TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

PESA i Newag mogą wystartować w Warszawie
InfoTram.pl - Opublikowano: 17.05.2017 11:54:08 20 komentarzy
PESA i Newag mogą wystartować w Warszawie

Najważniejszym pytaniem jakie pojawiało się w kontekście warszawskiego przetargu na tabor dla metra było to o doświadczenie. Dziś wszystko jest już jasne. Kryteria nie są mimo wszystko zbyt wygórowane.

Wystarczy wykazać się dostawami 10 fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, złożonych z minimum 3 wagonów każdy, z których co najmniej dla jednego składu wagonów lub dla każdego z wagonów wykonawca uzyskał dokument potwierdzający dopuszczenie danego typu wagonów do eksploatacji na obszarze Unii Europejskiej.

I dalej oferent musi dysponować:

a) zapleczem technicznym wraz z torem prób dla sześciowagonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych,

b) systemem kontroli jakości, niezależnym od wydziałów produkcyjnych,

c) wdrożonymi nowoczesnymi technologiami produkcji, tj. musi wykazać, że zastosował daną technologię w dowolnych, produkowanych przez siebie pojazdach (więcej niż jednym), w szczególności: komputerowe systemy wspomagania projektowania, nowoczesne systemy sterowania silników trakcyjnych (tj. sterowaniem napięciowym metodą wektorową z regulacją prędkości obrotowej przez zmianę częstotliwości lub nowszą metodą), oparte na tranzystorach IGBT, kompleksowe systemy diagnostyki pojazdu.

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że i PESA i Newag spełniają te wymagania. A zatem polscy producenci będą mogli złożyć swoje oferty. Obaj też nie kryli zainteresowania tym zamówieniem.

Szef PESY Tomasz Zaboklicki w rozmowie z InfoTram.pl deklarował chęć startu w przetargu Metra Warszawskiego. Jedyną niewiadomą, zdaniem Zaboklickiego, była właśnie kwestia dopuszczenia bydgoskiej firmy.

Zbigniew Konieczek, który jeszcze kilka tygodni temu twierdził, że Newag będzie chciał wystartować jedynie w konsorcjum, nieco zmienił zdanie na ten temat. W ubiegłym tygodniu na EKG stwierdził, że kierowana przez niego firma może wystartować samodzielnie. Może nie oznacza, rzecz jasna, że wystartuje. Zbigniew Konieczek stwierdził, że w Nowym Sączu wybudowany został tor testowy dla wagonów metra, tych produkowanych dla Sofii. Z warunkami infrastrukturalnymi problemu też zatem być nie powinno.

A może tak wspólna oferta PESY i Newagu? W przetargu możemy spodziewać się ofert także od innych producentów. Siemens, Bombardier i Stadler na pewno zerkają w kierunku Warszawy. Czy złożą oferty? Dziś wiemy na pewno, że zapowiada się bardzo ciekawy przetarg.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Newag
Metro Warszawskie
przetarg
tabor
  • NS – 17.05.2017

    Prezes Newagu już zapowiedział, że samodzielnego startu nie będzie, więc pozostaje to co do tej pory, podpiąć się pod Siemensa i ich projekt.

  • info – 17.05.2017

    Warunek doświadczenia został złagodzony specjalnie dla Pesy.

  • świerzop – 17.05.2017

    @info i bardzo dobrze.

  • Tomek – 17.05.2017

    Pesa pokazała na przykładzie Linków dla NEB, że jeżeli stoi się nad nią z batem, to potrafi zrobić dobry produkt a nie fuszerkę. Mam nadzieję, że po ewentualnej wygranej w Warszawie będzie podobnie - wszystko w rękach ludzi odpowiedzialnych za przetarg i odbiorcy końcowe produktu.Trzeba się cieszyć z każdej, ewentualnej wygranej polskiego producenta ale też nie można na zwyczajną tandetę pozwalać czy też pewne rzeczy puszczać płazem, bo producent x czy y produkuje coś nad Wisłą. Pociąg kupujemy na lata a nie na miesiąc i jakość powinna być najważniejsza.

  • advisor – 17.05.2017

    @TomekPatrząc, jak bardzo łagodne są warunki przetargu to ciężko nie oprzeć się odczuciu, że jest to ustawka pod bydgoszczan. A jeśli ustawka, to przepchną ich nawet kolanem, a PESA nie ukrywa, że ma olbrzymie parcie na wejście w metro. Cierpieć oczywiście będą pasażerowie. Pozostaje nadzieja, że Newag z Siemensem dadzą dobrą cenę i wygrają.

  • A drzwi są – 17.05.2017

    Adwisorek jak zwykle we formie. Prima sort klepanie bzdetów.

  • kurczaki, drzwi wcięło – 17.05.2017

    Gdzie widzisz te bzdety? Pupa boli?

  • Drzwi od łady – 17.05.2017

    No tam trochę wyżej. Jak jest adwisor są i wzdety

  • www – 17.05.2017

    Zobaczymy jak to wyjdzie. Zwyczajowo jak to jest w Warszawie na początku pewnie przyjedzie jeden skład, który będzie testowany jakiś czas, a potem zaczną się dostawy uwzględniające poprawki. Gorzej jak producent nie da rady. Gorzej tylko dla niego. Dopóki MW ma rosyjskie składy może pozwolić sobie na eksperymentowanie. W razie czego będzie czas na drugi przetarg. Ale aż tak źle przecież nie będzie.Ciekawe czy w przetargu wystartuje Alstom. Może w końcu wezmą się w garść i zaczną walczyć o rynek. Składy mogą być wyprodukowane w Chorzowie, Nowym Sączy albo Bydgoszczy. I oby tak było.

  • Hgw – 17.05.2017

    Alstom? Z ich przeszłością? Jest skompromitowany nikt w warszawie nie zaryzykuje.

  • MichalK – 18.05.2017

    Oby nie ten dziadowski Siemens - lepiej napiszcie jakie problemy są z Inspiro i ich wadliwą konstrukcją wózków powodującą szybkie zużywanie się szyn i kół. Batalia sądowa trwa w najlepsze, a Siemens wypiął się na MW. I to ma być światowy producent?

  • Big Z – 18.05.2017

    O... Pikne slowa... WYPIĄŁ SIĘ.... BO TAKA PRAWDA. Trafili zamówienie na pare wagonów. Mysleli ze polaczkom bubelek wcisna a tutaj taki CHU.... Ciągną zimensika po sądach i walczą o swoje. Sie szwabole zdziwily.

  • hmm – 18.05.2017

    Patrząc na ustawienia przetargowe, oby tylko nie z deszczu pod rynnę...

  • XWJ – 18.05.2017

    Pesa szanse ma mierne, tak na poziomie 40-50%. Siemens&Newag mają większe doświadczenie, a i podpiąć kilka pudeł więcej pod Inspiro dla Soffi to będzie dla nich czysta przyjemność (dzięki temu będą mogli zejść z ceną nawet o 20%).Alstom będę próbował wrócić na rynek polski, więc powalczy kryteriami - też może być ciekawie.@Tomek - Z Linkami dla NEB-u też nie jest kolorowo. Stali nad nimi z batem, a te i tak wykazują się dużą ilością usterek.

  • benhur – 18.05.2017

    @MichalK zgadzam się, ogólnie mam wrażenie, że u nas strasznie gloryfikuje się wszystko co zagraniczne, ale jak się przyjrzy bliżej tym zagranicznym koncernom, ich kontraktom, to każdy z nich ma niejedną wpadkę na koncie. To prawda, że mają one większe doświadczenie, większe środki finansowe, ale nie róbmy z nich jakiś bóstw bez skazy, którymi zdecydowanie nie są.

  • advisor – 18.05.2017

    @XWJPESA ma większe szanse, obstawiam ostry pojedynek PESY i Newag-Siemensa. I zgadzam się, że N-S mogą zejść z ceny. Alstom odpada, są za drodzy, nie ta liga.@benhurKażdy ma mniejsze lub większe wtopy zgodnie z zasadą "nie popełnia błędów tylko ten, co nic nie robi", ale dopuszczanie do przetargu pojazdu, który nie dość, że istnieje wyłącznie na papierze to jeszcze jego producent nie ma doświadczenia z pojazdami dla metra zwyczajnie zakrawa na kpinę. Chyba wolałbyś, by Polska była znana z produktów wysokiej jakości, a nie prototypów, prawda?

  • mechanik – 19.05.2017

    @MichalK Nie tak dziadowski, biorąc pod uwagę ile ich na świecie jeździ. No i oczywiście zapomniałeś o takim "szczególiku", jak brak wymaganych smarownic w infrastrukturze. Zamiast opluwania proponuję jednak zorientować się w temacie. Co do Pesy, no cóż... oby to nie wróciło obuchem, biorąc pod uwagę obecne problemy z ostatnio produkowanymi pojazdami, ba! dziką jazdę z remontowanymi wagonami (konkretnie wózki, drogi MichalK).

  • PW – 21.05.2017

    Metro Warszawskie już się przjachało na renomowanych i drogich producentach jak Alstom lub Simens więc czemu nie wpóścić Pesy. Będzie chociaż taniej.

  • Rzepicha Koniecpolska – 24.05.2017

    Jedyny producent z Polski mający doświadczenie z metrem to NEWAG. Dlaczego wszyscy liczą, że wygra producent Pojazdów Eksperymentalnych Szczególnie Awaryjnych (PESA) i to w metrze gdzie nie ma żadnych doświadczeń?

  • alojz – 30.05.2017

    Newag nie spełnia warunków udziału, złożył odwołanie. Niezły "przetarg".

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....