TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

PESA i Newag mogą wystartować w Warszawie
InfoTram.pl - Opublikowano: 17.05.2017 11:54:08 20 komentarzy
PESA i Newag mogą wystartować w Warszawie

Najważniejszym pytaniem jakie pojawiało się w kontekście warszawskiego przetargu na tabor dla metra było to o doświadczenie. Dziś wszystko jest już jasne. Kryteria nie są mimo wszystko zbyt wygórowane.

Wystarczy wykazać się dostawami 10 fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, złożonych z minimum 3 wagonów każdy, z których co najmniej dla jednego składu wagonów lub dla każdego z wagonów wykonawca uzyskał dokument potwierdzający dopuszczenie danego typu wagonów do eksploatacji na obszarze Unii Europejskiej.

I dalej oferent musi dysponować:

a) zapleczem technicznym wraz z torem prób dla sześciowagonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych,

b) systemem kontroli jakości, niezależnym od wydziałów produkcyjnych,

c) wdrożonymi nowoczesnymi technologiami produkcji, tj. musi wykazać, że zastosował daną technologię w dowolnych, produkowanych przez siebie pojazdach (więcej niż jednym), w szczególności: komputerowe systemy wspomagania projektowania, nowoczesne systemy sterowania silników trakcyjnych (tj. sterowaniem napięciowym metodą wektorową z regulacją prędkości obrotowej przez zmianę częstotliwości lub nowszą metodą), oparte na tranzystorach IGBT, kompleksowe systemy diagnostyki pojazdu.

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że i PESA i Newag spełniają te wymagania. A zatem polscy producenci będą mogli złożyć swoje oferty. Obaj też nie kryli zainteresowania tym zamówieniem.

Szef PESY Tomasz Zaboklicki w rozmowie z InfoTram.pl deklarował chęć startu w przetargu Metra Warszawskiego. Jedyną niewiadomą, zdaniem Zaboklickiego, była właśnie kwestia dopuszczenia bydgoskiej firmy.

Zbigniew Konieczek, który jeszcze kilka tygodni temu twierdził, że Newag będzie chciał wystartować jedynie w konsorcjum, nieco zmienił zdanie na ten temat. W ubiegłym tygodniu na EKG stwierdził, że kierowana przez niego firma może wystartować samodzielnie. Może nie oznacza, rzecz jasna, że wystartuje. Zbigniew Konieczek stwierdził, że w Nowym Sączu wybudowany został tor testowy dla wagonów metra, tych produkowanych dla Sofii. Z warunkami infrastrukturalnymi problemu też zatem być nie powinno.

A może tak wspólna oferta PESY i Newagu? W przetargu możemy spodziewać się ofert także od innych producentów. Siemens, Bombardier i Stadler na pewno zerkają w kierunku Warszawy. Czy złożą oferty? Dziś wiemy na pewno, że zapowiada się bardzo ciekawy przetarg.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Newag
Metro Warszawskie
przetarg
tabor
  • NS – 17.05.2017

    Prezes Newagu już zapowiedział, że samodzielnego startu nie będzie, więc pozostaje to co do tej pory, podpiąć się pod Siemensa i ich projekt.

  • info – 17.05.2017

    Warunek doświadczenia został złagodzony specjalnie dla Pesy.

  • świerzop – 17.05.2017

    @info i bardzo dobrze.

  • Tomek – 17.05.2017

    Pesa pokazała na przykładzie Linków dla NEB, że jeżeli stoi się nad nią z batem, to potrafi zrobić dobry produkt a nie fuszerkę. Mam nadzieję, że po ewentualnej wygranej w Warszawie będzie podobnie - wszystko w rękach ludzi odpowiedzialnych za przetarg i odbiorcy końcowe produktu.Trzeba się cieszyć z każdej, ewentualnej wygranej polskiego producenta ale też nie można na zwyczajną tandetę pozwalać czy też pewne rzeczy puszczać płazem, bo producent x czy y produkuje coś nad Wisłą. Pociąg kupujemy na lata a nie na miesiąc i jakość powinna być najważniejsza.

  • advisor – 17.05.2017

    @TomekPatrząc, jak bardzo łagodne są warunki przetargu to ciężko nie oprzeć się odczuciu, że jest to ustawka pod bydgoszczan. A jeśli ustawka, to przepchną ich nawet kolanem, a PESA nie ukrywa, że ma olbrzymie parcie na wejście w metro. Cierpieć oczywiście będą pasażerowie. Pozostaje nadzieja, że Newag z Siemensem dadzą dobrą cenę i wygrają.

  • A drzwi są – 17.05.2017

    Adwisorek jak zwykle we formie. Prima sort klepanie bzdetów.

  • kurczaki, drzwi wcięło – 17.05.2017

    Gdzie widzisz te bzdety? Pupa boli?

  • Drzwi od łady – 17.05.2017

    No tam trochę wyżej. Jak jest adwisor są i wzdety

  • www – 17.05.2017

    Zobaczymy jak to wyjdzie. Zwyczajowo jak to jest w Warszawie na początku pewnie przyjedzie jeden skład, który będzie testowany jakiś czas, a potem zaczną się dostawy uwzględniające poprawki. Gorzej jak producent nie da rady. Gorzej tylko dla niego. Dopóki MW ma rosyjskie składy może pozwolić sobie na eksperymentowanie. W razie czego będzie czas na drugi przetarg. Ale aż tak źle przecież nie będzie.Ciekawe czy w przetargu wystartuje Alstom. Może w końcu wezmą się w garść i zaczną walczyć o rynek. Składy mogą być wyprodukowane w Chorzowie, Nowym Sączy albo Bydgoszczy. I oby tak było.

  • Hgw – 17.05.2017

    Alstom? Z ich przeszłością? Jest skompromitowany nikt w warszawie nie zaryzykuje.

  • MichalK – 18.05.2017

    Oby nie ten dziadowski Siemens - lepiej napiszcie jakie problemy są z Inspiro i ich wadliwą konstrukcją wózków powodującą szybkie zużywanie się szyn i kół. Batalia sądowa trwa w najlepsze, a Siemens wypiął się na MW. I to ma być światowy producent?

  • Big Z – 18.05.2017

    O... Pikne slowa... WYPIĄŁ SIĘ.... BO TAKA PRAWDA. Trafili zamówienie na pare wagonów. Mysleli ze polaczkom bubelek wcisna a tutaj taki CHU.... Ciągną zimensika po sądach i walczą o swoje. Sie szwabole zdziwily.

  • hmm – 18.05.2017

    Patrząc na ustawienia przetargowe, oby tylko nie z deszczu pod rynnę...

  • XWJ – 18.05.2017

    Pesa szanse ma mierne, tak na poziomie 40-50%. Siemens&Newag mają większe doświadczenie, a i podpiąć kilka pudeł więcej pod Inspiro dla Soffi to będzie dla nich czysta przyjemność (dzięki temu będą mogli zejść z ceną nawet o 20%).Alstom będę próbował wrócić na rynek polski, więc powalczy kryteriami - też może być ciekawie.@Tomek - Z Linkami dla NEB-u też nie jest kolorowo. Stali nad nimi z batem, a te i tak wykazują się dużą ilością usterek.

  • benhur – 18.05.2017

    @MichalK zgadzam się, ogólnie mam wrażenie, że u nas strasznie gloryfikuje się wszystko co zagraniczne, ale jak się przyjrzy bliżej tym zagranicznym koncernom, ich kontraktom, to każdy z nich ma niejedną wpadkę na koncie. To prawda, że mają one większe doświadczenie, większe środki finansowe, ale nie róbmy z nich jakiś bóstw bez skazy, którymi zdecydowanie nie są.

  • advisor – 18.05.2017

    @XWJPESA ma większe szanse, obstawiam ostry pojedynek PESY i Newag-Siemensa. I zgadzam się, że N-S mogą zejść z ceny. Alstom odpada, są za drodzy, nie ta liga.@benhurKażdy ma mniejsze lub większe wtopy zgodnie z zasadą "nie popełnia błędów tylko ten, co nic nie robi", ale dopuszczanie do przetargu pojazdu, który nie dość, że istnieje wyłącznie na papierze to jeszcze jego producent nie ma doświadczenia z pojazdami dla metra zwyczajnie zakrawa na kpinę. Chyba wolałbyś, by Polska była znana z produktów wysokiej jakości, a nie prototypów, prawda?

  • mechanik – 19.05.2017

    @MichalK Nie tak dziadowski, biorąc pod uwagę ile ich na świecie jeździ. No i oczywiście zapomniałeś o takim "szczególiku", jak brak wymaganych smarownic w infrastrukturze. Zamiast opluwania proponuję jednak zorientować się w temacie. Co do Pesy, no cóż... oby to nie wróciło obuchem, biorąc pod uwagę obecne problemy z ostatnio produkowanymi pojazdami, ba! dziką jazdę z remontowanymi wagonami (konkretnie wózki, drogi MichalK).

  • PW – 21.05.2017

    Metro Warszawskie już się przjachało na renomowanych i drogich producentach jak Alstom lub Simens więc czemu nie wpóścić Pesy. Będzie chociaż taniej.

  • Rzepicha Koniecpolska – 24.05.2017

    Jedyny producent z Polski mający doświadczenie z metrem to NEWAG. Dlaczego wszyscy liczą, że wygra producent Pojazdów Eksperymentalnych Szczególnie Awaryjnych (PESA) i to w metrze gdzie nie ma żadnych doświadczeń?

  • alojz – 30.05.2017

    Newag nie spełnia warunków udziału, złożył odwołanie. Niezły "przetarg".

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....