TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

PESA najbliżej Poznania?
InfoTram - Opublikowano: 24.11.2016 15:19:16 80 komentarzy
PESA najbliżej Poznania?

Dzisiaj nastąpiło otwarcie ofert w przetargu na dostawę 50 tramwajów: 30 sztuk wagonów jednokierunkowych i 20 sztuk pojazdów dwukierunkowych, niskopodłogowych, o długości od 30,50 do 32,50 m i szerokości 2,40 m, z udziałem minimum 60 procent niskiej podłogi.

W przetargu złożyło ofertę trzech oferentów:

1. Modertrans Sp. z o.o.

2. PESA SA z Bydgoszczy

3. Konsjorcjum Stadler i Solaris

PESA zaproponowała

? tramwaj jednokierunkowy z udziałem 100 procent niskiej podłogi w cenie 7.318.500 zł. brutto

? tramwaj dwukierunkowy z udziałem 100 procent niskiej podłogi w cenie 7.810. 500 zł brutto.

? całkowita wartość kontraktu 387.065.010 zł brutto

Konsorcjum Stadler&Solaris zaproponowało:

? tramwaj jednokierunkowy z udziałem 84 procent niskiej podłogi w cenie 8. 787.120 zł brutto

? tramwaj dwukierunkowy z udziałem 84 procent niskiej podłogi w cenie 9.574.320 zł brutto

? całkowita wartość kontraktu 462.117.396 zł brutto

Modertrans zaproponował:

? tramwaj jednokierunkowy z udziałem 100 procent niskiej podłogi w cenie 7.687.500 zł brutto

? tramwaj dwukierunkowy z udziałem 100 procent niskiej podłogi w cenie 8.031.900 zł brutto

? całkowita wartość kontraktu 397 044 000 zł brutto

Elementem przetargu są też:

? dostawa niezbędnego do eksploatacji tych tramwajów specjalistycznego wyposażenia zajezdni "Franowo" i "Głogowska", oprzyrządowania i narzędzi

? pakietu naprawczego

? przeprowadzenie szkolenia pracowników MPK Poznań w zakresie przeglądów, napraw, obsługi technicznej i eksploatacji dostarczonych tramwajów.

? dostarczenie dokumentacji niezbędnej do eksploatacji oraz napraw awaryjnych i powypadkowych tramwajów.

Jak informuje MPK Poznań komisja przetargowa rozpoczęła prace nad sprawdzeniem ofert pod względem formalnym. W następnej kolejności oceni je pod względem wagi kryteriów. Wśród nich 80 proc. stanowi cena, 7 proc. udział niskiej podłogi, po 3 proc. pojemność, naciski na oś oraz rozwiązania techniczne i po 2 proc. warunki wzajemnie świadczonych usług podczas gwarancji oraz szerokość przejść.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
MPK Poznań
  • In – 24.11.2016

    No to Pesa!!!!

  • # – 24.11.2016

    No to RNC

  • ... – 24.11.2016

    Chyba RWC :DDD

  • n2bn – 24.11.2016

    Tylko trzy oferty, mniej niż w Krakowie. Ceny wagonów Pesy zbliżone do krakowskich, chociaż dotyczą tramwajów ze 100 procent niskiej podlogi.Można przypuszczać, że Pesa proponuje wagon podobny do 2010 NW dla wersji jednokierunkowej.

  • DUCH ŚWIĘTY – 24.11.2016

    DUCH ŚWIĘTY CZUWA NAD POZNANIEM! WYGRYWA PESA ale mógłby przejść też modertrans dobrze,że 3ci oferent odpada w przedbiegach,...

  • TomTom – 24.11.2016

    Tanio wyjdą MPK Poznań te wagony, ale o rażąco niskiej cenie mowy nie ma. Modretrans ma tylko 2 punkty straty, więc jeszcze nic nie jest przesądzone

  • AXC – 24.11.2016

    Brawo Pesa- będzie przynajmniej porządny tabor dla miasta a Modetrans niech zapomni o wejściu na rynek nowoczesnych konstrukcji,

  • NM – 24.11.2016

    Cena jednokierunkowej 100 NF Pesy dużo tańsza około 1 mln tańsza of oferty Pesy dla Krakowa. Biorąc pod uwagę doświadczenia Pesy w Krakowie i chęć wyeliminowania MFwydaje się zrozumiała. Poznań jest teraz w dużo lepszej sytuacji od Krakowa !

  • nma – 24.11.2016

    Teraz Kraków powinien unieważnić ostatni przetarg i rozpisać nowy, jak chce kupić tanio dobre eagony.

  • Xd – 24.11.2016

    Pesa awaryjne tramwaje

  • Trainguru – 24.11.2016

    Coz to było do przewidzenia. Ponizej 6mln netto za tramwaj a jeszcze moga na pewno z tego zejsc. Celem pesy bylo zablokowamie MT. Gdyby im odpiscili urósł by im powazny konkurent. Dla pesy lepiej jest nawet dołożyć a nie dac zarobic innym i nie oddac rynku za wszelka cene. To logiczna strategia. Ciekawe co wymysli MPK zeby uwalic pese i czy sa gotowi na spory sadowe ktore na bank pesa im zafunduje w przypadku jakiegos numery. Tutaj wszelki chwytu dowolne. Solaris w Polsce nic noe wygra ze stadlerem. Nie ten poziom ceny

  • solaris150 – 24.11.2016

    Mi się wydaje że punktami wygra to Modertrans, dziwne by było jakby miasto wolało dać zarobić firmie która nie produkuje tramwajów w Poznaniu,w dodatku mpk ma udziały w Modertransie.

  • der Räuber – 24.11.2016

    Tylko nie PESA, te graty trzeszczą i się sypią w oczach. Jeździłem tym w W-wie. Solaris jest dużo lepszy.

  • lolek13 – 24.11.2016

    Bede szczery. Nie lubię pojazdów Pesy... Ale jak mam wybierac miedzy tramwajem który ma 84% niskiej podlogi a tramwajem który nie wiadomo jak dziala to wole tramwaj ze 100% niska podloga który jest sprawdzony. Dlatego kibicuje Pesie

  • allensteiner – 24.11.2016

    W Olsztynie pesoszrot nie postawi nogi. Na pohybel Polakom, Kaszubom i przede wszystkim kurpiowskim bladziom. Z wschodniopruskim pozdrowieniem z tymczasowo polskiego Allenstein.

  • Pesa wygra – 24.11.2016

    swing czy jazz

  • a21b – 24.11.2016

    Tylko, że Poznań chciał kupić tramwaje na wózkach obrotowych, a teraz po analizie ofert wynika, że dojdzie do zakupu wagonów podobnych do Solarisow 105p - wieloczlonowych na trzech sztywnych wózkach - w przypadku Pesy to Swing lub Jazz , a MT to Gamma.

  • advisor – 24.11.2016

    @lolekUważaj, bo na tych "sprawdzonych" tramwajach PESY to już niejeden się przejechał. Poznań strzeli sobie w stopę ze strzelby jeśli nie wygra Modertrans. A Solarisa należy szanować za uczciwe podanie 84% LF. Te parę procent nikogo nie zbawi, a tramwaj byłby trwalszy. Wyrób PESY pewnie będzie miał tyle samo 100% LF, ile Krakowiak.

  • jatal – 24.11.2016

    @ a21bA jak analizowałeś ofery że wyszły Ci sztywne wózki?@ advisorJako advisor powinieneś wiedzieć że Kraków swoimi wymogami zabraniał dostawy tramwajów całkowicie niskopodłogowych.

  • krakowiaczek – 24.11.2016

    Szczęście , że w Krakowie PESA szans nie ma w bieżącym przetargu !

  • max – 24.11.2016

    No to Modertrans ma już pewne , wykosił Solarisa. Pese to wykopią na punktacji /coś znajdą/

  • break – 24.11.2016

    Pesa odpuściła sobie Kraków , termin odwołania minął nie wniosła do KIO

  • TomTopm – 24.11.2016

    Pesa jak już o zaoferowała Twista.A w Krakowie jeszcze nie było ogłoszenia wyników przetargu, więc informacje o wykluczeniu są na razie tylko PRową gadaniną, a nie oficjalną informacją. Ewentualne odwołania będą po ogłoszeniu wyników.

  • damian – 24.11.2016

    @TopTopm - Nie masz racji jak zostajesz oficjalnie usunięty z przetargu to masz 14 dni na odwołanie nie ważne czy przetarg jest już roztrzygnięty

  • BromberPANY – 25.11.2016

    HABEMUS PESA!!!!!!

  • maciej12991 – 25.11.2016

    Z racji tego, że szczerze źle życzę decydentom w MPK Poznań, to mam nadzieję, że przetarg został na tyle dobrze ustawiony, iż wygra Modertrans. Będę wręcz zawiedziony jak PESA weźmie ten kontrakt i MPK Poznań po raz kolejny nie będzie poligonem doświadczalnym. Szczerze mam nadzieję, że Bakinolald już zaciera rączki na produkcję. A jaki to będzie produkt, to wszyscy wiedzą, bo znają standardy z Alf i Bet. :D

  • Locutus – 25.11.2016

    Osobiście jestem przekonany, że bieżący przetarg zostanie unieważniony po kontroli UZP, jako łamiący prawo (obecne PZP nie pozwala, by kryterium ceny było ważniejsze niż 60%, a tu mamy 80%). Przetarg ten służył wybadaniu rynku, a w powtórzonej wersji Modertrans już zejdzie z ceną tak, żeby Pesa nie miała szans.

  • Combino – 25.11.2016

    @advisor: no nie rozśmieszaj mnie,jakie uczciwe podanie? Przecież to dokładnie koncepcja skrajnych wózków a la Skoda 29/30T (88%,zadziwiająco podobnie,prawda?); tym mniej to dziwne,że Solaris ze Skodą - także w tramwajach - współpracuje (choć tu raczej jako klient na rozwiązania)."Tyle samo niskiej podłogi co Krakowiak"... no tutaj pięknie strzeliłeś,bo dopiero dziś od Ciebie się dowiaduję że Krakowiak jest 100% LF; dotąd,ze względu na schodki,wydawało mi się inaczej,ale co tam ja czy Transport Szynowy wiemy ;)"a tramwaj byłby trwalszy"... Powiem krótko: masz ZERO merytorycznych podstaw do takiej oceny,tym bardziej ze względu choćby na to co się dzieje w Poznaniu z Tramino :)

  • Misiek – 25.11.2016

    Jestem niemal w 100% pewny, że wygra modertrans. Nie po to inwestowali w budowę tego tramwaju, żeby teraz przegrać w jedynym przetargu, który pozwoli im zaistnieć na rynku. Pesa pewnie tak łatwo nie odpuści i znowu będą odwołania.

  • Combino – 25.11.2016

    @Locutus: przez swoją silną niechęć do Pesy zapominasz że to działa w obie strony ;tym bardziej że Modertrans już teraz musiał odsłonić karty w kwestii technicznej części oferty. Oczywiście nie zdziwi mnie jeśli okaże się że w części technicznej Modertrans ma 100%; zdziwiłbym się wręcz gdyby się okazało,że Tulibacki i Bakinowski (a właściwie ich ludzie) nie ustalili szczegółów przed przetargiem. Pesa w ewentualnym powtórzonym przetargu też będzie wiedziała co i na ile podciągnąć w ofercie ;)

  • Locutus – 25.11.2016

    @ Combino - nie będę udawał, że Pesę jakoś szczególnie lubię, bo mi podpadli swoimi zagrywkami z 2015. roku, ale gdzie Ty w mojej wypowiedzi widzisz jakąś niechęć do Pesy? Napisałem tylko jaki scenariusz wydaje mi się prawdopodobny i jaki tok myślenia mógł powodować decydentami z MPK przy ogłaszaniu przetargu niezgodnego z PZP.

  • 5-2 – 25.11.2016

    Mam złe przeczucia. Robienie z Poznania poligonu doświadczalnego dla Modertransa w ilości 50 sztuk. Żebyśmy tego nie pożałowali. Rozumiem 10, 20, ale ryzykowanie w ciemno 50 sztuk? Lokalny patriotyzm mówi mi jedno, ale rozsądek podpowiada, że dla mnie jako pasażera lepsza byłaby wygrana Pesy.

  • advisor – 25.11.2016

    @jatalMea culpa, aktualnie jestem poza krajem i nie dopatrzyłem tego. @Combino"Uderz w PESĘ, a Combino się odezwie".Wiesz, już tyle razy się ośmieszyłeś swoim uwielbieniem dla PESY że na temat merytoryki to raczej nie mam o czym z Tobą dyskutować.

  • mechanik – 25.11.2016

    Co tu się wyprawia...Ave Eurotram Wielki Ból doopy. Masz dwa wyjścia: pójść na leczenie, albo zaakceptować fakt, że w równoległym świecie (tym realnym) nie ma "tych szmaciarzy z MPK", tylko jest klient który ma swoje widzimisię i producent który stara się tego klienta pozyskać. Nie na odwrót, czyli patologia przetargowa i cwaniactwo producenta który stara się zaszachować klienta i wcisnąć mu coś, do czego on będzie musiał [przez lata dopłacać. To co wszędzie wraz ze swoim wielkim bólem doopy obwieszczasz jest tak głupie, tak z definicji powalone, że nawet szkoda dalej komentować.

  • n2m – 25.11.2016

    Sam przetarg to juz patologia. W cywilizowanym swiecie w XXI wieku przewoźnik nie może sobie wybrać pożądanego produktu i wynegocjować z producentem godziwej ceny.

  • Combinp – 25.11.2016

    Dobra,buraczku-mechaniczku,skończ się już produkować,bo żal naprawdę sciska d...,ale od twoich wypocin. Od razu widać,że z fizolem nie mam co próbować prowadzić dyskusji na poziomie,bo jest to skazane na porażkę...@advisor: przyganiał kocioł...@n2m: widzisz,problem polega na tym,że MPK NIE KUPUJE ZA SWOJĄ,PRYWATNĄ KASĘ,tylko za pieniądze MIASTA,powiększone o DOTACJĘ UNIJNĄ. Jak się kupuje za swoje,prywatne,to faktycznie nic nikomu innemu do tego; jak się kupuje za wspólne,to niestety trzeba się trzymać zasad na jakich ta kasa jest udzielana. I tymi zasadami jest PZP :)

  • an2m – 25.11.2016

    A czym różnią się pieniądze prywatne od publicznych - jedne i drugie powinny być wydawane rscjonslnie i bez strat ,a żeby to skontrolować wystarczy dobry prokurator i wcale do tego nie jest potrzebne PZP , wystarczy kodeks karny. Ale mamy jak mamy i stąd nietrafione zakupy i męki wlascicieli taboru przez 30 lat. PZP przynosi więcej strat niż korzyści!

  • mechanik – 25.11.2016

    O, Eurotram Wielki Ból Doopy zawsze online :DWidzę że pupa dalej boli, musiałeś sobie ulżyć... Tak trudny, bolesny temat, że stać cię tylko na inwektywy? Jakoś mnie to nie dziwi. Pora na leczenie, skarbie.ps. Pomyśl sobie, co na twój temat piszą inni. Lubisz to? Załamujący masochista :D

  • mechanik – 25.11.2016

    @n2m Przy odpowiednim podejściu do tematu można wyegzekwować to co chce się zamówić, są pozytywne przykłady. Zwróć też uwagę, że jeden ze znanych producentów, przy tak funkcjonującym systemie przetargowym, ma sprzedany tabor tramwajowy na tzw. zachód w ilości 0,00 egzemplarzy.

  • maciej12991 – 25.11.2016

    Panowie meliskę może? :D Bo napinacie się jakby ten przetarg był coś wart. :D

  • Combino – 26.11.2016

    @mechanik: "skarbie"?! Poszukaj sobie kogoś innego,ja mam opcję zdecydowanie hetero i jestem zajęty ;)@maciej12991: zaciekawiłeś mnie poprzednim wpisem,chyba jeszcze nie widziałem Twojego wpisu,który byłby tak emocjonalnie nacechowany i skierowany do konkretnej jednostki; coś prywatnego,prawda? Nie żebym chciał bronić MPK czy Modertransu,po prostu mnie to zaciekawiło ;)

  • mechanik – 26.11.2016

    @maciej12991 niektórzy po prostu maja ubaw. Wiem, wiem, nabijać się z chorej osoby...

  • Crack – 26.11.2016

    @Combino: "jestem zajęty" - chyba pisaniem głupot na SSC i InfoTramie :D

  • maciej12991 – 26.11.2016

    @CombinoPoprostu wiem w jaki sposób te ptasie móżdżki "myślą" (choć to zdecydowanie przesadzone stwierdzenie) i działają. A prywatnie? Tak pożegnałem ten kołchoz. :D

  • allensteiner – 26.11.2016

    Końbino trolluje całą dobę w pocie czoła broniąc dobrego imienia swej jedynej luby która zwie się "Pesa" (to nawiązaniu do jego hetero zajętości). A żonę to trzyma tylko po to żeby miał non stop wyprasowane swoje "yntelygenckie" koszule (to w nawiązaniu do konwersacji z fizolami) oraz swoje ulubione tramwajowe piżamki w których dumnie paraduje po swoim pierdziszewie , o pardon, gdańsku w chwilach wolnych od hejtu. Piżamki te są wyrazem uznania władz pesszajsu za walkę i dobre imię bydgoskiej manufaktury.

  • Combino – 26.11.2016

    Kurpiu,takiego elaboratu to się po tobie nie spodziewałem; szkoda że nie przygotowałem popcornu... Chociaż nie: mógłbym się zakrztusić ze śmiechu . Ale od mojej żony to wara :)@Crack: Dowcipny jesteś niczym Patentex Oval...

  • mechanik – 26.11.2016

    Popatrzmy... No cóż, jak widać umiesz tylko kalkować, nędzna ta twoja erystyka. Ale pocieszę cię, ubaw dajesz dalej. Lepiej zacznij pisać merytorycznie (w ramach swoich możliwości, naturalnie), a robienie z siebie idioty i bluzgi odstaw, bo co do twojego ubawu to przecież każdy doskonale widzi, że tobie do niego daleko.

  • krakus – 26.11.2016

    Nevelo 126N po "udoskonaleniu" już jedzie do Krakowa

  • advisor – 27.11.2016

    @krakusJuż dojechało :-)

  • Końbijo – 27.11.2016

    Pesa to wygra na pewno. Najlepsze tramwaje i tyle. MT moglby dac sie przejac pesie. Duzo hybna tym zyskali.

  • hahahha – 27.11.2016

    Hahahahahhahahhahahahahhaha

  • gawer – 27.11.2016

    @advisor - Kupili go czy znowu na testy?

  • Marek – 27.11.2016

    Spełnia się czarny sen poznaniaków. Solaris nie wiadomo czemu odpuszcza przetarg na swoim podwórku oferując wysoką cenę. Modertrans też się ceni, biorąc pod uwagę debiutancką konstrukcję, choć po firmie żądającej 5 mln zł za bety można się tego spodziewać. Ale najgorsze to, że najtańsza okazałą się Pesa, która dzięki swojej tandetnej jakości i awaryjności jest zdecydowanie najgorszym rozwiązaniem.

  • Locutus – 28.11.2016

    @ Gawer - Testy.

  • NM – 28.11.2016

    Zobaczymy, jaką gotowość techniczną będzie miało zmodernizowane Nevelo .Jeśli będzie lepiej niż poprzednio, to jest postęp, jeśli podobnie jak było to trzeba szukać dalej takich rozwiązań, które zapewnią bezawaryjną , akceptowalną dla operatora niezawodność.Wszystko to jednak za długo trwa, chociaż i tak jest lepiej niż w przypadku Pumy !

  • Jezus – 28.11.2016

    PESA JEDYNA ALTERNATYWA DLA POZNANIA chyba ,że chcecie trabanty na szynach ze stodoły w Biskupicach po 5mln za sztukę. Ale POznań jaśkowiaka i wudarskiego stacza się do roli prowincjonalnej dziury może wystarczą ryksze.

  • GOPOWIEC – 28.11.2016

    @Jezusha,ha ha. Zgadzam się całkowicie, podobnie myślą inne prowincjonalne miasta (Wrocław, Kraków) i niestety moja konurbacja śląsko-dąbrowska. Ludzie na odpowiedzialnych stanowiskach nie mają wizji albo mają duże kieszenie, by wydawać na eksploatację bubli typu Alfa, Beta, Gamma i inne toksyczne wynalazki z Modetransu. Przyjdzie czas wyborów samorządowych to rozliczy się tych śmiesznych ludzików na stołkach.

  • GOPOWIEC – 28.11.2016

    Uściślę, że podobne jak POznań a nie my, myślą prowincjonalni decydenci z takich miast jak Wrocław, Kraków, Metropolia Silesia. Na te miasta tylko pojazdy PESY bądź Bombardiera z 5 letnią gwarancją spełniają wymagania stawiane przez pasażerów bądź zakłady eksploatacyjne. Przecież to my płacimy za przewóz i żądamy przejazdów w komforcie. To co tanie w zakupie jest drogie w ekspoatacji i na ogół nie spełnia wymagań pasażerów. Ie codziennie Alf czy Bet stoi w zajezdniach w tych miastach?! Ile kosztują codzienne naprawy i przestoje również 40 letnich zabytków sprowadzanych a Niemiec i Austrii?! Powinna być należyta kontrola ze strony Rad Nadzorczych nad tymi spółkami miejskimi i zgłaszanie podejrzeń o niegospodarność do prokuratury.

  • krakus – 28.11.2016

    @GOPOWIEC - nic cię nie rozumie

  • GOPOWIEC – 28.11.2016

    @krakusNic na to nie poradzę. Liczy się ekonomia w każdej działalności i zadowolenie klienta (pasażera) a nie widzimisie prowicjonalnych decydentów, co myślą że dorośli do bycia europejczykami. Tylko Warszawa i Trójmiasto prowadzi zrównoważoną politykę w komunikacji miejskiej, wymienia sukcesywnie od wielu na w pełni niskopodłogowy tabor stare pojazdy korzystając z unijnych dotacji. A Kraków, Wrocław, Poznań, Śląsk? Kupują stare rupiecie w Niemczech czy Austrii i fascynują się nowymi, toksycznymi rupieciami w Modertransu. Pogadaj z kimś z Warszawy na temat co ludzie myślą o nas czyli Krakusach i Slązakach. Komuna mentalna i prowincja. Z szacunkiem dla kolegów z Krakowa :)

  • krakus – 28.11.2016

    Warszawa jeszcze nie dawno miała 13N , w Krakowie na palcach moźna policzyć 105Na a we Warszawie jest ich w brut. W Krakowie jest "własny"tramwaj EU8N /40 szt/ teraz przerabiają N8 i GT8S a Warszawa co ma same Pesy z róźnych dostaw a Kraków Bombardiery NGT6 i NGT8

  • GOPOWIEC – 28.11.2016

    Ale po co "przerabiac" stare rupiecie rodem z Niemiec i Austrii! Warszawskie 105tki są zmodernizowane i trudno je porównywać do naszych rupieci typu 105. Właśnie z ekonomicznego punktu widzenia nie ma sensu. Ponadto polityka zrównoważonego transportu polega na dostosowaniu taboru dla potrzeb ludzi niepełnosprawnych, wózków z dziecmi i etc. W Warszawie chyba już 5 lat nie jeżdżą tramwaje 13N, a stare rupiecie w Krakowie dalej tłuką się po ulicach. Może taki charakter Krakowa wg Majchera, że zabytkowe tramwaje z CK i Królestwa Bawarii mają się wkomponowywać w starą architekturę miasta. Ile Warszawa, Trójmiasto wydało na nowy tabor a ile Kraków czy Śląsk w przeliczeniu na jednego mieszkańca przez ostatnie 10 lat? Może okazać się, że Kraków i Śląsk zaspał etap swojego rozwoju. Po Katowicach śmigają jeszcze Ikarusy co zatruwają w centrum miasta powietrze. Lepiej jak teraz przebudzimy się z letargu i zaczniemy wymagać od lokalnych polityków niż dalej będziemy prowincją wspominającą czasy Jagiellonów lub tow. Edwarda Gierka i złote lata polskiego węgla i stali. Na razie Kraków i Śląsk to komunikacyjne prowincje z zabytkami i śmiesznymi ludzikami kierującymi tymi miastami.

  • ubaw po pachy – 28.11.2016

    GOPOWIEC - Człowieku pojeździj trochę po świecie, otworzą się tobie oczka i przestaniesz takie kobylaste brednie wypisywać...

  • Locutus – 28.11.2016

    @ GOPowiec - Dołączam do tych, którzy nie mają pojęcia czego tak w zasadzie się czepiasz i o co Ci chodzi...

  • GOPOWIEC – 28.11.2016

    @ubaw po pachyWłaśnie jeżdżę po świecie, mieszkam w Dortmundzie i widzę, co tam dzieje się w komunikacji. Piszesz niemerytorycznie tylko wypisujesz hejty. Rusz się z prowincji i zobaczysz trendy w komunikacji. Kraków to najbardziej śmierdzące i zakorkowane miasto w Europie. Takie są fakty.

  • ubaw po pachy – 28.11.2016

    Człowieku, jesteś powalony. Skończ bełkot, napisz coś czytelnie, po polsku. Merytoryka w tym co piszesz jest równa zeru, takie nic nie brednie bolka ze wsi.

  • COMBINO – 28.11.2016

    Umrę w butach przez te wasze komentarze

  • Lupin – 28.11.2016

    Mam pytanie do KrakusóPiszecie o Nevelo , ale czy Newag zaprezentował choć zdjęcia , rysunki 138N z którym wystartował do przetargu dla was ?

  • Locutus – 29.11.2016

    @ Lupin - zapewne są one częścią złożonej oferty, a że szans na zwycięstwo nie mają żadnych, to nikt ich nigdy nie upubliczni

  • a2n – 29.11.2016

    Mogą zechcieć sami upublicznić, żeby potencjalni klienci zobaczyli to cudo za niebotyczną kasę !Może ktoś się skusi ?

  • Combino – 29.11.2016

    Ooo,doczekałem się podszywa. Jak zabawnie...@a2n: nawet jak pokażą wizkę,to nie zwiększy to liczby zainteresowanych tramwajem Newagu; wszyscy pędzą jak wściekłego psa. Modertrans rzygał wizkami jedna za drugą i co? Świeżo po prezentacji Gammy Łódź,która miała być jedną z największych nadziei na dopuszczenie Modertransu,zamknęła Bakinowskiemu drzwi przed nosem ;)@Marek: po całej treści posta widać,że zawiedziony fan Solarisa to napisał. Ogarnij się człowieku ;)

  • Obiektywny z Wroclawia – 29.11.2016

    Swietnie PESA, lepiej to niz 50 prototypow wykonanych w montowni Modetrans we wsi Biskupice. Liczylem, ze walka rozegra sie miedzy producentami Solaris&Stadler a PESA. Poznan zasluguje na dobry, wyprobowany tabor.

  • locutus – 30.11.2016

    @ Combino - Przetarg pewnie będzie powtórzony i wtedy zobaczymy kto da bareziej dumpingową cenę, Pesa czy Modertrans...

  • NM – 30.11.2016

    Przecież Poznań chce kupić tramwaje na wózkach obrotowych, a tu Pesa jest bezkonkurencyjna, przynajmniej cenowo.Gamma to tylko trochę bardziej udziwniony wagon wieloprzegubowy, na trzech wózkach przypominający Swinga, Jazza lub poznańskie Tramino Solarisa.A takich wagonów Poznań już nie chce.

  • Mat – 30.11.2016

    Dla mnie ta gamma bardziej przypomina Tatre Rt6 która jest w Poznaniu że z zgledu na system poziomujacy tramwaj tzn jest na poduszkach powietrznych.

  • Bartosz G. – 30.11.2016

    Powiem wam jak to wyglada od sprawy serwisowej. Solarisy psuje sie o wiele rzadziej niz Pesy w Warszawie. Pesa idzie na ilość a nie na jakość, biorą wszystko co leci pomimo ze nie maja juz mocy przerobowej. Modertrans to bedzie chałtura na całego. Zresztą gama jeszcze nie jezdziła a juz w niedziele była coś nie tak. Panowie serwsanci moze powiecie dlaczego gamma wam padła?

  • 1 – 01.12.2016

    Akurat Moderusy są praktycznie bezawaryjne przynajmniej Bety poznańskie, do tego nie ma co się czepiać, przyspieszenie też jest zajebiste, tylko problem był z hamowaniem w starszych teraz już został rozwiązany. Dziwi mnie ten hejt na Modertrans, bo Bety zaraz po Combino to najrzadziej psujące się tramwaje w Poznaniu.

  • :) – 02.12.2016

    Zgadnij kto nakręca ten hejt...

  • ty – 08.12.2016

    Ty

  • NM – 08.12.2016

    I co dalej z przetargiem poznańskim, czyżby cisza przed burzą ?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....