TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

PESA wygrywa w Bydgoszczy
InfoTram.pl - Opublikowano: 16.01.2017 15:17:23 40 komentarzy
PESA wygrywa w Bydgoszczy

Bez niespodzianki. PESA wygrała kolejny przetarg na dostawę tramwajów dla Bydgoszczy. Dziś Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej podał oficjalne wyniki.

Oferta złożona przez PESĘ zdobyła 100 pkt. Była ona również jedyną, jaka wpłynęła w przetargu. Przypomnijmy, że przetargiem interesował się też Solaris, który ostatecznie oferty nie złożył. Oferta bydgoskiego producenta zakłada realizację zamówienia za kwotę 141,1 mln zł brutto. A ten obejmuje 18 nowoczesnych pojazdów szynowych. 15 z nich będzie miało długość około 30 metrów, a kolejne trzy będą o 10 metrów krótsze. Te ostatnie pojazdy będą dedykowane do obsługi linii, z których korzysta mniej pasażerów. Szerokość nowych pojazdów wyniesie około 2,4 m, a wysokość nie przekroczy 3,6 metra.

Nowe pojazdy mają obsługiwać między innymi nowe torowisko na ul. Kujawskiej i zmodernizowana pętlę na Kapuściskach wraz z torowiskiem na Wojska Polskiego. Pierwsze trzy nowe pojazdy zaczną kursować już w tym roku, a pozostałe w roku 2018.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram zakup nowych pojazdów zostanie sfinansowany ze środków europejskich, z których dofinansowane będą rozbudowa ul. Kujawskiej (POIŚ) oraz modernizacja pętli Kapuściska (RPO). To największe zamówienie w historii bydgoskiej komunikacji miejskiej związane z odnową taboru. Pozwoli to obsługiwać kolejne linie komfortowymi pojazdami. Już wcześniej przyjmując plan transportowy zdecydowaliśmy się na tramwaje wyłącznie niskopodłogowe, klimatyzowane oraz wyposażone w najnowsze rozwiązania technologiczne. Przygotowując się do kolejnych inwestycji w rozbudowę i remonty torowisk , najważniejsze zadania powiązaliśmy z zakupami tramwajów. Będzie to sprzyjać budowie atrakcyjnej oferty komunikacji miejskiej i zrównoważonemu rozwojowi miasta.

Wcześniej w związku z budową linii tramwajowej do Fordonu Bydgoszcz zakupiła 12 składów Swing. Kosztowały one 109 mln zł. 18 nowoczesnych tramwajów pozwoli wycofać z ruchu najstarsze pojazdy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bydgoszcz
PESA
  • Nadwiślak – 16.01.2017

    Prawidłowo, kontrakt podpisać i czym prędzej niech kolejne Swingi ruszają w bydgoskie linie.

  • WK – 16.01.2017

    Fajnie, przynajmniej jednolity tabor.

  • Ośka – 16.01.2017

    (...)Pierwsze trzy nowe pojazdy zaczną kursować już w przyszłym roku, a pozostałe w roku 2018(...)Chyba raczej 2019 :)

  • BDG – 16.01.2017

    Ośka, czytaj dobrze.Pierwsze trzy wozy w tym roku, a kolejne w następnym, czyli 2018r.

  • farafiu – 16.01.2017

    Żeby wam specjaliści z PKK nie wbili i czasem monopolu PESY nie zarzucili.

  • macoej12991 – 16.01.2017

    Cóż za niespodzianka. :D

  • AXC – 16.01.2017

    No proszę Bydgoszcz pokazuje jak szybko i sprawnie przeprowadzać przetargi. Kraków ogłosił dużo wcześniej a jeszcze nawet nie wybrano ofert. Brawo! Będzie unifikacja taboru, sprawdzone pojazdy wspierając lokalny rynek pracy.

  • ... – 16.01.2017

    @AXCMoże zanim coś napiszesz dowiedz się jak jest. Oferty w Krakowie otwarto prawie 3 miesiące temu. Po czym po wykluczeniu niesolidnej firmy jaką jest Pesa, ta odwolala się do KIO i to przez nią cała sprawa ciągnie się już ponad miesiąc. Gdyby nie oni już dawno podpisana byłaby umowa... radzę się nie wypowiadać, jak się nie zna wszystkich informacji.

  • max – 16.01.2017

    Bo przepadlista Pesa musiała startować w Krakowie a miałaby spokój , a tak może zostać wywalona na 3-lata z różnych miast np Poznań , Łódź i wiadomo Kraków

  • DarekP – 17.01.2017

    Gorzej będzie, jak Kraków jednak będzie musiał kupić tramwaje od Pesy. To dopiero będzie kara, po tych niedobrych Krakowiakach.

  • reto – 17.01.2017

    3 komentarzy od jednej osoby, parodia..

  • Mz – 17.01.2017

    @maxWystartować to sobie mogła. Tylko po jaką cholere się odwoływała. Nie dość, że przeciąga cała sprawę już ponad miesiąc to jeszcze sama się wkopała. Bo może zostać wykluczona na 3 lata.

  • filipesso77 – 17.01.2017

    @... a dlaczego obwiniasz tylko Pese? MPK samo sobie strzeliło w kolano i przed KIO to kontynuuje;)

  • AXC – 17.01.2017

    Wykluczenia Pesy z Krakowa nie będzie bo MPK podpisywało nieraz papiery, że tramwaj zgodny ze specyfikacją itd. inaczej straciliby dotację. Wskaźniki sprawności,którymi się chwali MPK to też nie działa na korzyść MPK. Wszyscy również wiemy, że Pesa jako jedyna przedłużyła ofertę i czasu nie były wiele. Dlatego z dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć, że do wykluczenia Pesy nie dojdzie, ale MPK robi co może, rękami i nogami się zapiera"byle nie Pesy" jak równiez nie chcą być osądzeni o wybór niewłaściwej oferty. Minus takiego działania jest taki, że rozstrzygnięcie się przeciąga i dostaną tramwaje o parę miesięcy później. Wracając do tematu Pesa już może szykować produkcję, zamawiać komponenty itd.

  • Pablo – 17.01.2017

    Masakra. Ale może się ktoś w Bydgoszczy w końcu przebudzi?Jak na razie żadne miasto nie jest zadowolone z pesy...

  • Krzysztof – 17.01.2017

    @Pablo: Gdyby miasta nie były zadowolone to inaczej by rozpisywały przetargi. Jak widać Bydgoszcz jest zadowolona dlatego w specyfikacji zapisali unifikację względem Swingów.

  • Tramicus365 – 17.01.2017

    Żadne miasto nie jest zadowolone z Pesy - ciekawe stwierdzenie. Podziwiam poświęcony czas na zbieranie opinii, przeprowadzanie ankiet itd. - bo trochę jest tych miast - nie tylko w Polsce.Wielu wrocławian jak najbardziej jest zadowolonych z Twistów i żałujemy tylko, że kupowane są kolejne Bety, no ale wiadomo - cena, stan niektórych torowisk itd. przemawiają na korzyść wozów z Poznania. Trudno mieć pretensje do Pesy o to, że nasze wozy są za szerokie do obsługi niektórych przystanków, bo to była kwestia wykonania odpowiednich pomiarów i umieszczenia tego w SIWZie przez zamawiającego.Kraków miał do wyboru szeroki wachlarz taboru tramwajowego wytwarzanego przez różnych producentów. Wymyślili sobie zupełnie nowy pojazd, podobno tylko Pesa podjęła próbę sprostania wyzwaniu. Wyszło jak wyszło. Teraz Kraków ma 36 Krakowiaków - "złe, niedobre, tragiczne". Nie jechałem, nie wypowiadam się o jakości. Można było mieć 36 sprawdzonych i dopracowanych Swingów - no ale Swingi są niedobre - bo inni już je mają. Ciekawe tylko, dlaczego Ojciec Święty podróżował w trakcie ŚDM 2016 takim "fatalnym" Krakowiakiem, zamiast np. "cudownym, kochanym" Bombardierem.A Bydgoszcz będzie brała PESY, bo są produkowane i serwisowane na miejscu, przez bydgoszczan i mieszkańców okolicznych miejscowości. MZK mogłoby poważnie pomyśleć o wysłaniu #364 i #365 (i to w pierwszej kolejności) na naprawę główną, bo wozy są już dość wysłużone.

  • Mariusz – 17.01.2017

    @Tramicus365 w Gdańsku Pesy śmigają aż miło. Z wypowiedzi przewoźników innych miast też nie przypominam sobie jakiś zastrzeżeń, a wręcz przeciwnie - bo to zwyczajnie są dobre tramwaje.

  • www – 17.01.2017

    Bydgoszcz jest zadowolona z PESY. Toruń nie narzeka. Częstochowa chwali współpracę z PESĄ. Tramwaje Śląskie, Wrocław tak samo. Sofia, Kijów. Można wymieniać i wymieniać

  • www – 17.01.2017

    Niby dlaczego PESA miała nie startować w Krakowie. Bo tak chce krakus krakaułer? Chore!

  • advisor – 17.01.2017

    @Tramicus365, @Mariusz, @wwwMiliard razy już było pisane, czemu PESA nie jest lubiana w Krakowie, ale powtórzę jeszcze raz, bo co poniektórzy "eksperci" nie z Krakowa nie wiedzą. 1) Nie, Swingów nie mogło być, nie ma i nie było tak długiego Swinga i skoro PESA wystawiła Twista, a nie Swinga to miała ku temu własne powody. 2) Nikt sobie nie wymyślił, Kraków wymagał tego typu pojazdów, bo tylko one mogły pomieścić potoki pasażerskie na najbardziej obleganych liniach. Na świecie znacznie dłuższe tramwaje to również żadna nowość. 3) Po Krakowie już krąży powiedzenie "Jaki tramwaj się dziś zepsuł i dlaczego Krakowiak?" - to tyle w kwestii niezawodności, a co do wyliczania współczynników to są liczone tak, by wyszło, co miało wyjść (przecież nie może być klęski wizerunkowej), o czym też już było tutaj szczegółowo pisane. 4) Przejazd Ojca Św. to była jedna wielka propaganda, odgórnie przyszedł prikas, że ma być Krakowiak, ludzie z PESY x czasu wcześniej szykowali wybrane pojazdy specjalnie w jednym celu (mało kto wie, że poza RG914 był drugi pojazd na "krytyczną rezerwę", gdyby tamten zdefektował, identycznie ustrojony). 5) Dostarczanie Krakowiaków to był komedio-dramat, zresztą odsyłam do artykułów z tamtego okresu, wyrażają więcej niż 1000 słów6) Mówienie, że tylko PESA odważyła się podjąć kontrakt to kłamstwo rozpowszechniane przez PR PESY - w rzeczywistości Bombardier składał nawet poza przetargową propozycję wykonania zamówienia, ale im podziękowano. O czymś jeszcze chcecie wiedzieć?

  • filipesso77 – 17.01.2017

    @advisor tak samo jak fanboye Pesy nie maja niezbitych dowodów na wspaniałość wyrobów naszego bydgoskiego producenta (tak jestem z Bdg) tak samo Ty(zakladam, że nie musze pisac per Pan) nie potrafisz udokumentowac pewnych tez a zasłyszanych w internecie rzeczy jest masa;) poza tymtakie czasy, że lepiej sprzedają się i rozpowszechniaja złe i negatywne opinie, zdarzenia i komentarze;) ucieszyłbym się szczerze, gdyby obaj polscy producenci współpracowali ze sobą pokonując w każdym przetargu zachodnich konkurentów;)

  • jatal – 17.01.2017

    @ advisor 1) Krakowiaków, podobnie jak "tak długiego Swinga" też wcześniej nie było.1) Jedynym powodem wystawienia Twista były wymogi siwz. Własnym powodem nazwać tego nie można.2} Skoro Kraków ich wymagał to je sobie wymyślił. Innych znanych ze świata nie chciał.3) Uznawanie powiedzenia jako ostateczne podsumowanie (tyle w kwestii) niezawodności jest zaiste iście "inżynierskim" podejściem do tematu.3) Skoro taki sposób liczenia współczynników obowiązuje wszystkie typy tramwajów w Krakowie to czemu tylko wyniki Krakowiaków mają być złe? 4) Wszystko co nie jest normalną eksploatacją a oficjalną "imprezą" ma charakter propagandy i polega na wystawianiu/pokazywaniu najlepszego lub najnowszego. Na "ŚDM i Papieża" nawet Kardynał zamówił sobie nową sutannę.5) A czym miało być skoro samo życie to komediodramat?6) PZP nie przewiduje czegoś takiego jak poza przetargowa oferta.Poważnie, to są argumentowe asy tłumaczące dlaczego w Krakowie PESA nie jest lubiana? Co miałbym jeszcze chcieć wiedzieć?Chyba tylko to czemu uważasz że odpowiadasz @Tramicusowi365, @Mariuszowi i @www? Przecież Oni "zupełnie nie o tym", a i sam artykuł o zupełnie innym mieście.

  • K – 17.01.2017

    Ten typ tak ma. O tym, czy o tym a on i tak kopnie. Tak ma...

  • bazyl – 18.01.2017

    Ad3 no jakos kurna nie slyszalem tego powiedzeniaAd4 były przygotowane i to nawet 4 tramwaje i wynikalo to z wymagan Biura Ochrony Rządu baranie. .. Nawet bylo kilku motorniczych i zaden do końca nie wiedział czy pojedzie i ktorym pojazdem. Ad6 panie advisor- pozakontraktowo to sobie można wszystko robić ale w innych terminach i na pewno bez uzyskania dofinansowania. Znasz Ty sie na PZP?

  • advisor – 18.01.2017

    @filipesso77Widzę, że kolega marzy o powrocie komuny - jedyny słuszny producent, jak niegdyś Konstal, hę? Jak to się skończyło wszyscy wiemy. @jatal2) Zakładam, że znasz pojęcie specyfiki miasta i związanej z tym skrajni, długości peronów itp. To producent ma się dostosować do miasta, nie na odwrót. 3) No błagam, nie wiesz, jak w Polsce działają urzędy? Przecież u nas w kraju wszystko jest super, mamy wszystko najlepsze, nikt nigdy nie powziął złej decyzji... te całe wyliczenia to propagandowe bicie piany, naprawdę wierzysz, że ktoś by się przyznał do porażki? Jeszcze przy tej obsadzie urzędniczej? No proszę Cię... to jest warte tyle samo ile apele Majchra o szanowanie środowiska i korzystanie z KM. A porównanie dobre jak każde inne. 4) Sam sobie odpowiedziałeś. 5) My o życiu czy o tramwajach rozmawiamy? Cenię filozofię, ale to chyba nie to forum. 6) I dlatego nie wzięto tego pod uwagę, przecież napisałem. Niemniej inne oferty, zarówno w przetargu, jak i poza nim były, więc nikt nikogo nie ratował. Cóż, był przytyk w stronę Krakowa, to odpowiadam. @bazylPatrz odpowiedzi dla jatala.

  • filipesso77 – 18.01.2017

    @advisor - nie zakładam powrotu do komuny, wolę polskiego względnie silnego producenta niż kolejne rozkładanie naszych (kapiatałowo i technologicznie słabszych) firm przez większych graczy - chyba że posiadacz montowni w Siedlcach współpracuje z polskimi uczelniami / instytutami i prowadzą wspolne projektoy rozwojowezwyczajnie wolę posiadać polski kapitał - skoro tak trudno zaistnieć nam we Francji czy Niemczech to brońmy własnego rynku - jeśłi nie w połączeniu to w ścisłej współracya co do dyskusji z @jatalem to miasta często same nie mają zinwentaryzowanej infrastruktury i stąd takie wpadki jak ta wrocławska

  • jatal – 18.01.2017

    2) Ale o co chodzi? Jaki to ma związek z tym co napisałeś że "inne znane na świecie rodzaje tramwajów (czyli w tym Swing) nie dałyby rady obsłużyć krakowskich potoków"?Ale odpowiem - Akurat specyfika miasta i jego skrajni nie ma ŻADNEGO znaczenia gdy rozpatrujemy tylko jedne warunki w jednym mieście dla wszystkich rodzajów tramwajów. Z fizyki wiadomo że tramwaj o takiej samej pojemności (czyli w zasadzie długości) ale większej liczbie krótszych członów i większej liczbie przegubów ZAWSZE będzie łatwiej wpisać w warunki skrajni niż tramwaj o mniejszej liczbie dłuższych członów. Nieprawda zatem że Swing nie mógłby obsłużyć krakowskich potoków, nieprawda że Krakowiak jest wymysłem własnym Pesy i nieprawda że nie jest spełnieniem wyraźnych i jednoznaczych wymagań Krakowa.3) Jeśli masz uwagi do działania kogoś innego niż Pesa to z jakiego powodu umieszczasz je jako argument nr 3 uzasadniający nielubienie przez "Krakowian" Pesy?4)Swoje poglądy znam. Skoro z nimi się zgadzasz to pytanie co chciałeś udowodnić tym punktem "uwag do Pesy"? Czyli j. w. z poprawką na inną cyfrę.5) Będziesz mówił o tramwajach to się dostosuję do tematu.6) I dlatego niepoważnych propozycji które nawet sam Kraków nie brał pod uwagę nie powinieneś umieszczać jako zarzut nr 6.

  • Tramicus365 – 18.01.2017

    Panowie, ja myślę, że dalsza dyskusja nie ma sensu. Odpowiedziałem tylko na stwierdzenie Pabla, jakoby żadne miasto nie było zadowolone z PESY, podając przykład Wrocławia i Bydgoszczy, w których na razie nie ma zastrzeżeń do jakości wozów tego producenta.Z Krakowem od początku były problemy. Pamiętam lamenty, kiedy okazało się, że to PESA wygrała przetarg na te 36 wozów. Czytałem wtedy na forach i tu - w komentarzach - spekulacje i daremne nadzieje niektórych rozżalonych miłośników Bombardiera, jakoby przetarg miał zostać anulowany i ogłoszony nowy ze zmodyfikowanymi bardziej pod Bombardiera wymaganiami. Tak się nie stało, Kraków ma dzisiaj 36 Krakowiaków i tu naprawdę nie ma o czym dalej pisać. To powinno być zrobione tak, jak było z Protramem 405N albo teraz z Moderusem Gamma - 1-2 testowe egzemplarze, miesiące testów, wyciągnięcie wniosków, ulepszenie projektu i dopiero masowa produkcja, a nie od razu zamawianie 36 sztuk modelu, którego do tej pory nikt nie widział, nie testował.Niebawem zobaczymy, jak sprawa się zakończy. Mam nadzieję, że PESA wyciągnęła wnioski i więcej nie będzie takiego cyrku jak po koniec roku 2015.

  • advisor – 18.01.2017

    @filipesso77A kto naszym graczom broni walczyć z największymi? Jak na razie to w przetargach tramwajowych i kolejowych ze świecą szukać tego, gdzie nie wygrał krajowy producent. Mnie zależy na polskich producentach, ale nie chcę monopolu, który nikomu poza monopolistą służył nie będzie. Dlatego zawsze będę stawiał na kilku producentów. @jatal2) Ale przecież nie ma tak długiego Swinga, więc o czym Ty mówisz? A Kraków, jako klient, miał prawo do takich, a nie innych wymagań, każdy tak robi. Nie rozumiem bulwersu. 3) Zdaje się, że Krakowiaki są na gwarancji, więc czyje działania trzecie sugerujesz? Sabotaż mechaników?4) Irytuje mnie już robienie z PESY męczennicy i powielanie bzdur o tym, że niby uratowała dotacje, a Kraków jest niewdzięczny. Nie zrozum mnie źle, mam już najzwyczajniej w świecie dość kłamstw na ten temat, powtarzanych na wszystkich forach jak mantra, zgodnie z gebelsowską zasadą "kłamstwo powtórzone tysiąc razy staje się prawdą".

  • Kuba – 18.01.2017

    A ja wam tylko dodam, że w Gdańsku tutejszy zakład zwany ZKM chwali sobie wyroby z Bydgoszczy. Zwłaszcza gdy się porówna Swinga do wyrobu z Alstomu (NGd99) to jest Niebo a Ziemia. Nie ale naprawdę mówiąc ze Swingami na początku były kłopoty, na przykład na potęgę w zimę gubiły osłony na wózkach, NovaMedia w środku szalała, ale tak to kłopotów nie było, owszem zdarzały się tzw. zjazdy awaryjne, ale na ogół to była awaria typu ... skończył się piasek w piasecznicy. A Jazzy jeżdżą praktycznie non-stop i też brak awarii.

  • TRAM – 19.01.2017

    Tramwaje Bydgoszcz Fordon 2016. Filmowa monografia. https://youtu.be/zDEFokApviQ

  • AW – 19.01.2017

    Krakowiak nie jest złym wagonem, jeździ i wozi zadowolonych pasażerów.Teraz gdybanie, co by było, gdyby Pesa nie wygrała, albo jak należało zorganizować przetarg, żeby kupić wypróbowane wagony ( np przetarg na 2 wagony plus opcja na 34 ) oraz jaką przyjąć optymalną specyfikację zamówienia w SIWZ jest bezcelowe - to musztarda po obiedzie.Dla Krakowa obecnie istotne jest w miarę szybkie zrealizowanie zakupu tych 50 wagonów - w miarę tanich, niezawodnych i efektywnych w eksploatacji.Jeśli S&S potrafi takie wagony wyprodukować po sensownej cenie to i one mogą się pojawić na krakowskich torach.

  • jatal – 19.01.2017

    @ advisorPrzed monopolem broni prawo zamówień publicznych. Monopolu nie ma dopóki każdy może złożyć ofertę. Obecnie oferty może składać kilku producentów więc monopolu nie ma. Kiedy dojdzie do tego że oferty będzie mógł składać tylko jeden producent wtedy KIO zmusi zamawiających do przyjmowania ofert od nie mających doświadczenia i automatycznie monopolu też nie będzie.Nie rób z siebie Don Kichota (który w wiatrakach widział potwory).2) Sorry ale czytasz co piszesz czy masz taką sklerozę? W pierwszym poście napisałeś dlaczego nie mogło być w Krakowie Swinga, a potem tak pomieszałeś 1) i 2) że sam się pogubiłeś.Odpowiadałem że bzdurą jest mówienie że Swingów nie mogło być bo jak napisałeś wcześniej takich (w sensie długich/pojemnych) nie było, bo tak samo nie było wcześniej takich Twistów (Krakowiaków) a mimo to są. (Uznanie tego za jeden z punktów winy Pesy już pominę.)A jak Kraków ma prawo do swoich wymagań to po co "prostujesz" Tramicusa365 który napisał dokładnie to samo? Kto tu się więc bulwersuje? 3) Kolejny przykład jak nie rozumiesz własnych słów. W kwestii wskaźników sam dwukrotnie pisałeś że są fałszowane więc sam odpowiedz co i kogo miałeś na myśli. Pomyśl jednak wcześniej że te wskaźniki oblicza nie kto inny jak samo MPK i tak samo dla każdego posiadanego typu tramwaju.4) Znowu syndrom Don Kichota? Dopóki nie zacząłeś swojej "walki" jedynym zająknięciem na temat Krakowa był wpis Tramicusa365 który na dodatek zastosował słowo "ponoć". Całą resztę sam rozpętałeś i nie pozwalasz na zapomnienie tematu po tysięcznym razie. Ochłoń bo chyba rozum tracisz.

  • XWJ – 20.01.2017

    Uwielbiam Wasze pitolenie, ze Pesa się sprawdza, jest cacy i w ogóle:Wrocław - Nie chcą Pesy. Za połowę mniejsza cenę mają tramwaj, który im zupełnie wystarcza (Moderus). Swing nie nadaje się ani na wrocławskie tory ani obsługę zajezdniową. Ogólnie mechanicy narzekają, że psują się drobne pierdoły, które są bardzo uciążliwe. Warszawa - Również ma dość Pesy. Mało tego, ze Pesa przy jazzach przygrzała na maxa w wała, dając wóz nie spełniający połowy kryteriów SIWZ, to jeszcze Tramicusy wymagają po 10 latach eksploatacji generalnego remontu. Częstochowa - Relacje z Pesą ostygły po wykryciu pękania konstrukcji, teraz obserwują te wozy i bacznie przyglądają się temu, co dalej będzie z konstrukcją. Do tego, jak we Wrocławiu pojawiła się masa drobnych usterek. GOP - Chyba najbardziej zadowoleni z Pesy, aczkolwiek są duże problemy ze zgraniem podzespołów. Głównie w tyłek daje Medcom. Kraków - Tu już powstała taka litania, że mi się tego nawet do kupy nie chce zbierać. Kolejne wizyty serwisu tego stanu nie zmieniają, a nie raz jest jeszcze gorzej.

  • XWJ – 20.01.2017

    Sorry, przy Wrocławiu miał być Twist

  • tnw – 21.01.2017

    Jeśli tramwaje Pesy są tak fatalne, to jak to jest , że jeżdżą i woza pasażerów a miasta kupują te wagony w ilościach jak na tramwaje hurtowych ?Przecież istnieje wymiana informacji pomiędzy przewoźnikami i wszyscy zainteresowani wiedzą co i jak.

  • Ja – 21.01.2017

    Ośka Czytaj że zrozumieniem pierwsze 3 w tym roku ( czyli 2017) a pozostałe w przyszłym roku 2018 czego nie rozumiesz?

  • Też ja ale inny – 22.01.2017

    JaA czemu nie przyszło ci do głowy że artykuł poprawiono?

  • filipesso77 – 27.01.2017

    @XWJczekaj , czekaj...masz dostęp do danych? wpisów w skiążkach serwisowych?no bo niby w Krakowie (dane MPK)jest dobrze (a nawet bardzo) a na forach inaczej,Gdańska jest dobrze (na forach względna ciszawieć się tak zastanawiam...w moim rodzinnym mieście Swingi padają ale chyba nie cześćiej aniżeli konstale...z resztą więcej ostatnio jest wpadek z torowsikiem, zasilaniem, wypadkiem niż wagonamia co do Warszawy to prawdę znają tylko Pesa i warszawski przewoźnik...uważam, że gdyby była masa niezgodności z SIWZem to pojazdy by nie zostały odebrane skoro (o ile dobrze pamiętam) to w kontraktach prócz kar umownych były zapisy na wypadek utraty dofinansowania

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....