TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

PESA o krakowskim przetargu: Jesteśmy pełni nadziei
InfoTram.pl - Opublikowano: 16.03.2017 13:56:46 57 komentarzy
PESA o krakowskim przetargu: Jesteśmy pełni nadziei

To, co dzieje się w przetargu krakowskim jest bardzo interesujące ? mówi nam Robert Świechowicz, Wiceprezes PESY. Na dzisiaj jesteśmy po wyroku KIO nadal w postępowaniu ? dodaje.

Przypomnijmy, że wyrok, o którym wspomina Robert Świechowicz był dla bydgoskiej firmy korzystny. Izba nakazała bowiem przywrócenie do postępowania PESY, którą wcześniej krakowskie MPK wykluczyło.

Dzisiaj sprawę mamy w sądzie, ale jesteśmy pełni nadziei, że będziemy mogli dostarczyć wspaniałe tramwaje dla Krakowa ? mówi dalej Robert Świechowicz.

Przetarg krakowski wzbudza zainteresowanie nie tylko wśród stron postępowania, które nadal jest w toku, ale również wśród obserwatorów zewnętrznych. Wczoraj szefowie Metra Warszawskiego zwrócili uwagę właśnie na przetarg krakowski. Ich zdaniem decyzja sądu może wytyczyć pewną linię orzeczniczą na długie lata. Będzie to miało wpływ na kolejne taborowe postępowania i nie chodzi tu tylko o tramwaje, ale z całą pewnością również pojazdy metra czy kolejowe, a być może również autobusy czy trolejbusy.

Prezesi i członkowie Zarządów firm produkujących tabor są o wiele bardziej powściągliwi w komentowaniu wydarzeń krakowskich. Z oceną tego, z czym mamy aktualnie do czynienia proponują poczekać do zakończenia postępowania przed sądem. Z wyrokami sądów i orzeczeniami KIO trzeba się zgadzać ? krótko ucina Zbigniew Konieczek, Prezes Newagu.



Sprawdź też:
PESA
MPK Kraków
Kraków
przetarg
  • kowal – 16.03.2017

    Na razie wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na powrót Pesy do przetargu, więc nie dziwie się ich nadziei. Raz prawo stanęło po ich stronie w tej kwestii i wiele na to wskazuje, że ostatecznie też tak będzie.

  • krakowiaczek – 16.03.2017

    Wszystko rozstrzygnie dopiero sąd a mieszkańcy Krakowa czyli pasażerowie tramwajów są pełni nadziei , że producent bubli czyli PESA nie będzie zmuszał miasta do zakupu kolejnych bubli !

  • zibi – 16.03.2017

    Nie bardzo rozumiem po co się komentuje sprawę sadową w toku,typowo po Bydgosku robi się rozgłos przed decyzją sadową może chcą wpływać swoimi komentarzami na decyzje sądu.

  • mechanik – 16.03.2017

    Czyli wszystko po staremu, ciśnienie przez media i nabijanie bębenka.

  • YburG – 16.03.2017

    Spoko spoko nerwusy-krakusy lepszy i tak wygra ... czyli PESA :)

  • Abm – 16.03.2017

    Czemu PESA jest tak nie lubiana? Twisty są super, Krakowiak też swing też ok. Więc o co tyle jadu? Moderus to "szit" skody 19t też.

  • : : (( – 16.03.2017

    @ Abm

    Bo niektórzy szukają sensacji, wolą nadawać na nowy tabor, a nie chcą widzieć ile starego szrotu jeździ po wielu polskich miastach. Szkoda że nie narzekają na stary tabor z połowy ubiegłego wieku, tylko na nowy.

  • ZF – 16.03.2017

    Bardzo dobrze! Jak nie lubię pojazdów szynowych, tak chcę SWING'a w Krakowie.

  • Ace – 16.03.2017

    @ Abm

    jak posiedzisz tu trochę dłużej zobaczysz że jest to kilka tych samych nicków które pod każdym artykułem o pesie i piszą te same brednie. Większość ludzi chce możliwe tanie i dobre tramwaje a takie właśnie są produkty pesy.

  • dd – 16.03.2017

    @Abm Doskonale wiesz kto i jak tu pisze, prawda? :) A co do taboru, to nowe tramwaje powinny z definicji trochę lepiej funkcjonować niż 50-letni tabor, którego koszt zakupu i utrzymania to przy krakowiakach grosze. A co do tego, ze szrot... Cóż, wiedeńczycy jeżdżą nim nadal i nie narzekają, a tu co poniektórym zwyczajnie odzywają się kompleksy.

  • Locutus – 16.03.2017

    Że Pesa chce dostarczyć tramwaje do Krakowa to wiemy. Ale przedstawiciele Pesy zaskoczyli mnie bardzo tym, że chcieliby dostarczyć WSPANIAŁE tramwaje. No skoro tak, panowie, to mnóstwo pracy przed wami, bo te, które dostarczyliśmy poprzednio psują się średnio raz w tygodniu każdy...

    @ ABM - To bardzo proste. W toku postępowania przed KIO MPK wykazało, że w czternaście miesięcy wagony zaliczyły tysiąc siedemset usterek - w przybliżeniu każdy wagon psuje się raz w tygodniu.

  • esbek – 16.03.2017

    Z niechęcią części krakowiaków do Pesy jest jak z tym górnikiem co chciał się rozwieść z żoną. Na pytanie Sądu dlaczego się chce rozwieść, odpowiedział - bo mi seksualnie nie odpowiada. Na to odezwał się głos z sali - wszystkim seksualnie odpowiada, tylko jemu nie.

  • kubex – 16.03.2017

    @Ace: tanie - owszem. Dobre - niekoniecznie.

  • jatal – 16.03.2017

    @ Locutus
    Jak "czytasz" to czytaj, jak "cytujesz" to cytuj, bo inaczej znowu tworzysz sobie "swój świat".

    1. Świechowicz nie powiedział "chcemy dostarczyć" tylko "będziemy mogli dostarczyć". Czyli w kontekście dostarczyc to co już mają.

    2. MPK przed KIO niczego nie udowadniało bo KIO nie zajmowało się awaryjnością dostarczonych Krakowiaków lecz powodem wykluczenia z przetargu wskazanym przez samo MPK. Ponadto "zapomniałeś" zacytować co o tych AŻ 1700 usterkach sądzi samo MPK.

  • dd – 16.03.2017

    MPK sądzi, że liczba 1700 nie zawiera tego co w czym ten tramwaj bryluje: ohydnego wykonawstwa, partaniny, niekontrolowanych padów nie wliczanych do "gotowości", rdzewiejącego podwozia i cholera wie co jeszcze. A teraz nawiedzone dziecko z bolącą pupą wracaj na halę, tramwaje czekają.

  • jaa – 16.03.2017

    Jeżdżę codziennie tymi pojazdami o nazwie Krakowiak i obserwuję , dostrzegam ile w nich niedopracowanych detali, nierównych powierzchni , koślawych łączeń i podobnych czego z kolei nie widzę w pojazdach Bombardiera i nawet innych starych sprowadzanych z Austrii i Niemiec poddawanych w Krakowie modernizacji !

  • trend – 16.03.2017

    Wsiadając do "Krakowiaka" zawsze masz ten dreszczyk emocji czy dziś zawiezie cię na miejsce

  • polewka – 16.03.2017

    Ten Świechowicz wiedząc jaką opinie ma MPK o tych wagonach szyderczo mówi WSPANIAŁE ale jak wojna to wojna

  • boruc – 17.03.2017

    A może SS przedstawiło wizualizacje tramwaju dla Krakowa i MPK stwierdziło , musimy takie mieć

  • SS – 17.03.2017

    @Boruc
    Bo musimy :)

  • Locutus – 17.03.2017

    @ Jatal - problem w tym, że Pesa w ofercie NIE MA wspaniałych tramwajów. Ma tramwaje, które po dziesięciu latach eksploatacji nadają się do kapitalnego remontu. Ma tramwaje pasujące się raz w tygodniu. Ale wspaniałych - nie. Ogrom pracy przed nimi, żeby zrobić tramwaj chociaż przyzwoity, a wspaniały jest raczej poza zasięgiem. To, co mówi rzecznik dla mediów wynika wyłącznie z tego, że MPK boi się nagonki o to, że odebrało złom w momencie gdy powinno tak naprawdę wstrzymać odbiory i zerwać umowę. Ale na 1700 usterek są twarde dowody na papierze, jako że chodzi o usterki pojazdów na gwarancji i jak widać z orzeczenia KIO, Pesa - która starała się podważyć każde słowo MPK - w kwestii liczby awarii nie protestowała. Zresztą od poniedziałku w Krakowie mieliśmy już co najmniej dwa zatrzymania spowodowane Krakowiakami, w tym jedno, które sparaliżowało dojazd do Kurdwanowa na dłużej...

  • Combino – 17.03.2017

    @Locutus: jedyne tramwaje 10-letnie to Tramicusy,czyli pierwsze tramwaje wyprodukowane przez Pesę; gdzie dziś są pierwsze Bombardiery,jak wyglądały pierwsze samochody Toyoty,która jest dziś jednym z liderów niezawodności...? Ten kapitalny remont też ma wiele twarzy; to wcale nie znaczy,że przed nimi jeszcze tylko 10 lat życia. Co więcej,nawet warszawscy krytycy Pesy (a i różni łódzcy,jeżdżący tu i ówdzie po Tramicusach) przyznawali,że Tramicus a Swing to niebo a ziemia. Wspaniałe tramwaje to to może nie będą,ale na pewno przyzwoite,warte swojej ceny.
    Wczoraj jechałem RG935 na 4-ce i naprawdę: to co tu czytam od wielu hejterów to pie...nie głodnych kawałków. I jakoś NIGDY nie miałem dreszczyku emocji,czy dojadę Krakowiakiem do celu,bo cholera jasna jakoś ZAWSZE tak się zdarzało że nim DOJEŻDŻAŁEM do celu i to bez żadnych przygód w stylu zgon czy zasłabnięcie po drodze. Co więcej,na 4-ce nie było ANI JEDNEGO INNEGO TRAMWAJU niż Krakowiak i to jakoś bez dziur rozkładowych; zaraz pewnie napiszesz,że mam nadzwyczajne szczęście (a tak się składa,że i trasę 52-ki też mam okazję obserwować i Krakowiaki się pojawiają regularnie; nie mają oczywiście całego rozkładu,ale się pojawiają).
    Tak więc po powyższych wpisach widać kto naprawdę cierpi na ból dupy że nie ma innych nówek zamiast Pes ;)

  • mechanik – 17.03.2017

    Kurcze, odstawił leki :(

  • ANTM – 17.03.2017

    Tramwaje Pesy w Krakowie wykonują pracę przewozową, a ich awaryjność jest na akceptowalnym poziomie, szczególnie , jeśli uwzględni się tempo i sposób ich montażu oraz innowacyjność konstrukcji.
    Tramwaje Pesy po 10 latach eksploatacji nie są i nie mogą być złomem, - każdy , kto choć trochę zna się na konstrukcji i wyposażeniu tramwajów składanych z typowych klocków o określonej jakości wie, że takie stwierdzenie jest całkowicie nieuprawnione.
    Pesa 2014 N obiektywnie cudownym tramwajem nie jest, ale jeśli uwzględni się to co jeździ po polskich torowiskach, to jest to prawie cud mniemany.
    Tramwaj ten wyznacza też nowe kierunki w konstrukcji krajowych wagonów i choćby z tego powodu zasługuje na uwagę i obiektywizm przy jego ocenie.

  • a2n – 17.03.2017

    Każdy może się mylić, sędziowie też, a nawet saper może się pomylić - ten tylko raz, w przeciwieństwie do sędziów, którym zdarza się to częściej.
    Należy mieć nadzieję, że po różnych perturbacjach wreszcie do Krakowa dotrą przyzwoite wagony i jak najprędzej zaczną wozić pasażerów , w tym miłośników Pesy i jej wyrobów.

  • dr – 17.03.2017

    Nie rozumiem tej napinki, na ostatnią chwilę szukali wykonawców by "kasa z unii" nie przepadła. Pesa wykonała im 35 tramwajów w prawie 4 miesiące. 4 miechy na 35 tramwajów. To czego oni się spodziewali. Pesa zrobiła błąd, że dała się wmanewrować w taki kontrakt. I by wtedy sobie jeździli tramwajami.

  • PodróżującyPoEuropie – 17.03.2017

    Jak Pesa pójdzie do przyjaciela z Torunia to wygra Każdy przetarg . A Kraków znowu będzie płatał że jeździ Taborem nic nie wartym . Puki MPK Kraków nie wróci do przetargów pisanych pod Bombardier i jego w spółek związanymi z firma z Kanady . To Krakusy nigdy nie będą zadowolone z przetargów na tramwaje . Ale popieram Kraków w tych działaniach . Bo jak przyjeżdża PESA to się wściekam że przyjechał szajs , a jak przyjeżdża BOMBKA to buzia się raduje że pojadę dobrym Tramwajem . TRZYMAM KCIUKI za Krakusów żeby więcej PESY w Kraku nie było . Pozdrawiam miłośników dobrego taboru szynowego

  • Combino – 17.03.2017

    @mechanik: ja nic nie musiałem odstawiać,ale ty zdecydowanie powinieneś zacząć je przyjmować...

    @PodróżującyPoEuropie:

    "Puki MPK Kraków nie wróci do przetargów pisanych pod Bombardier i jego w spółek związanymi z firma z Kanady"

    "Póki" pisze się przez "ó",a nie "u". Związanymi z firmą z Kanady powiadasz... sprawdź jak ta "firma z Kanady" sobie "świetnie" radzi w rodzinnej Kanadzie. Podpowiem: przewoźnik (a nawet przewoźnicy) chcą zerwać z nimi kontrakt (a nawet dwa) (sprawa jest już w sądzie) za takie wtopy z dostawami,od jakich by ci chyba mózg spuchł (bo jak tak na ciebie działa opóźnienie Pesy,to co powiesz na DWA LATA w plecy? I pierwszy wagon WCIĄŻ niedorobiony? Poczytaj,poczytaj... bo Bomba taka doskonała to tylko w mitach, coś jak z mercedesowym "bez gwiazdy nie ma jazdy" ;)

    @a2n: dotrą jak MPK w końcu przestanie się sadzić i zaakceptuje fakt,że Krakowiaki II okazały się najlepszą ofertą :D

  • Ech... – 17.03.2017

    O wagonach E1 i c3 nikt nie dyskutuje.
    Tylko o "PESA "
    A ja dwa razy w żywe oczy widziałem jak E1 dymią spod pojazdu, a raz widziałem jak dymi i płonie spod pojazdu. Za to nowe jest be.
    Ech...

  • mechanik – 17.03.2017

    @combino Nie wiem czy śmiać się czy płakać :)))
    Przeżywasz te krakowiaki jak chłop małorolny podorywkę. Delikatnie pisząc to nie jest normalne. Na twoim miejscu zastanowiłbym się jakie jest źródło twoich problemów, tych powalonych jazd i zaradziłbym temu.

  • Combino – 17.03.2017

    @mechanik: sądząc po ilości i tonacji twoich reakcji,to można spytać: kto to mocniej przeżywa? Ale oczywiście u siebie problemów nie dostrzegasz... Ja przynajmniej podchodzę do tego z o tyle mniejszym napięciem,że mam świadomość iż niezależenie co tu napiszemy, to i tak nie wpłynie to na ostateczne rozstrzygnięcie. Ciekawe czy ty też masz świadomość tego faktu? Bo chyba nie... Albo masz i dlatego ci tak żyłka pęka: bo wiesz,że mimo twojego tupania nogą i tak pójdzie nie tak jak byś chciał...

  • Locutus – 17.03.2017

    @ Combino - Chodza sluchy, ze krakowiaki po nawet nie dwoch latach eksploatacji juz tez od spodu Ruda chrupie... Wiec czy sie Pesa czegos nauczyla od czasu Tramicusow, to smiem watpic... Poza tym: oczywiscie, ze Ci wierze, ze jak na razie nie trafiles na zdechlego Krakowiaka. Ja przez dwadziescia lat mieszkalem w Krakowie i NIGDY nie zdarzylo mi sie, zeby zepsul sie tramwaj, ktorym jechalem (a jezdzilem codziennie). ;-)

    ANTM, Nie, 1700 usterek na 14 miesiecy, co oznacza z grubsza 1 usterke na wagon tygodniowo to NIE jest akceptowalna awaryjnosc. I nie udawaj, ze nie wiesz, co sie stalo z pierwszymi Tramicusami w Warszawie, ktore - choc ich teoretyczny cykl zycia tego nie przewidywal - wszystkie obecnie przechodza pilne naprawy glowne u producenta... Po ledwie dziesieciu latach eksploatacji...

    @ DR - Nie wiem, co brales, ale ja tez chce. Pesa wykonala 36 tramwajow w 18 miesiecy, a nie w 4. A podjela sie wykonania w 15... I jeszcze po 11 minionych miesiacach goraco zapewniala, ze kontrakt zostanie zrealizowany w terminie...

  • Rand – 17.03.2017

    @Locutus już kiedyś pisałem ewidentnie czytasz i interpretujesz teksty wg swojej modły. Nawet Marek Gancarczyk, rzecznik MPK mówi, żeby ostrożnie podejść do informacji do wałkowanej namiętnie liczby 1700. Ale rozumiem, że ty miałeś wgląd w te pisma techniczne i wiesz wszystko co tam jest? Jednak po używaniu przez ciebie zwrotów typu "Chodza sluchy" śmiem wątpić.

  • advisor – 17.03.2017

    @Rand
    A co ma rzecznik powiedzieć innego? Ty chyba nigdy z PR-em nie miałeś do czynienia.
    Przeczytaj sobie wyrok KIO, to nie są tajne dokumenty, naprawdę. A jeśli ktoś ma wtyki w MPK to chyba jasne, że nie powie wprost o tym, co wie.

  • Locutus – 17.03.2017

    @ Rabd - doprawdy wielka zagadka, komu bardziej wierzyć: rzecznikowi prasowemu czy orzeczeniu KIO... Jeśli taki masz problem z jej rozwiązaniem, to mam dla Ciebie małą podpowiedź: rzecznik mówił w swoim czasie, że awaryjność Pesy nie odbiega od awaryjności bombardierów. Z orzeczenia KIO wynika, że awaryjność ta jest o wiele większa. A w sprawie "chodzenia słuchów" - no cóż, jeszcze na długo zanim znalazło się to w orzeczeniu KIO, chodziły słuchy, że Krakowiaki są o wiele bardziej awaryjne od bombardierów. I też fanboje Pesy nie chcieli dać im wiary.

  • Marek – 17.03.2017

    Zaraz UE obetnie Polsce fundusze i nie będzie żadnych nowych tramwajów.

  • jatal – 17.03.2017

    @ Locutus (do jatal)
    Ja tylko napisałem że albo nie zrozumiałeś albo specjalnie podmieniłeś wypowiedź Świechowicza.

    Podobnie nie wiadomo dlaczego używasz określenia "kapitalny remont". Takiego określenia nie ma w nazewnictwie eksploatacyjnym. Tramwaje przechodzą naprawy określonych poziomów ale one wynikają z planowanych przebiegów lub czasu eksploatacji ustalonych już na etapie produkcji. Natomiast naprawy specjalne też mają swoje nazwy wśród których brak "remont kapitalny".

    Kolejny przykład: pomimo kilku tłumaczeń nadal nie przyjmujesz do wiadomości że samo MPK przestrzegło przed dosłownym rozumieniem liczby 1700. To po prostu liczba zgłoszonych uwag do której wliczane są szerokości szpar, rysy lakieru lub zniekształcenie jego odbicia. Takie uwagi idą w setki. Jeśli uważasz że miały one wpływ na bieżącą eksploatację to faktycznie licząc średnio raz na tydzień krakowiak jest zepsuty. Tylko że nikt przy zdrowych zmysłach (nawet MPK) nie podzieli Twojej opinii. Jest jeszcze jedna możliwość że chcesz zmienić nick na "Locutus 1700". :)

    Kolejna sprawa. Dopóki Pesa usuwa wszystkie usterki zgodnie z umową to MPK nie ma żadnych podstaw do skargi w tym zakresie na dostarczone pojazdy i jak pokazuje praktyka nie skarży się. Mylisz poza tym te usterki ze wskaźnikami eksploatacyjnymi zawartymi w umowie. Wymyśliłeś sobie że MPK jest niezadowolone z usterkowości Krakowiaków nie zauważając że w nowym przetargu MPK nie wprowadziło żadnych istotnych modyfikacji siwz żeby ustrzec się przed nimi w kolejnej dostawie. Pomyślałeś dlaczego? Bo zdecydowana większość tych usterek to normalna rzecz. MPK zapisując kary za każdą pierdołę albo nie dostałyby od nikogo tramwaju albo za niebotyczna cenę. Jeśli uważasz że Bombardier byłby idealny to czemu MPK nie zapisało drakońskich kar za "rysę na lakierze"? Jedyna nasuwająca się odpowiedź to albo w MPK pracują głupcy którzy nie wiedzą jak go wybrać albo Bombardier nie jest taki świetny albo wyśmiałby takie zapisy.

    @ Locutus (do Combino, ANTM, dr)
    "Słuchy" to mało poważny powód do wyciągania wniosków.
    Wiesz chociaż jakie są ustalone okresy napraw Tramicusów że wypowiadasz się na temat ich przyczyn?
    Nie wymyślaj komuś co brał bo równie dobrze może pytać co sam bierzesz (lub nie) a nie o to chodzi w dyskusji.

    @ Locutus (do Rand)
    Kolejny przykład jak przekręcasz fakty. Napisałeś w sposób sugerujący że KIO zajmowało się awaryjnością Krakowiaków tymczasem ani się tym nie zajmowała ani liczba 1700 nie ma wiele wspólnego z awaryjnością. Było to tylko i wyłącznie podsumowanie złożonych zeznań. Wyrok jest dalej.
    Zarówno mowa o braku awaryjności Krakowiaków jak i 1700 usterek pochodzi od strony MPK i tu nie ma problemu komu wierzyć: MPK czy KIO, ale jest problem z wiarygodnością MPK które zależy jak wiatr wieje tak się wypowiada. Poza tym ponownie mylisz współczynniki o których sie mówiło/mówi z czymś co nazywasz awaryjnością a czego nawet MPK tak nie nazywa.

  • Wasyl – 17.03.2017

    Dalibyście se po mordzie zamiast te pierdoły klepać.

  • mechanik – 18.03.2017

    @combino, O, wpisałeś się :) Jeżeli piszesz chory człowieku ze świadomością że twoje wpisy nie wpływają na losy przetargu, a następnie ferujesz twarde wyroki i w moje usta wpisujesz własne odczucia, to co można napisać? Masz zaburzenia i tyle. Musisz żyć z tym że MPK zrobi przetarg po swojemu, ujadaj sobie dalej i niech ci ta żyłka pęka :D

  • mechanik – 18.03.2017

    Jatalowi też już nieźle odbija :) Widać ból dupy jest zaraźliwy.

  • W28 – 18.03.2017

    Jaki ty nudny jesteś. Nie przyszło ci do główki że znudziłeś się już z tymi pierdolutami. Klepiesz i klepiesz i ni w dupe ni w oko.

  • mechanik – 19.03.2017

    Boli? Mnie to śmieszy. Nie nudzę się też widząc efekt. Rozwiń proszę temat dupy i oka, taki lotny temat i jaką osobowość piszącego przekazuje.

  • pstryczek – 19.03.2017

    Combino, nie mogłeś jechać RG935, bo nie ma takiego wagonu.

  • Combino – 19.03.2017

    HG935 i nie moja wina że Kraków ma najgłupszą numeracje , nawet w Kazachstanie mają normalną bez liter

  • pstryczek – 19.03.2017

    Hmm, a co jest głupiego w stosowaniu albo niestosowaniu liter? A głupia numeracja to prędzej taka w której nie ma zachowanej kolejności, czy numery się powtarzają.

  • bob – 19.03.2017

    Oni w Krakowie tak celowo bo jak pasażer napisze źe przytrzasneły go drzwi w #RG113 to MPK odpisze źe nie mają takiego wagonu bo mają #HG113

  • pstryczek – 20.03.2017

    Tak, bo pasażerowie zwracają uwagę na numery taborowe. Napisze numer linii i godzinę prędzej. Poza tym jak to były drzwi 113, to nie było tak źle bo RW113 to wagon E1, a nie 105Na.

  • Locutus – 20.03.2017

    @ Jatal - zawód rzecznika prasowego to niestety zawód płatnego kłamcy. Tak z definicji. Więc jeśli mam wybór czy wierzyć dokumentom procesowym, czy rzecznikowi prasowemu, to wybieram dokumenty procesowe. Zdaję sobie sprawę, że część tych 1700 usterek to niedoróbki produkcyjne, ale nie darmo w toku procesu zostało powiedziane, iż Krakowiaki mocno odstają na minus pod względem awaryjności w porównaniu do bombardierów. Zresztą najlepszy dowód: w minionym tygodniu mieliśmy trzy zatrzymania ruchu spowodowane usterkami Krakowiaków i ani jednego spowodowanego Bombardierem. Jeśli chodzi o remonty Tramicusów - jeśli myślisz, że czepianie się słówek zmieni fakt, że po niespełna dziesięciu latach eksploatacji tramwaje te wymagały pilnego remontu, to się mylisz. A co di SIWZ - MPK dało ciała na całej linii, przecież ja już zaraz po lekturze SIWZ mówiłem, że faworytem przetargu jest Pesa, podczas gdy jak widać MPK bardzo nie chce kolejnych pojazdów od Polskiego Ansaldo Bredy, producenta Tramwajów Tysiąca i Siedmiuset Usterek opowiadającego Baśnie Tysiąca i Jednej Nocy o tym jakie to ich tramwaje wspaniałe i na poziomie...

  • jatal – 21.03.2017

    @ Locutus
    Rzecznik kłamca? Bez przesady, jak wtedy nazwać opłacającego go co miesiąc?

    Wymaganie używania konkretnych terminów i nazw to nie czepianie się tylko sposób na konstruktywną rozmowę. Co "wyjaśniłeś" zmieniając niejednoznaczne "kapitalny" na "pilny"? Nie wiesz że po pół milionie przejechanych kilometrów tramwajowi należy się planowa porządna naprawa.

    Co do przetargu, to mało kto nie był przekonany że faworytem jest Pesa. Ja już po zakupie NGT8 uważałem że to ostatni Bombardier w Krakowie. To nietrudno było przewidzieć i samo MPK miało tego świadomość. Ale chętnie dowiem się co zmieniłbyś w siwz, bo ja tu "winy zaniedbania" MPK nie widzę.

    Tym ostatnim zdaniem to chciałeś dodatkowo pokazać jak bardzo zdajesz sobie sprawę co znaczy to 1700?

  • mechanik – 21.03.2017

    @Combino, To kolejny bardzo ciekawy wytwór twojego umysłu.
    "HG935 i nie moja wina że Kraków ma najgłupszą numeracje , nawet w Kazachstanie mają normalną"
    Czy możesz wytłumaczyć pojęcie "najgłupsza numeracja"?

  • Locutus – 21.03.2017

    @ Jatal od rzecznika rządu poprzez rzeczników Pesy a na rzeczniku MPK skończywszy tak to już jest, że niestety ich funkcją nie jest mówienie prawdy, a robienie pijaru.

    Co zamieniłbym w SIWZ? Uważnie przeanalizowałbym SIWZ przetargów niemieckich, belgijskich czy francuskich i zainspirował się rozwiązaniami pojawiającymi się tamże. Myślę, że stopniowane oceny za zużycie energii, naciski na oś i inne parametry techniczne połączone z drakońskimi kontrolami (np. odbiory ? la Tramwaje Warszawskie) mogłyby wiele namieszać.

  • mechanik – 21.03.2017

    @Locutus Wystarczyło wyszczególnić ocynk wyznaczonych miejsc konstrukcji i Pesa leży i kwiczy.

  • YburG – 21.03.2017

    He he nadchodzi wiosna :) Teraz czas na pojazdy firmy PESA :) PESA dla Krakowa i basta!

  • jatal – 21.03.2017

    @ Locutus
    Mówienie przez rzecznika tylko to co jest wygodne nie jest kłamaniem.

    Czyli z jednej strony nie wiesz co można by zmienić, a z drugiej wiesz że można coś zmienić i wiesz też że MPK z pewnością nie przeanalizowało tego zagadnienia. Ciekawy sposób rozumowania.

    Rozdrabniając punktację (licząc na zamieszanie) tym bardziej zmniejszasz szansę na wygraną oczekiwanego producenta.
    Przeceniasz odbiory TW skoro one same w obecnym przetargu w dużej mierze wycofały się z tego pomysłu. Chyba że też wiesz lepiej od nich że nie przemyślały swego działania i skasowały taki dobry pomysł.

  • XWJ – 27.03.2017

    Kraków również jest pełny nadziei. Że nigdy więcej już nie zobaczy żadnego, nowego produktu Pesy.

  • Combino – 27.03.2017

    @mechanik:owszem, mogę Ci wytłumaczyć. Ten post nie był mój,tylko podszywa.

  • mechanik – 28.03.2017

    Tak, a ja jestem chiński mandaryn :D Tyle właśnie jest warte twoje pitolenie.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...