TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

PESA z umową na kolejne Swingi dla Łodzi
InfoTram.pl - Opublikowano: 03.04.2017 18:08:31 26 komentarzy
PESA z umową na kolejne Swingi dla Łodzi

W poniedziałek, 3 kwietnia, PESA podpisała kolejną umowę na dostawę tramwajów. W Łodzi.

W Bydgoszczy powstanie 12 Swingów dla MPK w ramach zamówienia "Zakup 12 pociągów wraz z podstawowym pakietem eksploatacyjno ? naprawczym oraz specjalistycznym wyposażeniem obsługowym". Jego wartość to 99 570 960,00 zł brutto. Wszystkie wagony mają być dostarczone do 15 października 2018 roku.

Pojazdy będą w pełni niskopodłogowe, przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, wyposażone w klimatyzację, system wizualnej i akustycznej informacji pasażerskiej, kasowniki, biletomaty, monitoring oraz system łączności radiowej. W ramach wyposażenia obsługowego dostarczone mają być m.in.: specjalistyczny, ratowniczy żuraw samochodowy, wózek widłowy, mobilne urządzenia do tankowania piasku z piasecznic, urządzenie do napełniania klimatyzacji z osprzętem, urządzenia do czyszczenia układów hamulcowych oraz komputery serwisowe.

Pakiet eksploatacyjno ? naprawczy stanowić mają m.in. wózki jezdne, zespoły napędowe, dodatkowy komplet siedzeń, wszelkie sterowniki występujące w wagonie i inne części zamienne (np. drzwi, pantograf czy szyby).

Łódź potrzebuje nowych tramwajów ? powiedziała Prezydent Hanna Zdanowska. Nasz tabor jest wysłużony, dlatego każde zakupy cieszą. Dziś podpisujemy umowę na zakup 12 Swingów, za chwilę ogłosimy przetarg na dostawę 30 kolejnych tramwajów. Zapraszam PESĘ do wzięcia udziału w przetargu ? dodała.

To, że bydgoska firma w przetargu wystartuje jest oczywiste. Dotychczas to właśnie PESA wygrywała wszystkie unijne przetargi w Łodzi.

Dostarczymy wagony podobne do tych, które już są w Łodzi ? mówił Tomasz Zaboklicki, szef PESY. Przypomnijmy, że to właśnie Swingi obsługują połączenia na trasie W-Z. Wcześniej w Bydgoszczy dla łódzkiego MPK wyprodukowane zostały też Tramicusy.

Swingi, które dostarczymy w ramach podpisanej dziś umowy będą miały o 10 miejsc więcej ? mówił Tomasz Zaboklicki. Ciekawostka są siedzenia antybakteryjne. Więcej miejsca będą mieli też niepełnosprawni. Takie były wymagania zamawiającego. Wysłuchaliśmy też uwag motorniczych i poprawimy układ kabiny ? dodał Prezes PESY.

Jak wspomnieliśmy wszystkie wagony zostaną dostarczone w 2018 roku. W Łodzi będą pojawiać się ratami, to odpowiedź PESY na potrzeby miasta. Skoro ten tabor jest tak potrzebny, postaramy się dostarczyć go wcześniej niż przewiduje to kontrakt ? mówił Tomasz Zaboklicki.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Łódź
PESA
Swing
  • STUDI – 03.04.2017

    Kolejne towarowe bydłowozy. Na dodatek paskudne. Tramwaje w Łodzie się powolutku telepią i stanie przez 30 - 40 minut nie zachęca do usług MPK.

  • Wio – 03.04.2017

    Możesz piechotką. Nie ma obowiązku jazdy tramwajem.

  • STUDI – 03.04.2017

    Wio - jakiś wyszczekany, a może Ty to darmozjad - urzędas z UMŁ?

  • a2n – 03.04.2017

    Wczoraj Bydgoszcz, dzisiaj Łódź, jutro Gorzów i na tym kończą się umowy Pesy w 2017 roku ?

  • dudek – 03.04.2017

    @a2n Warszawa, Kluż-Napoka, być może Kraków i jeszcze parę innych miast może jeszcze wpaść ;)

  • max – 03.04.2017

    Kraków to napewno nie

  • komes – 03.04.2017

    @dudek jeszcze Sofia jest w trakcie przetargu.

  • ŁDZ – 03.04.2017

    No Poznań porażka, Gdańsk "prawdopodobnie" porażka, Wawa wielka niewiadoma...Tyle dobrego, że 50 miejsc będzie (w tych Swingach z WZ jest 40).

  • STUDI – 03.04.2017

    W artykule nie napisano że to 10 miejsc siedzących tylko że więcej 10 miejsc w wagonie, a że ma być więcej miejsca dla niepełnosprawnych co oznacza większe "rzeźnie" to w zasadzie prowadzi do jednego wniosku - w tramwaju tylko na stojąco.

  • zibi – 03.04.2017

    @a2n pełna zgoda co do Pesy. Może Combino pisać swoje komplikacje,okręt zaczyna nabierać wody teraz trzeba minimalizować straty i to czyni kapitan.Wracając do Warszawy jestem bardzo ciekawy kto z kim np.Newag z Simensem,Chińczyk z kim itp.Nikt nawet znaczący producent zagraniczny samodzielnie nie powalczy.

  • YburG – 03.04.2017

    W Gdańsku, Krakowie i w Warszawie i tak PESA wygra. A teraz solarisowcy-stachanowcy marsz do apteki po dobrą maść do zastosowania wewnętrznego :)

  • Astu – 03.04.2017

    Studi - tak głupie teksty tylko idiota może napisać.

  • Astu – 04.04.2017

    ...i GrubY z bydgoszczu...

  • RR – 04.04.2017

    @YburGW Krakowie Pesa jest pozamiatana, w Gdańsku Solaris jest faworytem. Pesie zostaje jedynie Warszawa ale za to bardzo duży kontrakt. To jej podwórko i może tak zostać. Tylko w Stolicy Pesa ma ten problem że do walki stają najlepsi w branży z całej Europy. Szanse Pesy w Warszawie upatruję w ilości. Kontrakt na ponad 200 składów. Myślę że Warszawa nie odważy się oddać tak wielkiego kontraktu firmie z zagranicy skoro mamy aż 4 krajowych producentów. Jak dla mnie to byłaby głupota. Chętnie zobaczyłbym CAFa w stolicy ale nie w takiej ilości. Swoich trzeba popierać.

  • lwowiak – 04.04.2017

    Dla osób nowych na portalu @YburG to troll i się go nie karmi, nie dyskutuje się z nim i udaje się, że go nie ma i nie jest on z Bydgoszczy, tylko celowo prowokuje.

  • RR – 04.04.2017

    @lwowiak HAHA dzięki za ostrzeżenie będę pamiętał

  • jatal – 04.04.2017

    @ RRW Warszawie to właśnie przyciągająca konkurencję duża liczba tramwajów zmniejsza szanse Pesy. Odwaga lub jej brak albo liczba polskich producentów nie ma tu żadnego znaczenia a dowodem na to jest to że Warszawa już dopuściła "chińczyków".Niektórzy "przewidują" że Pesa kiedy wygra w sądzie z Krakowem to ostentacyjnie odpuści go sobie. Im mniej wygranych typu Gdańsk, Poznań czy Warszawa tym bardziej taki pomysł jest nierealny.

  • Combino – 05.04.2017

    @Jatal : z dopuszczeniem Chińczyków to TW robią błąd,który odbije się na TW i Warszawie w mniej oficjalny sposób (chociaż szczerze mówiąc nie rozumiem HGW - bo ostatecznie TW podlegają miastu - gdyż takiego numeru to bym się prędzej spodziewał po PiSie,tym bardziej że podobny odwalił Orban); jeśli CRRC wejdzie na europejski rynek tramwajowy i (z typowo chińskim wdziękiem) zacznie go wykańczać dzięki produkcji subsydiowanej z Pekinu (a tak właśnie Chiny budują sobie ekonomiczne strefy wpływów na świecie), to Stara Unia tego Warszawie nie zapomni i prędzej czy później "podziękuje" za to.I w kwestii przewidywań: tu akurat się z Tobą zgodzę,bo (szczerze mówiąc,na logikę) krakusy powinny trzymać mocno kciuki za wygraną Pesy w Gdańsku i Warszawie (oraz w kilku innych miejscach z kolejnymi łódzkimi kontraktami na czele),bo tylko wtedy faktycznie jest jakaś szansa że demonstracyjnie puszczą Kraków; przy przegranej Pesy w Warszawie MPK ma praktycznie pewną jak w banku walkę Pesy o ten kontrakt do ostatniej kropli krwi; a już "twardość" dowodów dostarczonych przez MPK przed KIO pokazała,że krakowski przewoźnik bynajmniej nie stoi na wygranej pozycji i przy tak zażartej walce raczej przegra.

  • advisor – 05.04.2017

    @CombinoCRRC i tak wejdzie do UE, wykupienie Skody to już tylko kwestia czasu, Czesi mogą co najwyżej zaklinać rzeczywistość lub liczyć na cud. Wybór Warszawy może to wyłącznie przyspieszyć, ale nie zmienić, Chińczycy biją ceną absolutnie każdego zachodniego producenta, a jakościowo odstają coraz mniej. Mszczą się lata bezmyślnego przenoszenia produkcji i technologii oraz traktowania państwa środka jako fabryki świata, która umie wyłącznie kopiować. Uczeń bije mistrza. Co do przetargów - Warszawa to loteria, pytanie, ilu z pytających faktycznie wystartuje; żeby za chwilę się nie okazało, że pytali wszyscy, a finalnie zgłosi się tylko PESA, S&S i może Skoda. A w przypadku Krakowa trzeba czekać na wyrok sądu, wszystkie spekulacje to jak na razie wróżbiarstwo.

  • jatal – 06.04.2017

    @ CombinoNic nie poradzisz że TW nie boją się przejść do historii zarówno w przypadku gdy się uda jak i nie uda. Jednak nie widzę sposobu w jaki UE moze "ukarać" TW za wyprowadzenie poza nią dofinansowania.@ advisorŻe "w końcu i tak wejdzie" nie znaczy że należy z tego powodu wcześniej otwierać bramy. Czesi nie maja powodu ani zaklinać rzeczywistości ani liczyć na cud skoro sami chcą sprzedać skodę. Ceną również nie będzie im tak łatwo wygrywać jeśli produkcja będzie odbywała sie w Europie.Co do przetargu warszawskiego - ciekawe czy po ogłoszeniu zwycięzcy też będziesz uważał że był loterią. W razie czego przypomnę ten wpis.

  • advisor – 06.04.2017

    @jatalA jak było choćby w przetargu na krakowskie hybrydy? Pytał MAN, pytało Volvo (na które większość po cichu liczyła), a jak przyszło składanie ofert to propozycję złożył tylko Solaris. Także jak najbardziej podtrzymuję, że to loteria, gdzie z dużej chmury może spaść mały deszcz (czytaj - standardowi oferenci w polskich przetargach złożą oferty i nic poza tym nowego nie będzie, a w takim wypadku 99%, że wygra PESA).

  • nwm – 06.04.2017

    Wszystko wskazuje na to, że pomimo wielu zapytań od różnych potencjalnych wykonawców , najprawdopodobniej oferty złoży najwyżej czterech oferentów.Większa liczba ofert to byłaby niespodzianka.A ostateczny i rzeczywisty pojedynek o zamówienie stoczy Pesa z S&S.

  • jatal – 06.04.2017

    @ advisorNie chodzi o to że to loteria. Chodzi o to że jeśli po ogłoszeniu zwycięzcy zapomnisz że wygrana była przypadkiem to wtedy to przypomnę.

  • RR – 07.04.2017

    A jednak wielka niespodzianka - wygra Newag z Nevelo.

  • NM – 10.04.2017

    Nevelo nie jest tragicznym tramwajem, może pechowym.Gdyby MPK Kraków utworzypo konsorcjum z Newagiem i Bombardierem mogłoby wygrać ten przetarg, podobnie jak i przetarg w Krakowie.A zwycięski projekt byłby zbliżony do NGT 8.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....