TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

PESA wygrywa w Krakowie
- Opublikowano: 08.08.2017 15:43:25 70 komentarzy
PESA wygrywa w Krakowie

MPK Kraków rozstrzygnęło przetarg na zakup do 50 tramwajów - 35 z zamówienia podstawowego plus 15 kolejnych z opcji. Wygrała PESA.

Przewoźnik poinformował, że oferta spełnia wymagania określone w SIWZ i została oceniona najwyżej. Bydgoska firma wyceniła swoje tramwaje na 427.425.000,00 zł.

Oferta PESY uzyskała 100 pkt. Dwie kolejne Solaris Tram i Skody oceniono odpowiednio na 96 pkt i 92 pkt. Oferta Newagu została odrzucona. Oznacza to, że w Krakowie pojawią się Krakowiaki II.

Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia jest dostawa nie więcej niż 50 fabrycznie nowych niskopodłogowych, przegubowych wagonów tramwajowych o długości minimum 32 m maksimum 35 m każdy, wraz z wyposażeniem i narzędziami specjalnymi oraz usługami i dostawami powiązanymi, spełniających wymagania Zamawiającego określone w Specyfikacji Technicznej Tramwaju.

W tym miejscu warto dodać, że pierwotnie MPK wykluczyło z przetargu PESĘ. Ta odwołała się do KIO i wygrała. Izba nakazała przywrócenie producenta do przetargu. Na to nie godził się przewoźnik. I złożył protest. KIO musiało przekazać dokumentację do sądu okręgowego. Najkrócej rzecz ujmując MPK nie zgadzało się z argumentacją, jaką KIO posłużyła się do uzasadnienia swojego orzeczenia. Przewoźnik miał w tej sprawie inne zdanie. Nie podzielił go sąd.

I szybki rzut oka na punktację. PESA wygrała bo jej propozycja była najtańsza. Na punkty pokonała rywali ceną tramwajów i kosztami eksploatacji. Pomogła także niska podłoga w przedziale pasażerskim. PESA zaproponowała największy udział w skali całego wagonu. Pozostałe oceniane kryteria i parametry oceniono podobnie.






Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
  • jatal – 08.08.2017

    A to niespodzianka....

  • krakowianin – 08.08.2017

    Heca . Niech PESA zadba o jakość i terminowość w realizacji zamówienia !!

  • XWJ – 08.08.2017

    MPK ich teraz przewali tak, że Pesa jeszcze zapłacze nad tym przetargiem :D

  • XWJ – 08.08.2017

    MPK ich teraz przewali tak, że Pesa jeszcze zapłacze nad tym przetargiem :D

  • max – 08.08.2017

    Ciekawe ile w MPK poleciało głów za napisanie SIWZ

  • dren – 08.08.2017

    Chyba 35 szt zrezygnują z 15 kolejnych żąchów

  • krakus – 08.08.2017

    Kompromitacja MPK

  • XWJ – 08.08.2017

    Z resztą, ciekawi mnie jak Pesa chce mieć niższe koszty eksploatacji, skoro Bombardier zaoferował pełna unifikację części z bombardierowymi NGT8, a Pesa choćby droższe i awaryjniejsze przetwornice i tablice sterujące Medcoma.

  • XWJ – 08.08.2017

    Solaris, a nie Bombardier, sorry!

  • asm. – 08.08.2017

    No i dobrze. Kraków nie zasługuje na coś lepszego. Oby tylko nie było jakiś rewanżów miedzy obydwoma firmami.

  • mechanik – 08.08.2017

    Brawoooo... Już sobie na PKK popisałem. Wyrazy współczucia dla mieszkańców Krakowa i życzenia (zapewne niezaspokojone) zielonej trawki dla ośmieszających miasto, wyjątkowo niekompetentnych osób przygotowujących przetarg.

  • mechanik – 08.08.2017

    @dren Żebyś się nie zdziwił... :D

  • arsents – 08.08.2017

    Kompromitacja MPK , fatalnie napisane SIWZ , potem "bujanie" się po sądach , wydawanie pieniędzy , a na koniec "podwinięcie ogona" i zgoda na Pese

  • YbG – 08.08.2017

    Buhahahaa no i co.....kto jest debesciakiem?

  • rajnold – 08.08.2017

    Już wiadomo że SS się odwoła

  • esbek – 08.08.2017

    Ciekawe, czy w MPK ktoś się zastanawia " po co myśmy tą żabę jedli". Stracono sporo czasu który można by przy obopólnej współpracy wykorzystać do przygotowania dobrego wagonu. Ciekawy jestem ile wynoszą koszty jakie MPK poniosło przez swoje odwołania i czy ktoś osobiście je pokryje.

  • asm. – 08.08.2017

    @ esbekDobre pytanie...

  • advisor – 08.08.2017

    No, opcję zobaczą jak świnia niebo... zobaczymy, kto kogo jeszcze przewiezie w tym przetargu. @asmNie, rewanżu nie będzie. Tylko odpłata pięknym za nadobne. @esbekObopólna współpraca z PESĄ... waść chyba kpisz, nikomu współpraca z nimi nie szła. @krakowianin"Niech PESA zadba o jakość i terminowość w realizacji zamówienia" - BUAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, będzie powtórka z Krakowiaków, kolejny szrot i kolejne płacze "jak to oni Kraków ratowali", biedactwa...Jeszcze nigdy pisanie w sposób cenzuralny nie było dla mnie tak trudne jak po tej wiadomości...

  • cracus – 08.08.2017

    dobrze że Pesa

  • Mr t – 08.08.2017

    Nie pisz. Wszyscy na tym skorzystamy. A ty nie będziesz cierpiał.

  • zibi – 08.08.2017

    Ciekawe jak to się czuje niechciany wygrany wiedząc iż jego wyrób będzie drobiazgowo sprawdzany przy odbiorach.Możliwe iż nie podejmą rękawicy konsekwencje ostatniej dostawy.Z drugiej strony Pesa posiada wyjątkowo mały portfel zamówień i bierze wszystko jak leci oj będzie ciekawie.

  • Obiektywny we Wrocławiu – 08.08.2017

    Brawo PESA Bydgoszcz. Wbrew hejterom spełniły się moje słowa dotyczące bezpodstawnego odrzucenia oferty przez MPK Kraków. Teraz Kraków będzie miał dobre tramwaje i nie ze szrotu z Niemiec czy Austrii. Kolej na wygraną PESY na Ślasku czyli w Tramwajach Śląskich i w drugim przetargu we Wrocławiu.

  • Misiek Krk – 08.08.2017

    No to są jajca jakieś. Dział zamówień z MPK wywalić na zbity p... i obciążyć kosztami dotychczasowych postępowań. Żeby tak spieprzyć SIWZ i umożliwić wygranie PESIE to skandal. Jedyna nadzieja w tym że odbiory techniczne będą baaardzo szczegółowe i byle usterka spowoduje opóźnienie terminu odbioru końcowego i naliczanie kar.

  • kolejFAN – 08.08.2017

    bravo pesa :) a co z kolejnymi nevelo z złomowagu ?

  • Wacek – 08.08.2017

    Co za młotki. Jakie uniemożliwić? Ludzie wy jeszcze w kraju prawa żyjecie.

  • Kot Filemon – 08.08.2017

    Popieram. Nie pisz. Te twoje wypociny są jak żygi.

  • gargul – 08.08.2017

    Na stronach MPK Kraków cisza , nie ma się czym chwalić ?

  • tramway – 08.08.2017

    Ja się tylko pytam kto płaci za KIO , sądy ? pasażer MPK Kraków ?

  • wars – 08.08.2017

    Teraz ciekawe jak z Warszawą ?

  • Www – 08.08.2017

    Jak wygra hiundaj to i tak produkcja będzie w pesie. Trzymajcie kciuki za solaris tram.

  • ogi – 08.08.2017

    @"Obiektywny" we Wrocławiu, bawi cię to, że inne miasto będzie miało drogie w eksploatacji tramwaje? To przecież większy koszt niż kupno czegoś w miarę przyzwoitego. Każdy z odbiorców ma przejścia z tym producentem, a zabawa z całą masą usterek elektronicznych, zacierającymi się łożyskami itp. czy tandetnym, w fenomenalnym tempie starzejącym się wyposażeniem do ciekawych nie należy. Wybitnie też psuje wizerunek miasta.

  • Towarzysz stolec – 08.08.2017

    A dlaczego nikt jeszcze nie napisał że się gamy psują i darty też. Skandal. Ludzie ogarnijcie się. Taka okazja!

  • Ps – 08.08.2017

    @gargul Dziwisz się?

  • Krakus – 08.08.2017

    No i super że wygrała PESA, jak zwykle w temacie naszego przetargu mają do powiedzenia trolle z innych miast. Teraz tylko wykonać solidnie odbiory, pociągnąć do odpowiedzialności urzędników przez których tyle ta cała zabawa w przetarg trwała i cieszyć się z nowych wagonów.

  • Combino – 08.08.2017

    @advisor: może łatwiej Ci przyjdzie cenzuralne pisanie,jeśli nie będziesz sobie żałował maści... wiesz jakiej :DA co do opcji,to zobaczymy która opcja u Was wygra: "zawzięci" (którzy woleliby nawet stracić dofinansowanie niż wziąć cokolwiek "od tej złej Pesy") czy "prawdziwi Krakowiacy vel chytrzy" ( którzy będą kombinować jak sobie sfinansować opcję z kar od Pesy) ;)

  • Combino – 08.08.2017

    @zibi: na razie na wszystko to się rzuca Stadler. Kraków już jednak trzeba było wziąć,bo jak sie jest producentem tej wielkości, to nie można jednocześnie odpuszczać Warszawy,Krakowa i Poznania; Warszawę odpuścili i to w sposób demonstracyjny,więc raczej nie ma zagrożenia powtórką z 2015 ;)

  • mechanik – 08.08.2017

    Heja Combino Wódz Bolada D.pa! Delikatnie pisząc, coś ci się pomerdało. Na razie na wszystko rzuca się Pesa. Wiadomo dlaczego, ma duże kłopoty, a zapracowała sobie na nie sumiennie. Zamówienie z Krakowa, o ile do niego rzeczywiście dojdzie, dużo w tym temacie nie zmieni i to z wielu powodów. Tutaj pomoże tylko podejście producenta do swoich klientów, które w tym momencie zbiera swoje żniwo. Nawet tak niewiarygodnie głupi SIWZ jaki zaprezentowało MPK będzie zdrowo siedział teraz Pesie ością w gardle. A W-wy nie odpuścili, bo wtedy zwyczajnie nie startowaliby w przetargu, a za to już robi skoczek z zarządu Pesy u innego producenta. Skończ robić z siebie idiotę, bo to żałosne, chociaż w sobie tylko zrozumiały sposób akurat do tego przyzwyczaiłeś.

  • Loki – 08.08.2017

    Brawo PESA!

  • Obiektywny z Wrocławia – 08.08.2017

    PESA z uwagi na upływ czasu od złożenia oferty, nie będący po jej winie powinna przekalkulować cenę i warunki dostaw dla MPK Kraków. Brak zgody ze strony przewoźnika może skutkować nowym przetargiem i.... utratą dotacji unijnej z uwagi na nie zmieszczenie z terminem rozliczenia czyli końcem 2020 roku. Więc PESA ze wględu na batalię sądową ugrać może wiele. Chytry czyli MPK Kraków traci wiele, a wystarczy czytać lektury szkolne w tym Zemstę A.Fredry.

  • haha – 08.08.2017

    Niezły wpis. Muszę przyznać, że dawno takich głupot nie czytałem.

  • Combino – 08.08.2017

    @Obiektywny z Wrocławia: spokojnie,rozliczenie do 2023,a terin liczy się od podpisania umowy,więc spokojnie mogą montować, tym bardziej że już wiedzą co ;)Tak przy okazji: wszedłem sobie na stronę PKK i od tamtejszego bólu d...y normalnie ze śmiechu prawie zaplułem ekran; dzięki tym sfrustrowanym błaznom i ich wypocinom pożyję co najmniej kilka godzin dłużej dłużej (jak wiadomo śmiech wydłuża życie) ;)Oj, jutro Polpharma musi w trybie ekspresowym dostarczyć większe partie maści na ból d...y do Krakowa ;)

  • Wiślak – 08.08.2017

    @Combino Przecież fanpage Platforma Komunikacyjna Krakowa to strona ze śmiesznymi obrazkami i nic więcej, trudno ich w ogóle poważnie traktować.

  • Locutus – 09.08.2017

    Po jakości Krakowiaków, po problemach z Twistami w Częstochowie, a ponoć ostatnio i w GOPie, to się nie ma co dziwić, że ludzie choć trochę interesujący się komunikacją miejską w Krakowie są przerażeni wygraną Producenta Tramwajów Tysiąca i Siedmiuset Usterek...Pozdrawiam!LOKI

  • P wawa – 09.08.2017

    Ta cena to za 35 sztuk? Jeśli tak to chyba sporo więcej niż poprzednio. Koniec prezentów?

  • puchacz – 09.08.2017

    tramwaje SS nie są lepsze i też są znane z wielu usterek i wad jakie nękają pojazdy w Olsztynie. Zaczynając od korozji a kończąc na wykładzinach podłogowych i niesprawnej klimatyzacji.

  • advisor – 09.08.2017

    @CombinoTeraz widać, jakim jesteś pesowskim fanbojem. Pasowałbyś do pesowskiej płatnej szczekaczki, czyli RK. Wygrał producent, którego nie chce MPK, miasto i mieszkańcy. Nawet oficjalny fanpage PESY na FB nie pisnął słowa na ten temat. Czyżby się bali usłyszeć, jak bardzo Kraków się "cieszy" z ich wygranej? Zresztą komentarze na wszystkich portalach krakowskich mówią same za siebie, nawet stateczne Radio Kraków ma ocenioną tą wiadomość na ledwie 36% pozytywów. Ten się śmieje kto się śmieje ostatni fanboju... MPK ma zagwarantowane, że w 2 tygodnie mogą odebrać max 3 wagony... jeszcze wam cztery litery przewieziemy na tym przetargu...

  • NM – 09.08.2017

    Nie ma produktów idealnych, wszystko się psuje prędzej czy później, nawet produkty RR - problem tkwi w częstotliwości występowania usterek i sprawności w ich usuwaniu.Nowy tramwaj dla Krakowa to hybryda rozwiązań znanych z NGT8 i Krakowiaka.Nie powinno być problemów z wyprodukowaniem, odbiorem i eksploatacją tych wagonów.Dostawa nowych wagonów pozwoli wycofać część składów wiedeńskich i w dalszej perspektywie ostatnich 105.Należy pamiętać o tym , że składy wiedeńskie są tańsze w utrzymaniu i eksploatacji od 105 i to decyduje głownie o kolejności kasacji tych wagonów.Działania MPK od jesieni zeszłego roku mogą wydawać się delikatnie mówiąc dziwne, ale w sumie do Krakowa w terminie powinny trafić dopracowane tramwaje o odpowiedniej konfiguracji podzespołów gwarantujących niezawodną eksploatację.Wielkiej alternatywy w stosunku do dzieła Pesy w Krakowie nie było.

  • AXC – 09.08.2017

    @P wawa cena Pesy-427 mln jest za 50 sztuk. Za 35, czyli za zamówienie podstawowe wynosi 299 mln a budżet zamawiającego 365 mln(włącznie z opcjami).Mieści się w nim i nie ma przesłanek do unieważnienia. Za pozostałą kwotę można by kupić 7 pojazdów w ramach prawa opcji i zamawiający zawsze przecież może znaleźć dodatkowe środki, gdyż nie trzeba wykładać pieniędzy już teraz. Jednakże wszyscy znamy, jak MPK zapierało się przed wyborem Pes. Ponad pół roku w plecy, dziesiątki tysięcy wydane na prawników i g...o z tego wyszło, gdzie wiele osób mówiło, że tak właśnie będzie. I jeszcze ten wymóg przejazdu na odbiorach. Mają w wydziale zamówień o czym myśleć-tam powinny polecieć głowy. Jeśli chcą SS niech nie zawalą a mądrze napiszą specyfikację.

  • a2n – 09.08.2017

    Nie ma żadnego opóźnienia, umowy i tak wcześniej nie można było podpisać, specyfikacja była napisana prawidłowo i i precyzyjnie.Wydawanie pieniędzy na prawników może nie jest najlepszym wyborem, ale te biedaki muszą gdzieś zarobić, już lepiej jak pomagają MPK niż kreatywnym inaczej .Wygrana Pesy to nie katastrofa lotnicza, ale jak i dlaczego było jak było, nie dowiemy się raczej nigdy.Pytanie tylko kto i ilu jest strażników tajemnicy.

  • brożek – 09.08.2017

    Palenica dał znać MPK , że już złapali Warszawe i z Krakowem się nie wyrobią

  • mechanik – 09.08.2017

    Hej combino Wielki Ból Doopy!Wspaniale pokazujesz, ale właśnie... własny ból dupy.Jestem jednym z piszących na PKK. Proszę, oto adres:https://pkk.info.pl/viewtopic.php?f=41&t=4510&start=630Pokaż wszystkim ten ból, bo ja jakoś nie zauważyłem. Przeważają sensowne uwagi, skierowane głównie na jakość taboru. Przejrzyj na swoje chore oczy, chorą głowę, zobacz jak fatalną reklamę przez takich jak ty, porąbanych ludzi zrobiła sobie Pesa i... zmień leki. Tak to juz jest, jaka firma tacy fanboje.Na 36mln populację takich chorych jak ty, jest PIĘĆ osób, a wszystkie skupione są na jednym zarżniętym przez ciebie i twoich porąbanych kupli SSC. Pojmujesz, w jakiej grupie wysokiego ryzyka funkcjonujesz? O głupocie już nie wspomnę. Żenada.

  • Obserwator 2 – 09.08.2017

    @ combina-tor. Takis uczony i wszystko wiesz , to czemu nic nie piszesz o tym ze Warszawka wybrala Skode mimo przekroczenia budzetu.To jest afera za 400 mln ,a nie krakowskie kilkanascie tysicy za oplaty sadowe. ZAJMIJ SIE TEZ GDANSKIMI EUNUCHAMI ,bo jako bezrobotny powinienes pomagac swojemu miastu np myc te tramwaje. A o Krakow sie nie martw bo sobie poradzi bez durnych ekspertow.

  • Wiślak – 09.08.2017

    MPK się skompromitowało na całej linii, tak to trzeba konkretnie nazwać, a co do nowych Krakowiaków to jestem spokojny, terminy produkcji normalne i sam pojazd bardziej standardowy od "najdłuższego tramwaju w Polsce" zamawianego na ostatnią chwilę, za pięć dwunasta.

  • Pozdrawiam z PKK – 09.08.2017

    [komentarz usunięty, powód: regulamin]

  • InfoTram.pl – 09.08.2017

    Dyskusję na tematy osobowe uważamy za zakończoną

  • kolejFAN – 09.08.2017

    kolejny przetarg dla pesy ... to stolyca :) gratulacje dla najlepszego polskiego producenta taboru

  • dudek – 09.08.2017

    @advisor Jak to nie ma nic na fp Pesy? ;) Jest od 22 godzin

  • Goryl Genek – 09.08.2017

    Będzie wesoło. Pesa na karach może popłynąć. Muszą się spinać na maxa teraz.

  • Edek – 09.08.2017

    A może nie podpiszą umowy? I mpk straci rok.

  • trend – 09.08.2017

    Jaki rok od ręki podpiszą z SS

  • farafiu – 09.08.2017

    Jedni się cieszą, że PESA wygrała (zazwyczaj są spoza Krakowa), a drudzy nie. Jedno chciałbym zaznaczyć, iż przewoźnik dał klapę z tym. Mieliśmy Tramino na testach i zamiast ustawić specyfikację tak, aby on wygrał lub w czasie procedury pewne punkty pozmieniać, przewoźnik otworzył furtkę dla kolejnych sztuk o wątłej przyszłości. Pomijając wasze kłótnie, obecny produkt PESY w postaci Krakowiaka tylko szkodzi miastu i takie są fakty. Co z tego, że mamy najdłuższe tramwaje w Polsce, skoro one są tak awaryjne, że codziennie powodują tylko straty oraz są naprawdę źle zagospodarowane wewnątrz? Ogromnie się dziwię, że MPK poszło w kierunku bylejakości w taborze tramwajowym, gdy się ma najlepsze pojazdy Bombardiera w Polsce. Kończąc to jedynie pozostaje mieć nadzieję, że Krakowiak II zostanie tak przeczołgany, że odechce się startu w następnych zamówieniach oraz będzie tak dopracowany, że nie będzie wstydu miastu przynosił.

  • jatal – 10.08.2017

    Najpierw czytałem że "MPK pokaże jak przywołać Pesę do porządku", potem że zajmie się tym KIO, następnie że zrobi to SO, później były mrzonki o "asie w rękawie" czyli o pewnym jak nic unieważnieniu przetargu z powodu niby przekroczonego budżetu a teraz czytam że "na odbiorach to dopiero MPK pokaże".Wiara faktycznie jest ślepa. Przede wszystkim nie ma powodu wierzyć że ci sami ludzie którzy ponieśli tyle kolejnych spektakularnych porażek od teraz będą zdolni cokolwiek zmienić. Straszenie poprawnymi odbiorami nie ma najmniejszego sensu. To tylko kolejna próba wyparcia się przez niektórych faktów. Pesa i tak wykona to zamówienie, a z karami za awaryjność (bez różnicy czy za Krakowiaki-1 czy Krakowiaki-2) się liczy skoro wystartowała w przetargu.@ LocutusAleż jest się czym dziwić - tym że ludzie interesujący się komunikacją miejską w Krakowie nie potrafią prawidłowo rozpoznać tematu, że nie mają pojęcia o zasadach techniki i prawa zamówień publicznych. Niestety, ale bezsensownie przywołując magiczne już "1700 usterek" (kto chce pamięta że nawet dla MPK jest to sprawa marginalna) pokazujesz że uwaga ta dotyczy również Ciebie. Niestety.Pozdr.

  • Wiślak – 10.08.2017

    @jatal to też jest dobre z tymi usterkami i ich ilością, że samo MPK mówi, żeby z dystansem do tego podchodzić, a niektórzy ignoranci się podniecają. Być może w MPK już przestaną świrować i wszystko wróci do normy i do budowania normalnych relacji, bo to bardziej się opłaca niż wojenki.

  • mechanik – 10.08.2017

    O czym ten bełkot? Typowy zresztą...Problem dotyczy nie Pesy a w zamyśle niezawodnego środka transportu - tramwaju. Tworząc bańkę producent zakładał określoną jakość oraz zwrot kosztów po okrewsie serwisowym, a skutkiem takiej polityki producent obecnie ma duże problemy, zarówno poprzedni jak i ten przetarg nie da jej zakładanej wartości dodanej. Do poprawnego odbioru wystarczą nawet zapisy z tego nieszczęsnego SIWZ. Problem może polegać tylko np. na mogącym wystąpić utrzymaniu procesu serwisowego przzez Hyundai, natomiast poserwisowe utrzymanie nie nastręczy przewoźnikowi problemu jak i potrzeby obsługi poprzez producenta, a na tym głównie opierała się jego polityka sprzedażowa.

  • Pracownik – 10.08.2017

    A mnie interesuje jak teraz producent podejdzie do różnych widzimisię zamawiającego które nie są zawarte w SIWZ. Do tej pory często producenci ponosili koszty niedomówień i życzeń klienta w ramach dobrej współpracy.

  • Locutus – 10.08.2017

    @ Jatal - szczerze mówiąc naszą winą jest głównie nadmiar optymizmu. Wierzyliśmy w to, że MPK zatrudnia fachowców, którzy nie powtórzą błędu z poprzedniego przetargu i nie kupią znowu dziadostwa, które średnio dwa razy w tygodniu paraliżuje ruch w mieście... Przeliczyliśmy się. MPK zawaliło najpierw SIWZ, a potem dwa procesy. Koszty poniosą wszyscy mieszkańcy, bo niezawodność krakowskiej komunikacji tramwajowej spadnie... Potem pewnie wyjdą jeszcze wady fabryczne, jak w pozostałych pojazdach na wózkach skrętnych producenta z Bydgoszczy... A po dziesięciu latach zapewne konieczny będzie remont... Bo w sumie czemu zakładać, że producent, który tyle rzeczy spartaczył tu się przyłoży?Co do 1700 usterek - jeszcze raz przypomnę, że do mediów MPK robi dobrą minę do złej gry, bo chyba boją się nagonki że kupili badziew. Wielokrotnie rzecznik podkreślał chociażby, że Pesy nie są bardziej awaryjne niż Bombardiery. W rozprawach przed KIO wyszło coś zgoła odmoennego. A ja wierzę bardziej danym prezentowanym na rozprawach niż propagandowym wypowiedziom dla mediów.

  • Adam – 11.08.2017

    @Locutus - jest jeszcze szansa że Pesy nie będą zgodne z wymaganiami i nie przejdą odbiorów.

  • jatal – 11.08.2017

    @ LocutusOpytmizm? Raczej defetyzm lub przynajmniej brak prawidłowej oceny sytuacji.Na razie to co piszesz wygląda tak jak płacz nad rozdeptaną stokrotką nie przejmując się że obok spalił się cały las (pomimo że właściciel "stokrotki" mówi że owszem coś tam rosło ale nie było nawet kwiatkiem). Tym "lasem" w wyroku KIO było kluczowe dla sprawy przywołanie wyroku (wykładni) Trybunału Sprawiedliwości UE w sprawie oceny jakości dostarczanych towarów.A co do usterek to może przykład Ci pomoże w zrozumieniu. To samo można różnie zapisać. Np.- źle spasowane panele sufitu - 1 usterka, albo- źle spasowane elementy sufitu - 40 usterek (bo tyle elementów sufitu) albo- źle spasowane szczeliny między elementami sufitu - 160 usterek (bo tyle szczelin).Rzecznik MPK z pewnością mający szerszą wiedzę co dokładnie liczono zaapelował tylko żeby nie przywiązywać nadmiernej wagi do suchej liczby aż 160 usterek.

  • Locutus – 13.08.2017

    Zawód rzecznika prasowego to zawód nieodłącznie związany z uprawianiem propagandy (którą teraz nazywa się pijarem), a nie z rzetelnym informowaniem o sytuacji danej jednostki. Dane z orzeczenia KIO są o wiele bardziej przekonujące niż wysiłki propagandy (tudzież Public Relations)... Podobnie jak bardzo przekonujące są doniesienia z PKK, z których jednoznacznie wynika, że średnio dwa razy tygodniowo mamy zatrzymanie spowodowane awarią Krakowiaka, podczas gdy bombardiery, których jest ponad dwa razy więcej i z których najstarsze osiągnęły już pełnoletniość, powodują średnio jedno zatrzymanie na miesiąc...

  • leon – 13.08.2017

    Jakby były dwa na tydzień to by nie płakano jest więcej

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....