TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Osiem ofert w przetargu na projekt linii tramwajowej na południe Katowic
PAP - Opublikowano: 03.11.2016 16:50:08 8 komentarzy
Osiem ofert w przetargu na projekt linii tramwajowej na południe Katowic

Osiem ofert spłynęło w przetargu na wyłonienie projektanta rozbudowy linii tramwajowej do południowych dzielnic Katowic. Pięciokilometrowa trasa, która ma powstać do 2020 roku, poprowadzi od Brynowa do Kostuchny. Szacunkowy koszt inwestycji to 110 mln zł.

Nowa linia tramwajowa ma być szybką drogą transportu między centrum a południowymi dzielnicami, najszybciej rozrastającymi się w Katowicach. Tramwaje mają jeździć co 10 minut, a układ przystanków autobusowych i tramwajowych ma być taki, by można było przesiadać się "z drzwi do drzwi". Przy okazji rozbudowy linii tramwajowej ma też powstać ścieżka rowerowa, a w dalszej perspektywie - droga.

Przetarg na wykonanie dokumentacji tego przedsięwzięcia katowicki samorząd ogłosił w drugiej połowie września br. Termin zgłaszania ofert ustalono na 27 października. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm: Sweco Consulting sp. z o.o. oraz Sweco Belgium N.V. (1,84 mln zł brutto), a najdroższą ? firma Progreg sp. z o.o. (3,8 mln zł). Miasto wstępnie oszacowało koszt dokumentacji na 3,7 mln zł brutto.

Katowicki urząd miasta wykorzystał w tym przetargu zmienione kilka miesięcy temu zapisy Prawa zamówień publicznych. Zdecydował, że przy wyborze wykonawcy cena ma decydować w 60 proc., a w pozostałych 40 proc. - doświadczenie zespołu projektantów zaangażowanych w przedsięwzięcie. Prace projektowe powinny potrwać 22 miesiące od dnia podpisania umowy.

Zwycięzca przetargu będzie miał do opracowania pełną dokumentację budowlaną, wykonawczą oraz część kosztorysową inwestycji podzielonej na dwa etapy. Pierwszy będzie dotyczył pełnej infrastruktury tramwajowej i ścieżki rowerowej; drugi - infrastruktury drogowej, której realizacja ? według czwartkowej informacji magistratu - ma nastąpić najwcześniej w 2030 r.

Miasto przypomina, że wykonawca będzie musiał koordynować swoje prace z blisko dwudziestoma podmiotami oraz w możliwie najszerszym zakresie pytać o opinie mieszkańców. W ramach działań nakreślonych w dokumentacji przetargowej będzie on zobowiązany m.in. do organizacji co najmniej 10 spotkań z mieszkańcami, a także do prowadzenia działań informacyjnych.

Katowiccy samorządowcy już w kwietniu br. ogłosili zbiór zasad, którymi powinni kierować się projektanci. Prócz kwestii konsultacji społecznych wyszczególniono tam m.in., że nowa sieć tramwajowa powinna przebiegać wzdłuż istniejącej już infrastruktury ciepłowniczej i kolejowej, nie tworząc nowej bariery między mieszkańcami a lasem. Jeśli realizacja prac będzie wymagała wycinki drzew, w miejscu jednego dotychczasowego mają być sadzone co najmniej dwa nowe.

Ogłaszając przetarg urzędnicy sygnalizowali, że ustalony już przebieg trasy zasadniczo nie zmieni się; możliwe są jednak niewielkie korekty wynikające z uwarunkowań technicznych.

Linia tramwajowa ma rozpoczynać się na obecnej pętli Brynów, a kończyć na nowej pętli Kostuchna. Tramwaj będzie jeździł wzdłuż ulic Rzepakowej i Kolejowej, a potem terenami poza drogami publicznymi - wzdłuż linii kolejowej i ciepłociągu - mijać tereny leśne i docierać na Osiedle Odrodzenia, wzdłuż ul. Radockiego i Bażantów do pętli w rejonie ul. Armii Krajowej.

Choć we wrześniu br. prezydent Katowic Marcin Krupa wyrażał nadzieję, że "w roku 2019 pojedziemy tramwajem na południe", w czwartek miasto przekazało, że realizowana wspólnie ze spółką Tramwaje Śląskie budowa potrwa do 2020 roku. Jej koszt szacowany jest na 110 mln zł. Przewidywany czas podróży tramwajem z Kostuchny do Rynku ma wynieść 22-24 minut.

Katowicki samorząd akcentuje, że nowa linia do południowych dzielnic jest ważna dla miasta z perspektywy zachęcania mieszkańców do korzystania z transportu publicznego. Przypomina, że ostatnia rozbudowa sieci tramwajowej w tym mieście ? nie biorąc pod uwagę modernizacji lub przebudowy istniejących połączeń - miała miejsce w 1947 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Katowice
  • www – 03.11.2016

    Bardziej naokoło i dalej od ludzi zbudować linii tramwajowej zbudować się nie da. Dziwna ta tramwajowa śląska tradycja:-(Żeby było jasne: to co na załączonej mapce jest zaznaczone kolorem żółtym i zielonym po lewej nie będzie budowane.

  • nm – 04.11.2016

    Przebieg trasy oględnie to określając bardzo dziwny i pokretny, a to niczego dobrego nie wróży dla przyszłych efektów eksploatacyjnych dla tej trasy. Taka śląska i zaglebiowska tradycja - może to i klimatyczne , ale nie racjonalne.

  • pipen – 04.11.2016

    Bo to będzie Katowicki Szybki Tramwaj :D.

  • xero – 05.11.2016

    @www: Trasa przebiega zgodnie z życzeniami większości mieszkańców. Nie ma możliwości przeprowadzenia jej przez środek dzielnicy ponieważ wiązałoby się to z burzeniem budynków.

  • nnm – 06.11.2016

    Przedstawione do dyskusji wersje i oględziny w terenie świadczą o tym, że przebieg trasy może być bardziej racjonalny - nie zawsze mieszkańcy mają rację, bo pilnują własnych , często niezbyt dobrze o nich świadczących interesów oraz często nieuzasadnionych i wyolbrzymionych obaw, podsycanych przez grupy interesów.

  • www – 06.11.2016

    @xero Przy obecnych założeniach ta linia tramwajowa nie będzie miała sensu. Budować ją po to żeby zbudować? Tramwaje mają sens tylko wtedy kiedy są w pełni wykorzystywane. Jeżeli będą jeździły puste, a wygląda na to, że tak będzie, to lepiej zostawić tak jak jest teraz.W GOP-ie dużo linii tramwajowych jeździ bez sensu daleko od osiedli mieszkaniowych. Jaki to ma sens? Zamiast to poprawić w Katowicach chcą zbudować linię, która powieli i pogłębi wszystkie problemy śląskich tramwajów.

  • andrzejh69 – 07.11.2016

    Tę linię potraktowali jako kolej piaskową do przewozu węgla, dlatego głównie schowana jest w lesie. Zaplanowany jej przebieg nie jest najgorszy: wariant 3A czy 3B głównie by przebiegał przez zabudowę jednorodzinną która to wielu pasażerów by nie przyniosła. Jedynie co jest złe to to, że tylko jednym przystankiem dotyka Osiedla Odrodzenia - tutaj można mieć żal do mieszkańców tego osiedla dla których najważniejsze były miejsca parkingowe dla własnych samochodów. W swoim planowanym przebiegu przechodzi przez Centrum Medyczne "Ochojec" oraz dotyka nowych Osiedli tzw Bażantowa, więc tramwajem tym będzie kto miał jeździć.

  • andrzejh69 – 07.11.2016

    Jednym słowem trzeba było przeforsować wariant 4B który byłby całkiem dobry.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....