TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

PESA z umową na kolejne Swingi dla Bydgoszczy
InfoRail.pl - Opublikowano: 23.03.2017 15:24:07 14 komentarzy
PESA z umową na kolejne Swingi dla Bydgoszczy

W czwartek (23 marca) podpisana została umowa pomiędzy miastem Bydgoszcz i PESĄ na dostawę 18 nowoczesnych tramwajów. Kontrakt jest warty 141 mln złotych. Pierwsze trzy niskopodłogowe i klimatyzowane składy wyjadą na bydgoskie trasy już jesienią.

Staramy się budować komunikacje publiczną przyjazną dla mieszkańców - mówi prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski. Dlatego w najbliższych latach kluczowe miejskie inwestycje są związane z rozbudową tras tramwajowych oraz modernizacja ważnych węzłów komunikacyjnych i torowisk. Poza tym zabezpieczyliśmy środki na nowe buspasy. Rozbudowę infrastruktury powiązaliśmy jednocześnie z zakupami nowoczesnego taboru. Łącznie na te zadania przeznaczymy w ciągu najbliższych lat pół miliarda złotych. Jestem przekonany, że to dobrze wydane pieniądze. Dzięki nim podróże tramwajami i autobusami będą trwały krócej oraz wzrośnie komfort poruszania się miejską komunikacją. Podpisując umowę na dostawę taboru cieszę się, że naszym partnerem jest prężnie działająca bydgoska firma ? dodaje.

"Flotę" wyprodukuje PESA

Bydgoszcz w ubiegłym roku zamówiła łącznie 18 sztuk tramwajów. 15 z nich stanowić będą wozy 5-członowe o długości ponad 30 metrów. Kolejne 3 sztuki to składy 3-członowe o długości ponad 19 metrów dedykowane do obsługi linii mniej uczęszczanych. Przetarg na dostawę wygrała bydgoska firma PESA. Wartość całego kontraktu to 141 mln zł.

Bydgoszcz była jednym z pierwszych miast, które dekadę temu zaufały nam jako producentowi tramwajów - mówi prezes firmy PESA, Tomasz Zaboklicki. Wtedy jednak były to tylko dwa nowe składy. Na przełomie roku 2015 i 2016 ? wraz z linią do Fordonu - przybyło jednak dwanaście naszych Swingów, a dziś podpisujemy umowę na osiemnaście kolejnych. 32 tramwaje z PESA wśród kilkudziesięciu codziennie eksploatowanych ? taka flota nowoczesnych, niskopodłogowych, klimatyzowanych, bardzo bezpiecznych tramwajów ustawia Bydgoszcz wśród tych miast, które najszybciej w Polsce modernizują tabor. Słowa "flota" nie używam przypadkowo, bo w naszych wspólnych przedsięwzięciach ? w większości realizowanych od 2010 roku - ma swój udział prezydent Bydgoszczy, wcześniej przecież oficer nawigator w Polskich Liniach Oceanicznych Rafał Bruski. Cieszę się, że dzięki tej sprawnej, konsekwentnej nawigacji właśnie PESA może zmieniać oblicze miasta, w którym funkcjonuje ? dodaje.

Nowoczesne systemy

Nowa dostawa tramwajów będzie prawie identyczna w stosunku do jeżdżących aktualnie w Bydgoszczy 12 szt. tramwajów typu Swing. Analizowana będzie jeszcze możliwość skorygowania kolorystyki pojazdów. Podobnie jak w dotychczasowych pojazdach tramwaje będą wyposażone w nowoczesne systemy IT:
- System Informacji Pasażerskiej

- System monitoringu

- System Emisji Reklam

- Wi-Fi dla pasażerów

- gniazda USB

Ważne fakty:

12 tramwajów zakupionych podczas budowy linii do Fordonu kosztowało 109 mln zł.

4 z nich przejechały juz ponad 100 tysięcy kilometrów.

Najwięcej pasażerów (ponad 16 tysięcy dziennie ) korzysta z linii nr 5, na której standardowo kursują 4 Swingi

Ważne daty:

30.09.2016 r. - ogłoszenie o zamówieniu

22.11.2016 r. - złożenie i otwarcie ofert

19.12.2016 r. - złożenie dokumentów formalnych i technicznych potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu

23.03.2017 r. - podpisanie umowy

31.10.2017 r. - dostawa pierwszych 3 sztuk

07.05.2018 r. - dostawa kolejnych 8 sztuk

30.09.2018 r. - dostawa pozostałych 7 sztuk

Swing 5-członowy w liczbach:

Długość - 30,12m

Szerokość -2,35 m

Prędkość max - 70 km/h

Liczba miejsc ogółem - 201

Liczba miejsc siedzących -53

Niskopodłogowość - 100%



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Swing
Bydgoszcz
  • Tramicus365 – 23.03.2017

    Bardzo dobrze! Należy inwestować w porządny, sprawdzony w różnych miastach tabor (a model Swing taki właśnie jest), a nie wymyślać sobie nowe konstrukcje i od razu brać kilkadziesiąt sztuk nietestowanego wcześniej modelu, jak to się niestety zdarza. Czy w tych 18 nowych wozach będą biletomaty? To ciągle bolączka bydgoskiej komunikacji - jest XXI wiek, to powinien być standard.O #364 i #365 się nie wypowiadam - wiemy, jak jest. Czas na remont kapitalny.Wrocławianie też chętnie zobaczyliby u siebie kolejne Twisty lub dla odmiany Swingi, trochę kojarzące się ze Skodami. Zamówione już Bety (łącznie w mieście będą chyba 22 sztuki) w pełni wystarczą, jeśli chodzi o "bieda-tabor".

  • YburG – 23.03.2017

    I bardzo dobrze :) A teraz kolejne miasta i przetargi ... jeden za drugim. Wiosna ... nadchodzi PESA :)

  • AXC – 23.03.2017

    Oby udało się zrealizować opcje. Kolejne umowy -z Łodzi i Gorzowa powinny dojść niedługo.Krakow się ociagaja z wyborem,ale Pesa również powinna już szykować się.Jesli firma zdobędzie Gdańsk a zwłaszcza Warszawę to ma spokojne 2-3lata produkcji.Na spokojnie,bez szaleństw tabor będzie dopracowany i sprawny.

  • Stanisław – 23.03.2017

    A może w ramach tego kontraktu bydgoska PESA wyremontowałaby jeden z starych zabytkowych tramwajów, które stoją od lat w zajezdni tramwajowej. Myślę, że to by była dla nich dobra wizytówka i pewien wkład w wizerunek swojego miasta.

  • fetor – 24.03.2017

    Całe szczęście , że w Krakowie MPK oddało sprawę obecności PESA w przetargu na tramwaje do sądu !

  • 4doniak – 24.03.2017

    @fetor nie rozsiewaj krakowskiego smrodu, tam gdzie się go sprawa nie tyczy. Tutaj mamy przykład wzorowej współpracy i zadowolonych stron. Bydgoska flota przez lata była w ogonie i mam nadzieje, że właśnie widzimy ruchy w celu doganiania krajowej czołówki pod względem % nowoczesnego taboru, oby tak było i przy współpracy z miejscowym producentem Pesą.

  • Tramicus365 – 24.03.2017

    4doniak,przyznasz jednak, że Tramicusom remont by się przydał. Poza tym (to już nie dotyczy PESY, tylko bydgoskich tramwajów ogółem) składy 805N po remoncie kapitalnym wykonanym w ostatnich kilku latach (np. 318-319) powinny być wyposażone w monitoring i biletomaty, jak na XXI w. przystało.Stanisław,bodajże przy okazji pozyskania środków z UE na budowę łącznika Rondo Bernardyńskie-Rondo Kujawskie pozyskano fundusze na remont zabytkowego składu Konstal 803N.

  • BDG – 24.03.2017

    Z bydgoską komunikacja jest jeden główny problem, to brak wizji rozwoju.Prezydent Bruski przy podpisywaniu tej umowy, zapowiedział jak najszybszą wymianę taboru szynowego na niskopodłogowy w Bydgoszczy w ciągu kilku lat.Jednak nawet wykorzystując pełną opcję tej umowy, czyli 27 sztuk to i tak Konstale będą musiały dalej śmigać po Bydgoszczy.Po wybudowaniu linii na Kujawskiej i nowego mostu przez Brdę, tramwaje będą musiały zastąpić część linii autobusowych. Tym samym będzie większa potrzeba nowych wozów.Te 18 sztuk w sam raz wystarczy do obsługi Kujawskiej, a te dodatkowe 9 tylko pozwoli zastąpić już wysłużone i najstarsze wozy, czyli #226 może w końcu będzie już traktowany jako zabytek.A co do Tramicusów to rzeczywiście i stan jest godny pożałowania, syf i ubóstwo.Już wole jechać #226 tam są bynajmniej zachowane kubełkowe i wygodne siedzenia.Jak chcą wycofać wszystkie Konstale to muszą kupić co najmniej 50 sztuk, a będą musie coś z tym zrobić bo nie ma dnia żeby jakiś Konstal się nie rozkraczył.

  • SK – 25.03.2017

    BDG"Jak dbasz, tak masz"W Krakowie jeszcze jest około 30 dwuwagonowych składów Konstali i się nie psują wogole, a mamy jedne z najstarszych w Polsce.

  • YburG – 26.03.2017

    Ciekawe dlaczego "firma" newag z "produktem" nevelo nie startuje w Bydgoszczy ?

  • SS – 26.03.2017

    W cudzysłowie to napisałbym jednak "PESA" i jej "produkty", bo Newag może tramwaj wyprodukował jeden, ale jest to firma produkująca głównie pociągi.

  • SS – 26.03.2017

    Pesa też się powinna ograniczyć do pociągów, żeby przynajmniej jak się będą nagminnie psuć nie dostało się jednemu miastu (tramwaje) tylko np. kilku (pociagi)

  • NM – 28.03.2017

    Swing Pesy to nie jest najlepszy wybór, chociaż to najtańsza możliwość uzyskania 100% niskiej podłogi.Naciski jednostkowe tego wagonu oraz jego oddziaływanie na torowisko powodują jednak, że użytkowanie tego wagonu nie jest rozwiązaniem optymalnym.Wagon z udziałem niskiej podłogi na poziomie 65% oraz na czterech wózkach obrotowych przy długości wagonu ok. 30-32 m byłby dużo lepszym wyborem.

  • a2n – 28.03.2017

    Kraków jako jedno z nielicznych miast nie wydziwia z modernizacją i upiększaniem na siłę 105, tylko utrzymuje posiadane wagony w dobrym stanie , bez zmian modernizacyjnych, za to przestrzegając zasad utrzymania, określonych w instrukcji eksploatacji tych wagonów.I to jest cała tajemnica dobrego stanu tych wagonów w Krakowie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....