TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Oto Fokstrot. Od PESY dla Moskwy
INFOTRAM Karol Wach - Opublikowano: 20.02.2014 15:02:51 13 komentarzy
Oto Fokstrot. Od PESY dla Moskwy
PESA zaprezentowała pierwszy ze 120 tramwajów, jakie zostaną dostarczone do Moskwy. To Fokstrot. Do rosyjskiej stolicy trafi w marcu, w kwietniu mają rozpocząć się jazdy testowe, w czerwcu będzie już woził pasażerów. W bydgoskiej fabryce trwa już produkcja kolejnych wagonów, prace są tu na różnym etapie zaawansowania. W tym roku wyprodukowanych zostanie 70 pojazdów, kolejne 50 powstanie w roku 2015. Moskiewski kontrakt to jak dotychczas największy tramwajowy projekt PESY, obejmujący dostawy poza granice naszego kraju. Jest on realizowany wspólnie z rosyjskim partnerem –Uraltransmasz. To właśnie w towarzystwie szefów rosyjskiego producenta, a także przedstawicieli moskiewskiego przewoźnika –MosGorTrans –odbyła się prezentacja pierwszego Fostrota. Realizacja kontraktu potrwa do marca 2015 roku. Zgodnie z zapowiedziami tramwaj dla Moskwy nawiązuje wyglądem i rozwiązaniami technicznymi do wagonów typu Twist, znanych z Częstochowy czy GOP. Jednocześnie będą to najnowocześniejsze wagony eksploatowane w Moskwie. Niskopodłogowe i szybkie –zachwala Fokstroty Aleksiej Tiszajew, dyrektor Uraltransmasz. Kontrakt dla Moskwy ma być początkiem dłuższej współpracy obu producentów. Transport wagonów do Rosji jest drogi i długotrwały –mówi Tomasz Zaboklicki, szef PESY. Myślimy o wspólnej budowie pojazdów w Rosji –dodaje. Nawiązanie bliższej współpracy mogłoby stworzyć możliwość zdobycia kolejnych zamówień w Europie Wschodniej na co obie firmy na pewno liczą. Przypomnijmy, że Moskwa będzie drugim rosyjskim miastem, w którym pasażerowie pojadą nowoczesnymi tramwajami z Bydgoszczy. Wcześniej, w 2012 roku, o zakupie tramwajów „Swing”zadecydowały władze Kaliningradu. Produkty Pesy sukcesywnie podbijają kolejne rynki. Poza Rosją obecne są w: Białorusi, Czechach, Kazachstanie, Litwie, Niemczech, Rumunii, Ukrainie, Węgrzech, Włoszech oraz Polsce.  Fokstrot to zupełnie nowy w portfolio Pesy pojazd. Niskopodłogowy, o długości 26 metrów. Pomieści 190 osób (w tym 60 na miejscach siedzących). Prędkość konstrukcyjna wynosi 75 km/h. Pojazdy są przystosowane do eksploatacji w temperaturze od -40 do +40 ºC. O bezpieczeństwo podróżnych zadba centralny komputer pokładowy PESA nadzorujący pracę ponad 20 systemów zainstalowanych na pokładzie „Fokstrota”. Tramwaj będzie ponadto wyposażony w pełną klimatyzację gwarantującą komfort cieplny w klimacie kontynentalnym, w którym znajduje się Moskwa.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Fokstrot
Moskwa
  • nas – 20.02.2014

    W różnym stopniu ale sukcesywnie Pesa rozwija skrzydła i bardzo dobrze

  • nas – 20.02.2014

    Dla podróżnych w Moskwie to nowa jakość

  • – 20.02.2014

    Miał być wielką tajemnicą i tak nagle go ujawnili ??

  • filip – 20.02.2014

    Ah ta niesmiertelna Wroclawska tapicerka...

  • – 20.02.2014

    "Moskiewski kontrakt to jak dotychczas największy tramwajowy projekt PESY." czyli warszawski kontrakt na 186 tramwajów był mniejszy?

  • InfoTram – 20.02.2014

    Biorąc pod uwagę liczbę tramwajów oczywiście był większy, ale sporo łatwiejszy do zrealizowania. Ale ok, poprawiamy na największy zagraniczny. Teraz już nie ma wątpliwości.

  • wawa_mmm – 20.02.2014

    Bajerancko ładny ten fokstrot:-) W porównaniu do projektu alstoma dla Moskwy to jest przepaść. Dopiero w tym tygodniu przedstawiciel alstomu w wywiadzie tłumaczył, dlaczego to nie będą startowali w przetargach w Polsce. Chyba muszą się jednak dwa razy zastanowić, zanim znowu będą opowiadali bajki. Na to wygląda, że Kraków martwił się na wyrost.

  • kierowca bombowca – 21.02.2014

    Z czwartego zdjęcia wynika, że ta całkowita niskopodłogowość to chwyt reklamowy polegający na tym, że nie ma wewnętrznego stopnia do części położonej wyżej niż zakładana odległość podłogi od główki szyny.

  • jatal. – 21.02.2014

    Niskopodłogowość zawsze liczy się wzdłuż przejścia w osi pojazdu, jeśli ktoś chce (np. jak Warszawa) dostępu do wszystkich foteli z poziomu podłogi musi tego wymagać (albo przynajmniej premiować) w SIWZ.

  • kierowca bombowca – 21.02.2014

    Wcale nie miałem na myśli umieszczenia foteli. Wystarczy spojrzeć na znaczne podniesienie linii podłogi.

  • jatal. – 23.02.2014

    Jeśli chodzi o wzniosy, to... co innego znaczy niskopodłogowość (do 480mm bez stopni) a co innego płaskość. Jeśli zamawiający żąda osi między kołami i dużych kół to wszyscy mają pełną świadomość że żądając niskiej podłogi żąda też wzniosów (bo przecież nie ma fizycznej możliwości żeby oś biegła nad podłogą).

  • ppch – 03.03.2014

    W końcu nowoczesna stylistyka. Szkoda, że do Gdańska poszły takie niewydarzone, jakby wczorajsze...

  • zygmunt – 04.03.2014

    Do gdańska to chyba swingi poszły. Takie jak wszędzie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....