TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

PESA: Tramwajów dla Kijowa nie produkujemy w Rosji
InfoTram.pl - Opublikowano: 04.10.2017 10:26:47 16 komentarzy
PESA: Tramwajów dla Kijowa nie produkujemy w Rosji (foto: PESA)

PESA realizuje aktualnie kontrakt na dostawę 40 Fokstrotów dla Kijowa. Zapytany przez nas o ten kontrakt Dariusz Skotnicki, odpowiedzialny w firmie za rynki wschodnie, podkreśla przede wszystkim, że wagony nie są produkowane w Rosji.

Skąd to całe zamieszanie? Na Ukrainie krąży informacja, że produkujemy tramwaje w Rosji. To nie prawda – stanowczo stwierdza Dariusz Skotnicki. Pojawiają się także plotki, że Ukraina nie chce kupować polskich tramwajów z tego właśnie powodu. Nigdy nie produkowaliśmy tramwajów w Rosji. Te tramwaje, które budujemy dla Kijowa są przygotowywane przy udziale specjalistów z Ukrainy, którzy biorą udział w produkcji – podaje Dariusz Skotnicki.

I dodaje, że prawdopodobnie jeszcze długo PESA nie będzie budować tramwajów w Rosji. To są tramwaje Fokstrot, takie same, które z Bydgoszczy trafiły do Moskwy. Firma UVZ, z którą PESA współpracowała przy ich budowie, chciała mieć swoje logo na szybach. Te elementy tramwajów, które zostały po tamtym zamówieniu zostały wykorzystane. Było to uzgodnione z klientem – wyjaśnia Dariusz Skotnicki.

Przedstawiciel producenta podkreśla, że na realizację pierwszego kijowskiego kontraktu było mało czasu. Oczywistym zatem jest fakt, że nie było szans na zamówienie nowych komponentów i zakupienie nowych szyb. Całe zamieszane bierze się z tego, że ktoś zrobił zdjęcie znaczka UVZ w kijowskim Fokstrocie. Zamawiającemu to nie przeszkadzało – podkreśla Skotnicki. I dodaje, że PESA podejmuje działania, aby tę kwestię wyjaśniać, także w ukraińskich mediach, mimo, że jest to bardzo trudne.

Bydgoska firma, na potwierdzenie słów swoje przedstawiciela, udostępniła zdjęcia z budowy kolejnych Fokstrotów dla Kijowa, które powstają w Polsce.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Kijów
Fokstrot
  • Mieszko – 04.10.2017

    Elektrotrans pewnie sieje ferment po tej informacji, że Kijów chciałby jeszcze szerszą współpracę z Pesą podjąć przy dalszej wymianie swojego taboru i dlatego kombinują. Wypowiedzi Kłyczko jasno wskazują, że chciałby stawiać na Pesę.

  • AW – 04.10.2017

    I tak z igły robią się widły ......Ale przy okazji o Pesie znowu się mówi.Czy kontrakt z Moskwą już zakończono i dostarczono 90 wagonów?Jest naturalnym, że niewykorzystane części i podzespoły przygotowane do realizacji pełnego moskiewskiego kontraktu na 120 tramwajów, teraz producent wykorzystuje przy produkcji prawie identycznych tramwajów dla Ukrainy.

  • peter – 04.10.2017

    słabiutkie wytłumaczenie :-) swoją drogą wschodni partner do jv w postaci największego rosyjskiego producenta broni pancernej (w tym czołgów Armata) jest lekko mówiąc "passe", niezależnie od tego jak bardzo zżyty jest prezes UVZ z panem Putinem...

  • New – 04.10.2017

    Tak to jest jak mało inteligentni ludzie chcą zaszkodzić znienawidzonej Polszy na Ukrainie i przy okazji Pesie :) wystarczy wziąć komputer, otworzyć przeglądarkę internetową i poszukać informacji. Stalinowskie metody dezinformacji u naszego wschodniego sąsiada w XXI wieku średnio działają :)

  • muerte – 04.10.2017

    Ci ukraińscy specjaliści w to oczywiście cała załoga fabryki dzięki której bezrobotni Polacy nie mają czego szukać w Pesie.

  • Genek – 04.10.2017

    Jakby wyrzucili te szyby to byście płakali że marnują elementy i takie tam

  • www – 04.10.2017

    @muerte Żeby pracować to najpierw trzeba chcieć. Po drugie jak ktoś chce porządnie pracować to powinien się sam doszkalać i dążyć do bycia fachowcem. Nadal zbyt wielu naszych woli wyciągać rękę po kasę, a niczego z siebie nie dawać. Ba, niestety lepiej niektórych po prostu nie zatrudniać. A o niektórych "fachowcach" to lepiej byłoby nie wiedzieć. Każdy z nas pewnie miał przyjemność spotkać takiego.Świętym narodem to my nie jesteśmy, a nie wiedzieć dlaczego za takowy lubimy się uważać. Nadal u nas kombinatorstwo jest powodem do dumy. Nie ciężka i uczciwa praca. Ba, często jak uczciwie pracujesz to jesteś frajerem. Może się to w końcu kiedyś zmieni. Oby, bo inni nas po prostu wygryzą i to w naszym kraju, bo ludzie którzy są od nas biedniejsi mają większe ambicje to zmienić niż my.

  • Henryk – 04.10.2017

    To już po kontrakcie UWZ - Pesa dla Moskwy. ? Ile w końcu dostarczono Fokstrotów do Moskwy .Rosjanie dali dużo filmów do You Tube o naszych Fokstrotach jeżdżących po Moskwie

  • XXX – 04.10.2017

    Po kontrakcie zdecydowanie. 90 sztuk

  • max – 04.10.2017

    Bo one były dla Moskwy teraz je tylko przemalowują dla Kijowa

  • grek – 04.10.2017

    Co oni nawet znaczka nie umieją się pozbyć ?

  • Elektronik – 05.10.2017

    To naturalne, że skoro mają na składzie odpowiednie okna to z nich korzystają, głupotą by było robić inaczej.

  • PetKo – 05.10.2017

    Genialne, PESA wysłała na Ukrainę tramwaje ze znaczkiem rosyjskiego producenta czołgów, którego to czołgi rozjeżdżają wschodnią Ukrainę. To tak jak by po II wojnie dostarczyć produkty np. ze znaczkiem Messerschmita. PESA wykazała się nie tylko kompletnym brakiem wrażliwości, ale też słabym przewidywaniem, bo chcieli trochę zaoszczędzić a w skrajnej sytujacji skończyć się to może utratą kontraktu.

  • Tomek – 05.10.2017

    @PetKo - bardzo zacny argument. W PL jeżdżą samochody BMW i Polacy płacą za nie ciężkie pieniądze. Te same BMW produkowało silniki do Messerchmita o którym piszesz. 50.000 Polaków siłą zmuszonych do pracy niewolniczej, pracowało przy budowie zakładów Siemens. Teraz Siemens chce nam sprzedać lokomotywy wyprodukowane w tych zakładach. Wielu z nas będzie za chwilę kupowało nowe opony zimowe, wielu kupi opony marki Fulda, która produkowała opony i uszczelki do wozów, które najeżdżały Polskę w 1939. Masz racę, że trzeba być na to wrażliwym. Fajnie, żebyśmy też zwracali uwagę na to, komu przekazujemy swoje pieniądze.

  • Az – 09.10.2017

    @PetKo: Wrażliwość była, w końcu dostarczanie tramwajów z szybami, które mają logo UWZ, zostało uzgodnione z Ukraińcami, W czym problem? Do Polski po wojnie trafiło wiele pojazdów marki Skoda, czy Tatra, które były firmami dostarczającymi pojazdy i broń dla Wermachtu. Jakoś ludzie to przeżyli. Chyba większym problemem Ukrainy był import samochodów ciężarowych Kamaz, niż szyb z logo UWZ.

  • dd – 11.10.2017

    Przy takim przetargu i zaistniałej sytuacji zwyczajnie wypadałoby usunąć znaczek, co wbrew pozorom wcale takie trudne nie jest. To tylko oznaka braku chęci wysilenia się.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....