TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

PESA odwołała się do KIO w sprawie Krakowa (aktualizacja)
InfoTram - Opublikowano: 05.12.2016 09:25:36 70 komentarzy
PESA odwołała się do KIO w sprawie Krakowa, dziś pierwsza rozprawa

Zgodnie z zapowiedziami PESA odwołała się od decyzji MPK Kraków wykluczającej ją z przetargu. Dziś sprawą zajmie się KIO.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram MPK podjęło decyzję o wykluczeniu PESA mając na uwadze nienależytą realizację umowy z dnia 3 lipca 2014 roku zawartej między przewoźnikiem a producentem na dostawę 36 tramwajów. PESA została wykluczona z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę 50 tramwajów.

Przypomnijmy, że to właśnie firma z Bydgoszczy złożyła najtańszą ofertę i po otwarciu ofert wyrosła na faworyta do wygranej.

Tuż po podaniu informacji o wykluczeniu z przetargu firma z Bydgoszczy zapowiadała, ustami swojego rzecznika prasowego ? Michała Żurowskiego, że odwołanie do KIO jest bardzo prawdopodobne. Tak też się stało, PESA walczy dalej, co w sumie dziwić nie powinno. Firma z Bydgoszczy z decyzją przewoźnika oczywiście nie zgadza się.

Dodajmy, że oprócz PESY w przetargu oferty złożyli Solaris&Stadler z Tramino Kraków, Skoda z Forcity Kraków oraz Newag z tajemniczym wagonem 138N, który prawdopodobnie jest efektem współpracy z Bombardierem. Tak przynajmniej twierdzi właściciel producenta z Nowego Sącza ? Zbigniew Jakubas.

Zgodnie z przypuszczeniami sprawa odwołania PESY nie została dziś zakończona. Jak poinformowała nas rzeczniczka prasowa KIO Magdalena Grabarczyk posiedzenie w sprawie zostało odroczone do 16 grudnia 2016 roku.  



WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
MPK Kraków
KIO
  • Locutus – 05.12.2016

    No to czekamy z niecierpliwością na wynik postępowania.

  • nm – 05.12.2016

    Oby w końcu Pesa wygrała i po Krakowie mogły kursować wspaniałe 2016 N Krakowiak II.

  • XWJ – 05.12.2016

    Pesa robi się coraz mocniej niepokorna. Ale dobrze, zimny prysznic im się przyda, bo czeka ich spore zaskoczenie.

  • AXC – 05.12.2016

    MPK dotychczas nie wybrało oferty a raczej aż tyle nie analizują(to jest do policzenia w 2-3 tygodnie) i zdają sobie sprawę, że Pesa weźmie to zlecenie, chociaż za bardzo ich nie chcieli.Po prostu asekuracyjnie wykluczyli Pesę by nikt im nie zarzucił nieprawidłowości. Gdy KIO uzna, że nie ma powodu do wyrzucenia bydgoskiej firmy niedługo później MPK ogłosi wyniki przetargu(Pesa wygrywa), nikt się nie przyczepi, wszystko będzie pięknie, przejrzyście chociaż przeciągnie całą procedurę. Jeszcze bardziej jeśli pozostali przegrani się odwołają(zakładam, że nie i uznają swoją porażkę).

  • filipesso77 – 05.12.2016

    @XWJ wytłumacz mi ową niepokorność?bo na róznych forach czy portalach przetacza się wala dyskusji mniej lub bardziej merytorycznej....a dlaczego nikt z dyskutujących nie zweryfikuje sobie zapisów stosownej ustawy?w mojej ocenie cała sytuacja nie jest az tak jednoznaczna jak sie wydaje..jest wiele czynników, które składaja sie na takie a nie inne wykonanie kontraktu i wszystko nie zależało tylko i wyłacznie od stron kontraktu ale również od strony rządowej...więc nie do końca rozmumem ową "niepokorność"

  • Oz – 05.12.2016

    Argumenty przemawiają za racjami Pesy, ale prawnicze gierki mogą mieć różny przebieg. Także nie ma co dywagować i lepiej cierpliwie poczekać na werdykt.

  • glass – 05.12.2016

    Pierwsza rozprawa? a kiedy następna kiedy wyrok?

  • advisor – 05.12.2016

    @filipesso77Było to wałkowane już milion razy... PESA nabrała za dużo zamówień i dostarczała tramwaje klepane na kolanie byle tylko zdążyć, żadne czynniki nie mają tu nic do rzeczy, wiedzieli na co się piszą (no chyba, że osoba podpisująca kontrakt była ślepa lub niekompetentna, ale to również problem PESY). Potem była cała litania żałosnych tłumaczeń, jaka to PESA biedna i jaki Kraków niewdzięczny, choć gdyby MPK nie wysłało łaskawie swoich ludzi to kontrakt byłby klapą dekady. W sposób bezczelny próbują odwrócić kota ogonem i udawać, że "nic się nie stało, Polacy, nic się nie stało". Mam nadzieję, że sąd ukróci panoszenie się Zaboklickiego, któremu wydaje się, że jest ponad prawem i może wszystko przeforsować pod siebie.

  • Obiektywny z Wrocławia – 05.12.2016

    Trzymam kciuki za PESĄ. Powinni wygrać. MPK Kraków nie będzie mieć łatwo bez dowodów o stratach przed arbitrażem w KIO. A swoją drogą takie przetargi z unijnymi funduszami powinno otoczyć ochroną CBA.

  • kubex – 05.12.2016

    KIO nie przepuści odwołania po tym to zrobiła Pesa - produkt wysoce awaryjny i mocno spózniony, montowany przez pracowników firm przewozowych. Nie ma możliwości żeby to przeszło. A wygra Solaris&Stadler, i w Krakowskim MPK znowu będą porządne nówki. Newag i Skoda mocno przepłacone, więc wątpię.

  • nm – 05.12.2016

    Wszystko, tylko nie S&S !!!

  • Obiektywny z Wrocławia – 05.12.2016

    @advisor Nie sąd tylko arbitraż KIO przy UZP@kubex Nie jest rolą KIO ocena jakości taboru o ile nie wskazano strat materialnych. Zpbacz na negatywnych opinie o autobusach i tramwajach Solarisa. Sam prezes MPK podkreślał, że wskaźniki gotowości Twistów są podobne do NGT8. Główny problem Krakowa to jest niespłacenie kar umownych przez Pesę za ostatnią dostaw. To oraz zaległości w terminie dostaw może być rozpatrywane przez KIO. Z tego co wiem PESA wynajęła renomowaną kancelarię prawniczą w tym sporze. Liczę, że PESA wkrótce podpiszę kontrakt na dostawę nowych tramwajów dla Krakowa, a miasto dojdzie do porozumienia ws kar za poprzednią dostawę. Czyli wilk będzie syty i owca cała. W przeciwnym razie po tym mieście będą jeździć Moderusy Bety i zabytki ściągane z zagranicy, z czego włodarze miasta królewskiego zdają sobie sprawę.

  • krist – 05.12.2016

    Tak Moderusy w Krakowie źart my to nie Wrocław

  • ed – 05.12.2016

    "Obiektywny" daruj sobie już te brednie. A opinie o Solarisie nie są równoznaczne z hejtem jaki tworzą tacy jak ty. Nikogo też nie interesuje na co liczysz, bo od tekstów takich fanatyków po prostu odrzuca.

  • XWJ – 05.12.2016

    @Obiektywny - A skąd wiesz, że MPK nie przedstawiło strat wynikających z awarii Krakowiaków?Jeśli KIO to uwzględnił, to nie ma szans by Pesa swoimi lamentami coś zadziałała.

  • Combino – 05.12.2016

    @XWJ: to MPK musiałoby się tłumaczyć z kłamstwa,bo wcześniej jak najbardziej oficjalnie przedstawiali inną wersję; gdyby poszli tą drogą którą podejrzewasz,to w tym momencie ich (MPK) wiarygodność staje się równie dużo warta co złotówka w czasach hiperinflacji ;)@kubex: Ty już naprawdę zdrowo odleciałeś; chociaż nawet mniej Ci się dziwię,bo sam zwróciłem uwagę na nadzwyczaj skuteczne embargo na informacje dotyczące Tramino; najlepsze jest to,że te informacje stosunkowo łatwo zdobyć,pod warunkiem że się samemu to sprawdzi; jednak nikt nic normalnie nie piśnie. Czyżby handlowcy z Solarisa tak umiejętnie działali...?

  • kubex – 05.12.2016

    @Obiektywny: widać od dawna że ludzie z MPK robią dobrą minę do złej gry, też bym na ich miejscu to robił, bo jakbym powiedział że moja firma obsługuje linie tramwajowe kupą złomu to straciłbym pasażerów. Co do autobusów - zgodzę się, są lepsze wozy - ale co do tramwajów to z polskich producentów liderzy to Solaris i jeśli Gamma się sprzeda i okaże się dobrym tramwajem to Modertrans. Nie zaklinajmy rzeczywistości, Tramino to całkiem porządny tramwaj - w przeciwieństwie do awaryjnych i ewidentnie niedokończonych wozów Pesy. Zwróć uwagę na to że z jakiegoś powodu te kary umowne istnieją, dlatego to nie Pesa powinna dostać ten kontrakt. Moderusy Beta nie pasują do warunków przetargu (z tego co się orientuję), a nawet jeśli by pasowały to czemu nie? Całkiem dobre tramwaje, tanie i sprawdzone. Odniosę się jeszcze do negatywnych opinii o Solarisach - jedyna osoba którą mogłem znaleść to Combino/Eurotram czyli naczelny orędownik narodowego pesjanizmu...

  • kubex – 05.12.2016

    @Combino: uzasadnij dlaczego Pesa miałaby wygrać ten przetarg. Niezapłacone kary umowne i opóźnienie mogą skutecznie zatrzymać ją w KIO, a wtedy następny w kolejce do wygrania przetargu jest Solaris&Stadler.

  • mechanik – 05.12.2016

    O, ból doopy nadjechał :D 1. Przedmiotem postępowania jest nienależyta realizacja umowy na dostawę 36 krakowiaków, a nie to, czy MPK kłamało czy też nie, ani też co bredzi pogięty hejter. Mając bdb kadrę z pewnością posiada stos dokumentów uzasadniających podjętą decyzję. 2. Solaris to firma doskonale postrzegana na świecie, mająca trochę więcej od zera sprzedanych tramwajów na zachodzie Europy, nie brudzi sobie rąk dziwnymi jazdami. Dlatego dziwi fakt, że pogięte indywidua sieją głupi zamęt. jakiś idiota usilnie szukający po tramwajach SS niedoróbek i umieszczający w sieci swoje rewelacje (klika miejsc przy których SS w stosunku do Krakowiaka jest mistrzem świata w dokładności), z drugiej firma wysyłająca na światową wystawę (po poprawkach !!! :D) skład z płytami poklejonym listwami meblowymi ledwie kryjącym niedoróbki. Ot, życie...

  • TomTom – 05.12.2016

    MPK wyklucza Pesę za nienależyte dostawy Krakowiaków. Problem polega na tym, że nieprawidłowe wykonanie świadczeń musiałoby być rażące, narażające zamawiającego na poważne straty. Oprócz tego, dostawca musiałby wykazać brak dobrej woli w rozwiązaniu problemów.Patrząc na wcześniejsze dostawy ( NGT8 opóźnione bardziej niż Krakowiaki, problemy z Solarisem, gdy nie dostarczył wozu technicznego), i na to, że Krakowiaki jeżdżą, termin wykonania zamówienia był krótki w stosunku do innych zamówień, Pesa jako jedyna przedłużyła ważność umowy, a pojazdy uzyskują zadowalający współczynnik gotowości. I to na MPK będzie ciążyło udowodnienie Pesie rażących nieprawidłowości. Realizacja całego kontraktu, który wymagał zbudowania wagonów, których nikt na świecie jeszcze nie oferował została wykonana szybciej niż dostarczenie pierwszego pojazdu dla większości przewoźników z zachodniej Europy.A co do Stadlera i Solarisa to wcale nie cieszyłbym się aż tak bardzo z ich wyboru. Tramwaje Stadlera w Europie nie cieszą się zbyt dobrą opinią i Monachium, Norymberga oraz Bazylea nie wykorzystały pełnych opcji na swoje wagony. Ostatnio Karlsruhe ma ponoć problemy z Citylinkami. Jeśli Solaris ze Stadlerem wygrają to najprawdopodobniej dostaniecie dostosowaną do 2,4m/1435mm Metelikę (oznaczoną jako Tramino Kraków) składaną w Siedlcach lub Poznaniu. Czyli na dobrą sprawę prototyp, bo istnieje obecnie tylko wersja a'la Foxtrot. Trójczłonowych Twistów już trochę jeździ i radzą sobie dobrze.Co będzie to będzie - zobaczymy.

  • ech – 05.12.2016

    @TomTom powielasz obiegowe bzdury. Tramino jest bdb postrzegany, wręcz chwalony. Dopiero co została też podjęta w Lipsku decyzja o wykorzystaniu tegorocznej pełnej opcji (powiększeniu z 18 na 23 szt.), bo aż tak są rozżaleni ich eksploatacją. Patrząc zaś z perspektywy krakowskiego przewoźnika, zakup i eksploatacja krakowiaków jest po prostu bardzo kosztowna i tego przewoźnik też chce uniknąć. Pierwsze egzemplarze NTG6 katowane kilkanaście lat po krakowskich torowiskach dopiero teraz zaliczają pierwszą NG, a wystarczy przejechać się takim "trupem" a potem dla porównania wsiąść do kilkumiesięcznego krakowiaka i wszystko jest jasne. Mnie dobił komentarz na jednym forum, gdzie jeden z pesomaniaków roszczący sobie prawa do wiedzy wszelakiej stwierdził, że w Krakowie dlatego tyle nowych wozów jest odstawianych, bo "wyjeździłyby szybko kilometry". Jak się czyta takich idiotów, to zwyczajnie ręce i nogi opadają.

  • zibi – 05.12.2016

    Bieda Pesa ma nóż na gardle i wszystkich przetargów się chwyta nawet tam gdzie ich nie chcą, w konsekwencji stracą więcej takie są konsekwencje zachłanności Pana Zaboklickiego.

  • jatal – 05.12.2016

    @ echJak w Lipsku mogą być zadowoleni z eksploatacji Tramin skoro jeszcze żadnego nie eksploatują bo żadnego nie zbudowano?Rozumiem że pisałeś z ironią tylko po co? Nie lepiej skupić się na merytoryczności wypowiedzi?

  • Obiektywny z Wrocławia – 05.12.2016

    Gdyby Tramino było takie dobre to Solaris startowałby samodzielnie kupując tylko projekt wózków skrętnych, a nie posiłkując się całymi projektami Stadlera. Opinia o tramwajach Solarisa nie jest dobra ani w Poznaniu ani w Olsztynie. I chwała Solarisowi, że połączył siły ze Stadlerem. Zostaje jeszcze BT z Newagiem, tylko szkoda, że dali zaporową cenę. Fakty przemawiają, że krakowski przetarg wygra PESA, ale poczekajmy na wyrok arbitrażu. Modetrans z Gammą i poprawioną Betą nie ma żadnych szans w kraju, no może w Poznaniu czy we Wrocławiu jako zapchaj dziurę w pustej kieszeni tych miast.

  • Locutus – 05.12.2016

    @ Combino - Zaboklicki i Żurowski mogli opowiadać średnio co tydzień bajki o ostatecznej dacie zakończenia dostaw Krakowiaków (i nie tylko), to Gancarczyk może opowiadać bajki o ich bezawaryjności... Na szczęście opowiadanie bajek dla mediów nie jest przedmiotem postępowania w KIO.@ TomTom - Po pierwsze, jestem przekonany, że krakowskie MPK decydując się na odrzucenie Pesy miało wystarczająco mocne argumenty. Prawdopodobnie oprócz opóźnień i niechęci Pesy do zapłacenia kary umownej na tapecie jest również fakt, że na poprawki niezgodnej z SIWZ klimy MPK czekało pół roku, problemy z elektroniką ciągle nie zostały rozwiązane, a powiedzenie "jaki tramwaj się dziś zepsuł i dlaczego jest to Krakowiak" weszło już do żargonu. Co do Stadlera, nie wiem jak w innych miastach, ale np. w Bazylei rezygnacja z opcji była zwiazana z faktem, że mieszkańcy zaczęli się burzyć, że kupuje się tramwaje tylko częściowo niskopodłogowe. Konsorcjum SS oferuje zaś pojazd nazywający się Tramino Kraków, więc zapewne więcej tam Solarisa niż Stadlera. Opóźnienie w dostawach NGT8 wynikło zaś z działania siły wyższej (powódź, która zupełnie zniszczyła fabrykę w Budziszynie).@ Ech - Nie wiem o czym piszesz, ale jak na razie Solaris nie dostarczył do Lipska ani jednego tramwaju. Ciągle trwa produkcja pierwszego egzemplarza.

  • ech – 05.12.2016

    @jatal Oczywiście nie wiesz o tym, ze pożyczali tramwaj na testy, zwłaszcza że sam aktywnie w wątku się udzielałeś... Byleby tylko coś pokręcić, coś skubnąć pod swojego ulubionego producenta. Ty i merytoryka, żałosne.

  • Combino – 05.12.2016

    @Locutus: tak się składa,że ostatnimi czasy nawet relacje "z miasta" na PKK nie potwierdzają Twojej wersji; za to (o zgrozo) równie często (by nie rzec częściej) już pojawia się info o zgonie Bomby ;)Kolejnych wypocin dyżurnego ćwoka wątków tramwajowych (który to pajac podpisuje się jako mechanik i jak widać wyznaje zasadę,że nawet jak mu szczają na pysk,to będzie twierdził że deszcz pada; to akurat w kwestii jego żałosnych bredni na temat wykonania Tramino Jena) nie ma co za dużo pisać.@kubex: chwalisz się że słabo szukasz czy że kompletnie nie znasz niemieckiego? Pewnie o karach naliczonych Solarisowi przez BVG też nie słyszałeś? ;)

  • Locutus – 05.12.2016

    @ Combino - aż specjalnie przewertowałem newsy z ostatniego tygodnia. Znalazłem trzy potwierdzone awarie Krakowiaków (28.11., 1.12. i 2.12.), ze dwie czy trzy awarie gdzie nie wiadomo, czy zepsuł się Krakowiak czy wiedeńczyk (rozstrzygnijmy wątpliwość na korzyść Pesy) i ani jednej bombardiera, czy to NGT6 czy NGT8.

  • esbek – 05.12.2016

    Jestem ciekawy czy dyżurni hejterzy zrozumieją kiedyś, że o tym czy kontrakt był prawidłowo zrealizowany, czy nie i czy jest podstawa do wykluczenia PESY, nie decydują oni, ani dyrekcja przedsiębiorstwa, ani władze miasta które chce zakupić tramwaje, tylko sąd który rozstrzyga na podstawie dowodów przedstawionych przez obie strony. No chyba, że inaczej stwierdzi (baczność) Prezes (spocznij) wszystkich Prezesów.

  • Locutus – 05.12.2016

    Korekta poprzedniego wpisu - była jedna awaria skunksa, dziś wieczorem.

  • tt – 05.12.2016

    Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę z tego, że wyrok KIO nie jest bezpłatny. Ten kto przegrywa płaci i to to wcale nie mało. O ile dostawcę można zrozumieć, bo ryzyko może się opłacić gdy się wygra sprawę, to zamawiający raczej nie będzie ryzykował gdy, gdy nie jest pewny, że jego decyzja nie będzie przez KIO zakwestionowana.

  • kramik – 05.12.2016

    Wszystko lepsze od niesolidnej , nieterminowej PESY !

  • TomTom – 05.12.2016

    @echZwróć uwagę, że nigdzie nie napisałem o problemach z tramwajami Solarisa (zwróciłem za to uwagę na ich partnera).W wykluczeniu Pesy problem polega na tym, że według artykułu z ustawy PZP do odrzucenia oferty nie wystarczy nienależyte wykonanie zamówienia przez potencjalnego dostawcę, ale musi być tam jeszcze kilka czynników dodatkowych, których zdaniem wielu w opóźnionej realizacji dostaw Krakowiaków nie było. Ale ustalaniem tego zajmie się KIO i słusznie.

  • jatal – 05.12.2016

    @ echWyobraź sobie że nic mi nie wiadomo o wypożyczaniu jakiegoś Tramina przez Lipsk, więc nie mogłem udzielać się w tym zakresie. Zapewne znowu coś pomyliłeś.Odnośnie "podskubywania" - jak sam "podskubujesz" innych (np. TomToma) to już ci nie przeszkadza? To nie jest już żałosne?Odnośnie merytoryczności - emocje nie pozwoliły ci zauważyć ani tego o czym pisał TomTom ani tego że mój wpis był "podskubywaniem" ciebie za wcześniejsze "podskubywanie" przez ciebie TomToma. Tylko tego dotyczył, a więc był bardzo merytoryczny w przeciwieństwie do twojej odpowiedzi nawiązującej do jakichś wymysłów.Potrafisz zapanować nad swoimi emocjami i podzielisz się szerszą informacją na temat: kto, kiedy i na jak długo wypożyczył Lipskowi jakieś tramino?@tt15 tys. zł (bo chyba nie zmieniło się) to nie jest dużo nawet dla zamawiającego. Poza tym strona która uważa że nie ma dowodów na wygraną nie idzie do sądu.

  • Krakowianin – 05.12.2016

    Jeszcze jest aspekt dostosowania infry przystankowej do Krakowiaków - czytaj, PESA zrobiła tramwaj niezgodny ze SIWZ, gdyż zahaczał o perony przystankowe (producent podpisując umowę oświadczył, iż zapoznał się z infrastrukturą torową w Krakowie). Dziękuje PESA wylatuje i tyle w temacie.

  • max – 06.12.2016

    MPK musi mieć "mocne papiery"na Pese , że jeszcze przed ogłoszeniem zwycięscy usuneła ją z przetargu

  • Locutus – 06.12.2016

    @ Krakowianin - Też prawda.

  • new – 06.12.2016

    @KarakowianinTo czemu mpk przyjął odbiór? Nie jestem znawcą, ale na ludzki rozum? Wytłumacz mi prostemu fanowi pojazdów szynowych :)

  • Kasztelan – 06.12.2016

    A ci dalej próbują zaprzeczać oczywistym faktom o bardzo dobrej niezawodności Krakowiaków haha, jesteście zabawni. W umowie między Pesą a MPK jest zapis o comiesięcznym wyliczaniu współczynników niezawodności i gotowości dla Krakowiaków, a ci na głowie stają, żeby zdyskredytować ich bardzo dobre wyniki. Taki kit to możecie wciskać gimnazjalistom na PKK, a nie poważnym ludziom.

  • XWJ – 06.12.2016

    @Kasztelan - Skończ bredzić, bo już Ci wielokrotnie udowodniłem jak współczynnik niezawodności jest liczony (wyklucza się z niego wozy odstawione/uszkodzone, a sprawne pozostające na zajezdni mnoży przez ilość wozów, które wyjechały i robi z tego %. Tym sposobem nawet 105Na i E1+c3 mają współczynnik sprawności na poziomie 98%-99%.MPK Poszło do KIO, bo miała bardzo dużo argumentów by wykluczyć Pesę: Serwis który się ociąga i walczy z usterkami tak, że wracają one raz za razem; nieprzystosowanie tramwaju do naszej infrastruktury; ciągłe awarie wykluczające z ruchu; brak spłaty kary finansowej czy w końcu mocne spóźnienie z dostawą niedorobionych wozów. Wystarcza, by raz na zawsze wysłać Pesę na drzewo.

  • mechanik – 06.12.2016

    @Combino ? "Kolejnych wypocin dyżurnego ćwoka" itd.Dziękuję za atak śmiechu z rana. No cóż, jak nie ma argumentów, to zostają wyzwiska. Taki to smutny los powalonego człowieka, którego jazdy wywołują zażenowanie na osobach postronnych. Jeśli ciebie aż tak to kręci, to moje gratulacje.A z wartych uwagi rzeczy - Krakowianin masz rację, ponadto problemy z realizacją np. projektu na Basztowej w tym przystanku wiedeńskiego, pomijając już niespodzianki kryjącymi się pod sympatycznym pudłem krakowiaka. Ale od tego są specjaliści, a tych MPK bezapelacyjnie posiada. Czas pokaże co z tego wyniknie.Acha... @jatal - stronnicze bzdury czytam po łepkach, jeśli w ogóle. Skupianie na czymś takim cuwagi marnowanie własnego czasu.

  • mechanik – 06.12.2016

    @TomTom ? 05.12.2016 Racja, co do PZP to myślę ze MPK wie co robi. Co z tego wyniknie - zobaczymy.

  • TomTom – 06.12.2016

    @Krakowianin Sprawa skrajni nie jest aż tak oczywista. Krakowiaki nie mają raczej problemów z mijaniem się na łukach (a to podstawowa rzecz jeśli chodzi o skrajnię). O perony nic nie szorowało wcześniej, bo NGT8 mają inną skrajnię i perony były budowane tak, by te wagony się mieściły. Nie znaczy to jednak, że szorujące o nie w kilku miejscach Krakowiaki były problemem - bardzo możliwe, że to właśnie perony były odrobinę za blisko. Przykład wrocławskich Twistów (gdzie okazało się, że o krawężniki nie szorują mające 2,46m Skody, bo mają delikatne podcięcie w dolnej części pudła, a płaskoburtowe Twisty o skrajni identycznej jak istniejące już częstochowskie wagony owszem), łódzkich Swingów (które okazały się szorować o perony bo są szersze (2,4m) od jeżdżących citków i Tramicusów (2,3/2,35) ) i olsztyńskich Tramino, które przytarły krawężnik na nowej, budowanej pod nie sieci wcale nie implikuje tu winy Pesy (oczywiście nie wyklucza jej).

  • Krakus – 06.12.2016

    Niech Pesa wreszcie wygra. Precz z niemieckimi mediami, konsorcjami i dyktatem zza Odry

  • jatal – 06.12.2016

    @ maxW znowelizowanym PZP wprowadzono możliwość postępowania odwróconego w którym najpierw wybiera się wygranego a potem sprawdza czy spełnia on warunki. Wg takiej procedury postępuje MPK.Najkorzystniejszą ofertę złożyła Pesa i jako zwycięzca (nazwijmy go nieprawomocnym) podlegał sprawdzaniu formalnemu przez MPK. Formalnościami pozostałych ofert nie zajmowano się. Gdy Pesa przegra w KIO dopiero wtedy MPK przystąpi do sprawdzania poprawności startu kolejnego oferenta. I tak dalej aż wybrania oferty albo do unieważnienia przetargu. Aha... @mechanik - co to jest łep?

  • shsh – 06.12.2016

    Glowa

  • Tomek – 06.12.2016

    Panowie,obce są mi prawnicze gierki, więc może wy mi bardziej rozjaśnicie umysł.Mianowicie czy w przetargu na nowe tramwaje dla Krakowa można było dać zapis, że za nienależyty (nieterminowe) dostarczenie pojazdów z wcześniejszych przetargów + niewywiązanie się w sposób należyty ze swoich zobowiązań finansowych w poprzednich przetargach (naliczone kary), danemu producentowi odbiera się 90% punktów, które mógłby dostać w normalnym postępowaniu przetargowym?Tym samym czy ww. zapis dawałby MPK święty spokój z odwoływaniami Pesy do KIO, czy też raczej jest on niezgodny z obowiązującym prawem?

  • Locutus – 07.12.2016

    @ New - Bo nieodebranie wozów byłoby równoznaczne z utratą dotacji unijnej. I choć umowa przewidywała że Pesa w takiej sytuacji będzie musiała pokryć straty do ich realnej wysokości, nikt nie chciał się o tak grubą kasę szarpać. Jak widzimy jakie problemy ma MPK, by ściągnąć ostatnie sześć milionów za opóźnienia, których nie pokrył fundusz gwarancyjny, to wychodzi na to, że była to dobra decyzja.@ TomTom - SIWZ precyzowała, że tramwaje mają być kompatybilne z krakowską infrastrukturą, zaś producent do oferty dołączył oświadczenie, że zapoznał się z tąż infrastrukturą. To jasno pokazuje po czyjej stronie leży wina za problemy ze skrajnią Krakowiaków.

  • mechanik – 07.12.2016

    @jatal z wrodzonym wdziękiem przeinaczasz: obcyjezykpolski.pl/polszczyzna-od-reki-pana-literki/po-lebpkach/ - miłej lektuey

  • esbek – 07.12.2016

    @ TomekNawet jeżeli można dać taki zapis to ocena nierzetelności należy do sądu, a nie do urzędników. Co innego gdyby poprzedni kontrakt został zerwany, ale tak nie było.

  • jatal – 07.12.2016

    @ TomekZgodnie z prawem kryteria oceny nie mogą odnosić się do innych przetargów lecz do bieżącego przedmiotu zamówienia a także nie mogą oceniać zdolności wykonawczych oferentów.@ LocutusW którym miejscu znalazłeś oświadczenie o zapoznaniu się przez producenta z infrastrukturą?Ja wiem o czymś przeciwnym, o udzieleniu producentom przez MPK gwarancji wolnej przestrzeni w postaci zawartej w SIWZ tabeli. Najprostszym dowodem braku spełnienia warunków skrajni byłoby wskazanie która pozycja wspomnianej tabeli została przekroczona (co łatwo sprawdzić dysponując tramwajem). Pytanie czemu MPK nie wykorzystało tej możliwości jako niepodważalny powód wykluczenia? Czy to nie jest dla Ciebie bardziej jasne? Ale to nie jest ważne, bo jeśli nie zostało wykorzystane do wykluczenia to nie może być też rozpatrywane w sprawie przez KIO.@ mechanikGdzie tu widzisz jakieś przeinaczanie?Jest dokładnie to przed czym ostrzega cię Pan Literka. Skoro świadomie odrzucasz jego rady, to niestety musisz pogodzić się z: albo narażaniem się na łatkę nieuka albo z koniecznością tłumaczenia że znasz zasady ale wolisz się do tego nie przyznawać. Jest jeszcze jedna możliwość... że dopiero od wczoraj znasz Pana Literkę i nie doczytałeś jego rad na końcu. ;)

  • nm – 08.12.2016

    Klopoty z infrastrukturą - najczęściej krawężnikami , slupami itp to zawsze wina leżącą po stronie przewoźnika lub zarządcy infrastruktury a nie producenta tramwajów. Tak bylo e Częstochowie, na Śląsku i w Zagłębiu, Krakowie i Wrocławiu. Producent tramwajów wykonuje wagony zgodnie z wymiarami podanymi przez zamawiającego i tyle. A to, że dane w SIWZ są nieprecyzyjne to wina zamawiającego.

  • locutus – 08.12.2016

    @ Jatal - spędziłem dwadzieścia minut szukając SIWZ z poprzedniego przetargu... No i rzeczywiście masz rację, nie znalazłem takiego oświadczenia. Czyli w najnowszym przetargu jest ono novum, zapewne wprowadzonym po przykrych doświadczeniach z Pesą...@ NM - Nie w najnowszym przetargu. W najnowszym przetargu zamawiający wymaga oświadczenia, że oferent zapoznał się z krakowską i że tramwaj będzie do niej dostosowany.

  • Kasztelan – 08.12.2016

    Szacun @jatal, że masz cierpliwość tłumaczyć te wszystkie podstawowe kwestię. Teraz sobie wymyślili, że będą się kwestii infrastruktury czepiać. Ciekawe co następne wymyślą, że atakować Krakowiaki. Pozostaje czekać na 16 grudnia.

  • mechanik – 08.12.2016

    @ mechanik "Gdzie tu widzisz jakieś przeinaczanie?"Jak zwykle tylko głupkowato szukałeś powodu aby doczepić się, aby tylko sobie ulżyć i jak zwykle głupio wyszło... Podałem tobie niepodlegającą dyskusji poprawność zastosowanej pisowni, następnym razem doucz się a dopiero potem, w typowy dla ciebie sposób, głupkowato szukaj zaczepki.

  • mechanik – 08.12.2016

    @jatalJeszcze jedno, bo mam ubaw po pachy. Przestań robić z siebie większego idiotę niż jesteś i przestań zaprzeczać oficjalnym formom ujętym w Wielkim słowniku ortograficznym PWN czy Słowniku ortograficznym języka polskiego PWN. Poziom twoich argumentów przekroczył wszelkie moje wyobrażenia. Jest tak szczeniacki, infantylny i niesie takie pokłady głupoty, że po prostu ręce same opadają.

  • Tomek – 08.12.2016

    Dzięki za odpowiedź Panowie.W takim razie wszystko wskazuje na to, że Pesa niezależnie od tego czy ktoś ją kocha czy nienawidzi została wykopana z krakowskiego przetargu "na chama". Teraz oczywiście możemy sobie gdybać, ale jestem ciekaw czy byłoby podobnie gdyby Stadler do spółki z Solarisem przedstawił atrakcyjniejszą cenowo ofertę niż Pesa :)

  • Locutus – 09.12.2016

    @ Tomek - naprawdę nie widzę niczego chamskiego w wykopaniu producenta, który nie potrafi od roku uporać się z problemami z elektroniką, który potrzebował pół roku na usunięcie wady fabrycznej dotyczącej klimatyzacji, który dostarczył tramwaje ze sporym opóźnieniem mimo pomocy ze strony MPK, które zgodziło się oddelegować swoich pracowników, a teraz nie chce płacić kar naliczonych zgodnie z umową, którą sam podpisał... A gdyby od razu wygrał SS, nie byłoby wykluczania Pesy, bo sprawdzeniu pod kątem formalnym podlegała tylko zwycięska oferta.

  • NM – 09.12.2016

    Ostateczne wyniki przetargów krakowskiego, poznańskiego i gorzowskiego wiele wyjaśnią i raczej ostatecznie zadecydują o wynikach rywalizacji krajowych producentów tramwajów.

  • Krakowianin – 12.12.2016

    @ Jatal, @ Locutus:Punkt A.II.2.1. SIWZ: "Wagon musi być przystosowany do warunków i stanu technicznego infrastruktury torowo-sieciowej, w jakiej będzie eksploatowany w Krakowie."Oraz załącznik 20 - WZÓR FORMULARZA OFERTY - PUNKT 9, który został podpisany przez wykonawcę:"Oświadczamy, że zapoznaliśmy się ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia i nie wnosimy do niej zastrzeżeń oraz zdobyliśmy konieczne informacje do przygotowania oferty."Więc fakty są takie, iż PESA przygotowała tramwaj niezgodny ze SIWZ, gdyż zahaczał o przystanki, głównie wiszący człon trzeci.

  • a2n – 13.12.2016

    To jakieś nieporozumienie.Nos jest dla tabakiery, czy tabakiera dla nosa ?To producent ma jeździć po Krakowie i obmierzać wszystkie krawężniki na wszystkich przystankach i jeśli jeden jest bliżej szyny to ma wyprodukować tramwaj z wiszącym członem węższym lub z podciętymi burtami, a może ma zrezygnować z członu wiszącego lub w ogóle zamówienia z powodu paru krawężników ?

  • mechanik – 13.12.2016

    Produkcja taboru nie jest obowiązkowa.

  • locutus – 13.12.2016

    @ A2N - Tak, dokładnie tak. Skoro Bombardier potrafił zrobić tramwaj niezahaczający o krawężniki i dostosowany do krakowskiej skrajni, to Pesa też mogła. Mogła także odpuścić sobie start w przetargu.

  • a2n – 14.12.2016

    Na szczęście jakoś Krakowiaki jeżdżą i nie zahaczają o krawężniki oraz mijają się na łukach, więc nie jest tak źle, jak niektórzy usiłują to przedstawiać.Wyjaśnienia wymaga problem zachowania się pudeł wagonu w warunkach dynamicznych ( m.in. wężykowanie ).Trudno gdybać, zresztą nie ma to sensu , co by było, gdyby Pesa zrezygnowała - jest jak jest - może być lepiej , ale może być też gorzej, a tego mieszkańcy na pewno sobie nie życzą.Nowe tramwaje są pilnie potrzebne - mają jeździć i wozić pasażerów i dlatego na decydentach spoczywa obowiązek rzetelnej oceny ofert z uwzględnieniem wszystkich okoliczności, a więc dotychczasowych doświadczeń - ocenionych obiektywnie- z eksploatacji posiadanego taboru i ryzyka zakupu rozwiązań prototypowych.A najlepiej podobają nam się piosenki, które już kiedyś słyszeliśmy.

  • Locutus – 14.12.2016

    @ a2n - To, że Krakowiaki nie zahaczają już o krawężniki to tylko i wyłącznie skutek wielkiej akcji piłowania krawężników z końca ubiegłego roku. Poza tym nie sposób się nie zgodzić z Twoim ostatnim postem

  • NM – 16.12.2016

    Gdyby nie sztywne wymogi PZP operator mógłby na przykład kupić po dwie sztuki Krakowiaka II, Newaga 138N i Solarisa Tramino Kraków, a po dwóch latach eksploatacji dokonać ostatecznego i racjonalnego wyboru.

  • nm – 16.12.2016

    Czy już dzisiaj poznamy wynik ?

  • a2n – 20.12.2016

    Termin następnej rozprawy w sprawie sygn. akt 2199/16 został wyznaczony na 03.01.2017.Trzeba więc jeszcze chwilę poczekać na rozstrzygnięcie.

  • WWW – 16.01.2017

    Wiadomo jaki wyrok KIO?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....