TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Olsztyn z kolejną linią tramwajową
InfoTram.pl - Opublikowano: 28.02.2017 10:37:27 15 komentarzy
Olsztyn z kolejną linią tramwajową

Dzięki ponad 650 mln zł, w tym 472 mln zł z Programu Polska Wschodnia Olsztyn otrzyma kolejną linię tramwajową, Białystok rozwinie sieć szybkich autobusów, a mieszkańcy gmin otaczających Kielce, Białystok i Rzeszów łatwiej dotrą do stolic województw.

28 lutego 2017 r. w siedzibie Ministerstwa Rozwoju podpisano kolejne umowy o dofinansowanie inwestycji w Polsce Wschodniej. W wydarzeniu wziął udział wiceminister rozwoju Adam Hamryszczak.

- Projekty, z powodu których dziś się tu spotykamy, to kolejny krok w realizacji Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, którą Rada Ministrów przyjęła w tym miesiącu. Spójna sieć transportowa jest istotnym czynnikiem dla konkurencyjności gospodarki. Istotne są także kwestie klimatyczne i środowiskowe, dlatego stawiamy na zrównoważony transport miejski, podnoszący komfort życia w miastach ? poinformował wiceminister rozwoju Adam Hamryszczak. Cieszę się, że uruchomiliśmy dziś kolejną pulę inwestycji w Polsce Wschodniej ? dodał.

Łącznie z podpisanymi dziś umowami, w Programie Polska Wschodnia zakontraktowano już 4 inwestycje dotyczące ekomobliności miejskiej i 18 projektów dotyczących rozwoju transportu drogowego w makroregionie. Daje to w sumie blisko 2 mld zł.

- Inwestycje skrócą czas dojazdu do stolic województw Polski Wschodniej a włączenie do sieci dróg krajowych poprawi skomunikowanie z innymi miastami w kraju. Także przemieszczanie się w ramach aglomeracji stołecznych PW będzie łatwiejsze i bardziej dopasowane do zróżnicowanych potrzeb użytkowników. Ekologiczny tabor powinien pozytywnie wpłynąć także i na klimat w mieście. ? podkreślił wiceminister Hamryszczak.

- Inwestycje polepszą również warunki prowadzenia biznesu w makroregionie. Łatwiejszy dostęp do dróg szybkiego ruchu, zmniejszanie zatorów na drogach, sprawna komunikacja i mniej samochodów w centrach miast ? to realne zmniejszanie barier prowadzenia działalności gospodarczej. Tego typu inwestycje zwiększają konkurencyjność Polski Wschodniej. Zapewniają jej dostępność dla inwestorów oraz ułatwiają firmom z makroregionu eksport produktów i usług ? powiedział wiceminister Hamryszczak.

Już dziś samorządy stają przed możliwością pozyskania kolejnych funduszy z Programu Polska Wschodnia. Uruchomiono właśnie trzeci nabór wniosków na realizację inwestycji drogowych. Budżet konkursu to ponad 400 mln zł. Szczegóły dostępne są na stronie internetowej Programu Polska Wschodnia.

Gmina Olsztyn na budowę linii tramwajowej otrzyma, w ramach projektu Rozwój transportu zbiorowego w Olsztynie - trakcja szynowa, 144,9 mln zł. Całkowita jego wartość to 255,1 mln zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Olsztyn
  • tymek – 28.02.2017

    Olsztyn najtrafniej wybrał kolorystykę tramwajów

  • Wróżka – 28.02.2017

    nowe wagony tramwajowe dla Olsztyna dostarczy Modertrans

  • wer – 28.02.2017

    Co wy wszyscy macie do moderesow ? Jezdzilem nimi w trzech miastach i gadalem z nie jednym motorniczym wszyscy pozytywnie sie o nich wypowiadają gdyby nie obe nadal jeździlibyśmy 105

  • ex-allensteiner – 28.02.2017

    Dwukierunkowe moderny ex 105 w sam raz dla Olsztyna

  • WK – 28.02.2017

    Moderus Beta nie jest modernizacją! To fabrycznie nowe wozy. Zgadzam się w pełni z @wer@. Moderusy Beta wszelkiej masci, to porządne tramwaje.

  • tom – 28.02.2017

    Beta sret itd --- najważniejsze że wstrzelili się tramwajami w okresie rozdawnictwa i chwała uczonym . Zrobili z Olsztyna COŚ ? . W przeciwieństwie innych stolic woj.

  • maciej12991 – 28.02.2017

    Znowu ta fascynacja Betami. Hahaha. Widać, że żaden z Was w tym szrocie nie spędził dłużej niż pół godziny. :D

  • www – 28.02.2017

    No jeżeli dalej będziecie uważali, że wysokopodłogowe Bety są atrakcyjne dla pasażerów to szykujcie się na szok ze względu na zamykanie kolejnych linii tramwajowych. Co pasażer wybierze: niskopodłogowy autobus elektryczny czy wysokopodłogowy tramwaj? Niby tramwaj? Akurat.Byłem sceptyczny w stosunku do autobusów elektrycznych, ale na rozwój tej technologii w Europie idzie tyle środków, że postęp będzie widać gołym okiem. Wygląda na to, że to wypali. Faktem jest, że tam gdzie autobusy nie dadzą rady ze względu na przeciążenie i tak będą wypierane przez tramwaje lub lekkie kolejki.Tramwaje muszą być przyjazne i atrakcyjne dla pasażerów, bo jeżeli nie ich istnienie w wielu miejscach nie będzie miało w biedniejszych miastach racji bytu. Niech ktoś spróbuje wprowadzić ex 105 do Olsztyna w którym jeżdżą nowoczesne autobusy. To byłoby samobójstwo dla tramwajów.

  • macimuz – 28.02.2017

    Nie ma żadnej fascynacji, po prostu to dobry tramwaj. Jeżdżę Nimi co dziennie prawie jako motorniczy w Poznaniu i ani mi myśleć by narzekać bardzo sprawne i wygodne w prowadzeniu. Pa. Nie jestem jakimś zawziętym milosnikiem tramwajów jak 90% ludzi tutaj

  • maciej12991 – 01.03.2017

    Macimuz to najwyraźniej nigdy nie prowadziłeś prawdziwego tramwaju :D

  • Marcin Wrocław – 01.03.2017

    Jeżdziłem Moderusami Beta i w Poznaniu i w moim Wrocławiu. Bardziej nowocześnie jeżdzi się jednak PESA TWIST--i ciszej i lepsze wnętrze. A w BIEDACH czuję się podobnie jak w wyremontowanych albo wyprodukowanych PROTRAMACH 105-ko podobnych!

  • szasza – 01.03.2017

    Wielkim nieszczęściem dla Olsztyna byłaby kontynuacja obecnego tramwaju solarisa - tramino , który jest awaryjny , niedopracowany , gdzie pseudo serwis fabryczny to porażka.

  • haha – 02.03.2017

    @sasza, większe głupoty to tylko wypowiedzi od psychofanów Pesy.

  • Tomek – 02.03.2017

    Panowie,proszę i apeluję, niech wasza/nasza dyskusja trzyma jakiś poziom bo chyba każdemu z nas zależy na tym aby infotram.pl nie był drugim onetem.Czy zamiast urządzać jakieś osobiste wycieczki to nie lepiej rozmawiać w sposób kulturalny i rzeczowy a jeżeli w danej chwili nie posiadamy takiej umiejętności to chyba lepiej milczeć niż poziomem zniżać się do osobników, którzy systematycznie "raczą" nas swoimi głębokimi "przemyśleniami" w kwestiach transportu szynowego.

  • janusz – 27.03.2017

    co tu przyrownywac bialystok czy rzeszow tam nigdy nie bylo tramwajow nawet porzadnego ratusza tam niema tylko takie byle co w tych starych polskich miastach gdyby nie ten palac branickich to ten bialystok bylby dziura

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....