TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Olsztyńskie tramwaje pojadą co 7 i pół minuty
INFOTRAM - Opublikowano: 25.09.2015 11:17:43 9 komentarzy
Olsztyńskie tramwaje pojadą co 7 i pół minuty

Olsztyński Urząd Miasta zaprezentował częstotliwości kursowania tramwajów w mieście oraz zmiany w komunikacji publicznej po powrocie tego środka transportu do miasta. Jak się okazało tramwaje pojadą w szczycie co 7,5 minuty, autobusy co kwadrans.

Częstsze kursy, więcej możliwości podróżowania, sprawniejsze przejazdy - to wszystko wiąże się ze zmianami, jakie wprowadzimy w nowym układzie komunikacyjnym Olsztyna. Właśnie zaprezentowaliśmy rozwiązania, które będą obowiązywać po uruchomieniu tramwaju. Naszym priorytetem jest poprawa połączeń na terenie całego miasta - wyjaśniał prezydent Piotr Grzymowicz. Chcemy zadbać też o te osiedla, do których nie dociera tramwaj. Wśród najważniejszych założeń były częstsze kursy oraz zwiększenie dostępności komunikacji miejskiej w weekendy i święta. Jestem przekonany, że jakość świadczonych usług zadowoli olsztynian - dodał.

Najważniejsza zmiana to oczywiście wprowadzenie nowego środka transportu. Tramwaje będą kursować na trzech liniach: Kanta - Wysoka Brama, Kanta - Dworzec Główny, Dworzec Główny - Uniwersytet-Prawocheńskiego. W godzinach szczytu składy będą przyjeżdżać co ok. 7,5 minuty.

Nowość to również autobusowe linie, które będą dowozić olsztynian do tramwajów. Te będą kursować z os. Generałów, Pieczewa oraz Tęczowego Lasu.

W przypadku połączeń autobusowych zdecydowanie wzrośnie częstotliwość kursowania. Większość linii będzie jeździć w dni robocze co kwadrans. Poza tym więcej połączeń pojawi się wieczorami, w dni robocze wolne od nauki szkolnej oraz w dni świąteczne.

To pierwsza tak duża zmiana układu komunikacyjnego Olsztyna od dekady - zaznacza dyrektor Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie, Jerzy Roman. Trzeba pamiętać, że w tym czasie powstały nowe osiedla, zakłady pracy, więc i zmieniły się oczekiwania olsztynian co do kierunków podróżowania. Sugerowaliśmy się więc uwagami zgłaszanymi przez mieszkańców. Poza tym prowadziliśmy badania skąd i dokąd podróżuje najwięcej osób - dodaje.

W nowym układzie komunikacja miejska przejedzie dziennie 27,8 tys. km. To o 3,2 tys. km więcej, niż teraz, co daje wzrost rocznego dystansu o prawie 950 tys. km. Na 38 liniach kursować będzie 168 pojazdów (teraz to odpowiednio 34 i 144).

Większa liczba kursów i przejechany dystans przełoży się tez na liczbę odjazdów. Choćby z przystanku przy ul. Limanowskiego w kierunku pl. Bema będzie ich aż o 76 więcej w ciągu dnia. O 48 wzrośnie liczba odjazdów w kierunku dworca z przystanku Dworcowa-Przychodnia, a 44 z DH Śliwa w kierunku ul. Krasickiego.

W ciągu pierwszych trzech miesięcy zweryfikujemy działanie naszej propozycji - informuje kierownik Działu Przewozów Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie, Marcin Szwarc. Przeprowadzimy ponowne badania, a po ich analizie, czyli w ciągu pół roku od wejścia zmian w życie nie wykluczamy wprowadzenia korekt.

Inaczej będą też numerowane linie. Dla tramwajów zarezerwowano przedział od 1 do 99, linie zwykłe oznaczone będą cyfrą "1" z przodu (czyli np. 117 zamiast obecnej 17), linie dowozowe do tramwajów cyfrą "2" (np. 201), a okresowe - "3" (np. 337). Będą też działać dwie linie nocne - N01 i N02.

Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Olsztyn
  • Wicie kto – 25.09.2015

    Jeśli pojadą. Buahahhhahahahahahahzhahz

  • dziura w numeracji – 25.09.2015

    Chcą zaznaczyć swą wielkomiejskość trzycyfrową numeracją linii autobusowych, tak jak Gorzów!

  • mez – 25.09.2015

    #Wicie ktoczekam na Twoje selfie jak te tramwaje ruszą. A ten jakże trudny i przykry dla Ciebie dzień nadchodzi. Niestety w olsztynie będzie Solaris a niż tak bliska Twemu sercu- Pesa

  • pyrlander – 25.09.2015

    @mez - w dodatku wszystkie wagony będą w terminie!

  • Krzywy – 25.09.2015

    @pyrlander - I będą dobrze skręcone!

  • www – 25.09.2015

    Zobaczymy jak będzie się sprawowała olsztyńska sieć. Trzymam kciuki.

  • asm. – 26.09.2015

    To optymalizacja komunikacji miejskiej, wprowadzenie nowej, lepszej jakości. Olsztyn ma wszystko nowe w komunikacji tramwajowej, nie będzie też problemu czy - przyjedzie niskopodłogowy pojazd szynowy, na przystanek czy nie, jak w innych miastach tramwajowych w Polsce.

  • Impuls – 29.09.2015

    To jest niemożliwe, aby każda z linii tramwajowych w Olsztynie kursowała co 7,5 minuty. Sam przejazd linii w jedną stronę według wstępnych prognoz będzie trwać ok. 17min w jedną stronę linia 1 i 2 a 3 ok.12-13 min. Na linii 1 i 2 musiałoby być przynajmniej sześć brygad a na 3 pięć. A będą mieli 15 wagonów. Linie będą tworzyć takt co 7,5 minuty.

  • Combino – 30.09.2015

    @Impuls: normalny takt na wszystkich liniach to 15 minut; na 1-ce dochodzą szczytowe dodatki,które zrobią chyba po dwa kólka. Teraz zobacz sobie czasy rozkładowe wszystkich linii,zobacz ile zostaje rezerwy (nie dziwota,jak wzięli 15 wozów,choć zaznaczali ze biorą a conto rozbudowy),to jest z czego wygospodarować na te dodatki.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....