TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

PESA Twist - pierwsze wrażenia
Jacek Pudło - Opublikowano: 16.05.2012 00:28:59 16 komentarzy
PESA Twist - pierwsze wrażenia

Pod koniec kwietnia wprowadzono do próbnej eksploatacji w Częstochowie pierwszy egzemplarz tramwaju PESA Twist.


 


Tramwaj cechuje się bardzo estetycznym wyglądem i nie uderza tak masywnością ściany przedniej jak PESA Swing. Najistotniejszą i najbardziej odczuwalną cechą pojazdu są 4 dwuosiowe, skrętne wózki. Tramwaj dzięki temu wyraźnie lepiej wpisuje się w łuki, a człony skrajne nie wykonują gwałtownych ruchów poprzecznych przy szybkim wejściu pojazdu w zakręt. Dodatkowo, asynchroniczny napęd zapewnia płynną jazdę. Zauważono wzajemne ruchy poprzeczne członów podczas jazdy po zwichrowanym torze.

 


Wnętrze jest racjonalnie zaaranżowane. Siedzenia umiejscowiono wyłącznie prostopadle do ścian bocznych, nie stosując żadnych ukośnych foteli jak w modelu Swing. Przy podwójnych drzwiach wejściowych umiejscowiono znacznych rozmiarów przedziały dla pasażerów podróżujących na stojąco.

W pierwszym członie, w przedniej części, znalazło się siedzenie umiejscowione po prawej stronie, z którego bezpośrednio widać trasę przed pojazdem oraz motorniczego, poprzez przeszklone, w niewielkim stopniu przyciemnione drzwiczki z okienkiem do sprzedaży biletów. Na wózku umiejscowiono siedzenia , z których środkowe skierowano do siebie. Taki sam układ zastosowano na zabudowie wszystkich wózków, tak że we wszystkich miejscach tramwaju, gdzie znajdują się wózki, umiejscowiono siedzenia. Do wózków napędowych doprowadzone są kanały kablowe, co zajmuje miejsce na nogi przy jednym siedzeniu, w miejscu którego umieszczono stałą podkładkę pod bagaż. Przestrzeń przy parach dwuskrzydłowych drzwi w pierwszym i trzecim członie tworzy obszerny przedział dla pasażerów podróżujących na stojąco. Naprzeciw podwójnych drzwi umiejscowiono pojedynczy rząd siedzeń. Wszystkie fotele w tramwaju są dostępne z niskiej podłogi i nie trzeba do nich pokonywać stopni. W rezultacie, wnętrze jest bardzo funkcjonalne, dzięki temu, iż posiada dużą liczbę siedzeń, a jednocześnie przestrzenie buforowe przy drzwiach, służące gromadzeniu się pasażerów w godzinach największego natężenia przewozów. Uniknięto ukośnych siedzeń oraz pochyleń podłogi, dzięki czemu wszystkie miejsca są pełnowartościowe.

Zastosowano przesuwne okna, a jednocześnie tramwaj posiada klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Do wszystkich siedzeń umiejscowionych przy przejściu środkowym zamocowano pionowe poręcze.

   


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Częstochowa
PESA
Twist
MPK Częstochowa
  • Combino – 17.05.2012

    Co więcej,tramwaj (choć już teraz tramwajE) wydaje się być wielką atrakcją dla pasażerów (sądząc po reakcjach na jego widok).I jeszcze jedno: tak narzekano na początku na jego malowanie,a tymczasem na żywo (dzięki ukształtowaniu pudła i barwom) Twist wydaje się optycznie znacznie węższy od 105-ek (na tych fotkach tego nie widać,ale wystarczy stanąć na przystanku przy jakimś dłuższym prostym odcinku torów).

  • zniesmaczony – 17.05.2012

    Tak, tak, wnętrze jest na pewno "bardziej funkcjonalne" z przejściami o szerokości ca. 50 cm wzdłuż pojazdu. eh, kto dał busiarzowi pisać o tramwajach...

  • Jacek Pudło – 17.05.2012

    A ile _dokładnie_ wynosi szerokość przejścia?

  • Wrogowie pozdrawiają – 17.05.2012

    Pudło ekspert od wszystkiego, tylko zna się na niczym :)

  • student – 17.05.2012

    A mnie się artykuł spodobał, zwięzły konkretny podający fakty, a nie wyssane z palca przemyślenia autora. Przejście wydaje się rzeczywiście trochę wąskie, ale jak jest naprawdę? Skoro pojazd został wyposażony w 5 par drzwi plus 2 pojedyncze, to po co łazic tak po tramwaju?

  • ciekawy – 17.05.2012

    "cechą pojazdu są 4 dwuosiowe, skrętne wózki."-"Zauważono wzajemne ruchy poprzeczne członów podczas jazdy po zwichrowanym torze." Czy ktoś kto potrafi być OBIEKTYWNY jest w stanie napisać 1. jak i gdzie umocowane są wózki, 2. Ile członów liczy tramwaj, 3. Ile foteli jest w rzędzie, jeśli tam jest tak ciasno?

  • adam86 – 17.05.2012

    Na litość boską, ten tekst jest straszliwy pod względem językowym. Strona merytoryczna nie lepsza z resztą. Najpiękniejsze są te "drzwiczki" do kabiny...

  • Jacek Pudło – 17.05.2012

    Nawet jeśli jest coś nie tak z poziomem merytorycznym tekstu, to zdaje się, że ten sam problem dotyczy treści komentarzy, zwłaszcza anonimowych.

  • ryrbucż – 18.05.2012

    A tak tak. Szczególnie ESTETYCZNE są różne trzy różne szerokości okien i słupków per człon. To jest właśnie porażająca estetyka na miarę.

  • berlin – 18.05.2012

    a gdzie miejsce na wozki czy rowery ? w niemieckich tramwajach zawsze na koncu wagonu jest miejsce szerokie zarezerwoane na wozki czy rowery, a w Polsce znowu o tych doswiadczeniach innych krajow nie pomyslano....

  • kszyszek – 19.05.2012

    Na rowerze się jeździ, a nie wozi go tramwajem. Jeszcze jestem w stanie zrozumieć wożenie roweru autobusem podmiejskim, żeby sobie pojeździć po lasach, czy łąkach, no ale nie typowo miejskim tramwajem...

  • Tomasz Pluskiewicz – 20.05.2012

    A złapałeś kiedyś gumę na rowerze. Albo zaczął padać deszcz? Oczywiście wara od tramwaju i pchać rower do domu

  • kszyszek – 22.05.2012

    No, ale nie przesadzajmy, że producent ma budować tramwaj specjalnie pod rowerzystów łapiących gumę. To są jednostkowe przypadki...

  • krzywyromb – 27.05.2012

    miejsce na rowery jest-spokojnie-chyba że ktoś ślepy jest, matiza bym tam zmieścił, jeśli ktoś chce łazić w te i we wte to niech chodzi po swojej oborze, tylko klimatyzacja jest słabo ustawiona i jest duszno -dziś się spociłem , na łukach się dziwnie składa, nie wiem czy tak ma być

  • Piotr Radoliński – 28.05.2012

    @Jacek Pudło: Szerokość przejścia = 55 cm (między wózkami).

  • NGT6 – 11.08.2012

    I tak jest więcej miejsca niż w Bombardierach NGT6/8 Kraków.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....