TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

PESA odwołuje się od wyników przetargu WKD
INFOTRAM - Opublikowano: 12.06.2014 09:14:25 20 komentarzy
PESA odwołuje się od wyników przetargu WKD
Jak się dowiedzieliśmy PESA złożyła odwołanie od wyników przetargu na dostawę sześciu ezt-ów dla Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Przewoźnik wybrał konkurencyjną ofertę Newagu. Według naszych informacji PESA zarzuca konkurencji m.in. wpisanie do swojej oferty zbyt niskiej ceny. Złożenie odwołania potwierdziliśmy u źródła. \'W ramach odwołania, jakie złożył jeden z Wykonawców –firma Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A., najistotniejszym z zarzutów jest w jego opinii rażąco niska cena oferty złożonej przez drugiego z wykonawców biorących udział w postępowaniu\' - poinformował nad rzecznik prasowy WKD Krzysztof Kulesza. Teraz sprawą będzie musiała zająć się KIO. Przypomnijmy, że za sześć pociągów Newag chce 98 227 800,00 PLN brutto, za jeden pojazd zaś 16 371 300,00 PLN brutto, PESA natomiast wyceniła swoją ofertę na 134 316 000,00 PLN brutto, za jeden pojazd chcąc 22 386 000,00 PLN brutto. Jak widać różnica między ofertami jest rzeczywiście znaczna. Dodajmy, że cena stanowiła tylko 50% kryteriów wyboru. Decydowały także takie elementy jak:Zużycie energii elektrycznej przez pojazd na linii WKD dla przejazdu teoretycznego –25% Powierzchnia podłogi dostępnej dla pasażerów w pojeździe -15% Liczba dodatkowych miejsc siedzących w pojeździe ponad wymagane 160 sztuk –10%. Opóźnienie spowodowane odwołaniem PESY nie wpływa znacząco na produkcję pojazdów, ponieważ dostawy uzależnione są od podpisania umowy. I tak mają odbyć się w następujących terminach: rozpoczęcie nie później niż 18 miesięcy od dnia podpisania umowy, zakończenie zaś nie później niż 24 miesiące także od dnia podpisania umowy. A ta będzie mogła zostać zawarta dopiero po orzeczeniu KIO. Czy PESA dostarczy jednak kolejne składy dla WKD? Przypomnijmy, że to właśnie bydgoska firma wyprodukowała wszystkie kupowane ostatnio przez przewoźnika pociągi. To jeden skład EN95 oraz czternaście jednostek EN97. Szanse na sukces w KIO wydają się raczej nikłe, ale poczekajmy na oficjalną decyzję.  
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
WKD
Newag
przetarg
  • dll – 12.06.2014

    hm..powtorka z KD ale teraz z odwroconymi rolami? Zdaje sie ze WKD jest na tyle niezadowolone z pojazdow PESY, ze mam nadzieje ze Newag wygra przed KIO

  • k – 12.06.2014

    Dlaczego z odwróconymi rolami? W przetargu KD też wygrał Newag i też PESA szła do KIO. Dokładnie tak jak tutaj.

  • Filip – 12.06.2014

    #dll - co ma wspólnego "niezadowolenie" PEST z orzeczeniem KIO ?!

  • BR 232 – 12.06.2014

    W przetargu KD to PESA miała "trudniej", bo jej oferta została odrzucona przez zamawiającego.

  • sphinx – 12.06.2014

    Tutaj oferta Newagu nie dość, że nie została odrzucona przez zamawiającego to wg relacji prasowych zamawiający wdrożył procedurę sprawdzania rażąco niskiej ceny,gdzie Newag się wybronił (w przeciwieństwie do Pesy w KD). Na tym tle nieco niepokojąco wygląda wątek autobusów elektrycznych dla Warszawy gdzie KIO od tak odrzuciło ofertę BYDu. Miejmy nadzieję, że tutaj nie da się Pesie obłowić.

  • ArekK – 12.06.2014

    Każdemu przysługuje procedura odwoławcza i nie ma w tym nic dziwnego, że się z niej korzysta. Po to jest KIO, żeby stać na straży prawidłowości przetargów. To dobrze, że firmy ze sobą konkurują i patrzą sobie na ręce, to bardzo zdrowa sytuacja.

  • nsa – 12.06.2014

    Jaki sukces jeden i drugi walczy a zamiast nowych pojazdów mamy złom ,na wkd wciąż jeżdzą 40 letnie graty

  • Sarmata – 12.06.2014

    Skoro IC mogło uznać kryterium za niskiej ceny - to wydaje PESA też powinna mieć takie prawo. A swoją drogą może należałoby to określić, że powyżej 15% cena może byc za niska - poniżej nie - i skończyłoby się takie pitolenie jednych na drugich...

  • sphinx – 12.06.2014

    Nie da się ustalić jednego poziomu właściwego dla wszystkich branż. To raz. Dwa - rażąco niska cena nie jest fochem zamawiającego. To znacznie bardziej skomplikowana procedura wyjaśniająca, gdzie podejrzany podmiot ma szansę obrony. W KD Pesa poległa, tymczasem w WKD Newag rozwiał wątpliwości zamawiającego i obronił swoją ofertę w procedurze wyjaśniającej.

  • sphinx – 12.06.2014

    Nie da się ustalić jednego poziomu właściwego dla wszystkich branż. To raz. Dwa - rażąco niska cena nie jest fochem zamawiającego. To znacznie bardziej skomplikowana procedura wyjaśniająca, gdzie podejrzany podmiot ma szansę obrony. W KD Pesa poległa, tymczasem w WKD Newag rozwiał wątpliwości zamawiającego i obronił swoją ofertę w procedurze wyjaśniającej.

  • Sarmata – 12.06.2014

    do sphinx: z nieznanych mi powodów występujesz jako tzw "autorytet"... często bredząc - już kilka razy miałem okazję polemizować - a co do ustalenia progów - jak najbardziej się da - skoro istnieją normy np budowlane to i progi bez najmniejszych problemów też można [to taki pierwszy lepszy przykład]. Generalnie traktuję forum jako miejscie do dyskusji - na prawdę proszę "swoje prawdy ostateczne" może inaczej ująć np... Moim zdaniem, tak mi się wydaje...

  • ndh – 13.06.2014

    Walka walką a fakt jest taki że pasażerowie WKD nie mogą sie doczekać całkowicie nowoczesnego taboru .Pesy nie spisują sie za dobrze a w zamian je jak najbardziej stare brudne PAWAFAGI koszmarne

  • sphinx – 13.06.2014

    @Sarmata, normy budowlane odnoszą się do branży budowlanej, jeden próg odnośnie rażąco niskiej ceny musiałyby się odnosić i do branży budowlanej, i transportowej, i kolei, i producentów maszyn, wszelakich usługodawców, marketingowców itp. Niemożliwe jest ustalenie poziomu, który byłby rozsądny i wspólny dla tych wszystkich branż. Poza tym po raz kolejny zdajesz się nie zauważać, że podejrzenie rażąco niskiej ceny nie oznacza (i nie powinno) automatycznego odrzucenia oferty. Oznacza tylko uruchomienie procedury sprawdzającej przewidzianej w PZP. W przypadku oferty Newagu dla WKD było podejrzenie rażąco niskiej ceny i procedura została wprowadzona!

  • Sarmata – 13.06.2014

    do sphinx: a kto mówił o jednym progu - nie pisałem o jednym progu dla różnych branż - pomysł na pewno jest możliwy do wdrożenia. Kryterium rażąco niskiej ceny jest bardzo uznaniowym kryterium - zdyscyplinowanie każdej ze stron np 15% różnicą [to jest różnica wymyślona na szybko] spowoduje, że oferenci będą musieli sami skalkulowac ryzyko, czy dawac 1pln za serwis lokomotywy rocznie, czy nie. PS na codzień zajmuję się zdecydowanie bardziej złożonymi zagadnieniami, żeby kryterium ceny było trudnym orzechem do zgryzienia. Branż jest kilkadziesiąt - twowarów setki tys. ale dalej jest to raczej prosty temat do opracowania - tu jedyne co jest potrzebne to wola polityczna i zdrowy rozsądek. Z drugiej strony cena nie moze byc jedynym kryterium wyboru - i to też jest oczywiste.

  • A – 13.06.2014

    Niech ta PESA już sp***ala.

  • sphinx – 14.06.2014

    @Sarmata, ale do przypadków takich jak 1 PLN za serwis wcale nie trzeba ustanawiać jakichś progów bo owe przypadki są zbyt ewidentne nawet przy obecnych przepisach. Kryterium rażąco niskiej ceny jest uznaniowe właśnie dlatego, że każdy przypadek jest inny, niezależny i czasem te przykładowe 15% faktycznie będzie dumpingiem, a czasem oferent się obłowi bo bez problemu mógłby zejść dużo niżej. Dlaczego to oferent ma ponosić odpowiedzialność np. za zbyt optymistycznie zrobiony kosztorys? Co z branżami, dla których ten kompromisowy próg okaże się niski i śmiało mogą zejść niżej wciąż zarabiając? Wszyscy zaczną dawać oferty 15% poniżej kosztorysu, a zamawiający niech się głowi? Cena może być jedynym kryterium wyboru przy dobrze napisanym SIWZie, w niektórych przypadkach/branżach wręcz żeby wymyślić inne rozsądne kryteria to trzeba by się nieźle nagłowić. A w rozpatrywanym przypadku cena stanowiła tylko 50% kryterium oceny ofert więc nie tak źle.

  • ArekK – 16.06.2014

    infotram macie tu jakiegoś moderatora, bo jak portal ma trzymać jakiś poziom to takie "rzygi" jak ten @A nie powinny mieć miejsca, szanujmy się.

  • sphinx – 18.06.2014

    Dziś ogłoszono orzeczenie KIO, jakieś przecieki?

  • InfoTram – 18.06.2014

    Oddalone. WKD może podpisywać umowę z Newagiem.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....