mam zamiaru ich uczyć. Jak pisałem oby krakowianie byli zadowoleni z dzisiejszego dnia. A czas na prawdziwe porównanie produktów obu firm dopiero przyjdzie jak zostaną dostarczone pojazdy do obu wyżej opisanych miast.

  • Marcin Wrocław – 16.01.2018

    Gratulujemy i zazdrościmy przynajmniej na razie. Częstochowa będzie miała więcej TWISTÓW niż Wrocław. Choc u nas pasażerowie najbardziej sobie ją chwala to powciskali nam szajs z MODERTRANSU. Zobaczymy czy następne obiecane przetatgi wygra PESA!

  • AXC – 16.01.2018

    Ja również gratuluję, ale przy tak małych sieciach liczy się unifikacja taboru, więc niech SS wygrywa w Olsztynie a Pesa w Częstochowie czy u siebie w Bydgoszczy. Może uda się wykorzystać opcje i więcej stozłomek wysłać do huty.@Marcin Wrocław- trochę nadziei jest. Skończył się dialog techniczny i jak MPK załatwi finansowanie ma być przetarg na co 39 pojazdów. Oby w tym przypadku postawiono na Twisty, które zbierają dobre opinie w mieście, ale Solaris czy Modertrans pewnie też będą w grze.

  • advisor – 16.01.2018

    @zniechęconyTy bezstronny? Śmiechu warte, obrażasz Solarisa, mieszkańców Krakowa i innych użytkowników od zaściankowych w swoim komentarzu i udajesz bezstronnego... żałosne.A nudne życie mają tacy jak ty kłamiący w żywe oczy na forach internetowych w interesie jednej firmy. I jeszcze śmiesz twierdzić, że to, o czym piszesz to prawda. Chyba zaczynają wam w Bydgoszczy puszczać nerwy ;)I uwierz mi - Kraków jest z dzisiejszego dnia bardzo zadowolony :)

  • Combino – 16.01.2018

    [komentarz usunięty, powód: regulamin]

  • Kaszeb – 17.01.2018

    @AXC Co ty za bzdury piszesz,czym ty się zajmujesz zawodowo?Takie teorie pochodzą z końca XXw.! Obecnie nikt tworzy zapasów materiałowych bo wszystko dostępne jest w serwisie kurierskim!Bez zbędnych magazynów czy podatków od zapasów! Tak samo bez zbędnych patriotycznych frazesów jak niejaki @zniechęcony poziomem komentarzy. Nim wywalisz nam taka diatrybę to przyjrzyj się działaniom zarządu Sepsy,do czego doprowadzono!Produkcja poniżej kosztów lub na granicy opłacalności,agresywne kreowanie wizerunku firmy i niestety słaba jakość doprowadziło ją na skraj bankructwa! I bez tego patriotycznego bełkotu. W produktach naszych wytwórni jest góra 30-35% polskości reszta to import. Częstochowa podpisała umowę ale czy Sepsa będzie w stanie wywiązać się z niej? To nie tylko koszta produkcji to również koszta gwarancji,koszta serwisu. Zastanawia mnie jedno czy ci którzy tak pieszczą Sepsę nie potrafią czytać? Przecież na tym portalu było kilka materiałów o jej sytuacji finansowej a wy dalej że jest pięknie. Nie każdy musi być ekonomistą ale jeśli do mediów trafia"przeciek"że do rozmów zaprasza(!) się Stadlera a takie rzeczy w biznesie nie są przypadkowe,to może oznaczać że rozmowy są w takim impasie że trzeba postraszyć Chińczyków którzy nie są skorzy do przejęcia .Tak ,do przejęcia. Dla mniej obytych polecam serial"Tygrysy Europy"jak to prezes Nowak szukał"strategicznego". Szpan,blich a du.a goła

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....