TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

PESA wygrywa w Częstochowie
InfoTram.pl - Opublikowano: 31.08.2017 09:18:45 27 komentarzy
PESA wygrywa w Częstochowie

MPK Częstochowa rozstrzygnęło przetarg na dostawę 10 tramwajów. Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram.pl została złożona jedna oferta – z bydgoskiej PESY.

Komisja przetargowa oceniła ja na 100 punktów. Za 10 fabrycznie nowych wagonów bydgoska firma chce 73.052.000 zł netto (89.853.960 zł brutto). Daje to kwotę 7.249.000 zł netto za jeden pojazd. Oferta mieści się w kosztorysie przewoźnika, który wynosi 98.400.000 zł brutto.

Tramwaje jakie dostarczy PESA będą zbliżone do kursujących już po mieście Twistów. Co prawda szczegółów nie znamy, ale przypomnijmy, że MPK kupuje 10 wagonów fabrycznie nowych, przegubowych, wieloczłonowych, niskopodłogowych, jednokierunkowych. Według zapisów przetargowych tramwaje mają mieć długość od 28 do 32 metrów i od 3 do 5 członów, połączonych przegubami. Ich szerokość ma mieścić się w przedziale od 2,35 do 2,4 m. Na swój pokład muszą zabierać co najmniej 200 osób, zaś liczba miejsc pełnowymiarowych to min. 54. Ma być klimatyzacja, system informacji pasażerskiej. Co najmniej 70% wagonu musi mieć niską podłogę, zaś część wysokopodłogowa nie może znajdować się wyżej niż 700 mm nad główką szyny.

Ponadto zamówienie obejmuje również dostawę specjalistycznego wyposażenia obsługowego, przeszkolenie pracowników zamawiającego w zakresie przeglądów, napraw, obsługi technicznej i eksploatacji dostarczonych tramwajów oraz pojazdów wchodzących w skład specjalistycznego wyposażenia obsługowego oraz dostarczenie dokumentacji technicznej niezbędnej do eksploatacji oraz napraw awaryjnych i powypadkowych tramwajów. Zamówienie zawiera opcję na pięć kolejnych tramwajów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
MPK Częstochowa
przetarg
  • Kacper – 31.08.2017

    Brawo pesa

  • ŚwiętySzczyt – 31.08.2017

    Formalność

  • gargul – 31.08.2017

    Już lepsze używki jak Łódz

  • Kacper – 31.08.2017

    Pesa to najlepsze tramwaje lepsze od bombardiera

  • Pkp – 31.08.2017

    Najlepsze nie koniecznie, ale tramwaje w porównaniu do pociągów robią całkiem przyzwoite

  • AXC – 31.08.2017

    Przy tak niewielkiej sieci liczy się unifikacja taboru i to się uda. Niech nowe Twisty dobrze się sprawdzają i oby wykorzystano opcje.

  • Kacper – 31.08.2017

    Pesy to dobre tramwaje

  • esbek – 31.08.2017

    @AXC Też tak uważam, PESA to dla Częstochowy najlepsze rozwiązanie. Szkoda, że w Olsztynie Solaris przesadził z ceną ba tam też przydała by się unifikacja taboru.

  • Kaszeb – 01.09.2017

    Dla wszystkich "sepso- entuzjastów". Najpierw pękały w sposób okrutny ostoje,wszystkie wozy były w naprawie. Rozmiary usterki groziły katastrofą w ruchu lądowym. Teraz,jak donoszą uprzejme"wiewiórki"grzeją i zacierają się łożyska. Od dłuższego jeżdżą ,czasami cztery ale głównie trzy wozy,tj.43 % stanu!W ostatni czwartek,uwaga, przez większość dnia jeździł jeden,słownie JEDEN wóz,reszta albo jest odstawiona albo zdefektowała!!! I tak jest od dłuższego czasu i to jest dobry produkt?!?!Niech"medaliki"nie kasują 105-tek bo jeśli tak samo będzie działo się z nowymi o długości 32 200m wozami to ...będzie bal.A @Kacper niech pogada z motorniczymi z Krakowa co wolą i dlaczego sepsę,która żyje własnym życiem i jest lepsza od"bombki",to dostaną taką "bombkę"śmiechu że łoj.Już widzę jakie będzie ujadanie ale takie są FAKTY! Do Redakcji:Fajne są zdjęcia taboru z Łodzi,Warszawy czy każdego innego miasta a tu jak nie"d.pa"to rozwalone krawężniki i ciągle na tej samej pętli. Czy naprawdę tak trudno zrobić w tym mieście ciekawe zdjęcie?

  • Kacper – 01.09.2017

    Solarisy to Najlepsze tramwaje

  • ŚwiętySzczyt – 01.09.2017

    @Kaszeb wszyscy znają problem z konstrukcją Twistów, co nie zmienia sprawy, że to bardzo fajne tramwaje.

  • kacper – 01.09.2017

    Pesy są super

  • Proziu – 01.09.2017

    Skąd kolega @Kaszeb bierze taki informacje na temat tego co sie aktualnie dzieje z 2010N ?

  • częstochowianin – 01.09.2017

    Kolega @Kaszeb ma szwagra którego wój ze strony matki ma syna, który ma kolegę, którego brat prcuje w MPK i codziennie przesyła wyczerpujące informacje na temat grzania łożysk i z...ch przestojów oraz innej straszliwej awariozy, stąd ta nieoceniona wiedza kolegi K.

  • Proziu – 01.09.2017

    W sumie to tłumaczy bardzo wiele ale i tak mam nadzieje ze kolega K sie odezwie i wyjawi ta tajemnice

  • Kaszeb – 02.09.2017

    Respondenci, to wszystko wiem od waszej kochanej firmy,współpracuję z nią. Zapytajcie ją dlaczego jeżdżą tylko 3 "medaliki"?Zapytajcie ją jaki jest program naprawy pękających ostoi na Śląsku?@Śnięty,o przepraszam ŚwiętySzczyt sam wygląd to nie wszystko.Czy chciałbyś mieć nówkę autko,rower który ładnie wygląda ale są z nim takie problemy?Zapytajcie dlaczego tak wiele wozów odstawionych jest w Warszawie?Może ktoś wyjawi TĘ a nie"ta",tajemnicę@proziu."Tajemnice" użyte przez ciebie są w liczbie mnogiej a myślę że chodzi tylko o jedną więc powinno być jak wcześniej."Taki"a nie"takie"traktuję jako zwykłą literówkę,piszesz zupełnie jak peter. Miała być egzekucja a jest szczypanie po kostkach. Zero konkretnych zarzutów,slogany,slogany i nic więcej.Idę sprzątać las bo wiatr mi szkód narobił wiele a jak poznacie odpowiedź na powyższe pytania to je opublikujcie.

  • Proziu – 02.09.2017

    @Kaszeb Czepiasz się pisowni. Współpraca nie upoważnia Cię do pisania że coś się non stop psuje itp. Przyznaję nie jest różowo ale wnioskuję że Twój rower stoi dłużej niż Pesa na zajezdni.Powiedz mi od kogo bierzesz te informacje? Bo chciałbym je sprawdzić i potwierdzic

  • Kaszeb – 05.09.2017

    @Proziu "NIE JEST RÓŻOWO"!Czyli jak jest,przej...ne?! Teraz nawet nie szczypiesz po kostkach,Ośmieszasz się. "NIE JEST RÓŻOWO"!!!Nie"tjaktoj"się zepsuł tylko tylko jedno koło ale za to trzy są dobre! Jak chcesz to wyjaśnić to działaj,sam wiesz doskonale jak. Wsiadaj w autko klasy np.combi co jest lepsze to od roweru i odjazd.

  • NM – 05.09.2017

    W każdym pojeździe szynowym i także w tramwaju istotne jest co niedomaga i dlaczego , a przede wszystkim, czy to wina poddostawcy, wina montażu ,czy też za błąd odpowiada tylko i wyłącznie producent finalny ?Najgorzej, jak jest to błąd konstrukcyjny, błąd wykonawczy można łatwiej usunąć.Tramwaje składane są z klocków, często takich samych w Pesie i Bombardierze.Jest jeszcze problem oprogramowania.Oczywiście klienta interesuje, żeby produkt był niezawodny, ale przy dyskusji na temat niezawodności i jakości należy odróżnić , co leży u podstaw awaryjności , chociaż dla eksploatatora i pasażera , skutek jest ten sam - tramwaj stoi a nie jedzie.

  • Proziu – 05.09.2017

    @Kaszeb byłoby tak jak powiedziałeś gdyby wszystkie były uziemione a nie są.Coś mi sie wydaje ze jesteś najlepiej poinformowana osobą w Częstochowie , tak jak każdy "miłośnik" . Znając życie to nawet nie wiesz jak wygląda w rzeczywistości naprawa taboru bo Ty tylko nim jeździsz i nic więcej.A co do łożysk to czy w samochodzie nie wymieniasz łożyska w kole ?

  • XWJ – 05.09.2017

    @Proziu - Oczywiście wymiana łożysk w momencie, gdy są one zgrzane po przebiegach, które nie jedno auto robi na fabrycznych częściach to coś chyba jednak z Pesami jest nie tak? Z resztą krakowiaki chyba już dobitnie pokazały, że Pesa robi niezłą robotę sobie, tworząc takie barachło.

  • Kaszeb – 06.09.2017

    @Proziu.Najczęściej jeżdżą trzy sztuki czyli 43% stanu ale bywa że mniej. Dwa tygodnie temu hulał AŻ cały jeden. Masz rację pisząc o wymianach ale kiedy robi się to w wozach co mają 300tyś. km przebiegu zamiast po milionie,zgodnie z normą, bo się zacierają to jest jakieś"hallo". I nie odpisuj mi"żeby ci udowodnić"bo to nie ma sensu. Jesteś tak zaprogramowany,taka jest twoja rola,praca,nie wiem co,że choćby na twoich oczach rozpadł się na kawałki krakowiak czy twist to powiedziałbyś że"tak miało być"i wszystko jest ok,bye.

  • Pro – 06.09.2017

    @Kaszeb jest jedna bardzo ważna rzecz na która nie zwracasz uwagi.A mianowicie coś co jeździ musi się psuć i nie ważny jest przebieg, nie jest też ważne czy to sprzęt NASA , ESA czy też PESY. Sadząc po Twoich wypowiedziach śmiem Twierdzić ze jesteś albo miłośnikiem MPK albo motorniczym i to takim ,który gdzieś coś usłyszał i to dalej powiela a dodatkowo nie jest w stanie znaleźć przyczyny u siebie , czyli w swojej jeździe.

  • dd – 07.09.2017

    @Pro Choćbyś nie wiem jak chciał zamydlić sprawę musisz zwrócić uwagę na fakty, a te mówią o ponadprzeciętnych awariach taboru tramwajowego. Producent miał obowiązek zapoznać się z trasami które będzie obsługiwał tabor i ta, swoją drogą nadzwyczaj głupio ujęta "swoja jazda" nie ma nic do rzeczy. Ponadto wypominanie kaszebowi braku wiedzy albo mikolstwo wybitnie pokazuje z twojej brak umiejętności czytania ze zrozumieniem, a z drugiej strony też brak racjonalnych argumentów.

  • Miro Maro – 07.09.2017

    Teraz prezes PESA się zmienił. Zobaczymy co będzie teraz

  • NM – 08.09.2017

    Ewentualne podpisanie umowy z Krakowem i pierwsze dostawy krótkich Krakowiaków dadzą odpowiedź na pytanie , co się w Pesie zmieniło i czy na lepsze ?Inna sprawa, że trudno sobie wyobrazić, chociaż wszystko jest możliwe, że jest jeszcze gorzej niż było dotychczas.Pesa ma oprócz Krakowa bardzo duży portfel zamówień i problem tylko i aż w tym, żeby na czas i w odpowiedniej jakości wagony przekazała zamawiającym, tj. do Łodzi, Gdańska , Bydgoszczy , Gorzowa Wlkp, Częstochowy i (oby) Krakowa.

  • Miro Maro – 08.09.2017

    @NM No i jeszcze te 40 tramów do Kijowa i 20 do Moskwy, w przyszłym roku startują (oby) dostawy Linków dla DB tak więc PESA ma naprawdę dużo do roboty.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....