TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

PESA z umową na kolejne Swingi dla Bydgoszczy
InfoRail.pl - Opublikowano: 23.03.2017 15:24:07 14 komentarzy
PESA z umową na kolejne Swingi dla Bydgoszczy

W czwartek (23 marca) podpisana została umowa pomiędzy miastem Bydgoszcz i PESĄ na dostawę 18 nowoczesnych tramwajów. Kontrakt jest warty 141 mln złotych. Pierwsze trzy niskopodłogowe i klimatyzowane składy wyjadą na bydgoskie trasy już jesienią.

Staramy się budować komunikacje publiczną przyjazną dla mieszkańców - mówi prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski. Dlatego w najbliższych latach kluczowe miejskie inwestycje są związane z rozbudową tras tramwajowych oraz modernizacja ważnych węzłów komunikacyjnych i torowisk. Poza tym zabezpieczyliśmy środki na nowe buspasy. Rozbudowę infrastruktury powiązaliśmy jednocześnie z zakupami nowoczesnego taboru. Łącznie na te zadania przeznaczymy w ciągu najbliższych lat pół miliarda złotych. Jestem przekonany, że to dobrze wydane pieniądze. Dzięki nim podróże tramwajami i autobusami będą trwały krócej oraz wzrośnie komfort poruszania się miejską komunikacją. Podpisując umowę na dostawę taboru cieszę się, że naszym partnerem jest prężnie działająca bydgoska firma ? dodaje.

"Flotę" wyprodukuje PESA

Bydgoszcz w ubiegłym roku zamówiła łącznie 18 sztuk tramwajów. 15 z nich stanowić będą wozy 5-członowe o długości ponad 30 metrów. Kolejne 3 sztuki to składy 3-członowe o długości ponad 19 metrów dedykowane do obsługi linii mniej uczęszczanych. Przetarg na dostawę wygrała bydgoska firma PESA. Wartość całego kontraktu to 141 mln zł.

Bydgoszcz była jednym z pierwszych miast, które dekadę temu zaufały nam jako producentowi tramwajów - mówi prezes firmy PESA, Tomasz Zaboklicki. Wtedy jednak były to tylko dwa nowe składy. Na przełomie roku 2015 i 2016 ? wraz z linią do Fordonu - przybyło jednak dwanaście naszych Swingów, a dziś podpisujemy umowę na osiemnaście kolejnych. 32 tramwaje z PESA wśród kilkudziesięciu codziennie eksploatowanych ? taka flota nowoczesnych, niskopodłogowych, klimatyzowanych, bardzo bezpiecznych tramwajów ustawia Bydgoszcz wśród tych miast, które najszybciej w Polsce modernizują tabor. Słowa "flota" nie używam przypadkowo, bo w naszych wspólnych przedsięwzięciach ? w większości realizowanych od 2010 roku - ma swój udział prezydent Bydgoszczy, wcześniej przecież oficer nawigator w Polskich Liniach Oceanicznych Rafał Bruski. Cieszę się, że dzięki tej sprawnej, konsekwentnej nawigacji właśnie PESA może zmieniać oblicze miasta, w którym funkcjonuje ? dodaje.

Nowoczesne systemy

Nowa dostawa tramwajów będzie prawie identyczna w stosunku do jeżdżących aktualnie w Bydgoszczy 12 szt. tramwajów typu Swing. Analizowana będzie jeszcze możliwość skorygowania kolorystyki pojazdów. Podobnie jak w dotychczasowych pojazdach tramwaje będą wyposażone w nowoczesne systemy IT:
- System Informacji Pasażerskiej

- System monitoringu

- System Emisji Reklam

- Wi-Fi dla pasażerów

- gniazda USB

Ważne fakty:

12 tramwajów zakupionych podczas budowy linii do Fordonu kosztowało 109 mln zł.

4 z nich przejechały juz ponad 100 tysięcy kilometrów.

Najwięcej pasażerów (ponad 16 tysięcy dziennie ) korzysta z linii nr 5, na której standardowo kursują 4 Swingi

Ważne daty:

30.09.2016 r. - ogłoszenie o zamówieniu

22.11.2016 r. - złożenie i otwarcie ofert

19.12.2016 r. - złożenie dokumentów formalnych i technicznych potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu

23.03.2017 r. - podpisanie umowy

31.10.2017 r. - dostawa pierwszych 3 sztuk

07.05.2018 r. - dostawa kolejnych 8 sztuk

30.09.2018 r. - dostawa pozostałych 7 sztuk

Swing 5-członowy w liczbach:

Długość - 30,12m

Szerokość -2,35 m

Prędkość max - 70 km/h

Liczba miejsc ogółem - 201

Liczba miejsc siedzących -53

Niskopodłogowość - 100%



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Swing
Bydgoszcz
  • Tramicus365 – 23.03.2017

    Bardzo dobrze! Należy inwestować w porządny, sprawdzony w różnych miastach tabor (a model Swing taki właśnie jest), a nie wymyślać sobie nowe konstrukcje i od razu brać kilkadziesiąt sztuk nietestowanego wcześniej modelu, jak to się niestety zdarza. Czy w tych 18 nowych wozach będą biletomaty? To ciągle bolączka bydgoskiej komunikacji - jest XXI wiek, to powinien być standard.O #364 i #365 się nie wypowiadam - wiemy, jak jest. Czas na remont kapitalny.Wrocławianie też chętnie zobaczyliby u siebie kolejne Twisty lub dla odmiany Swingi, trochę kojarzące się ze Skodami. Zamówione już Bety (łącznie w mieście będą chyba 22 sztuki) w pełni wystarczą, jeśli chodzi o "bieda-tabor".

  • YburG – 23.03.2017

    I bardzo dobrze :) A teraz kolejne miasta i przetargi ... jeden za drugim. Wiosna ... nadchodzi PESA :)

  • AXC – 23.03.2017

    Oby udało się zrealizować opcje. Kolejne umowy -z Łodzi i Gorzowa powinny dojść niedługo.Krakow się ociagaja z wyborem,ale Pesa również powinna już szykować się.Jesli firma zdobędzie Gdańsk a zwłaszcza Warszawę to ma spokojne 2-3lata produkcji.Na spokojnie,bez szaleństw tabor będzie dopracowany i sprawny.

  • Stanisław – 23.03.2017

    A może w ramach tego kontraktu bydgoska PESA wyremontowałaby jeden z starych zabytkowych tramwajów, które stoją od lat w zajezdni tramwajowej. Myślę, że to by była dla nich dobra wizytówka i pewien wkład w wizerunek swojego miasta.

  • fetor – 24.03.2017

    Całe szczęście , że w Krakowie MPK oddało sprawę obecności PESA w przetargu na tramwaje do sądu !

  • 4doniak – 24.03.2017

    @fetor nie rozsiewaj krakowskiego smrodu, tam gdzie się go sprawa nie tyczy. Tutaj mamy przykład wzorowej współpracy i zadowolonych stron. Bydgoska flota przez lata była w ogonie i mam nadzieje, że właśnie widzimy ruchy w celu doganiania krajowej czołówki pod względem % nowoczesnego taboru, oby tak było i przy współpracy z miejscowym producentem Pesą.

  • Tramicus365 – 24.03.2017

    4doniak,przyznasz jednak, że Tramicusom remont by się przydał. Poza tym (to już nie dotyczy PESY, tylko bydgoskich tramwajów ogółem) składy 805N po remoncie kapitalnym wykonanym w ostatnich kilku latach (np. 318-319) powinny być wyposażone w monitoring i biletomaty, jak na XXI w. przystało.Stanisław,bodajże przy okazji pozyskania środków z UE na budowę łącznika Rondo Bernardyńskie-Rondo Kujawskie pozyskano fundusze na remont zabytkowego składu Konstal 803N.

  • BDG – 24.03.2017

    Z bydgoską komunikacja jest jeden główny problem, to brak wizji rozwoju.Prezydent Bruski przy podpisywaniu tej umowy, zapowiedział jak najszybszą wymianę taboru szynowego na niskopodłogowy w Bydgoszczy w ciągu kilku lat.Jednak nawet wykorzystując pełną opcję tej umowy, czyli 27 sztuk to i tak Konstale będą musiały dalej śmigać po Bydgoszczy.Po wybudowaniu linii na Kujawskiej i nowego mostu przez Brdę, tramwaje będą musiały zastąpić część linii autobusowych. Tym samym będzie większa potrzeba nowych wozów.Te 18 sztuk w sam raz wystarczy do obsługi Kujawskiej, a te dodatkowe 9 tylko pozwoli zastąpić już wysłużone i najstarsze wozy, czyli #226 może w końcu będzie już traktowany jako zabytek.A co do Tramicusów to rzeczywiście i stan jest godny pożałowania, syf i ubóstwo.Już wole jechać #226 tam są bynajmniej zachowane kubełkowe i wygodne siedzenia.Jak chcą wycofać wszystkie Konstale to muszą kupić co najmniej 50 sztuk, a będą musie coś z tym zrobić bo nie ma dnia żeby jakiś Konstal się nie rozkraczył.

  • SK – 25.03.2017

    BDG"Jak dbasz, tak masz"W Krakowie jeszcze jest około 30 dwuwagonowych składów Konstali i się nie psują wogole, a mamy jedne z najstarszych w Polsce.

  • YburG – 26.03.2017

    Ciekawe dlaczego "firma" newag z "produktem" nevelo nie startuje w Bydgoszczy ?

  • SS – 26.03.2017

    W cudzysłowie to napisałbym jednak "PESA" i jej "produkty", bo Newag może tramwaj wyprodukował jeden, ale jest to firma produkująca głównie pociągi.

  • SS – 26.03.2017

    Pesa też się powinna ograniczyć do pociągów, żeby przynajmniej jak się będą nagminnie psuć nie dostało się jednemu miastu (tramwaje) tylko np. kilku (pociagi)

  • NM – 28.03.2017

    Swing Pesy to nie jest najlepszy wybór, chociaż to najtańsza możliwość uzyskania 100% niskiej podłogi.Naciski jednostkowe tego wagonu oraz jego oddziaływanie na torowisko powodują jednak, że użytkowanie tego wagonu nie jest rozwiązaniem optymalnym.Wagon z udziałem niskiej podłogi na poziomie 65% oraz na czterech wózkach obrotowych przy długości wagonu ok. 30-32 m byłby dużo lepszym wyborem.

  • a2n – 28.03.2017

    Kraków jako jedno z nielicznych miast nie wydziwia z modernizacją i upiększaniem na siłę 105, tylko utrzymuje posiadane wagony w dobrym stanie , bez zmian modernizacyjnych, za to przestrzegając zasad utrzymania, określonych w instrukcji eksploatacji tych wagonów.I to jest cała tajemnica dobrego stanu tych wagonów w Krakowie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....